 
		 
			 
			
			
			En wat denk je van dat gevalletje in Amersfoort, heel wat jaren geleden. Een DD-ARM stuurstand die zo de bagagekluisjes binnen gelanceerd werd toen hioj niuet meer tijdig kon stoppen bij het binnenlopen op spoor 22.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:55 schreef dennistd het volgende:
Zijn stootblokken er voor gemaakt om treinen er overheen te laten schieten en ze zo af te laten remmen?
Een tijd terug waren er namelijk ook al 2 SGMm slachtoffer van een stootblok.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Seems soquote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
 Ben benieuwd naar het IVW-rapport
 Ben benieuwd naar het IVW-rapport  
											 
			 
			
			
			Dit is geen doorglijden meer, dit is te laat remmen of zo? De bovenleidingpaal staat op een blok beton van 30 ton o.i.d. dus die kan op zich wat hebben. Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens stond dat stootjuk oorspronkelijk een meter of 5 verder naar voren. Dat stootjuk heeft dus totaal geen zin gehad en is met trein en al tegen het beton gegaan. Ik ben benieuwd naar de impactsnelheid. Het scheelde minder dan je zou denken, of die bovenleidingpaal was ook om gegaan
 
			 
			
			
			Ja, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat lukt niet ergquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:02 schreef Duvel het volgende:
Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
 
											 
			 
			
			
			Welck een fraaye film!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:
 
			 
			
			
			Thxquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:31 schreef Duvel het volgende:
Welck een fraaye film!


 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thx
Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"
Hmm daar had men toch niet zomaar van terug

 
			 
			
			
			Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
 
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]
Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken..
 
											 
			 
			
			
			 .
 .
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.quote:Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
 
			 
			
			
			Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
 
			 
			
			
			Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschrevenquote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
 .
.
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |