abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juni 2008 @ 22:59:03 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59205969
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Thx

Ik stond daar met een aantal andere spotters, allemaal voorzien van dik DSLR spul. Die een beetje lacherig deden over mijn Esdrietje. Dus ik zei tegen Zug-Chef: "ik weet niet wat jij doet, maar ik ga die diesel filmen"

Hmm daar had men toch niet zomaar van terug
Ik heb ook een DSLR, filmt beroerd inderdaad!

Wat ik wel grappig vond: ik dacht altijd dat die 1200 niet meedeed met het optrekken, en dat dat alleen door de diesel gedaan werd (een diesel is erg goed in het op gang brengen van treinen, maar is futloos als er snelheid gemaakt moet worden). In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:00 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206021
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 22:59 schreef Duvel het volgende:
In het filmpje zie ik echter ruimte tussen de buffers van de 1200 en 6700, dus blijkbaar doet de 1200 toch ook mee met slepen.
Beide panto's up. dat is niet voor de kerstman hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 7 juni 2008 @ 23:01:54 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59206048
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:02:49 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206072
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:01 schreef dennistd het volgende:
Het zal allicht iets meehelpen die 1200, en als je hem er toch voor hebt hangen, waarom zou je hem dan niet gebruiken?
Nouw.. laten we stellen dat ongeveer 70 % van de tractie van die 1200 kwam. EN dat die 6700 strikt genomen EIGENLIJK niet eens nodig was....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206616
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. Als deze locs een goederentrein van deze lengte zouden moeten trekken, heb je grote kans dat je met een defecte tractiemotor te maken krijgt. De e-locs zijn ook niet de jongsten meer. Vandaar dat de 6700 serie mag helpen om de 1200 wat te ontzien.

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
pi_59206694
Ja dat die 6700 nodig is, is wel logisch natuurlijk. Het goederenemplacement op de terminal in Leeuwarden heeft geen draad. Maar aangezien de Coevorden-shuttle wel altijd met alleen een 1200 rijdt is dan wel opvallend. Is de Coevorden shuttle dan korter cq minder lang cq minder zwaar dan de Leeuwarden shuttle?
  zaterdag 7 juni 2008 @ 23:31:48 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59206739
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 23:27 schreef TrainGV het volgende:
De 6700 loc is er puur als versterking voor de 1200 e-locs. [..]

Verder is die 6700 diesel handig op bovenleidingloze baanvakken. .
Als de 6700 op geëlectrificeerde baanvakken niet meer dan een steuntje is voor de 1200 (en dat is zo) dan kom je me niet vertellen dat die het op een emplacement zonder draad ineens alleen af kan, okee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59206959
Op een emplacement hoef je ook niet ver meer, puur een kwestie van een paar wagentjes los koppelen rangeren, en weer een trein vormen. Dat kan een 6700 gemakkelijk hebben, aan de 1200 heb je idd niets. Behalve op de weg er naar toe, zoals je al eerder zei is de 1200 dan een ATB loc .
  zondag 8 juni 2008 @ 08:35:39 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211549
Op de Havenspoorlijn rijdt/reed ACTS toch met 1200+6700? Dan moet de 6700 toch echt alles doen, want de 1200 is volkomen ongeschikt voor 25kV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 juni 2008 @ 08:41:40 #170
133636 Zug-Chef
Zug-Chef
pi_59211565
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
  zondag 8 juni 2008 @ 08:50:27 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59211603
quote:
Op zondag 8 juni 2008 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee op de havenlijn rijden die treinen met een 7100. De 1200+6700 gaan er te IJsselmonde (lw-shuttle) of Kijfhoek (Co-shuttle) al af en worden vanaf daar dus met een 7100 (of soms een 581x) gereden
Als het stof hier een beetje opgetrokken is, zal ik eens op zoek gaan naar een foto, want ik weet het vrijwel zeker. Was de tijd dat er nog geen 7100 of 5800 bij ACTS in dienst was.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_59214715
quote:
Op zaterdag 7 juni 2008 15:49 schreef Dr_Flash het volgende:


Gecrasht stel is de 869. Het was op dat zakspoortje van Arriva, vandaar dat de rest er geen last van had. Treinen naar Gdm vertrokken vanaf spoor 3. En "behoorlijk wat schade" mag je een compleet afgereden draaistel wel noemen denk ik ja
Aha, vandaar die grote kra(a)n(en) bij het station die ik spotte vanaf de overweg in de Krommedijk. Wilde nog langsfietsen om te kijken wat er aan de hand was...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 8 juni 2008 @ 18:32:30 #173
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59224725
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_59227089
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...
Het is wel een afgeragde plan V die ze huren, compleet met vervaagde gele kleur. Hoe mooi de sticker ook is die je erop plakt, het blijft er niet uit zien.
* Whatever floats your goat!
pi_59231449
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
Over dat arriva treintje, waarom waarom waarom zit er altijd op die 'huur' stellen zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!

Veolia deed dit ook al, waarom ziet alleen Syntus dat dat echt niet kan en verzinnen zij een passende oplossing. Serieus mensen, degene die dit erop plakt moet toch ook wel bedenken dat 't er echt niet uit ziet. Geef die paar tientjes meer maar ontwerp ff een fatsoenlijke compositie of zo...

Echt ik erger me d'r groen en geel aan, je hebt een hele trein tot je beschikking, maak er dan even iets moois van want het draagt uiteindelijk jou naam uit!
Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven .
  zondag 8 juni 2008 @ 21:54:19 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59231570
quote:
Op zondag 8 juni 2008 18:32 schreef zwahiel het volgende:
zo'n LELIJKE NIET PASSENDE STICKER!!!!
Ja, welke JOSTI doet zoiets. Op Glanerbrug

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 8 juni 2008 @ 22:01:04 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59231812
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 juni 2008 @ 22:50:31 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59233624
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juni 2008 @ 06:33:30 #179
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59237729
Van de site www.wadloper.nl.tt
quote:
Heden middag telefonisch contact gehad met mijn bron,;

Tot zekere hoogte is er zeker dat de DH`s staande in Amf een grote-revisie krijgen, dit houd dus in dat de bakken gestript worden en vervolgens worden voorzien van de nieuwste snufjes, neem als voorbeeld de revisie van sgm.

Dit is een positief bericht in zekere opzichte kan men dus spreken op inzet in nederland wel vermoedelijk ook weer in gn.

De stellen Veolia liggen in een grijs gebied vanwege de extra kilometers die ze gelopen hebben en het onderhoud minimaal was worden deze waarschijnlijk dus verkocht of hergebruikt.

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik weer een belletje gehad heb.
  Redactie Sport maandag 9 juni 2008 @ 07:44:54 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59237955
Lijkt me wel heel sterk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 juni 2008 @ 08:21:06 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59238234
quote:
Op maandag 9 juni 2008 06:33 schreef Wadloper het volgende:
Van de site www.wadloper.nl.tt
[..]
Poeh poeh. Hoop interessante woorden van iemand die nauwelijks Nederlands spreekt. 'T zal mij benieuwen. Ik geloof er geen moer van eigenlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:53:35 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59241269
Oogst van gisteren:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 10:56:35 #183
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59241356
quote:
Op zondag 8 juni 2008 21:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Kosten besparing, NS stelt waarschijnlijk als eis dat hun logo niet zichtbaar is op de trein. Arriva zoekt de goedkoopste oplossing verbaast me nog dat het niet zwart wit is of handgeschreven .
Ja ok, kostenbesparing, maar een paar tientjes zal een bedrijf niet in elkaar storten. Er bestaat ook zoiets als een huisstijl en het uitdragen daarvan. Het kan al niet helemaal maar heb dan een beetje stijl en klasse (ok ver te zoeken) en maak er 't beste van vind ik dan.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 9 juni 2008 @ 11:08:32 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59241631
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed

Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte

Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?

"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"

WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 11:52:42 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59242774
quote:
Op maandag 9 juni 2008 06:33 schreef Wadloper het volgende:
Van de site www.wadloper.nl.tt
[..]
quote:
Na de totale make-over zien de wadlopers er als volgt uit:
Ofwel:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 juni 2008 @ 16:52:37 #186
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59250904
Tja, ik heb dat niet verzonnen hoor
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 juni 2008 @ 18:05:21 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59252768
Het lijkt mij ook sterk hoor, zeker als je bedenkt dat het trage bakken zijn en eigenlijk binnen Nederland nergens ingezet kunnen worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 9 juni 2008 @ 18:34:35 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59253378
Je kunt ze opvoeren: nieuwe hydraulische motoren, nieuwe dieselmotoren, nieuwe oliecompressoren. En dan hopen dat de bak niet gaat slingeren.

Oftewel: koop een nieuwe trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 9 juni 2008 @ 18:38:51 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59253491
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.

Bron: De Telegraaf.nl

  maandag 9 juni 2008 @ 18:50:13 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59253800
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast.
Weer een treindienstleider die zit te slapen zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 juni 2008 @ 19:02:44 #191
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59254148
Was vandaag weer lekker raak op weesp, uitgelopen werkzaamheden van het weekend

Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken ? En in Baarn zijn ze druk met slopen bezig.
pi_59254491
quote:
Op maandag 9 juni 2008 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking neukamateurs daar ook bij NS-HiSpeed

Die benelux is dus gewoon kansloos, dat is duidelijk. Dus ik denk, laat ik voor de leut eens proberen met de Thalys te gaan. Geen paupers, geen schreeuwende kinderen, geen zakkenrollers, hipte

Retourtje Rotterdam - Antwerpen: 66 euro. Knaters, poeh, dat valt niet mee. Maar goed, voor een keertje, ach. Dus ik plan een tripje, 14 juni. 7:26 heen, en die avond met de laatste Thalys terug. Wil je gaan boeken, wat denk je?

"Het is niet mogelijk uw terugreis voor uw heenreis te plannen"

WTF regelen die Belgen die site of zo? Idioten.
Volgens mij klopt het nog ook. Ik zat laatst op de Hispeed site, wat een waardeloos kuttding is het overigens, en merkte dat ik naar een .be werd gedirigeerd. Dan te bedenken dat ik in het najaar vaak naar Brussel mag gaan treinen....
  maandag 9 juni 2008 @ 19:25:24 #193
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59254924
quote:
Op maandag 9 juni 2008 19:02 schreef Tecnix het volgende:
Tevens stond er ook een spottert op Hilversum te fotograferen, ook zijn ze in Hilversum op het nieuwe perron een overkapping aan het maken ?
Dat zou ook eens tijd worden. Of zijn ze alleen maar de bouwpakket-wachtkamers (gedoneerd door het andere perron) die daar al maanden op het perron liggen een keer in elkaar aan het zetten?
  dinsdag 10 juni 2008 @ 00:11:28 #194
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59266136
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:38 schreef Wadloper het volgende:
Ontspoorde Italiaan mist intercity
DEIVA MARINA - Een 31-jarige Italiaan heeft onlangs op een wel heel lullige manier de trein gemist, meldden Italiaanse media maandag. De depressieve man wilde een einde aan zijn leven maken door voor de intercity naar Genua te gaan liggen. Hij had nauwkeurig alle treintijden opgezocht, maar maakte toch één foutje: hij ging op het verkeerde spoor liggen. Terwijl de man afscheid nam van de wereld denderde de trein langs op het spoor ernaast. De man, die het spoor duidelijk bijster was, werd opgevangen door de politie.

Bron: De Telegraaf.nl

Ik wilde net 'perrongeluk' noemen, maar dat is wel zeer misplaatst.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:22:22 #195
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59271097
http://www.omroepbrabant.(...)st+wéér+voorbij.aspx
quote:
BEST - Opnieuw is een machinist van de Nederlandse Spoorwegen vergeten de intercity Schiphol-Eindhoven te laten stoppen in Best. De trein die even na halftien maandagochtend in Best had moeten stoppen, reed gewoon door. Het is al zeker de vijfde keer sinds deze regeling dat een machinist vergeet te stoppen in Best.

Volgens een ingezonden brief in het Eindhovens Dagblad zou de sneltrein vorige week nog eens drie keer niet in Best zijn gestopt. De extra halte voor de intercity Schiphol-Eindhoven is ingevoerd om het snelverkeer op de snelweg A2 te beperken zolang er aan die weg wordt gewerkt. Speciaal om die reden is er ook een groot parkeerterrein aangelegd bij het station Best.
Allemaal: 'Dit is de intercity naar Eindhoven. Deze trein stopt niet te best.'

Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:31:32 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59271276
ik hoop dat het nog een paar keer gebeurt Dan hoeft het niet meer iedere keer in de krant
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:37:48 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59271434
Een Intercity hoort toch niet overal te stoppen?

Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:52:24 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59271795
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Ook paradoxaal vind ik dat de IC Den Haag-Arnhem niet stopt te Veenendaal-De Klomp, terwijl de IC Den Helder-Nijmegen dat wel doet. Laatstgenoemde IC moet nog een langere afstand afleggen en dat komt de gemiddelde reissnelheid niet ten goede.
Nou, dat is natuurlijk een non-argument. Ten eerste zijn er gewoon weinig mensen die het hele stuk rijden en ten tweede rukt het niemand hoe hoog of laag de gemiddelde reissnelheid ligt. Er zijn ook wel "intercity's" die gemiddeld veel langzamer rijden, zoals Utrecht-Leiden.

Overigens ligt het op Utrecht-Arnhem wel wat gecompliceerder. De treinen die niet op Veenendaal-de Klomp stoppen, stoppen namelijk weer WEL op Driebergen-Zeist. En andersom. Als je dus van Veenendaal-de Klomp naar Driebergen-Zeist wilt, dan moet je via Utrecht (of via Ede-Wageningen). Moet je eens opletten wat dat doet voor je gemiddelde reissnelheid.

Nog sterker: Veenendaal-de Klomp - Maarn. Dat kan niet via Ede, en moet dus via Utrecht.

NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:55:03 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59271873
Je hebt gelijk.

Ik zag iets over het hoofd.
pi_59278943
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 10:52 schreef Dr_Flash het volgende:
NOG sterker: Veenendaal-de Klomp - Veenendaal Centrum. Dat win je dus te voet
Da's drie km... Hoe trein-o-fiel moet je zijn om daarvoor de trein in plaats van de fiets/auto te willen nemen?

Ik bedoel maar, Het is niet noodzakelijk om een goede verbinding tussen deze twee stations te hebben, aangezien er genoeg goede alternatieven zijn boven de trein

[ Bericht 17% gewijzigd door Charango op 10-06-2008 15:48:19 ]
Socialist in Mercedes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')