abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:25 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_59302277
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:36:58 #227
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_59302310
Rotterdam Centraal - Duivendrecht/Utrecht Centraal Woensdag 11 Juni 12:23
Oorzaak: De beperkingen van Rotterdam Noord naar Nieuwerkerk a/d IJssel als gevolg van een defecte 48727 zijn voorbij.
  woensdag 11 juni 2008 @ 12:44:05 #228
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59302484
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 09:47 schreef Dichterbijer het volgende:
Maar ik denk dat het ook heeft te maken met de conducteur... want die moet omroepen dat ze Best naderen. Deze omroep hoort de machinist toch ook??
Conducteur roept meestal alleen de overstap en/of eindstations om - daar moet die dan speciaal voor naar zo'n telefoonkastje (of lege cabine) lopen en dat doet 'ie natuurlijk niet voor kleine stationnnetjes. De haltes tussendoor waar niet veel over te zeggen valt worden dus gedaan door de machinist.
  woensdag 11 juni 2008 @ 15:22:41 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59306906
quote:
De NS hoeft voorlopig geen hogere vergoeding te betalen aan ProRail voor het gebruik van het spoor en andere infrastructuur.Volgens het spoorwegbedrijf heeft de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) dat bepaald in een uitspraak op 3 juni. Het scheelt de NS voorlopig 28,6 miljoen euro.

De NS had vorig jaar een klacht tegen de verhoging met 3 procent van de gebruiksvergoeding ingediend bij de NMa. De verhoging zou bovenop de ongeveer 150 miljoen euro komen die de NS al jaarlijks aan ProRail kwijt is.
Volgens de NMa is ProRail bij invoering van het nieuwe tarief afgeweken van haar eigen systematiek en handelde het bedrijf daarmee in strijd met de Spoorwegwet.
Over de meerkosten die ProRail in rekening wilde brengen waren geen expliciete afspraken gemaakt.

ProRail noemt de uitspraak "voor de korte termijn een tegenvaller" maar denkt dat de beslissing ook "de deur naar maatwerk en groei op het spoor opent".
ProRail wil meer geld van de NS omdat deze meer capaciteit wil. Volgens ProRail mag het bedrijf van de NMa in beginsel haar tarieven doorberekenen en gaat het bedrijf nu bekijken hoe dat kan.
Bron
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 juni 2008 @ 16:29:19 #230
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_59309024
Overigens, wat internationaal kaartjes boeken betreft: voor een vakantie in Frankrijk binnenkort heb ik via tgv-europe.com kaartjes geboekt voor de TGV en een paar regionale treinen. Alhoewel het aanbod volgens mij niet altijd even goed doorkomt, werkt de site prachtig: je kunt allerlei kortingen kiezen, met cc betalen en ze worden binnen enkele dagen gratis naar je opgestuurd. Voor ritten die gedeeltelijk met TGV gaan wordt netjes aangegeven wanneer zitplaatsen gereserveerd zijn en wanneer niet.

Mooi systeem.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 11 juni 2008 @ 18:50:56 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59312639
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 12:35 schreef dennistd het volgende:
Dat is een kolentrein van Europoort west naar Duisburg, gereden door Railion
En dat klopt, want ik zat er achter, en later naast
pi_59328795
Ik zag net op Somda dat ze weer gaan testrijden op de HSL-Zuid. Dit is toch gewoon met een Thalys met 250-300 km/h, of niet?

Zijn er trouwens überhaupt goede spottersplekken langs de baan? (ik dacht zelf niet aangezien de baan ofwel op betonnen pilaren staat of door de Groene Hart-tunnel gaat.
Socialist in Mercedes
  donderdag 12 juni 2008 @ 10:48:31 #233
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_59329060
Verwacht er maar geen Thalys. Ze zullen nu proefritten moeten gaan rijden met het materieel dat er binnenkort moet gaan rijden. Traxx+ICR dus met max. 160km.
pi_59329467
quote:
Groningen-Zwolle zaterdag 21 en zondag 22 juni
Oorzaak

* werk aan het spoor

Reisadvies

* reis tussen Groningen en Hoogeveen met de stoptrein die twee keer per uur rijdt en op andere tijden dan gebruikelijk reis tussen Hoogeveen en Meppel met de stopbus in plaats van de trein reis tussen Hoogeveen en Zwolle met de snelbus in plaats van de trein

Extra reistijd

* een half uur
Waarom kan ik in Hoogeveen dan niet gewoon op de trein stappen?
Want de trein vanuit Leeuwarden stopt wel gewoon te Meppel enzo...
pi_59330040
Misschien dat ze de reizigers naar Zwolle (dus ook richting Enschede/Nijmegen/Harderwijk) een overstap en nog meer reistijdverlenging willen besparen en dus meteen doorrijden, zonder dat deze in Meppel nogmaals zouden moeten overstappen.
Socialist in Mercedes
  donderdag 12 juni 2008 @ 11:44:22 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_59330665
top, capaciteitsverhoging tussen Meppel en Zwolle dus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:35:59 #237
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59337456
In Hilversum zijn ze ook eindelijk de bouwpakketjes in elkaar aan het knutselen
pi_59338816

