quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:44 schreef desaparacido het volgende:Als je vaak genoeg tekent komt dat allemaal vanzelf hoor, maak je niet druk.
Over het kleurmengen kan ik alleen maar zeggen dat het je misschien wat eenvoudiger afgaat als je ook wat secundaire kleuren koopt. Als je bezig bent, maak ook voldoende om in een keer te gebruiken, want een tweede keer precies dezelfde kleur mengen gaat lastig worden (maar daar ben je zelf al achtergekomen

).
Ik denk wel dat het beter is dat je, in plaats van een plaatje te photoshoppen, eens goed kijkt naar je albumhoes waar de schaduwen precies liggen, hoe het vorm van het gezicht daar invloed op heeft e.d. Train je oog, dan volgt de rest zo'n beetje vanzelf.
(en neem een groter doek, hoe groter, hoe minder gepriegel, hoe makkelijker)
Ben benieuwd naar wat je nog meer maakt
alles mee eens, dit is goede raad litso
gewoon podlood en gummetje nemen, enne...
tekening maken op het doek, kan eventueel als je eenmaal tevreden bent nog even met een zwarte
''dunlijnige marker stift"" die geeft niet af..... over de potloodlijnen heen en als je helemaal tevreden
bent dan pas gaan schilderen, afhankelijk van de moeilijkheid van het doek kan wel even duren
voordat je alles goed op ''doek'' hebt maar je moet nooit haast maken met schilderen of tekenen
anders gaat het sowieso mis, bij hel e moeilijke tekeningen ben ik zo 4 of 5 uur bezig voordat ik
tevreden ben.. mocht je teveel ''gumstrepen'' zien, die kun je eerst met witte verf dun wegwerken
zie je daarna niets meer van.
maar goed daarna kun je lekker gaan ''inkleuren'' wat makkelijker klinkt dan het is.
tip; gele vlakken worden mooier en helderder als je ze eerst wit schilderd en daarna pakt het geel
ppk sneller, twee laagjes is dan genoeg, alleen als je reliëf in je schilderij wilt, zoals bj mij altijd het geval
met de haren van de blonde dames, dan heb je meerdere lagen nodig.
voorbeeld;
orgineel plaatje;
![]()
eerste potloodtekening
![]()
met stift;
![]()
als je hierna nog iets wilt veranderd kun je tijdens het schilderen doen,
enne.... ik ben ook benieuwd naar méér werk