Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:21 schreef SpeedyRich het volgende:
Hoe gaat het momenteel met het testen van het v250 materieel
Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uitquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:34 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Er schijnt 1 stel klaar te zijn, er zit echter geen interieur in. Dat ding schijnt ergens op een testbaan in Tjechie ofzo te rijden.
Indienstelling is waarschijnlijk tegelijk met de Noord-Zuidlijn (2025)
De hosting is er, de Ideen zijn er en de (Standaard)scripts liggen klaar. door alleen wat problemen met mijn studie en onverwachte vele werzaamheden aan een andere site die ik meehelp beheren wil het niet zo vlotten helaasquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:21 schreef Charango het volgende:
Darkwing_Dukkie... hoe zit het trouwens met die CTA-site die je van plan was te maken....?
en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:12 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze het verkopen aan Kazachstan of zo , dat materieel ziet er niet uit.
doe ff normaalquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:24 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
en gelijk een paar nieuwe eurostars en de nieuwe AGV en wat ICE's er bij bestellen
quote:
Eigenlijk vind ik de term 'Zonder vaste vertrektijden' misleidend. Een echte dienstregeling hoef je niet te onthouden als een trein vaker dan 12 keer per uur rijdt.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden
AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.
"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.
De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.
Aldus bericht nu.nl
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Ik ben vrijwilliger bij het NNTTM in Zuidbroekquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Of vrijwilliger bij een museumclub?
Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.quote:Vernietigend rapport ov-chipkaart werd afgezwakt
De chip in de ov-chipkaart is dermate onveilig, dat onmiddellijk een alternatief gezocht moet worden. Die harde conclusie uit een onderzoek van een Londense universiteit werd geschrapt uit een rapport dat naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Waar niet? Hoort erbij, is al jaren zo, is emigreren niks voor jou Fles?quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:16 schreef Dr_Flash het volgende:
klik
[..]
Fijn. Het is dus allemaal NOG erger, maar we worden weer eens lekker voorgelogen. Mooi land hier.
Jawel, minder grote paginalengte instellen op dit Forum. Ik ben het namelijk niet eens met Darkwing dat photobucket voor de vertraging zorgt, in ieder geval niet bij mij.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:17 schreef Charango het volgende:
Natuurlijk allemaal prachtige fotoreportages, maar het laden van het treinentopic wordt er niet bijster veel sneller van....![]()
(Ja, en ook in Twenteheeft men tegenwoordig breedband internet, dus daar ligt het hier niet aan)
Is er geen manier om de foto's op een bepaalde website te plaggen, en dan dit topic pure-text te houden?
quote:Beste NVBS’er, Misschien weet je dat de NVBS op verschillende plaatsen in het land elke maand zogenaamde afdelingsbijeenkomsten houdt. Hierbij komt een spreker vertellen over een actueel of een historisch onderwerp op spoor- of tramgebied. Onderwerpen variëren van museumlijnen in Groot Brittannië tot de Niederoesterreichsche Waldviertelbahn, trams in Noord-Amerika, een kijkje in de wereld van beveiliging en verkeersleiding tot de dienstregeling van de NS door de jaren heen. Bovendien is er in de pauze tijd om met andere mensen met dezelfde hobby te praten. Helaas is het bezoeken van deze avonden voor veel leden -zeker de jongeren- nog een onbekende wereld. Graag willen we je daarom wijzen op een interessant verhaal dat Michiel ten Broek houdt over sporen in en om Amsterdam. Michiel is werkzaam voor NS Randstad Noord, en misschien ken je hem van OVL en het Somda-forum (als Broek53). Dit zal hij komen doen op woensdag 11 juni, om 19:45 in het gebouw "Railzicht", naast het P&R-terrein van station Amersfoort (Een kaartje zit als attachment bij deze mail). Er wordt een bijdrage in de kosten gevraagd van 2 euro. Michiel zal tot ongeveer 22:30 vertellen over de ontwikkeling van de spoorinfrastructuur rondom Amsterdam, waar hij veelal bij betrokken is geweest vanuit zijn werk.Aan de hand van kaarten en plattegronden geeft hij een overzicht van wat er is veranderd sinds de jaren zeventig: de Hemtunnel, de Flevolijn, Westtak, Zuidtak, Zessporigheid Singelgracht, uitbreidingen Amsterdam CS, Watergraafsmeer (van goederen naar reizigersmaterieel), van de eerste Schiphollijn tot een viersporige tunnel met Dynamisch Verkeersmanagement, de viersporigheid Amsterdam - Utrecht - er valt meer over te vertellen dan dat sporen werden aangelegd en verlegd. Een avond om wijzer van te worden! Behalve spoorliefhebbers met hopelijk dezelfde interesses als jij, zullen er ook mensen zijn met dezelfde leeftijd: ook enkele leden van het NVBS Jongerenforum zullen aanwezig zijn. Zo hoef je niet bang te zijn in een zaal met alleen maar grijze koppen te belanden (hoewel die uiteindelijk vaak wel mee blijken te vallen...) Voor meer informatie kun je kijken op http://www.nvbs.com/Afdelingen/Amersfoort.htmEn ook per mail zijn we te bereiken op jongeren@nvbs.com Dus wees welkom de 11e in Amersfoort! Met vriendelijke groet,Maikel Röriknamens het NVBS Jongerenforum en de NVBS afdeling Amersfoort
WEER een heftruckquote:Treinpassagiers lichtgewond door botsing truck
Door een botsing tussen een heftruck en een trein op de Weelweg in Waarland zijn donderdag drie treinpassagiers lichtgewond geraakt. Dit heeft de politie bekendgemaakt.
Volgens de politiewoordvoerder wist de bestuurder van de heftruck het voertuig op tijd te verlaten. De gewonde treinpassagiers zijn 150 meter verder opgevangen maar hoefden niet naar het ziekenhuis.
Door de botsing ontspoorde het voorste gedeelte van de trein. Tussen Heerhugowaard en Schagen is het treinverkeer in ieder geval de rest van de avond stilgelegd. Treinreizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van een uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |