Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Thx
Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"
Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoorquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]
Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken..
Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.quote:Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja![]()
Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.quote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschrevenquote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
Ja, welke JOSTI doet zoiets. Op Glanerbrugquote:Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
quote:Heden middag telefonisch contact gehad met mijn bron,;
Tot zekere hoogte is er zeker dat de DH`s staande in Amf een grote-revisie krijgen, dit houd dus in dat de bakken gestript worden en vervolgens worden voorzien van de nieuwste snufjes, neem als voorbeeld de revisie van sgm.
Dit is een positief bericht in zekere opzichte kan men dus spreken op inzet in nederland wel vermoedelijk ook weer in gn.
De stellen Veolia liggen in een grijs gebied vanwege de extra kilometers die ze gelopen hebben en het onderhoud minimaal was worden deze waarschijnlijk dus verkocht of hergebruikt.
Ik hou jullie op de hoogte zodra ik weer een belletje gehad heb.
Poeh poeh. Hoop interessante woorden van iemand die nauwelijks Nederlands spreekt. 'T zal mij benieuwen.quote:
Ja ok, kostenbesparing, maar een paar tientjes zal een bedrijf niet in elkaar storten. Er bestaat ook zoiets als een huisstijl en het uitdragen daarvan. Het kan al niet helemaal maar heb dan een beetje stijl en klasse (ok ver te zoeken) en maak er 't beste van vind ik dan.quote:Op zondag 8 juni 2008 21:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven.
quote:
Ofwel:quote:Na de totale make-over zien de wadlopers er als volgt uit:
Weer een treindienstleider die zit te slapen zekerquote:Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast.
Volgens mij klopt het nog ook. Ik zat laatst op de Hispeed site, wat een waardeloos kuttding is het overigens, en merkte dat ik naar een .be werd gedirigeerd. Dan te bedenken dat ik in het najaar vaak naar Brussel mag gaan treinen....quote:Op maandag 9 juni 2008 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed![]()
Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte![]()
Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?
"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"
WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
Dat zou ook eens tijd worden. Of zijn ze alleen maar de bouwpakket-wachtkamers (gedoneerd door het andere perron) die daar al maanden op het perron liggen een keer in elkaar aan het zetten?quote:Op maandag 9 juni 2008 19:02 schreef Tecnix het volgende:
Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken?
Ik wilde net 'perrongeluk' noemen, maar dat is wel zeer misplaatst.quote:Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.
Bron: De Telegraaf.nl
Allemaal: 'Dit is de intercity naar Eindhoven. Deze trein stopt niet te best.'quote:BEST - Opnieuw is een machinist van de Nederlandse Spoorwegen vergeten de intercity Schiphol-Eindhoven te laten stoppen in Best. De trein die even na halftien maandagochtend in Best had moeten stoppen, reed gewoon door. Het is al zeker de vijfde keer sinds deze regeling dat een machinist vergeet te stoppen in Best.
Volgens een ingezonden brief in het Eindhovens Dagblad zou de sneltrein vorige week nog eens drie keer niet in Best zijn gestopt. De extra halte voor de intercity Schiphol-Eindhoven is ingevoerd om het snelverkeer op de snelweg A2 te beperken zolang er aan die weg wordt gewerkt. Speciaal om die reden is er ook een groot parkeerterrein aangelegd bij het station Best.
Nou, dat is natuurlijk een non-argument. Ten eerste zijn er gewoon weinig mensen die het hele stuk rijden en ten tweede rukt het niemand hoe hoog of laag de gemiddelde reissnelheid ligt. Er zijn ook wel "intercity's" die gemiddeld veel langzamer rijden, zoals Utrecht-Leiden.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.
Da's drie km... Hoe trein-o-fiel moet je zijn om daarvoor de trein in plaats van de fiets/auto te willen nemen?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |