abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58984178
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:27 schreef conleche het volgende:
Voor alle afvallers!!

Ik vind Erwin Kroll niet lief. Hij had gister een zonnetje getekend bij ons in het zuiden (oké, d'r stond ook een ieniemieni wolkje bij) dus ik gisteren midden in de nacht nog de was buitengehangen (goed voor het millieu enzo) Word ik een uur of 2 geleden wakker van een ontzettend kabaal: is hier zo'n beetje de hel losgebroken qua onweer en regen en das nu nog aan de gang.

Verder heb ik verkeerd gelegen en heb nu een pijnlijke nek

En ik droomde dat er boven m'n hoofd een straaljager neerstortte en waar ik ook heen wilde vluchten: dat ding bleef maar kantelen zodat het uiteindelijk toch op me neer zou komen. (ik werd wel wakker voor die tijd, dus ik ben er nog)

Ik vind dit geen fijne dag.
Jeetje, dat is idd niet fijn nee, als al je was weer nat geregend is, je verkeerd gelegen hebt en een zere nek hebt en dan ook nog eens zo'n nachtmerrie

*knuffel*

Ik heb er weer een paar wassen inzitten, zo ff douchen en eten, afwassen en dan lekker relaxen met wat tijdschriften
pi_58985457
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:04 schreef shinydiscoball het volgende:
Fijn Viking en Miss_s!

Zeker
Vraag me af of ik nog een keer die 69,5 ga zien
pi_58985505
Grappig
volgens mij zei ij dat onder de 70, of 80?
echtt wel genoeg was

En MoBlo geloof ik ook.
want ja.. zooo wein ig wegen. Nee joh. En dan wegen jullie hoeveel jullie wilden wegen
en dan was dat hele hele lage gewicht uiteindelijk toch niet zo laag
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:32:31 #204
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58985627
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Grappig
echtt wel genoeg was

En MoBlo geloof ik ook.
want ja.. zooo wein ig wegen. Nee joh. En dan wegen jullie hoeveel jullie wilden wegen
Ik houd 65 kg aan als ondergrens . Maar eerst maar zorgen dat ik op de 70 kom. Daar zet ik nu op in .
Stappenplan:

- BMI < 25
- 70 kg
- Ergens tussen de 65 en 70 kg in

Als ik onder de 70 weeg, weeg ik minder dan ik in jaren heb gewogen. Was op mijn 14/15e 65 geloof ik en tussen mijn 17e en 20e 72.
Niet meer actief op Fok!
pi_58985661
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:27 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Grappig
echtt wel genoeg was

En MoBlo geloof ik ook.
Dat was mijn grote vriendin die dat zei niet ik
pi_58985701
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik houd 65 kg aan als ondergrens . Maar eerst maar zorgen dat ik op de 70 kom. Daar zet ik nu op in .
Stappenplan:

- BMI < 25
- 70 kg
- Ergens tussen de 65 en 70 kg in

Als ik onder de 70 weeg, weeg ik minder dan ik in jaren heb gewogen. Was op mijn 14/15e 65 geloof ik en tussen mijn 17e en 20e 72.
Die eerste 2 stappen heb ik nu gehaald maar is voor mij het belangrijkste om te behouden
En die laatste stap zou voor mij ook mooi zijn

Onder 65 hoeft echt niet en zal ook niet snel gebeuren
pi_58985953
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat was mijn grote vriendin die dat zei niet ik
nee jij hebt ook ooit gezegd dat <75 niet bij je bou zou passen oid.
pi_58985996
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

nee jij hebt ook ooit gezegd dat <75 niet bij je bou zou passen oid.
Dat mag je dan gaan opzoeken
Ik heb volgens mij altijd eerlijk gezegd dat ik toch nog wel zou willen afvallen
pi_58986067
AAAAAAAAARG

Die ene klant van me van maandag en donderdag gaat dus al niet meer door, en nou belden ze net dat die klant van dinsdag en vrijdag een hele grote aanslag heeft gekregen omdat hij gewoon werkt, moest ie paar duizend euro bijbetalen. En nou heeft ie dus gewoon geen geld meer om een alphahulp te hebben, dus daar kan ik ook al niet meer heen. Dat betekent dus dat ik alleen nog maar op woensdag kan werken nu. Dus ze hebben me nu wel weer op beschikbaar gezet voor andere klanten, dus hopen dat ze die heel snel vinden, anders kom ik echt in de problemen met mn geld.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:53:51 #210
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_58986068
Bedankt voor de gelukwensen iedereen, maar het was helaas tevergeefs

Docent had goed zijn best gedaan om een naai tentamen in elkaar te knutselen en ik kan zeggen dat hij daar ten volle in is geslaagd Wat een KUT tentamen!

Super gedetailleerd, dát is op zich nog niet zo'n ramp maar zeg dan niet dat je de stof globaal moet kennen en dat een samenvatting van 1 A4tje per tekst (toch wel gemiddeld zo'n 20-50 pagina's) voldoende is!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58986070
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:51 schreef Sylvana het volgende:
Veel plezier met je date shinydiscoball
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
Veel plezier met je date shinydiscoball!
Thanks
pi_58986113
Maar dat had ik ook hoor. Maar je weet gewoon niet meer goed hoe je er op een bepaald gewicht uitzag, dus je weet niet hoe haalbaar het is. Ik dacht dat ik nooit 10 kg zou afvallen en dat meer vast niet mogelijk was, toen wilde ik naar de 60 etc. maar eigenlijk is 58 kg een echt mooi gewicht voor mij, dat wist ik echter pas toen ik dat woog.

En veel plezier op je date SDB
Van miss_s kan ik me ook zoiets herinneren, maar heb geen zin om te zoeken hoor!
Het mooi kotsende meisje.
pi_58986164
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:56 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Maar dat had ik ook hoor. Maar je weet gewoon niet meer goed hoe je er op een bepaald gewicht uitzag, dus je weet niet hoe haalbaar het is. Ik dacht dat ik nooit 10 kg zou afvallen en dat meer vast niet mogelijk was, toen wilde ik naar de 60 etc. maar eigenlijk is 58 kg een echt mooi gewicht voor mij, dat wist ik echter pas toen ik dat woog.
Ik heb het ook altijd in stapjes bekeken maar ik wou altijd verder
En wat PF denk ik herinnert is MoBlo die heel heftig reageerde dat ze nooit onder de 75 wou wegen maar zo heb ik het nooit gezegd
Zolang ik afval (terwijl ik er eigenlijk niets meer aan doe) vind ik het best zolang het gezond blijft
pi_58986441
Ik ga niks opzoeken. Het schoot me alleen weer te binnen. En ne het was echt maanden voor MoBlo hier was
tjuus ben naar de kapper!
pi_58986447
VS jij bent best veel afgevallen toch? En nu ben je volgens mij wel heul mooi slank?

Oftewel, heb je nog tips?

Ik woog vanmorgen 74,7 kg, zou graag die 4,7 eraf krijgen. 65 zou ik uiteindelijk ook wel blij mee zijn maar dat lukt niet icm fitness denk ik.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_58986466
wil iedereen even stoppen met voor mij denken

ik heb gezegd:
ik weet niet of ik óóit onder de 75 kom
maar graag zou ik 70 wegen, niet minder

dat was aan het begin van mijn afvalrace

naarmate de afvalrace vorderde, heb ik dit bijgesteld naar de volgende redenatie:

als ik met deze manier van leven (combinatie sporten/minder eten) afval tot 65, prima, stopt het bij 70, óók prima , want ik ga me niet in allerlei bochten wringen en nóg meer sporten om maar meer kwijt te raken.

Al doende leert men, zeg maar

Maar toen ik begon met 87,5 had ik het idee 'ik ben gewoon dik van mezelf onder de 75 is een utopie '

En inmiddels zit ik op 72, gaat het nog naar beneden, wring ik me niet in moeilijke bochten, ben ik niet geobsedeerd en zie ik wel waar het scheepje strandt, en dát is m.i. de gezondste manier in ieder geval voor mij. Houd me niet vast aan een gewicht, maar aan een manier van leven die én gezond is, en vol te houden
Ja doei.
pi_58986512
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ga niks opzoeken. Het schoot me alleen weer te binnen. En ne het was echt maanden voor MoBlo hier was
tjuus ben naar de kapper!
En toch geloof ik het niet

Veel plezier bij de kapper
pi_58986552
Precies moblo, dat is zo ongeveer wat ik ook zei
En marz: ik ben het meeste afgevallen op de eetmeter invullen (kcal tellen dus ) en constant houden met hardlopen. Verder heb ik me realistische doelen gesteld en geen rare dieeten geprobeerd.
Helaas ben ik een emovreter (daarom werd ik ook zo vadsig) en door stage ren ik nu amper meer + emovreet ik door omstandigheden als thuis, dus het gaat niet de goede kant op eerlijk gezegd. Gisteren zag ik weer eens goed m'n ziekenhuispasje met m'n vadsige gezicht van 76 kg en toen zag ik wel dat het nu gelukkig heel anders is!
pi_58986564
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
wil iedereen even stoppen met voor mij denken

ik heb gezegd:
ik weet niet of ik óóit onder de 75 kom
maar graag zou ik 70 wegen, niet minder

dat was aan het begin van mijn afvalrace

naarmate de afvalrace vorderde, heb ik dit bijgesteld naar de volgende redenatie:

als ik met deze manier van leven (combinatie sporten/minder eten) afval tot 65, prima, stopt het bij 70, óók prima , want ik ga me niet in allerlei bochten wringen en nóg meer sporten om maar meer kwijt te raken.

Al doende leert men, zeg maar

Maar toen ik begon met 87,5 had ik het idee 'ik ben gewoon dik van mezelf onder de 75 is een utopie '

En inmiddels zit ik op 72, gaat het nog naar beneden, wring ik me niet in moeilijke bochten, ben ik niet geobsedeerd en zie ik wel waar het scheepje strandt, en dát is m.i. de gezondste manier in ieder geval voor mij. Houd me niet vast aan een gewicht, maar aan een manier van leven die én gezond is, en vol te houden
Dat is idd de beste manier ja

Dat heb ik ook tegen de diëtist gezegd toen ze vroeg wat mn streefgewicht was. Ik zei, tussen de 52 en 55 kg. Het liefst rond de 52 kg, maar als het 54 of 55 kg is, en ik leef gewoon gezond met gezonde voeding en voldoende beweging dan ben ik ook tevreden
pi_58986591
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Precies moblo, dat is zo ongeveer wat ik ook zei

Maar dat zei ze toen dus niet
En heb ik het proberen uit te leggen dat je vanzelf anders gaat denken als je afvalt en merkt dat je er niets raars voor hoeft te doen
pi_58986683
En natuurlijk zou ik het tof vinden om ooit eens halverwege de 60 zitten, dat lijkt me de grootste lacher van de eeuw wat ga ik ál die mensen die mij vroeger uitlachten en pestten dan op hun nummer zetten met een fotoshoot in de Panorama ofzo (nee, dit is een geintje, NIET serieus )

Maar wat niet lukt met deze manier van leven, dat lukt niet, en als het wél lukt: top!

ik ben gelukkig zo, voel me steeds zelfverzekerder en kijk regelmatig in de spiegel met een tevreden blik.

Daarnet een fotoshoot gehad, kom in de September-Editie van "B-Wise", een blad voor eindexamen-scholieren VWO om de keus voor een Beta-studie te promoten. En samen met twee andere vrouwelijke studiegenoten ben ik geïnterviewd en komen we met een leuke foto + verhaal in het blad te staan dat Nationaal wordt verspreid

En toen ik de foto's terugzag, was ik van de 3 niet meer het 'dikkerdje', maar 'gewoon een van de mooie meiden'

Is voor een artikel om vrouwen te laten zien dat Beta niet alleen voor mannen is
Ja doei.
pi_58986718
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar dat zei ze toen dus niet
dat zeg ik toch net zelf OOK, muts, dat ik er eerst anders over dacht en dat ik de mening heb bijgesteld!

jeez, je móet blijven verbeteren hè? ook als dat al voor je gedaan is
Ja doei.
pi_58986756
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat zeg ik toch net zelf OOK, muts, dat ik er eerst anders over dacht en dat ik de mening heb bijgesteld!

jeez, je móet blijven verbeteren hè?
Kan het ook zonder te schelden schat
Het ging erover wat er toen is gezegd niet wat je nu zegt

Maar toch grappig dat je me uiteindelijk dus gelijk gegeven hebt
pi_58986786
ja, muts is zó een scheldwoord

Ja doei.
pi_58986797
ik word nog liever dood gevonden onder een Opel Astra dan dat ik jou gelijk zal geven overigens

ik heb namelijk mijn GEWICHTSwens niet bijgesteld zoals jij toen beweerde, dat ik alsmaar minder wilde wegen, want dát is niet zo. Dus nee, ik geef je geen gelijk nee
Ja doei.
pi_58986847
* veiligheidsspeldje gaat er tussenin staan.

Moblo: geef miss_S een handje
Miss_S: geef moblo een handje

Zo doen we dat op de kleuterschool
En nu is het weer goed en gaan jullie weer in de negeermodus of andere dingen hoe het de afgelopen tijd wel goed ging
pi_58986893
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:27 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje gaat er tussenin staan.

Moblo: geef miss_S een handje
Miss_S: geef moblo een handje

Zo doen we dat op de kleuterschool
En nu is het weer goed en gaan jullie weer in de negeermodus of andere dingen hoe het de afgelopen tijd wel goed ging
Dat zie je fout, ik ben diegene die moet negeren terwijl de andere mooi steken onder water mag blijven geven
Maar goed ik zal dan inderdaad wel weer de volwassenen van de twee spelen

Toevallig trouwens dat ik vaak een Opel Astra rijd in Nijmegen
pi_58986918
* motorbloempje trekt handje terug ik doe dat écht niet.. hypocrisie moet je niet al op de kleuterschool aanleren VS

maar ik houd me wel weer gedeisd hoor want Miss_S is áltijd de gebeten hond, en dat mág natuurlijk niet.. dat zou niet eerlijk zijn.. nee

oh ja, ik ging me gedeisd houden hè?
Ja doei.
pi_58986963
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat zie je fout, ik ben diegene die moet negeren terwijl de andere mooi steken onder water mag blijven geven
Maar goed ik zal dan inderdaad wel weer de volwassenen van de twee spelen

Toevallig trouwens dat ik vaak een Opel Astra rijd in Nijmegen
Ik vind niet dat een van de twee moet negeren of steken onder water moeten blijven geven. Doe wat je wil.
Voor mijn part hoeven jullie dat allebei niet te doen hoor, maar zo zijn jullie niet constructief bezig zeg maar en daar maak je maar stresshormonen van aan waar je vadsig van wordt.
Wees gewoon lief en positief ofzo
pi_58986987
Het schoot me opeens te binnen. Ik geloof dat ik nooit meer iets tot betrekking miss_s/moblo ga zeggen
iig niet die combinatie
pi_58987026
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Het schoot me opeens te binnen. Ik geloof dat ik nooit meer iets tot betrekking miss_s/moblo ga zeggen
iig niet die combinatie
Oja het is eigenlijk jou schuld he
Ben je alweer terug van de kapper?
pi_58987099
VS: de keren dat ik geinteresseerd iets vraag word ik genegeerd, óf wordt het gezien als een steek onder water, terwijl madame vragen van hetzelfde kaliber stelt (bijvoorbeeld als ik aan haar vraag waarom ze ehm.. witte puntjes op heeft, of weer niet is gaan hardlopen, etc.)

Het is een beetje dat zij overal een excuus voor mag hebben, en dat anderen, die dikker zijn dan dat zij is, altijd maar 'moeten doen wat goed voor ze is, en dat is het dus niet nemen/wel sporten. En als ik dan vraag van 'goh.. maar waarom dan niet dít..' dan is dat een steek onder water, terwijl zij wel aan Sylvana mag vragen waarom ze in vredesnaam komkommersalade neemt op een rijstwafel als ze af wil vallen '

Het moet van twee richtingen komen, maar als je probeert elkaar te betrekken in de discussie, dan gaat het fout, omdat je blijkbaar alleen commentaar op anderen mag hebben

En eenrichtingswegen zijn niet áltijd goed om orde op zaken te stellen.

Ik denk niet dat ik de enige ben die het zo ziet, én ik blijf het elke keer maar weer proberen maar ja, als je dan genegeerd of vermaand wordt, dan schiet dat ook niet op natuurlijk

En ik weiger te negeren, ik reageer gewoon, normaal, zoals ik op een ieder uit dit topic zo reageren, en als zij dat wil negeren, prima, maar ik doe het niet
Ja doei.
pi_58987109
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:31 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik vind niet dat een van de twee moet negeren of steken onder water moeten blijven geven. Doe wat je wil.
Voor mijn part hoeven jullie dat allebei niet te doen hoor, maar zo zijn jullie niet constructief bezig zeg maar en daar maak je maar stresshormonen van aan waar je vadsig van wordt.
Wees gewoon lief en positief ofzo
Echt joh, vrouwen Sekreten zijn het
pi_58987144
@CF

ik heb eindelijk gepilatest (is dat zo een werkwoord?)

het was pure marteling!!!!!

maar ik moet en zal het gaan kunnen
Ja doei.
pi_58987160
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
VS: de keren dat ik geinteresseerd iets vraag word ik genegeerd, óf wordt het gezien als een steek onder water, terwijl madame vragen van hetzelfde kaliber stelt (bijvoorbeeld als ik aan haar vraag waarom ze ehm.. witte puntjes op heeft, of weer niet is gaan hardlopen, etc.)

Het is een beetje dat zij overal een excuus voor mag hebben, en dat anderen, die dikker zijn dan dat zij is, altijd maar 'moeten doen wat goed voor ze is, en dat is het dus niet nemen/wel sporten. En als ik dan vraag van 'goh.. maar waarom dan niet dít..' dan is dat een steek onder water, terwijl zij wel aan Sylvana mag vragen waarom ze in vredesnaam komkommersalade neemt op een rijstwafel als ze af wil vallen '

Het moet van twee richtingen komen, maar als je probeert elkaar te betrekken in de discussie, dan gaat het fout, omdat je blijkbaar alleen commentaar op anderen mag hebben

En eenrichtingswegen zijn niet áltijd goed om orde op zaken te stellen.

Ik denk niet dat ik de enige ben die het zo ziet, én ik blijf het elke keer maar weer proberen maar ja, als je dan genegeerd of vermaand wordt, dan schiet dat ook niet op natuurlijk

En ik weiger te negeren, ik reageer gewoon, normaal, zoals ik op een ieder uit dit topic zo reageren, en als zij dat wil negeren, prima, maar ik doe het niet
Ach weet je wat het probleem is, we zijn gewoon precies hetzelfde
pi_58987181
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Echt joh, vrouwen Sekreten zijn het
Wat zij zegt
pi_58987221
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat zij zegt
Zijn jullie beide ook niet vrouwen
Hebben we dan echt meer mannen nodig hier?
pi_58987233
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee
Ja doei.
pi_58987247
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:40 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan niet mee eens. Als ik jullie in 1 woord zou moeten omschrijven:

Miss_S: jenner
MoBlo: kortste lontje van Fok.
pi_58987261
Ja doei.
pi_58987274
ik moet inderdaad iets meer aan mijn zen-gevoel gaan doen, is niet goed voor mijn bloeddruk
Ja doei.
pi_58987285
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee
Je kan jezelf voor de gek houden maar op alles waar jij mij op aangevallen hebt doe jij nu (nu het afvallen bij jou ook goed gaat) precies hetzelfde
Klein voorbeeld: foto's, wat was ik toch een aandachtsgeil iemand volgens jou. Nou wie post er nu om de week foto's van haarzelf
pi_58987334
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan niet mee eens. Als ik jullie in 1 woord zou moeten omschrijven:

Miss_S: jenner
MoBlo: kortste lontje van Fok.
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat zij zegt
pi_58987338
lieve schat, nee

een ieder die ik ken/spreek beaamt dat ik NIET hetzelfde ben als jij

ik ben geen afval-nazi
ik voel me niet beter dan anderen omdat ik veel ben afgevallen
ik veroordeel mensen met een WLS NIET
ik wens mensen met een eigen insteek succes
ik dram niet door dat mijn methode goed is (ik héb namelijk geen methode)
moet ik doorgaan?
Ja doei.
pi_58987361
O ja, dat van die foto's das waar. Maar er kunnen niet genoeg foto's worden geplaatst. Dat verluchtigt de boel een beetje.
pi_58987367
pfff, wat een gezelligheid hier weer zeg. Ik zit hier hartstikke balen van dat werk gedoe en dan hier weer geruzie. Ik ga maar eens lekker met mn tijdschriften op de bank zitten en kom wel weer terug als het gezellig is. Anders word ik nog chagrijniger
pi_58987376
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:46 schreef motorbloempje het volgende:
die eikenhouten deur moet echt zó groot en dik zijn, dat hij niet te verplaatsen is
Je reageert er niet op omdat je weet dat het waar is?
pi_58987396
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:47 schreef conleche het volgende:
O ja, dat van die foto's das waar. Maar er kunnen niet genoeg foto's worden geplaatst. Dat verluchtigt de boel een beetje.
ik plaats nu meer foto's ja, omdat ik nú teveredener ben over mezelf, maar dat is dan misschien het énige
Ja doei.
pi_58987401
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 13:47 schreef conleche het volgende:
Ja waarom posten niet meer mensen foto's
Heb jij niet weer eens tijd over?
pi_58987412
lieve schat, nee

een ieder die ik ken/spreek beaamt dat ik NIET hetzelfde ben als jij

ik ben geen afval-nazi
ik voel me niet beter dan anderen omdat ik veel ben afgevallen
ik veroordeel mensen met een WLS NIET
ik wens mensen met een eigen insteek succes
ik dram niet door dat mijn methode goed is (ik héb namelijk geen methode)
moet ik doorgaan?

dus
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')