Het vervelende is dat s² vaak de steekproefvariantie genoemd wordt, en dat woord zoveel op variantie lijkt. Je zult bijvoorbeeld nooit iemand het gemiddelde en de verwachting horen verwisselen.quote:Op maandag 26 mei 2008 21:13 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier weer gelijk hebt, maar ik vrees wel dat die verkeerde gewoonte zelfs door docenten aangeleerd wordt.![]()
Ik pak ff me rekenmachine...quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:05 schreef GlowMouse het volgende:
fnInt(wortel(1+(e^X)²),X,1,2)
Of via Y = wortel(1+(e^X)²), en dan calculate, optie 7.
Dat mag (2x). Ik ben derdejaars econometrie.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:12 schreef BK89 het volgende:
Glowmouse, mag je ik btw bedanken voor alle hulp tijdens de examens, echt geweldigWat studeer je eigenlijk als ik vragen mag?
Oh dat verklaart een hoop, schijnt een van de moeilijkste studies te zijn heb ik gehoord.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:23 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat mag (2x). Ik ben derdejaars econometrie.
Lijkt me niet lastiger dan wiskunde, natuurkunde, sterrenkunde, lucht- en ruimtevaarttechniek, of een andere leuke studie aan een TU.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:24 schreef BK89 het volgende:
[..]
Oh dat verklaart een hoop, schijnt een van de moeilijkste studies te zijn heb ik gehoord.
Dat kan niet. sin(-1/6pi) is een getal dat de amplitude van sin(t) verkleint. De amplitude van sin(t*-1/2) is 1.quote:Hoe kan je van sin t*sin(-1/6pi) naar sin (t*-1/2) gaan?
Ja, maar die beschouw ik ook als de moeilijker studies. Ik ga volgend jaar lekker knutselen in Delft (als ik over gaquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:34 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Lijkt me niet lastiger dan wiskunde, natuurkunde, sterrenkunde, lucht- en ruimtevaarttechniek, of een andere leuke studie aan een TU.
[..]
Dat kan niet. sin(-1/6pi) is een getal dat de amplitude van sin(t) verkleint. De amplitude van sin(t*-1/2) is 1.
Tering, waarom zie ik die simpele dingen nietquote:Op dinsdag 27 mei 2008 23:59 schreef GlowMouse het volgende:
noem e^x eens y, dan staat er y = 2y², ofwel y-2y² = 0, ofwel y(1-2y) = 0, ofwel y=0 of y = 1/2.
e^x is nooit gelijk aan 0, en e^x = 1/2 heeft x = ln(1/2) als oplossing.
Zo aan de basis niet, maar als je dit goed onder de knie hebt, dan zijn er genoeg Engelse boeken toegankelijk die een stapje verder gaan. Zo is er een boek van Stewart, Calculus geheten, dat op de universiteit wel populair is.quote:Op woensdag 28 mei 2008 11:26 schreef nickybol het volgende:
Ziet eruit als een goed boek, het begin is wel een beetje simpel, maar wat daarna komt lijkt me een goede basis. Ken je ook een soortgelijk boek in het Engels?
Ik denk dat dit een slecht voorbeeld is: van een derdegraadspolynoom vind je in het algemeen niet exact de nulpunten zonder rekenmachine.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:04 schreef Outer het volgende:
Ik heb een vraag hoe los je bv x^3-x=100 op zonder het op te "zoeken" op je rekenmachine?
Niet.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:04 schreef Outer het volgende:
Ik heb een vraag hoe los je bv x^3-x=100 op zonder het op te "zoeken" op je rekenmachine?
Ja precies wat ik dacht, zonder GR is het dus bijna onmogelijk om derdegraads vergelijkingen op te lossen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een slecht voorbeeld is: van een derdegraadspolynoom vind je in het algemeen niet exact de nulpunten zonder rekenmachine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |