abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59195912
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:55 schreef dennistd het volgende:
Zijn stootblokken er voor gemaakt om treinen er overheen te laten schieten en ze zo af te laten remmen?
Een tijd terug waren er namelijk ook al 2 SGMm slachtoffer van een stootblok.
En wat denk je van dat gevalletje in Amersfoort, heel wat jaren geleden. Een DD-ARM stuurstand die zo de bagagekluisjes binnen gelanceerd werd toen hioj niuet meer tijdig kon stoppen bij het binnenlopen op spoor 22.
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:01:44 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59196347
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:


.

[ Bericht 44% gewijzigd door Dr_Flash op 07-06-2008 17:21:48 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:28:17 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59197063
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 juni 2008 @ 17:32:40 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59197169
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
Harde klap geweest daar in Dordrecht zo te zien aan de foto's
Seems so Ben benieuwd naar het IVW-rapport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 17:47:32 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59197620
Zal wel komen door poep op de rails ofzo
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:02:28 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59204323
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens stond dat stootjuk oorspronkelijk een meter of 5 verder naar voren. Dat stootjuk heeft dus totaal geen zin gehad en is met trein en al tegen het beton gegaan. Ik ben benieuwd naar de impactsnelheid. Het scheelde minder dan je zou denken, of die bovenleidingpaal was ook om gegaan
Dit is geen doorglijden meer, dit is te laat remmen of zo? De bovenleidingpaal staat op een blok beton van 30 ton o.i.d. dus die kan op zich wat hebben. Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:21:34 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59204867
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:02 schreef Duvel het volgende:
Als ie omgaat ligt waarschijnlijk al het verkeer naar Stadpolders plat, en als je pech hebt het halve emplacement.
Ja, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat lukt niet erg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:31:23 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59205151
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens leuk: Per toeval kwam ik nog een imposant treintje tegen in Amersfoort:

Welck een fraaye film!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:37:16 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59205331
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:31 schreef Duvel het volgende:
Welck een fraaye film!
Thx

Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"

Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59205830
Zwaar vet filmpje inderdaad!! Die ga ik nog vaak bekijken.. Hier de bijbehorende foto:


Groot:
http://www.flickr.com/photos/bjornnielsen/2558649603/sizes/o/
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:59:03 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59205969
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Thx

Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"

Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!

Wat ik wel grappig vond: ik dacht altijd dat die 1200 niet meedeed met het optrekken, en dat dat alleen door de diesel gedaan werd (een diesel is erg goed in het op gang brengen van treinen, maar is futloos als er snelheid gemaakt moet worden). In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:00 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206021
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:54 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59206048
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:02:49 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206072
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206616
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. Als deze locs een goederentrein van deze lengte zouden moeten trekken, heb je grote kans dat je met een defecte tractiemotor te maken krijgt. De e-locs zijn ook niet de jongsten meer. Vandaar dat de 6700 serie mag helpen om de 1200 wat te ontzien.

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
pi_59206694
Ja dat die 6700 nodig is, is wel logisch natuurlijk. Het goederenemplacement op de terminal in Leeuwarden heeft geen draad. Maar aangezien de Coevorden-shuttle wel altijd met alleen een 1200 rijdt is dan wel opvallend. Is de Coevorden shuttle dan korter cq minder lang cq minder zwaar dan de Leeuwarden shuttle?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:31:48 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206739
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206959
Op een emplacement hoef je ook niet ver meer, puur een kwestie van een paar wagentjes los koppelen rangeren, en weer een trein vormen. Dat kan een 6700 gemakkelijk hebben, aan de 1200 heb je idd niets. Behalve op de weg er naar toe, zoals je al eerder zei is de 1200 dan een ATB loc .
  zondag 8 juni 2008 @ 08:35:39 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211549
Op de Havenspoorlijn rijdt/reed ACTS toch met 1200+6700? Dan moet de 6700 toch echt alles doen, want de 1200 is volkomen ongeschikt voor 25kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 juni 2008 @ 08:41:40 #170
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_59211565
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
  zondag 8 juni 2008 @ 08:50:27 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211603
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59214715
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:


Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 8 juni 2008 @ 18:32:30 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59224725
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59227089
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.
* Whatever floats your goat!
pi_59231449
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')