abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58981794
Het spoor is niet bestand tegen onweer te Heerlen...
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:23:39 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_58983858
Er is op 16 mei een grote brand geweest in de loodsen van de Oostenrijkse Achenseebahn klik voor meer info en veel foto's. Desondanks wordt de dienstregeling normaal uitgevoerd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 mei 2008 @ 11:48:29 #43
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_58991066
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://i184.photobucket.c(...)ailscoutUST96-Lw.jpg

Het uiterlijk van deze trein doet me eerst denken aan Siemens, in 2e instantie aan een wadje...
Ik moest aan een Railhopper denken en aan IRM
  donderdag 29 mei 2008 @ 18:53:02 #45
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_58994363
Lekker een druk avond spitsje met storingen
pi_59000057
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:53 schreef Tecnix het volgende:
Lekker een druk avond spitsje met storingen
Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijk . Wordt volgend jaar leuk met 4x IC en 4x Sprinter. Ik hoop wel dat de sprinters gereden worden met SGM in plaats van mat'64 anders heb je weer een IC op je bumper...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 mei 2008 @ 22:41:33 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59000143
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:39 schreef Brembo het volgende:

[..]

Ah draaide anders zonder vertragingen in de avond spits en dat is anders heel opmerkelijk . Wordt volgend jaar leuk met 4x IC en 4x Sprinter. Ik hoop wel dat de sprinters gereden worden met SGM in plaats van mat'64 anders heb je weer een IC op je bumper...
Tussen Arnhem en Nijmegen wordt volgend jaar 1 stopper gereden met SGMm (Zutphen-Nijmegen) en de andere met VIRM/ICRm (3600).
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:13:12 #48
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_59001130
Van de NS site:

Oorzaak Tussen Amersfoort en Ede-Wageningen rijden minder treinen door acties van Connexxion.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 30 mei rond 1:30 uur verholpen.

Rond 1.30 Zet dan gewoon neer dat het voor de rest van deze dag geld. Om 1.30 is ook de laatste trein vertrokken daar lijkt me.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_59005827
Gisteren lekker geknutsel in de Noordoost.

Amersfoort-Zwolle lag er weer eens uit, met als gevolg dat de 500/700 en de 12500/12700 fijn door naar Deventer werden gestuurd....waar dan ook nog eens een serie aan overwegstoringen plaatsvond, zodat alles wat naar Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel moest fijn enkelspoors met 40 km/h kon gaan rijden.

Laten we zeggen: het was knus.

Daarnaast stonden we bij Barneveld stil voor een overweg. Op een gegeven moment besluit de machinist het erop te wagen door al luid toeterend aan te geven dat ie door wil gaan rijden. Meeste verkeer stopt en trein komt in beweging, ware het niet dat er nog een stierenlul in een Audi snel nog even voor de trein uit de overweg over wilde.....trein weer vol in de remmen....
Socialist in Mercedes
  vrijdag 30 mei 2008 @ 09:16:56 #50
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59005936
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 09:09 schreef Charango het volgende:
Gisteren lekker geknutsel in de Noordoost.

Amersfoort-Zwolle lag er weer eens uit, met als gevolg dat de 500/700 en de 12500/12700 fijn door naar Deventer werden gestuurd....waar dan ook nog eens een serie aan overwegstoringen plaatsvond, zodat alles wat naar Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel moest fijn enkelspoors met 40 km/h kon gaan rijden.

Laten we zeggen: het was knus.

Daarnaast stonden we bij Barneveld stil voor een overweg. Op een gegeven moment besluit de machinist het erop te wagen door al luid toeterend aan te geven dat ie door wil gaan rijden. Meeste verkeer stopt en trein komt in beweging, ware het niet dat er nog een stierenlul in een Audi snel nog even voor de trein uit de overweg over wilde.....trein weer vol in de remmen....
Sorry, ik zal voortaan wel stoppen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:13:32 #51
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59006920
@Charango, je zat toch niet in de Intercity naar Hannover, want ik heb ook in die trein gezeten.

Affijn, mijn relaas. Ik was dus om 16.41 onderweg vanaf Rotterdam Alexander met de Intercity in de richting van Leeuwarden. Aangekomen in Utrecht Centraal bleek deze opgeheven te zijn, waardoor het materieel keerde en als Intercity naar het westen terug ging.
Vervolgens ging ik op zoek naar een trein die richting Amersfoort ging, en heb de Intercity naar Groningen genomen (vertrek 17.20), welke vandaag gelukkig uit VIRM bestond (minimaal 6 bakken, mischien zelf 10 of 12) waardoor de drukte nog relatief beperkt was. Ik ben uit oogpunt van veiligheid maar in de 1e klas gaan, omdat de balkons en 2e klas echt uitpuilden van de mensen. Hoewel toen ik instapte het sein al op groen stond, bleef de trein nog even wachten en pas rond 17.30 waren we onderweg.
Eenmaal aangekomen in Amersfoort stonden we op het 3e perron (spoor 6?), waardoor een hele grote meute met overstappers als een malle richting de Intercity naar Hannover ging, welke op spoor 2 nog stond te wachten. Na in de 1e wagen te zijn gestapt bleek het ook in deze trein rete-druk te zijn, waarop ik de gehele 7 wagons door ben gelopen om een lekker koel drankje te halen in de Bistro. Daar aangekomen heb ik de hele weg tot Deventer (met veel stilstaan en langzaam rijden) een leuk gesprek met iemand gehad over van alles en nog wat (van kernfusie en vliegtuigen tot Australië). Kort voor Deventer kwam nog iemand langs die ik van een eerdere ontmoeting in de Bistro kende, en heb ook daarmee nog wat woorden gewisseld.

Affijn, geluk is dat de stoptrein tussen Apeldoorn en Almelo de Intercity voor moet laten gaan, waardoor ik deze trein in Deventer nog kon halen.

Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:41:23 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59007590
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:52:10 #53
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59007820
quote:
Uiteindelijk was ik een half uur later thuis dan geplanned, maar als je interessante gesprekspartners hebt lijkt de tijd op één of andere manier toch altijd te kort te zijn.
Ook weleens gehad in een Thalys. Moslimman waarmee ik aan de praat raakte dmv een krantenartikel over het extremisme. Hij en ik in Brak engels , maar gelukkig begrepen we elkaar
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:57:07 #54
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59014525
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
In 2010 treinen zonder vaste vertrektijden

AMSTERDAM - Treinreizigers op het traject Amsterdam-Utrecht-Einhoven hoeven in 2010 niet meer in het spoorboekje te kijken. Treinen rijden dan zonder vaste vertrektijden. Via een dynamisch reisinformatiesysteem op de desbetreffende perrons kan de reiziger zien van welk perron een trein vertrekt, zo meldt de Volkskrant vrijdag.

"In feite ontstaat een soort metro-achtig systeem, waarbij de reiziger nooit langer dan tien minuten op een volgende trein hoeft te wachten", zo zegt Bert de Klerk van ProRail in de krant. Vanaf 2012 zijn volgens De Klerk ook andere drukke Randstadtrajecten aan de beurt voor spoorboekloos rijden. Trajecten die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen zijn Amsterdam-Haarlem-Rotterdam, Utrecht-Arnhem en Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad.

De Nederlandse Spoorwegen zijn erg enthousiast over het voornemen van spoorbeheerder ProRail. "We juichen dit toe", aldus een woordvoerder van NS vrijdag. "Maar er moet nog wel het nodige gebeuren voordat het zo ver is, met name rond Den Bosch."
In het verleden spraken ProRail en NS zich al vaker uit voor zo'n regeling, die uiterlijk in 2012 ingevoerd moet zijn op de drukste spoorlijnen in de Randstad.

Aldus bericht nu.nl

Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Als ze nou ook het stuk Amersfoort - Amsterdam meetrekken ben ik al blij

Want de trein in baarn gaat maar op het half uur Terwijl Hilversum Noord en Bussum-Zuid om het kwartier is terwijl daar geen hond in en uit stapt
pi_59014831
@ Pruis

Nee, ik zat er net nog een half uur voor... Was een gewone ICM...helaas

Ik zou trouwens denken: kleine moeite; gooi er even een ICM-bak bij aan, aangezien er op Utrecht en Amersfoort wel materieel zou moeten staan dat niet door kon rijden naar Zwolle.
Socialist in Mercedes
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:30:37 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59016499
Dus

Ik had vanmorgen een examen in Delft. Ik moest om 10 uur beginnen. Nou, zorg dat je op tijd bent. Dus: Utrecht C vertrek 8:33 dan ben je wel om 9:30 in Delft Zuid. Prima. Weet je wat? We nemen geen enkel risico en pakken vast de IC van 8:18. Je wilt tenslotte ZEKER op tijd zijn voor een examen niewaar? Jaaa dat wil je graag

Alleen ja, onze gewaardeerde ellendelingen van de Eerste Vingerverfcompagnie weten er weer een seinstoring bij Woerden uit te persen. Ik ben van 8:18 tot 10:14 onderweg geweest om van Utrecht naar Rotterdam te komen. En toen moest ik nog naar Delft

Overigens werden we iedere 10 minuten keurig geïnformeerd NS
En stonden alle CTA's ook nog verkeerd, waardoor er in de trein nog allerlei correctieberichten omgeroepen moesten worden kut kanker kots prorail

Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:57:24 #57
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59017973
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik kon mijn examen een uur laten opschuiven, en heb het gehaald
Ondanks de problemen....

GEFELICITEERD!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 18:58:31 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59017988
Dank je nu ben ik MCSA en kan ik dus de hele zomer me helemaal het licht uit mn ogen treinen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:11:49 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019565
Gefeliciteerd Fles
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 mei 2008 @ 20:14:11 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_59019621
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:36:07 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59020127
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:14 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag een bermmaaijosti gezien die in Hurdegaryp er even een overwegboom afgerost had met zijn landbouwvoertuig. Gevolg was het passeren van een overweg met 10 km/h en 5 minuten vertraging, terwijl alleen de boom op het smalle fietspad vernield was en de politie er bij stond.
er kan ook niet echt ook maar IETS goed gaan he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59021498
raadplaatje (van wikipedia)
waar is deze foto genomen? (leuke is nog wel, heb zelf geen flauw idee , maar doe een stomme gok.. Lage Zwaluwe
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:46:34 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59021610
daar is niet zoeen muur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:26:09 #64
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59022642
Boxtel
pi_59022977
Uitgeest
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:43:26 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59023069
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:39 schreef weps het volgende:
Uitgeest
Kansrijk. Ik weet het ook niet, maar Uitgeest zou goed kunnen idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:39:48 #67
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_59025457
Uitgeest, 100 % zeker.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  zaterdag 31 mei 2008 @ 23:49:02 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zondag 1 juni 2008 @ 00:57:02 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59041799
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
  zondag 1 juni 2008 @ 09:08:54 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59043843
weet je wat een knetterend hondenweer het was gisteren?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59043909
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Storing op Rotterdam Centraal-Duivendrecht, Utrecht Centraal-Den Haag Centraal/Leiden Centraal/Rotterdam Centraal

Arnhem Zevenaar en

Arnhem-Nijmegen/Tiel

Gaat goed
Waarom tot 2012 wachten op spoorboekloos rijden, dat kan nu immers toch ook al....
  zondag 1 juni 2008 @ 09:57:39 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044054
Sospel (Côte d'Azur), 11 maart 2008, Pa_Fles heeft ook oog voor mooie dingen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 10:54:17 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044469
ha, 13 december dus. Lachen. De hele dag 200 NVBSers in die tram op en neer knetteren. Zin in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 11:07:57 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59044619
Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk. Maar toch, eindelijk een verloren gewaand bordje geïdentificeerd

Mirabeau, Zuid-Frankrijk, 7 juni 2007.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_59044862
quote:
Op zondag 1 juni 2008 10:47 schreef Dichterbijer het volgende:



Een busstation voor die anderhalve bus per uur in de spits?
pi_59048366
Een driedaagse tour door vier landen, te weten Duitsland, Frankrijk, België en natuurlijk Nederland.

Aanleiding van deze reis is studiereis op de tweede dag naar Valenciennes voor de gemeente Maastricht vanuit het bedrijf waar ik werkzaam ben. Maar alles op z'n tijd. Eerst de donderdag, mijn vrije dag.

Om 6 uur gaat de wekker in Leeuwarden. Zoals elke dag haal ik ook vandaag de trein richting Zwolle van 6:43. Zo'n vaste prik inmiddels dat ik veel meer moeite heb om een trein eerder te halen.. Afijn, de reis gaat richting Deventer maar vervolgens loop ik niet maar het kantoor, maar pak ik de Pimpelexpress naar Hengelo. Met een overstap op het stukkie naar Enschede arriveer ik rond kwart over 9 in Enschede. De Duitse automaat op het perron accepteert geen briefgeld (defect) maar dat maakt niets uit, de machinist van DB Regio vertelt mij dat ik in Gronau genoeg tijd heb om daar een kaartje te kopen. Verdere reis naar Münster(Westf) Hbf loopt voorspoedig en zonder noemenswaardige opvallende zaken.


De Westfalenbahn heeft onder andere de Regionale trein Münster(Westf) Hbf - Osnabrück Hbf overgenomen van de DB en rijden daar met nieuwe treinstellen type Flirt. Stellen ET008 en ET019 wachten op vertrek richting Osnabrück Hbf.

Na een rustige rit met een BR425 arriveer ik in Hamm(Westf). Daar heb ik een ruime overstap op de RegionalExpress naar Köln Hauptbahnhof.


Ondertussen is de ICE Berlin - Düsseldorf/Köln-Bonn Flughafen al gearriveerd. Deze treinserie wordt met 2 ICE-2 treinstellen gereden en worden in Hamm(Westf) gecombineerd en, in dit geval, gesplitst. Stel 402 042 wacht op vertrek naar Düsseldorf Hbf.


In Keulen aangekomen eerst even gekeken op puntje perron met de Hohenzollernbrücke op de achtergrond. Daar arriveren de DB 425 530 en een soortgenoot als Regionalbahn uit Wuppertal Oberbarmen.

Daarna ben ik doorgereden naar Köln Süd, voor het -betere- cargogeweld


De Railion 140 614 met een fraai keteltreintje aan de haak.


CrossRail 185 581 is met een volle Huckepacktrein in opdracht van DLC op weg naar Aachen West om via de Montzenroute richting België te gaan.

De zon begint steeds beter door de wolken heen te prikken en ik besluit naar Köln West te gaan voor de middagstek aldaar. Daar is het werkelijk prijsschieten... Een selectie:


HGK, Hafen und Güterverkehr Köln is vervoerder die in Köln veel heen en weer rijdt met treintjes, je ziet ze hier dan ook elk uur wel meerdere keren. Ze rijden hier niet alleen met Dieselelektrische loks (DE) maar ook met Dieselhydraulische loks (DH), zoals hier op de foto de HGK DH701 met een keteltrein.


DB Netz lok 203 302 met een bijwagen van de Instandsetzungsdienst.


Vanaf de andere kant een van de oudere (incl jasje) loks uit de serie 155 met een containertrein richting Aachen West.


Tussen alle cargo's en reizigerstreinen ook een leeg mat ritje van de DB 111 120 en een sleep n-Wagens.


HGK (DE72) komt weer eens langs met een fraaie afvaltrein.


Vanuit België arriveren de B-Cargo lokken 7782, 7886 en 7734 met een gemengde goederentrein


En hoogtepunt voor mij, een graantrein van Rail4Chem met de Elok 185 517.

Ik hou het voor gezien hier en besluit richting Maastricht af te reizen voor de overnachting in het hotel. Er is nog wel een lange overstap in Aachen waardoor ik in het laatste licht nog enkele foto's heb gemaakt.


RD 185 319 met containertrein wordt over de reizgerssporen door het Aachener Hauptbahnhof geleid.


Tegen half 9, vlak voor het vertrek van de trein naar Heerlen, vertrekt de SBB Cargo 482 027 met een leuke trein uit Aachen.

De volgende dag staat de studiereis naar Valenciennes op het programma. Aangezien ik bij de organisatie hoor is er niet veel tijd om te 'hobbyen', maar toch heb ik nog een kwartiertje kunnen vinden voor een bezoek aan het station.


SNCF (ex-Eurostar) 3312 wordt gereinigd op het station van Valenciennes om enkele uren later naar Parijs te vertrekken.


Even later arriveren twee korte dubbeldekstreinen, 568B en 561B als regionale trein naar Lille Flandres.

Na een ochtendprogramma vol presentaties wordt er in de middag een kijkje genomen in het werkveld. Hobbytijd dus :--)




Hogevloerbussen in het regionale busnetwerk rondom Valenciennes en Denain.


Maar ook lagevloerbussen zijn welkom.

Valenciennes staat voornamelijk bekend om zijn tram. De tram verbindt de Universiteitscampus in het zuiden van Valenciennes met het centrum en station van Valenciennes en rijdt daarna door naar een andere stad in de regio, Denain.


Tramstel M107 net na vertrek uit Denain.


Tramstel M209 maakt kop op het campusterrein van de Universiteit.

Tot zover Valenciennes, na een lange busrit terug volgt een nachtje uitslapen in het hotel in Maastricht. Er staat namelijik nog een kort bezoek aan Gemmenich op het programma. De elektrificatie maakt rappe schreden maar er is nog een flink stuk ongerept diesellijn te bewonderen, nog wel...


RD 241 803 met een matig beladen containertrein richting Aachen en de RD 241 801 met een keteltrein richting Montzen passeren elkaar.


De zwarte Class66 van DLC, de 653-08 met een zeer fraaie trein op weg naar België.


De middag viel wat tegen, een paar losse loks speelden heen en weer en het duurde zo flink lang voor er weer een trein kwam. B-Cargo loks 5507 en 5530 'huilden' bij het leveren van de tractie om de berg op te komen.

Al dat wachten op niks besluiten mij rond half 4 te stoppen en terug te gaan naar huis. Voordat de bus naar Vaals komt nog een andere bus richting Eupen.




Voor de liefhebbers van meer foto's in Duitsland, vanavond staan ze op mijn www.
  zondag 1 juni 2008 @ 17:23:44 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59051620
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef ReisT het volgende:
Jaja, ben benieuwd hoe dit uit zal gaan pakken, 10-minutendienst is nu ook weer niet zo spectaculair dat je geen vaste vertrektijden meer nodig zou hebben, toch?
Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 juni 2008 @ 17:28:02 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59051699
quote:
Op zondag 1 juni 2008 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee precies. Bij bussen worden met frequenties tot 25 per uur nog steeds tijden aangegeven. Ik snap ook wel waarom NS daar zo over is. Het is in feite een vrijbrief om maar wat raak te klooien, want je bent niet meer vast te pinnen op een te leveren product. In feite is het gewoon een klein kunstje om ieder uur een trein te doen uitvallen en te beweren dat er niks aan de hand is. Erg slechte ontwikkeling.
Doet me denken aan een Debacle met de RET jaren geleden. die deden ook niet meer vertrektijden alleen nog maxmimum wachttijden.

Dat heeft niet lang geduurd, als ze al klopten. Men wou gewoon weten waar men aan toe was...
  zondag 1 juni 2008 @ 20:07:41 #80
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59054525
Vanmiddag een rondje gemaakt (ik had nog kruidvatkaartjes en die zijn dus alleen deze maand nog geldig). Dit keer richting het oosten, ik kom niet zo snel in die hoek en wilde ook weleens met eigen ogen de werken voor 'Almelo verdiept' (niet veel bijzonders aan te zien zo bleek) aanschouwen. Er waren natuurlijk de werkzaamheden rond Deventer, dus dat werd een leuk ommetje, omreizen is toch niet erg als je voor de lol in de trein zit.

Het eerste deel ging alleen niet helemaal vlekkeloos: ik vertrok vanaf Utrecht Overvecht naar Hilversum, om daar de IC naar Zwolle te pakken, wat net iets sneller zou moeten zijn dan de rechtstreekse stoptrein (en bespaart je ruim een uur aan DD-AR).
Eenmaal aangekomen in Hilversum (met SGMm als IC richting Almere), was de CTA voor de aansluitende trein blanco, en dat bleef ook zo tot een kwartier na vertrektijd. Toen werd pas omgeroepen dat de IC Asd - Amf niet zou rijden (door seinstoring), maar dat we wel met de stoptrein meekonden.

Van Amersfoort ging de reis (met +30 dus) zonder problemen verder, alleen nog een ATB-snelremming bij de Ijsselbrug, waarbij netjes via de omroep werd uitgelegd waarom we stilstonden en dat we meteen weer verder gingen.

In de volgende trein (3x DM'90) moesten we tussen Heino en Raalte nog een stukje langzaam rijden, omdat de overweg in storing lag, hij leek echter gewoon te werken. In Hengelo aangekomen was het zondagmiddag, dus de eerstvolgende trein naar Zupthen reed vandaag niet. Wel maf dat de trein (3427+3449, NS-buffeltjes dus, extra veek matinzet om de verwachte extra reizigers ivm werkzaamheden bij Deventer kwijt te kunnen) dan wel gewoon op de normale tijd binnenkomt op spoor 2, maar vervolgens dus eerst nog een slagje Oldenzaal gaat doen.

In Zutphen nog een rariteitje gespot, in Plan V richting Arnhem gestapt, en uiteindelijk weer met dezelfde SGMm als waar ik mee begon op Overvecht terecht gekomen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')