abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59288215
mijn band met m'n moeder is echt stukken beter geworden sinds ik zelf moeder ben. we snappen elkaar ineens veel beter en er is ook veel meer wederzijdse waardering. heel fijn!
tussen m'n schoonmoeder en mij gingen dingen juist wat minder soepel sinds de geboorte van Piet & Anna, er ontstonden meer misverstanden en kleine wrijvinkjes. niettemin ben ik nog steeds heel blij met m'n schoonmoeder hoor, het is een geweldige schat. en ze is echt helemaal gek van de kinderen, komt met liefde elke 14 dagen een dag oppassen, terwijl ze zo'n 3 uur onderweg is van deur tot deur (met 't OV) en dan dus ook altijd een nachtje komt logeren.

[ Bericht 23% gewijzigd door bixister op 10-06-2008 21:15:46 ]
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:23:39 #252
6473 Koosje
Deelt uit!
pi_59288696
Ik heb meer moeite met mijn vader eigenlijk. Die heeft mij opgevoed met het idee dat hij het wel allemaal zou regelen, dat hij het het beste weet. En nu probeert hij dat met mijn kind ook nog..
Heb hem laatst eens even toegesproken dat ík het nu voor het zeggen heb, dit is míjn kind.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:31:24 #253
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59288969
Ik wil op dit moment gewoon even mijn eigen leven terug, zonder dat gebemoei van andere mensen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_59288970
Ik mis het ook vreselijk hoor... Mijn moeder als trotse oma... Ze overleed toen ik 16 was en heeft dus een groot deel van mn ( en mn zusje's) leven gemist...En wij haar....
En soms komen de "onwetende" opmerkingen keihard aan.... Op de een of andere manier wordt er toch vaak van uit gegaan dat je kinderen bij oma en opa ( die in 2004 overleden is) zijn als je aan het werk bent....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:32:05 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59288994
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:09 schreef bixister het volgende:
mijn band met m'n moeder is echt stukken beter geworden sinds ik zelf moeder ben. we snappen elkaar ineens veel beter en er is ook veel meer wederzijdse waardering. heel fijn!
Nou, dat dus.
Onvoorstelbaar, een jaar of 8 geleden heb ik zelfs een poos het contact verbroken, omdat ze té verstikkend was. Gelukkig hebben we beiden in de loop der tijden veel geleerd en zéker mijn moederschap heeft ons nader tot elkaar gebracht. Ik vind het heerlijk om haar als oma te zien.
Met mijn schoonmoeder heb ik ook een uitstekende band gelukkig. Winkelen, vakantie, kletsen, serieuze gesprekken. Ze heeft wel de neiging tot betutteling, maar ze woont voor mij ver genoeg weg om dat te kunnen hanteren.

K_i_m, één tip. Communiceer rechtstreeks met je moeder. Niet: "Ik ga zo boodschappen doen", maar "Ik wil nu graag met Lilah alleen zijn."
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:32:40 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59289016
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:31 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil op dit moment gewoon even mijn eigen leven terug, zonder dat gebemoei van andere mensen .
Zeg haar dat!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:34:18 #257
14746 k_i_m
pi_59289076
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zeg haar dat!
Ik had gehoopt dat als ik het 10 keer zou zeggen dat ze het dan zou onthouden, maar kennelijk heeft ze ook een beetje last van een soort van zwangerschapsdementie Heb ik dus al gedaan, helpt niet .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:35:37 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59289123
Oh.
Hm, dat is wel erg lastig zeg.
Mss moet het dan wat concreter, zoals Davinia voorstelde.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:43:34 #259
14746 k_i_m
pi_59289387
Ja, het is inderdaad lastig. Maar om nou te zeggen dat ze maar een paar keer mag bellen vind ik ook weer zover gaan. Ik vind het alleen zo jammer dat ze niet ziet dat ik haar vanzelf ook wel bel als ze mij niet belt, en dat het dan stukken gezelliger is .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:48:58 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59289561
Ik snap je irritaties zó goed. Het kan je zo ontzettend benauwen.
Maar het is nu een nieuwe periode in jullie beider leven, plus jij zit nog onder de hormonen (sorry ). Eea zal zich in de loop der tijd vast oplossen.
Het enige dat je nu kunt doen is helder blijven communiceren. Je grenzen (onomwonden, eenduidig) aangeven. Niet allerlei irritaties opkroppen. Erover praten op een moment dat je geen van beiden boos bent.
Én benadrukken (als je het meent) dat je haar écht een heel lieve moeder en oma vindt.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 21:51:18 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59289635
Misschien gaat het vanzelf wel weer over.. Lilah is nog niet zo oud en het is het eerste kleinkind, niet raar dat ze niets willen missen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:47:09 #262
14746 k_i_m
pi_59291848
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 21:48 schreef Moonah het volgende:
Ik snap je irritaties zó goed. Het kan je zo ontzettend benauwen.
Maar het is nu een nieuwe periode in jullie beider leven, plus jij zit nog onder de hormonen (sorry ). Eea zal zich in de loop der tijd vast oplossen.
Het enige dat je nu kunt doen is helder blijven communiceren. Je grenzen (onomwonden, eenduidig) aangeven. Niet allerlei irritaties opkroppen. Erover praten op een moment dat je geen van beiden boos bent.
Én benadrukken (als je het meent) dat je haar écht een heel lieve moeder en oma vindt.
Dat van die hormonen klopt idd. Ik dacht dat ik tijdens mijn zwangerschap al erg was, maar nu sla ik helemaal alles . Ik krijg op een gegeven moment zelfs zo'n waas voor mijn ogen dat ik eigenlijk wil zeggen; hier heb je mijn kind, hou het maar als ik dan in godsnaam maar van het gezeik af ben . Dat doe ik (en meen ik trouwens ook) niet natuurlijk, maar ik heb echt ontzettend behoefte aan géén gezelschap. Ik ben in staat om in mijn eentje in het hotel hier aan het eind van de straat te gaan zitten een heel weekend. Gewoon om alleen maar te slapen .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:48:13 #263
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59291889
Ah Kimmetje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 22:57:35 #264
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59292379
Ik wilde laatst al zeggen (toen je schreef over echtscheidingen enzo ) dat als het echt serieus als een te groot gevoel voelt, je wel echt aan de bel moet trekken ergens. Maar dat vond ik nogal suf, want ja, daar spreekt die PPD-labiele-depri-eetgestoorde-sugar weer. Maar ik bedoel het echt oké: als je het gevoel hebt dat het te groot wordt, neem jezelf daarin dan serieus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_59294716
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 22:57 schreef Sugar het volgende:
daar spreekt die PPD-labiele-depri-eetgestoorde-sugar weer.

ah Sugar.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59296546
Even een weekeindje écht alleen zijn kan ook heerlijk zijn.... Even bijkomen van alles, alle emoties alle "onverwachte" dingen rondom de zwangerschap en bevalling, de reakties van jezelf en iedereen eens op een rijtje kunnen zetten, gewoon even helemaal niets... Even ademhalen zeg maar.... Je wórdt ook ontzettend geleefd en dan niet voor eventjes, maar voor lang...... Hahaha wie weet voor de rest van je leven!
pi_59296555
En hoewel ik heulemaal niets met PDD-labiele-depri-eetgestoorde-sugars "te maken" heb (Als in door en door kennende en vele gesprekken mee gevoerd enz..) vind ik door wat ik hier van je zie en lees een geweldig mens en een fantastische moeder Sugar
  woensdag 11 juni 2008 @ 07:53:33 #268
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59296717
Dat is lief, vamperotica!
Ik wilde met die omschrijving van mezelf niet zielig doen, hoor. Maar kan me voorstellen dat al die dingen al snel door de hoofden gaan als ik zoiets post voor k_i_m. Nu voel ik me niet zo labiel meer gelukkig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:10:48 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59296835
Mag ik hier even stoom afblazen??

Wat is het toch met mannen.. Denken die gewoon helemaal niet mee, of is het gewoon zo dat mannen alleen de voordelen van kinderen krijgen? Echt ik heb de laatste tijd zo vreselijk het gevoel dat alles, maar dan ook alles, op mij aankomt. Ik breng Jen en haal Jen van het KDV, ik kleed haar aan, ik doe haar in bad. Oke papa doet heeeeel af en toe een luier als hij niet te druk is met computeren.
Vanmorgen hadden we afgesproken dat hij haar zou brengen... Dan kon ik iets vroeger beginnen. Toen ik opstond had hij gewoon nog helemaal niets gedaan (ja koffie gedronken), hij staat altijd om kwart voor 7 op! Dan had hij toch de spulletjes die klaar stonden om uit te koken wel even kunnen uitkoken. Echt wat is daar nou de moeite van?? Je kookt water, de pleurt de zooi in de grote pan die klaar staat en je gooit daar het gekookte water in en klaar. Maar dat soort dingen zijn blijkbaar teveel gevraagd. En als ik daar dan een opmerking over maak dan ben ik opeens een zeikerd... Wat trouwens erop lijkt dat het tegenwoordig mijn koosnaampje is van 'm. JA NIET RAAR ALS JE NIETS DOET EN NIET NADENKT!! (En dan raar vinden dat ik ook niet in de mood ben voor andere dingen)

Zo...
pi_59296901
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 07:53 schreef Sugar het volgende:
Ik wilde met die omschrijving van mezelf niet zielig doen, hoor. Maar kan me voorstellen dat al die dingen al snel door de hoofden gaan als ik zoiets post voor k_i_m. Nu voel ik me niet zo labiel meer gelukkig.
Ik vind dat jij juist iemand kan helpen en tips kan geven omdat jij behoorlijk rot hebt gezeten.
ik weet niet alles van je maar genoeg om te weten dat je geen onzin praat!
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:17:59 #271
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_59296902
Stoom komt uit je oren, volgens mij.
Vervelend, ticootje. Misschien een keer op een rustig moment een goed gesprek erover voeren?
pi_59296919
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 07:53 schreef Sugar het volgende:
Juist niet zielig!!
Het leest eerder als een soort van "moederlijke" bezorgdheid, of een soort van herkenning
  woensdag 11 juni 2008 @ 08:56:02 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_59297314
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 08:17 schreef Sugar het volgende:
Stoom komt uit je oren, volgens mij.
Vervelend, ticootje. Misschien een keer op een rustig moment een goed gesprek erover voeren?
Nou ik loop inderdaad al een flinke week met hoofdpijn...
  woensdag 11 juni 2008 @ 09:00:29 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_59297383
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:54 schreef Vivi het volgende:
Jeetje hey..ik kan mijn moeder ook wel eens achter het behang plakken maar als ik jullie zo lees... ik ben blij dat ik mijn ma nog heb hoor, denk eens dat jullie zelf later zo worden afgesnauwd door je kind
Hier ook geen gesnauw hoor.
Dat is godzijdank helemaal niet nodig, we geven elkaar over en weer denk ik precies genoeg aandacht/ruimte/rust.

Ik vind het eig. ook een beetje flauw om te komen met 'wees blij dat ze er nog is' enzo. Natuurlijk is dat zo, en natuurlijk weet je dat ook wel, maar dat is hetzelfde dat niemand meer zou mogen verzuchten dat je je kind wel eens achter het behang zou willen plakken omdat er ook mensen meelezen van wie het kindje er niet meer is. Je kan en mag toch wel gewoon af en toe iemand eens even flink zat zijn?

[ Bericht 21% gewijzigd door BE op 11-06-2008 09:05:33 ]
pi_59297478
ik denk dat veel (bepaalde, sommige ) mannen niet zozeer onwillig zijn, Tico, ze denken er gewoon niet aan.
dus zou je ze vragen "ach, schat kun je even die flesjes uitkoken, dan kan ik even etc" doen ze het ws gewoon braaf... 'wij' verwachten echter dat ze dat zelf bedenken en komen dan met "had je nou niet even die flesjes uit kunnen koken, djieeeeeeeeezus" en dan gaat de male ass tegen de krib.

en het is denk ik ook een beetje zo, dat wij vrouwen de neiging hebben te "laatmijmaarevenikdoedatsneller/efficienter/beter" en dat mannen dan dus die passieve houding aanmeten in de veronderstelling dat ze het ws toch niet goed genoeg doen.

ik begrijp je ergenis, hoor, maar als je het een beetje zo ziet allemaal, scheelt je dat ms een hoop foute starten van de dag, zeg maar

het eerste jaar vergt gewoon best veel van je relatie en mannen trekken dat, die verandering, nog al eens slechter dan de vrouw, denk ik
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')