SjaakDit is Sjaak, hij is een luiaard. Mijn luiaard wel te verstaan. Aangezien ik verwacht dat veel mensen niet zoveel over luiaards zullen weten op dit forum, zal ik eerst wat over ze vertellen.
LuiaardsEr zijn twee soorten luiaards: de tweevingerige soort en de drievingerige soort. Sjaak heeft drie vingers. Hij slaapt heel veel, namelijk zo'n 18 uur per dag. Onder mensen komt dit ook voor bij uitkeringstrekkers. Sjaak is echter geen uitkeringstrekker. Sjaak moet hard werken wanneer hij wakker is. Hij moet bladeren hebben om te eten. Hiervoor moet hij de boom, waarin hij vrijwel zijn hele leven zal doorbrengen, afstruinen. Een keer per week komt hij naar beneden, want dan moet hij naar de WC. Ik heb voor hem een speciale WC gemaakt. Hij kan tegenwoordig deze WC ook doortrekken, dus ik hoef niet zoveel naar Sjaak om te kijken.
TevredenZoals je kan zien op de foto is Sjaak erg tevreden. Hij heeft nog nooit ergens over geklaagd. Ik heb Sjaak al vanaf dat hij klein is. Ik heb altijd goed voor hem gezorgd. Onlangs heb ik een nieuwe boom laten aanplanten in mijn tuin. Het heeft wel even geduurd voordat Sjaak hieraan gewend was, maar inmiddels is het echt zijn boom geworden.
KleinEigenlijk vind ik het wel jammer dat Sjaak al zo groot is. Hij was zo schattig toen hij klein was. Ik heb nog wel een foto van hem. Ik was met hem op het strand en Sjaak was zo blij als een luiaardbaby kan zijn:
DoosIk mis die tijden wel hoor. Sjaak is nu ook wel gezellig hoor, daar niet van. Hij heeft trouwens niet altijd in een boom geleefd. Eerst had hij alleen een doos. Och wat was Sjaak toch gehecht aan zijn doos. Het heeft zoveel moeite gekost om Sjaak van zijn doos naar de boom te krijgen. Ik heb daar nog een paar flinke krassen en littekens aan overgehouden. Hier is nog een foto van Sjaak in zijn doos, zo blij als een kind:
RaceHeel soms geeft Sjaak aan dat hij zin heeft om lekker actief te zijn. Er is altijd wel ergens een luiaard race, dus daar neem ik Sjaak dan mee naartoe. Ik ben vergeten te vertellen dat luiaards niet zo heel snel zijn. Ze bewegen op de grond maximaal 2,5 meter per minuut. De lengte van de racebaan is dan ook maar 900 meter maximaal. Daar doet een luiaard 6 uur over en dan valt hij weer in slaap. Sjaak heeft al verschillende prijzen gewonnen met luiaardraces. Hier is een foto van Sjaak tijdens een race (hij ligt hier op kop, vandaar de tevreden blik):
GelukkigAl met al ben ik erg gelukkig met Sjaak en ik weet dat Sjaak ook erg gelukkig is met mij. Ik stop mijn hart en ziel in Sjaak en dat doet Sjaak ook in mij, als hij wakker is dan. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die een luiaard als huisdier/kameraadje hebben. Post hier dan
Ik moest jullie nog de groeten doen van Sjaak. Hij is erg blij met een topic hier: