abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58940971
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:45 schreef Kjew het volgende:

[..]

Het imagoprobleem op dit vlak is het grootst en dat is niet zomaar weggepoetst. Er mag trouwens ook best aandacht komen voor het feit dat economisch liberalisme niet per definitie de heilstaat oplevert waarna men op zoek is.
Dat heilstaat denken vind je ook niet zozeer bij de liberalen, maar meer bij de libertaristen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58941272
...Tja, Jip en Janneke
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:23:04 #53
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58943968
Als je trouwens de puntenwolken van het CPB gaat bekijken dan zie je dat vooral mensen boven de 70000 euro (= 3% van de Nederlanders) profijt hebben van de kk-VVD.

Als je minder verdient met z'n tweetjes kun je beter op PvdA of CDA stemmen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58944200
Waar ik me nog meer aan erger dan "de hardwerkende Nederlander" is dat obligate gezeik over "de belastingbetaler". Gaat het in de kamer over de vrijheid van meningsuiting van Gregorius Nekschot, haalt ie weer de belastingcenten erbij. Hallo, het gaat hier om het principe, niet over hoe het OM zijn geld besteedt. Wat een ontzettende kruidenier moet je zijn om daar het belastinggeld bij te betrekken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58944339
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
Als je trouwens de puntenwolken van het CPB gaat bekijken dan zie je dat vooral mensen boven de 70000 euro (= 3% van de Nederlanders) profijt hebben van de kk-VVD.

Het is dan ook wel degelijk een partij voor betergestelden. Anders dan wat Rutte iedereen wilt doen geloven.

Toen hij zich kandideerde, toen zei hij dat de bijstand moeder ook beter maar beter op de VVD kan stemmen !
pi_58944371
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar ik me nog meer aan erger dan "de hardwerkende Nederlander" is dat obligate gezeik over "de belastingbetaler". Gaat het in de kamer over de vrijheid van meningsuiting van Gregorius Nekschot, haalt ie weer de belastingcenten erbij. Hallo, het gaat hier om het principe, niet over hoe het OM zijn geld besteedt. Wat een ontzettende kruidenier moet je zijn om daar het belastinggeld bij te betrekken.
Ja, het de deernis ten top. Een groter demagoog kan ik niet bedenken.
pi_58944405
quote:

Had je die discussie al niet een keer eerder gevoerd en bleek toen ook al niet dat je er weer eens gigantisch naastzat?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:54:59 #58
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58944663
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Had je die discussie al niet een keer eerder gevoerd en bleek toen ook al niet dat je er weer eens gigantisch naastzat?
Nee ik had groot gelijk. Het enige wat je ertegenin kon brengen was dat het voor eenverdieners niet zo was (weten we dat ook weer: de VVD is voor het vrouw achter het aanrecht) en dat een puntenwolk uitschieters had (geen mooi lijntje).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_58944944
Rutte komt volstrekt ongeloofwaardig over en de VVD met hem. Het is overduidelijk dat de VVD geen thema's heeft om anderen echt de loef mee af te steken. De VVD is verworden tot een soort pseudo-LPF; volkomen de weg kwijt.
pi_58945096
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is dan ook wel degelijk een partij voor betergestelden. Anders dan wat Rutte iedereen wilt doen geloven.

Toen hij zich kandideerde, toen zei hij dat de bijstand moeder ook beter maar beter op de VVD kan stemmen !
Misschien moet die bijstandsmoeder gewoon gaan werken.....
pi_58945137
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:08 schreef Elfletterig het volgende:
Rutte komt volstrekt ongeloofwaardig over en de VVD met hem. Het is overduidelijk dat de VVD geen thema's heeft om anderen echt de loef mee af te steken. De VVD is verworden tot een soort pseudo-LPF; volkomen de weg kwijt.
Dat laatste geeft wel veel hoop
pi_58945240
quote:

Ik denk dat je dat heel fout ziet. Sterker nog iedereen is slechter af met een CDA PVDA kabinet. De rijken alleen ietsje slechter.

Wat ik nou juist zo grappig vind is dat PVDA altijd op zou komen voor de weinig verdienende hardwerkende arbeider. Ik de praktijk zie je tegenwoordig eerder dat ze op komen voor zogenaand zielige groepen waarvan sommigen echt hulp nodig hebben maar de meeste gewoon luie donders zijn die een trap onder hun reet nodig hebben. En het mooiste is dat die echt hardwerkende arbeider zo weinig overhoud van zijn bruto loon door onverantwoord financieel beleid van de overheid dat hij/zij amper nog kan rond komen.

ik ben geen liberaal, sterker nog ik heb jaren pvda gestemd maar als ik nu kijk naar de pvda dan denk ik niet dat ik dat ooit nog zou doen. Al dat holle gelul over investeren in wijken , investeren in multikulti onzin wat al 30 jaar lang niet werkt zogenaamd sociaal doen met het geld van een ander. En onder tussen moeten mensen met een simpel inkomen steeds meer betalen en zien daar steeds minder van terug.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:30:35 #63
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_58945330
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:25 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat heel fout ziet. Sterker nog iedereen is slechter af met een CDA PVDA kabinet. De rijken alleen ietsje slechter.

Wat ik nou juist zo grappig vind is dat PVDA altijd op zou komen voor de weinig verdienende hardwerkende arbeider. Ik de praktijk zie je tegenwoordig eerder dat ze op komen voor zogenaand zielige groepen waarvan sommigen echt hulp nodig hebben maar de meeste gewoon luie donders zijn die een trap onder hun reet nodig hebben. En het mooiste is dat die echt hardwerkende arbeider zo weinig overhoud van zijn bruto loon door onverantwoord financieel beleid van de overheid dat hij/zij amper nog kan rond komen.

ik ben geen liberaal, sterker nog ik heb jaren pvda gestemd maar als ik nu kijk naar de pvda dan denk ik niet dat ik dat ooit nog zou doen. Al dat holle gelul over investeren in wijken , investeren in multikulti onzin wat al 30 jaar lang niet werkt zogenaamd sociaal doen met het geld van een ander. En onder tussen moeten mensen met een simpel inkomen steeds meer betalen en zien daar steeds minder van terug.
Wees eens concreter over die luie donders. Wie zijn dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_58947402
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wees eens concreter over die luie donders. Wie zijn dat?
Ik denk dat iedereen wel wat concrete voorbeelden kent in zijn of haar omgeving.
pi_58947675
Ik ben het met hem eens. Hoe ik zijn kreet interpreteer is het feit dat we zoveel verlangen van de hardwerkende, verantwoordelijke doorzetters die ervoor kiezen om veel en hard te werken om geld te verdienen en om carriere te maken. In dit land mag je zoveel afdragen dat het bijna een straf is.. Ik betaal ook zo fucking veel belasting dat er bijna geen flikker meer aan is..

Bos zou ook een kreet kunnen formuleren. Iets van : Rechts graaien, links vullen
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:30:47 #66
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58951880
Het is net zo irritant als wat Rita zegt, maar die noemt ons de 'weldenkende Nederlander' die niet op z'n koppie gevallen is, neuh, die weet wat er speelt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_58952482
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:30 schreef Steeven het volgende:
Het is net zo irritant als wat Rita zegt, maar die noemt ons de 'weldenkende Nederlander' die niet op z'n koppie gevallen is, neuh, die weet wat er speelt.
Weldenkende Nederlanders naaien hun tegenstanders in den aars.
I´m back.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:58:57 #68
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_58952549
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 12:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb jij gister "Geertje" niet gezien bij knevel, want dan had je hem sowieso Geert genoemd en geen populist maar een realist.
Whihi!
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:59:33 #69
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58952565
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weldenkende Nederlanders naaien hun tegenstanders in den aars.
Als je met weldenkend homofielen en met tegenstanders mannen bedoelt, ja.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_58952605
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 22:59 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als je met weldenkend homofielen en met tegenstanders mannen bedoelt, ja.
Dat is allemaal hetzelfde tegenwoordig. Vrijheid van meningsuiting laat zich niet dwingen.
I´m back.
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:53:38 #71
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58958776
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Middeninkomens" was inderdaad een betere benaming geweest. Als de VVD slim is richten ze zich eens op de vele voorbeelden waarbij zogenaamde herverdeling juist grotendeels bij 'de rijken' terechtkomt, maar ik weet niet of dat zo goed zou vallen bij de traditionele achterban.

Het economisch liberalisme lijkt in Nederland nogal een imagoprobleem te hebben als zou het alleen gunstig zijn voor 'de rijken'.
Die inkomsten komen niet ten goede van de rijken.
Maar als de PvdA, SP en andere linkse partijen het over de rijken hebben dan hebben ze het over iedereen met een modaal (gezins) inkomen of hoger. Het probleem is alleen dat de mensen met een modaal inkomen het plukken van de overheid veel meer voelen dan de echte rijke mensen met 4x modaal of daarboven.
Daar zijn er in Nederland overigens niet zo veel van.
Daarom moet er wel geplukt worden van modaal volgens links want anders levert het niet voldoende op.
pi_58959501
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee ik had groot gelijk. Het enige wat je ertegenin kon brengen was dat het voor eenverdieners niet zo was (weten we dat ook weer: de VVD is voor het vrouw achter het aanrecht) en dat een puntenwolk uitschieters had (geen mooi lijntje).
Heb het weer eens doorgelezen en je zat er weer eens gigantisch naast maar dat jij dat niet ziet door die gigantische plaat voor je kop neem ik je verder niet kwalijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')