Van welke trein komt deze
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:26:42 #239
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59338927
4241 denk ik
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:42:23 #240
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59339339
4241
  donderdag 12 juni 2008 @ 17:30:37 #241
148385 Wadloper
Noorderling
pi_59340371
De 4241 is blijkbaar gekroond tot een speciale trein las ik op Somda
pi_59347045
Zeg Wadloper waar blijf je nu met je foto's van afgelopen week?
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:00:01 #243
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59348068
Nog even een vraag van mijn kant.

Morgen wil ik in Deventer de wedstrijd gaan bekijken, en was van plan om met de trein te gaan. Aangezien ik geen idee heb hoe laat ik weer richting huis ga, wil ik graag mijn “gewone” fiets meenemen.

Moet ik dan een kaartje daarvoor halen, of is dat na de spits gratis, en is een kaartje alleen voor enkele reis of bepaald traject en hoe werkt dat?

Alvast dank!
pi_59348092
een kaartje voor een gewone fiets kost altijd 6 euro en is de hele dag geldig (als een dagkaart dus)
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:15:48 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59348549
Wel jammer dat dat ook geldt voor korte klotestukjes, die prijs.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:38:57 #246
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_59349489
Naja, als het goed weer is kan ik flink doortrappen en die 22km binnen 1 uur en 15 minuten halen, zal er eens over nadenken.
  donderdag 12 juni 2008 @ 22:48:47 #247
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59349949
Schiphol-Leiden Centraal Donderdag 12 Juni 22:42
Oorzaak Tussen Hoofddorp en Hoofddorp opstel rijden minder treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting De verstoring is naar verwachting 13 juni rond 0:30 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Hoorn en Schiphol reizen via Amsterdam Sloterdijk. Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Amsterdam Centraal.

Gaat weer lekker
pi_59352062
@ Pruis: Kom op, Deventer --> Holten is goed te doen per fiets!

@ Tecnix: Da's lullig voor een zwaarbepakte NO-reiziger: tweemaal overstappen dus (Asd en Amf)
Wanneer zou de Twentse nachttrein beginnen met rijden? Ik had gehoord over een 10 weekse proef Twente - Schiphol v.v.....
Socialist in Mercedes
  vrijdag 13 juni 2008 @ 02:41:57 #249
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_59353873
Vandaag wou ik om 22:05 vertrekken vanaf Bergen op zoom naar Den haag Moerwijk, ik heb er 4,5 uur over gedaan


Vertrek 22:05 Bergen op zoom roosendaal

De internationale trein van 22:30 valt , rijd roosendaal binnen n,maar stroomt leeg in de stoptrein die naar den haag gaat om 22:35

De internationale rijd leeg weg in de richting van Dordrecht

De omroep in de stopper verteld dat de mensen naar Adam de IC van 22:49 moet hebben, helft stapt er weer uit, we vertrekken met + 3 , geplande aankomst 23:55 op moerwijk

Op Rotterdam komen we 23.30 aan, blijven staan

23:37 De Conducteur roept om dat er een seinstoring is, de site geeft aan dat het een bijna-aanrijding is

23:39 De website gaat in storing

23:40 -0:00 omroep hier omroep daar, omroep overal, maar geen zinninge info

0:02 er gaat een IC via Amsterdam, maar kom niet langs HS leiden en schiphol, dit ging zo snel, dat er een boze ik-moest-naar-adam-menigte zowat het koffiedrinkend personeel aanvliegt

0:15 Er gaat over een paar minuten een IC ( van de venlo den haag serie) naar Den haag CS, via goude

0:18, en hij vertrekt

0: 27 De website van NS mobiel doet het weer, weet ook nog te vermelden dat er niks rijd alleen om 0:46 er een extra stoptrein naar Den haag CS gaat , heel leuk om te weten

0:40 (ofzo) komt de trein aan op het kopspoortje in gouda, ik zat achterin de trein en het paste net, om te kijken hoeveel het scheelde druk ik de deur open en steek mijn hoofd naar buiten, achter mij hoorde ik een doffe plof. De deuren bleken aan de andere zijden ook ontgrendeld te zijn, alleen het perron was nog korter, dus er lag iemand in het grind....

1:02 aankomst Den Haag CS

1:19 na een sprintje bereik ik het binnenhof voor de nachtbussen

1:30 vertrek nachtbus

2:13 Arthur thuis

Ik ben genaaid
  vrijdag 13 juni 2008 @ 07:57:55 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_59354737
Welkom thuis!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')