Als je een reflectie hebt (water) dat je dat goed erop zet.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:40 schreef PatrickD het volgende:
De vraag van de leek:
Waar moet je op letten als je een mooie zonsondergang foto wilt maken?
(ps. Ik heb een gewone Digicam, geen DSLR helaas.)
Thanks!quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:05 schreef slashyou het volgende:
Die uit cambodja zijn echt geweldig.
Deze is uit italie:
[ afbeelding ]
quote:
ik ook een beetje nodig...quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:45 schreef Chicolate het volgende:
Het is al eerder gevraagd: wat zijn nou goede instellingen om mooie kleuren te krijgen bij een zonsopgang/-ondergang? ISO/Sluitertijd/Diafragma enzo? Heb veel zitten rotzooien, maar er kwamen allemaal fletse, lelijke plaatjes uit.
Door een beetje te onderbelichten... Je cam doet een lichtmeting op het totaalplaatje en probeert dus ook je voorgrond goed te belichten. Door te onderbelichten, maak je die donkerder (helaas een minpuntje) maar krijg je de lucht wat beter.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die kleuren!
[ afbeelding ]
Paar dagen geleden gemaakt. Niet echt scherp helaas, was waarschijnlijk te druk met de kleuren goed krijgen (wat toen uiteraard mislukt is, het is dankzij Photoshop dat het nu nog érgens op lijkt).
Het is al eerder gevraagd: wat zijn nou goede instellingen om mooie kleuren te krijgen bij een zonsopgang/-ondergang? ISO/Sluitertijd/Diafragma enzo? Heb veel zitten rotzooien, maar er kwamen allemaal fletse, lelijke plaatjes uit.
quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:45 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die kleuren!
[ afbeelding ]
Paar dagen geleden gemaakt. Niet echt scherp helaas, was waarschijnlijk te druk met de kleuren goed krijgen (wat toen uiteraard mislukt is, het is dankzij Photoshop dat het nu nog érgens op lijkt).
Italie? Die heb je op Mars gemaakt. Prima foto!quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:05 schreef slashyou het volgende:
Die uit cambodja zijn echt geweldig.
Deze is uit italie:
[ afbeelding ]
Mooi man!quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:19 schreef fractalis het volgende:
[..]
Thanks!![]()
Heel bijzonder die kleur rood trouwens in jouw foto!![]()
Omdat het licht vanavond zo ontzettend mooi was heb ik even een paar kiekjes geschoten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind die laatste zelf erg geslaagd, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Is je bril van je neus gevallen?quote:Op maandag 8 juni 2009 17:45 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Italie? Die heb je op Mars gemaakt. Prima foto!
[..]
Mooi man!
Ik mis alleen een mandje onder die grijze ballon. Zijn die mensen eruit gevallen?
Dankjequote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Door een beetje te onderbelichten... Je cam doet een lichtmeting op het totaalplaatje en probeert dus ook je voorgrond goed te belichten. Door te onderbelichten, maak je die donkerder (helaas een minpuntje) maar krijg je de lucht wat beter.
Als je het helemaal goed wilt doen, zorg je voor graduele ND-filters, stel je de belichting in op de voorgrond en zorg je met je ND-filters ervoor dat de lucht eigenlijk onderbelicht wordt.
Hele mooie dieptewerking. Die wolken lijken echt close met de maan op de achtergrond.quote:Op donderdag 4 juni 2009 23:19 schreef fractalis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vind die laatste zelf erg geslaagd, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik zie het nu pas, dankjequote:Op maandag 8 juni 2009 17:40 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
![]()
Ook een lekkere brede foto, iets wat ik net wilde plaatsen.
[ afbeelding ]
Klikbaar.
En even de gegevens overgenomen voor Chicolate maar die zijn eigenlijk telkens anders.
Camera: Canon EOS 350D Digital (Canon 17-40mm L )
Exposure: 0.2 sec (1/5)
Aperture: f/5.0
Focal Length: 17 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0 EV
Flash: Off
Thanks!!quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hele mooie dieptewerking. Die wolken lijken echt close met de maan op de achtergrond.
Ook mooi om te zien dat die luchtballon (die toch best groot zijn) op de foto nog kleiner is dan de maan. En dat als je je bedenkt dat de maan al gauw 100.000 x zover weg is.
Erg mooie foto
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:45 schreef Turbomuis het volgende:
Uit de hand genomen, op een parkeerplaats. Staande op een picknickbank. Maar ik vind ze toch best mooi geworden zo...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |