Ijs zit onder de grond daar. Volgens mij was het ook zo dat de atmosfeer op Mars zo dun is dat het ijs meteen zou verdampen als het aan het oppervlak zou komen.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:17 schreef speknek het volgende:
Ik zie trouwens geen ijs, komt dat door het seizoen, of is het daar nog te ver voor van de pool verwijderd? En is een halve meter niet erg weinig, als ze verwachten dat er op de polen nog best wat water verdampt en ijs afzet?
Een rots/kei. Je ziet rechtsonder van dat streepje op het marsoppervlak een schaduw, omdat het licht van links komt op de foto. Dat zie je ook aan de grotere stenen vooraan.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:55 schreef pfaf het volgende:
Foto's van Mars zijn altijdLaat maar komen...
[ afbeelding ]
Wat is dat witte stipje/streepje?
Ik had ook niet anders verwacht, maar het is wel een flinke en rare gevormde?quote:Op maandag 26 mei 2008 16:48 schreef starla het volgende:
[..]
Een rots/kei. Je ziet rechtsonder van dat streepje op het marsoppervlak een schaduw, omdat het licht van links komt op de foto. Dat zie je ook aan de grotere stenen vooraan.
Moeilijk te zien vanaf hierquote:Op maandag 26 mei 2008 17:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik had ook niet anders verwacht, maar het is wel een flinke en rare gevormde?
Waarschijnlijk niet. Men denkt dat 't het bovenste deel is van de capsule die Phoenix beschermde toen deze door de atmosfeer van Mars raasde.quote:Op maandag 26 mei 2008 16:48 schreef starla het volgende:
[..]
Een rots/kei. Je ziet rechtsonder van dat streepje op het marsoppervlak een schaduw, omdat het licht van links komt op de foto. Dat zie je ook aan de grotere stenen vooraan.
Dan ligt ie nog aardig dichtbij. Mooie foto!quote:Op maandag 26 mei 2008 18:54 schreef NGC4565 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Men denkt dat 't het bovenste deel is van de capsule die Phoenix beschermde toen deze door de atmosfeer van Mars raasde.
Een kleurenopname die vanmiddag is gepubliceerd:
[ afbeelding ]
Het is zomer:quote:Op maandag 26 mei 2008 14:17 schreef speknek het volgende:
Ik zie trouwens geen ijs, komt dat door het seizoen, of is het daar nog te ver voor van de pool verwijderd? En is een halve meter niet erg weinig, als ze verwachten dat er op de polen nog best wat water verdampt en ijs afzet?
http://en.wikipedia.org/w(...)t%29#Mission_profilequote:The primary mission is anticipated to last 90 sols (Martian days) — just over 92 Earth days. Researchers are hoping that the lander will survive into the Martian winter so that it can witness polar ice developing at the spacecraft's exploration area. As much as three feet of solid carbon dioxide ice could appear in the area. Even if it does survive partway into the winter, it is very unlikely that the lander will function throughout the entire winter due to the intense cold.
Nee na 3 maanden is het daar zo koud dat de Phoenix (waarschijnlijk) kapot gevroren is. Het is daar best veel kouder dan het hier is in de winter op de Noordpool.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:35 schreef Thieske het volgende:
Interessant. Volgens de OP doet dat ding 3 maanden onderzoek, en dan is het geld op? Of hebben ze na 3 maanden genoeg informatie?
Ik neem trouwens aan dat ding op zonne-energie ofzo werkt?
En dat terwijl iedereen weet dat Mars eigenlijk donkerbruin is, met caramel en noga van binnenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:39 schreef Moondreamer het volgende:
NASA censureerd de foto's nu al !![]()
Eerst komen ze met zwart/wit foto's anno 2008 en dan komen ze met en foto die ons nog steeds moet laten geloven, dat mars rood is.![]()
Kom op jongens, wat willen jullie verbergen ?
Wat mogen wij niet weten ?
Eerlijkheid is niet het sterkste punt van NASA.
Yep, zodra het grote publiek dat zou weten, zou NASA onmiddellijk geen subsidie meer krijgen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:44 schreef Moondreamer het volgende:
..........en dan hebben we het nog niet gehad over bossen en planten die er wel degelijk zijn op Mars !
Daar dit WFL is, mag je deze wel even onderbouwen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:44 schreef Moondreamer het volgende:
..........en dan hebben we het nog niet gehad over bossen en planten die er wel degelijk zijn op Mars !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |