abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58957687

Op 3 mei 1903 is Heracles opgericht en behoort daarmee tot een van de oudste voetbalverenigingen in Nederland. Het is een club met een rijke historie waarin het grote hoogtes maar ook diepe dalen heeft gekend.

De historie van de club
De mythe van de naamgever
Verplaats je nog eens naar het oude stadion aan de Bornsestraat
Informatie over het boek 'De Tweekleur Omhoog, 101 jaar Heracles'.

Supportersvereniging Hart voor Heracles
Bianco Nero/ Brigata Tifosi Extreme

Officiele site: www.heracles.nl Fansite: http://www.hafc-1903.nl/

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. http://wiki.fok.nl/index.php/Heracles_Almelo
pi_58957750
Als ze die Fledderus halen kunnen ze gelijk Svejdik meenemen. Zouden 2 vliegen in 1 klap zijn.

Ik was geduldig, maar dit is nu toch al wel veranderd.
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:25 schreef Damzkieee het volgende:

Ondertussen blijven we *on*geduldig wachten op de eerste Heracles aankoop ^_^
Dat dus.

Iemand die een betere TT weet?

[ Bericht 10% gewijzigd door Blawh op 28-05-2008 10:18:20 ]
pi_58958523
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:59 schreef Blawh het volgende:

[..]
Even?
Haha
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:55:39 #4
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_58958822
ongeduldig is prima. Ik ben ongeduldig

Ik heb Fledderus wel eens goed zien spelen, dus hij kan het wel. Maar Jans laat hem niet voor niets gaan (aan de andere kant, hj laat 'm ook niet voor niets staan, de laatste helft van vorig seizoen).
451 °F
pi_58958842
Waarom blijft Heracles erin?
pi_58958991
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Omdat we ons ten opzichte van afgelopen zomer kunnen versterken. Spelers als Maas, Gluscevic, Daelemans, Bridji en afgelopen winter zijn spelers die weinig toegevoegde waarde hadden en vooral Maas als Gluscevic verdienden redelijk goed.

Het zal weer een hels karwei worden met de 17e begroting, maar ik heb er alle vertrouwen in.
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:06:36 #7
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_58959075
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 09:44 schreef Vince22 het volgende:
wtf? ik kom ff niet kijken in het topic en wat zien ik?
Damzkieee Redactie Sport en Blawh Moderator?!

Congrats lads!

Thanks, waar was je?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:07:15 #8
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_58959090
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Als we ons kunnen versterken wordt de selectie sowieso beter dan vorig jaar. Als we dat niet kunnen dan kan ik die vraag niet beantwoorden.
29.10 Novastar HMH
pi_58959232
Reden trouwens waarom ik niet meer in't topic kwam.. Ben een beetje Heracles moe. Niet de spelers, sfeer of wedstrijden, maar ben echt helemaal zat van het bestuur en de zgn "familie heracles".

Ik heb besloten dat dit echt de laatste keer is dat ik een jaarkaart aan ga schaffen, mocht het dit seizoen net zo gaan als vorig jaar. Weer met een halve selectie tot de winterstop doen, afhankelijk zijn van het verlies van andere ploegen om erin te blijven, het "voor een dubbeltje op de eerste rang" willen zitten, de eeuwige beloftes van Dhr Smit, je weet wel welke ik bedoel.

Ik word er gewoon werkelijk waar moe van dat het elk jaar zo gaat en heb ook echt moeite om positief tegenover het hele verhaal te staan.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar als ik eerlijk ben had ik liever gewoon ouderwets in de GGD willen blijven (nou ja jupiler dan). Dan word je tenminste niet elk jaar wéér teleurgesteld met loze beloftes.
En als je ook kijkt naar watvoor "toppers" nou weer in beeld zijn bij Heracles, echt het is om te janken. Thiebaut? Doet het op zich goed maar is ook al 31! Daar kun je niet al te lang mee door en levert nooit wat op. Fledderus? Tja, zoals hierboven al beschreven, hij mag niet voor niets weg bij Groningen. Vlug? Komt bij Sparta nog niet verder, wat toch een regelrechte concurrent blijft.

Ongetwijfeld zal er wel weer een klapper aankomen qua 1 of 2 spelers, maar daar redt je het niet mee tegen 11 man!
Ik ga weer proberen een beetje positief te worden vanaf nu trouwens....
  woensdag 28 mei 2008 @ 11:15:25 #10
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58959280
Ben wel enthousiast over Fledderus, heb 'm ooit eens een wedstrijd zien voetballen, geloof FCG - PSV in de beker. Toen speelde hij een goede pot volgens mij, als hij dat niveau haalt is het een directe versterking!

Ik verwacht trouwens dat er binnen afzienbare tijd wel wat nieuws komt over eventuele aankopen. Maargoed de wens is de vader van alle gedachten zeggen ze toch?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  woensdag 28 mei 2008 @ 12:12:57 #11
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_58960784
quote:
...

Ongetwijfeld zal er wel weer een klapper aankomen qua 1 of 2 spelers, maar daar redt je het niet mee tegen 11 man!
Ik ga weer proberen een beetje positief te worden vanaf nu trouwens....
Graag

Vergeet niet dat het het budget te laag is. De "beloftes" die gemaakt worden zijn wat dat betreft meer wensen dan feiten. Misschien dat Smit en consorten je wat positiever kunnen maken door snel wat spelers aan te schaffen.

En geniet van de tijd die we hebben in de eredivisie! Ik heb er altijd van gedroomt dat we zouden promoveren, en nu is het eindelijk het geval. We zullen niet voor eeuwig op het hoogste niveau blijven spelen, en mochten we weer degraderen dan kan het best zijn dat we de komende 20 jaar niet terugkeren (net als de vorige keer). Top Oss en Omniworld kunnen nog wel een paar jaar wachten
451 °F
pi_58962130
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 12:12 schreef Charles.Darwin het volgende:

[..]

Graag

Vergeet niet dat het het budget te laag is. De "beloftes" die gemaakt worden zijn wat dat betreft meer wensen dan feiten. Misschien dat Smit en consorten je wat positiever kunnen maken door snel wat spelers aan te schaffen.

En geniet van de tijd die we hebben in de eredivisie! Ik heb er altijd van gedroomt dat we zouden promoveren, en nu is het eindelijk het geval. We zullen niet voor eeuwig op het hoogste niveau blijven spelen, en mochten we weer degraderen dan kan het best zijn dat we de komende 20 jaar niet terugkeren (net als de vorige keer). Top Oss en Omniworld kunnen nog wel een paar jaar wachten
Ik heb ook absoluut wel genoten van onze tijd in de eredivisie tot nu toe, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb gewoon een hekel aan woorden als "zodra we weten dat we erin blijven zodat we zo snel mogelijk onze selectie compleet kunnen krijgen"
Vervolgens gebeurt er niks en worden alleen maar spelers verteld dat ze mogen vertrekken.
20-04 was de laatste speeldag en tot op heden hebben we nog geen enkele versterking en is eerst Marnix Smit ontslag aangezegd en toch nog aangehouden, vervolgens is de interesse in Fledderus niet meer ter sprake en opeens weer wel! (Ze zullen het hoger beroep van 11 juni we afwachten maar vergeet niet: half augustus begint de competitie weer en dat is maar 2 maand na 11 juni en zul je weer opnieuw opzoek moeten naar een eventuele andere optie.)
Dit getuigt gewoon niet echt van een slagkrachtig bestuur denk ik.

Maar goed, ik hoop echt dat ze GGG en Schilder kunnen behouden, want echt, wat is die GGG goed!
In sommige wedstrijden was zijn rendement niet echt hoog, maar het is echt een super om naar zijn techniek, balbehandeling, "weten waar de tegenstander is" en overzicht te kijken.
Zou echt heeeeel jammer zijn als we die moeten missen!

Trouwens hoop ik ook dat er niet weer met het geld omgegaan was zoals met Everton... Wees eerlijk. 1 miljoen?

Trouwens ben ik wel blij met dat Heerkes & Krüzen het volgend jaar weer samen doen. Daar heb ik dan weer wél alle vertrouwen in

Wat je zegt over het blij zijn dat we in de Eredivisie zitten: Tuurlijk ben ik daar godgruwelijk blij om!! Ik wil gewoon niet weer terug naar de Jupiler league, daarom ook mijn ietwat negatieve kijk erop, omdat ik het geloof gewoon een beetje kwijt ben. Tuurlijk hoop ik met alles wat mijn fan maakt dat we erin blijven, maar ik kijk er gewoon realistischer en kritischer tegenaan als menig fan waarbij alles al snel goed is!

[ Bericht 7% gewijzigd door Vince22 op 28-05-2008 13:15:46 ]
pi_58963678
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:10 schreef Vince22 het volgende:

Trouwens hoop ik ook dat er niet weer met het geld omgegaan was zoals met Everton... Wees eerlijk. 1 miljoen?
Dollar gelukkig, maar wel 4 jaar lang ruim 3 ton salaris. Hij valt inderdaad vies tegen, hij kan het alleen wel. Tegen AZ aan het begin van het seizoen speelde hij erg goed en zijn loopacties zijn ook niet verkeerd, GGG wist hem vaak makkelijk te vinden. Voor het bedrag wat hij gekost heeft brengt hij inderdaad veel te weinig, heb hem lang de voordeel van de twijfel gegeven omdat hij onder Brood vaak alleen voorin stond. Lijkt er helaas op dat ik mijn ongelijk moet toegeven.
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:50:30 #14
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_58964599
Ik ben het voor een heel groot gedeelte met Vince22 eens trouwens. Wat hebben we nu daadwerkelijk binnengehaald sinds een ruime maand? Niets. Wanneer kan dat gebeuren? Vlak voor de start van de competitie. Risico? Andere clubs gaan er mee aan de haal (Oost naar NEC, voorbeeldje) en uiteindelijk blijft er geen donder over. Andere risico's? Jazeker, misschien lukt het nu niet om na de winterstop de boel te redden door extra aankopen/huurlingen.
29.10 Novastar HMH
pi_58964740
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:50 schreef Damzkieee het volgende:
Andere risico's? Jazeker, misschien lukt het nu niet om na de winterstop de boel te redden door extra aankopen/huurlingen.
Precies. En ik koop geen jaarkaart om tot de winterstop met de billen aan elkaar voetbal te kijken en vervolgens na de winterstop het ons nét zien halen, met dank aan anderen. Vandaar mijn keuze om nog 1 seizoen het voordeel van de twijfel te geven en een jaarkaart te halen.
Deze ellende elk seizoen is mij echt geen 200 euro volgend jaar waard, want dat gaat een jaarkaart volgend seizoen kosten (dan heb ik het over mijn vak P kaart, nog niet eens over lange zijde )

En als ik dan zie wat ik voor dat geld als supporter van het eerste uur terugkrijg, dan wordt dat met het jaar minder. Maar ik hoop echt dat ik het verkeerd heb!

Ik hoop echt gewoon zo dat ze geleerd hebben en snel meerdere spelers aantrekken want, verdomme, we hebben ze hard nodig!

[ Bericht 10% gewijzigd door Vince22 op 28-05-2008 15:01:37 ]
pi_58964932
Jullie moeten gewoon eens informeren naar Ondrej Svejdik, die mag weg bij Groningen maar niermand snapt eigenlijk waarom. Dat is een prima centrale verdediger die ook nog rechtsback kan spelen. Het is bovendien een speler met een uitstekende mentaliteit en ligt erg goed in de groep. Heracles zocht toch een CV?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 28 mei 2008 @ 15:07:06 #17
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_58965002
Heracles kan in alle linies nog wel versterking gebruiken! Jammer genoeg zijn wij coach noch scout, anders waren we vast wel even langs gegan bij Svejdik
451 °F
pi_58965105
Nou ja, wie weet lezen ze mee.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_58966374
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:07 schreef Charles.Darwin het volgende:
Heracles kan in alle linies nog wel versterking gebruiken! Jammer genoeg zijn wij coach noch scout, anders waren we vast wel even langs gegan bij Svejdik
Svejdik stond 2 jaar geleden op de lijst bij Heracles, tenminste dat zei Smit vorig seizoen tijdens een training. Zou me daarom niks verbazen wanneer hij nu alsnog komt. Niet alle namen van spelers waar clubs belangstelling voor hebben komen naar buiten.

Ik hoop in ieder geval dat hij komt, we zijn al 2 jaar aan het kutten rechtscentraal achterin.
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:12 schreef venomsnake het volgende:
Nou ja, wie weet lezen ze mee.
Dan waren we al kampioen.
  woensdag 28 mei 2008 @ 16:37:25 #20
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_58967056
Tvptje!
Enschede, onze stad! ons domein!
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:58:40 #21
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_58970026
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 16:07 schreef Blawh het volgende:

[..]

Svejdik stond 2 jaar geleden op de lijst bij Heracles, tenminste dat zei Smit vorig seizoen tijdens een training. Zou me daarom niks verbazen wanneer hij nu alsnog komt. Niet alle namen van spelers waar clubs belangstelling voor hebben komen naar buiten.
Was het toen niet zo dat Svejdik en Heracles er al uit waren maar zijn oude club Mlada Boleslav opeens dwars lag over een transfersom? Helaas gaat het archief van VI niet ver genoeg terug. Ik denk overigens niet dat Svejdik heel goedkoop zal zijn. Groningen heeft destijds nog een behoorlijke transfersom betaald voor Svejdik. Enkele tonnen.

Fledderus kan onder Heerkes misschien weer opbloeien. Hij heeft een heel goede periode gekend (eerste seizoen play-offs) en hij heeft een heel behoorlijk linkerbeen waar ie echter te weinig mee doet..
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:00:49 #22
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_58970086
Ik hoor van alle Groningen supporters dat Svejdik naar ons moet komen, net als Fledderus. Maar volgens mij hebben ze/jullie daar een minder hoge pet van op dan van Svejdik?
29.10 Novastar HMH
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:24:09 #23
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_58970558
Fledderus is een beetje de kop van jut geworden omdat hij, ondanks bijna elke wedstrijd slecht spelen, dit seizoen altijd mocht blijven staan van Jans. Dit seizoen was hij echt dramatisch. De enige goede wedstrijd die ik me kan herinneren van Fledder is NEC thuis. In deze vorm is hij dan ook absoluut geen versterking voor Heracles. Maar wie weet bloeit hij bij Heracles weer op.

Svejdik is in mijn ogen wel een versterking. Gewoon een solide verdediger (hoewel ik hem op zijn best vond als rechtsback) en een goede opvolger voor Bosnar.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  woensdag 28 mei 2008 @ 19:24:49 #24
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_58970570
Fledderus heeft gewoon een ongelukkige tweede seizoenshelft gehad, kan me best voorstellen dat de Groningensupporters niet zo tevreden zijn. Maar een verandering van omgeving en team/trainer kan best een goede invloed hebben op een speler, en Fledderus zal relatief gezien een belangerijkere rol krijgen bij Heracles (we zijn toch slechter). Van mij mag Heracles ze allebij overnemen, het liefst nog met een leuk jong Groningentalentje erbij als huurspeler.

Het begin van een prachtige en vruchtvolle samenwerking
quote:
Svejdik is in mijn ogen wel een versterking. Gewoon een solide verdediger (hoewel ik hem op zijn best vond als rechtsback) en een goede opvolger voor Bosnar
Bosnar hadden we nooit zo gemakkelijk weg moeten doen, imo. Toch jammer.

Er wordt altijd wel veel gezeurd over de nivellering van het Nederlandse voetbal, en vooral de verslachtering van de klassieke Top 3, maar als clubs als Groningen, Heerenveen, Twente en AZ zich goed kunnen ontwikkelen, zullen ze meer geld binnenkrijgen en betere spelers kopen, waardoor acceptabele spelers zoals Svejdik beschikbaar komen voor de lagere echelonen.

Kijk, ik geef er weer even een positieve draai aan

[ Bericht 40% gewijzigd door Charles.Darwin op 28-05-2008 19:31:52 (toevoeging quote) ]
451 °F
pi_58970833
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')