abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2008 @ 12:01:39 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58916086
Ik vrees dat het Koreaanse meisje niet zo zeer voortgestuwd wordt door een angstaanjagende ambitie, maar eerder haar ouders. En de Aziatische werkdrift is niet zonder gevolgen, overigens Aantal zelfmoorden door overwerk Japan verdubbeld

Ik denk dat dat niet ons rolmodel hoeft te zijn, integendeel. Wel denk ik dat het heel zinvol zou zijn als we ons onderwijsstelsel eens heel kritisch zouden bekijken vanaf de basisschool t/m de universiteit en alles ertussenin.
Hoewel dat natuurlijk al vaker is gebeurd en we van de resultaten daarvan tot nog toe niet veel wijzer zijn geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58916219
Zolang ze in Japan tijd hebben om een Tamagoschi in leven te houden, zal het wel meevallen met de werklust.

Waarom voeren de Europeanen vroeger naar het verre Oosten, ipv andersom
pi_58916231
Wat moet zo'n hoogleraar van Princeton wel niet denken als hij zo'n snotmeisje hoort krijsen dat ze CEO wilt wordren?
  maandag 26 mei 2008 @ 12:12:32 #29
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_58916308
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:56 schreef ethiraseth het volgende:
Ik juich dit stuk juist toe, het toont dat Nederlandse jeugd inziet dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan werken en studeren. Echt leven bijvoorbeeld. Leuk dat dat koreaanse meisje geen sociaal leven wilt, geen vriendjes, geen hobbies, maar ze mist echt zo gigantisch veel van wat het leven te bieden heeft.
Mischien dat jij straks dan - tijdens de voortschrijdende globalisering - met je Master-diploma wat eenvoudig, ongeschoold en slecht betaald werk mag doen in haar onderneming. Voor jou 1.000 hyper-intelligente, gemotiveerde en superambitieuze Koreanen, Chinezen en Indiërs om uit te kiezen.

Wat een arrogantie om te denken dat jij straks nog een keuze hebt, je leven in te richten zoals JIJ wilt. Het is keihard werken of anders het leven leiden van een pauper.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:12:49 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_58916317
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:09 schreef TubewayDigital het volgende:
Wat moet zo'n hoogleraar van Princeton wel niet denken als hij zo'n snotmeisje hoort krijsen dat ze CEO wilt wordren?
en nog ingefluisterd door haar ouders, ook. Ik denk dat dat meisje inderdaad niet zo'n goede beurt heeft gemaakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_58916367
quote:
Op maandag 26 mei 2008 11:56 schreef ethiraseth het volgende:
Leven om te werken is voor paupers. mijn doel in het leven is om , na afronding van mijn master, zo snel mogelijk financieel in staat te zijn om met 20-28 uur per week werken redelijk te kunnen leven. 40+ uur werken en CEO worden, kom op zeg, ik heb wel wat beters te doen.
Zo denk ik er ook over hoor. Het enige wat voor mij van waarde is voor wat betreft werk is dat ik geld verdien om te leven. Ik wil weinig verantwoordelijkheden, lasten en zorgen. Dat het betekent dat ik dan minder verdien, so be it. Ik ben voor wat betreft betaalde arbeid weinig ambitieus. Ik stop liever mijn tijd en energie in mijn eigen privéprojecten. Dan bepaal ik wat er gebeurt en hoef ik me niet tegenover iemand te verantwoorden. Mijn onderwijsleven heb ik ook altijd geleid met het oog op persoonlijke ontwikkeling, nooit met het oog op werk.
pi_58916399
Idd, werken om te leven!
pi_58916403
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:12 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Mischien dat jij straks dan - tijdens de voortschrijdende globalisering - met je Master-diploma wat eenvoudig, ongeschoold en slecht betaald werk mag doen in haar onderneming. Voor jou 1.000 hyper-intelligente, gemotiveerde en superambitieuze Koreanen, Chinezen en Indiërs om uit te kiezen.

Wat een arrogantie om te denken dat jij straks nog een keuze hebt, je leven in te richten zoals JIJ wilt. Het is keihard werken of anders het leven leiden van een pauper.
Wat zal dat meisje thuiskomen van een koude kermis als ze denkt dat ze met hard werken en een opleiding aan Princeton wel even een CEO functie gaat binnenslepen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 mei 2008 @ 12:16:35 #34
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58916410
Niet alleen scholieren, voor werknemers geldt hetzelfde, vooral in semi-ambtenaren-dienst! Als je kijkt hoe stratenmakers maanden bezig zijn waarbij er standaard 7 kijken en 1 werkt, hoe medewerkers van woningbouwcorporaties/gemeenten met 2 km/h richting koffieautomaat slenteren, terwijl er een rij wachtenden staat, hoe studenten het liefst vroeg klaar zijn en alles afraffelen, etc, dan is het duidelijk dat wij het gewoon hard gaan verliezen van bijvoorbeeld Azie...
censuur :O
pi_58916423
quote:

[..]

Dat ontkent niemand, maar wanneer iemand leeft als een pauper, daar zullen de meningen wel over verschillen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_58916433
quote:
ze wilde namelijk CEO worden. Wat ze zou gaan studeren om dat doel te bereiken, deed er helemaal niet toe.
Nee, die Koreanen gaan er komen
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_58916435
quote:

[..]

Waar is dit rampscenario op gebaseerd? Meer en meer mensen realiseren zich de schaduwzijde van de globalisering en het zal mij niets verbazen, wanneer die helemaal niet voortscrijdt.
pi_58916458
quote:

[..]

En er komt ook geen krapte op de arbeidsmarkt door de vergrijzing?
pi_58916492
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet alleen scholieren, voor werknemers geldt hetzelfde, vooral in semi-ambtenaren-dienst! Als je kijkt hoe stratenmakers maanden bezig zijn waarbij er standaard 7 kijken en 1 werkt, hoe medewerkers van woningbouwcorporaties/gemeenten met 2 km/h richting koffieautomaat slenteren, terwijl er een rij wachtenden staat, hoe studenten het liefst vroeg klaar zijn en alles afraffelen, etc, dan is het duidelijk dat wij het gewoon hard gaan verliezen van bijvoorbeeld Azie...
De vraag is hoe erg dat is.
pi_58916509
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Niet alleen scholieren, voor werknemers geldt hetzelfde, vooral in semi-ambtenaren-dienst! Als je kijkt hoe stratenmakers maanden bezig zijn waarbij er standaard 7 kijken en 1 werkt, hoe medewerkers van woningbouwcorporaties/gemeenten met 2 km/h richting koffieautomaat slenteren, terwijl er een rij wachtenden staat, hoe studenten het liefst vroeg klaar zijn en alles afraffelen, etc

Bij de stratenmakers die ik ken houd jij waarschijnlijk één dagje stenen sjouwen nog niet vol. Maar dat zijn beide subjectieve ervaringen natuurlijk. Ik wacht nog steeds op de objectieve cijfers in dit topic.
quote:
dan is het duidelijk dat wij het gewoon hard gaan verliezen van bijvoorbeeld Azie...
Je zou toch verwachten dat het Westen dan inmiddels al volledig de afgrond in geholpen zou zijn door b.v. Japan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58916520
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:08 schreef NLweltmeister het volgende:
Zolang ze in Japan tijd hebben om een Tamagoschi in leven te houden, zal het wel meevallen met de werklust.

Waarom voeren de Europeanen vroeger naar het verre Oosten, ipv andersom
Wat viel er in Europa te halen dat op dat moment niet in Azië verkrijgbaar dan wel nuttig was?
Als we kijken naar een land als China dat in de 19e eeuw vrijwel alle grondstoffen tot haar beschikking had maar door machtsverschuivingen in het begin van de 20e eeuw en later stil bleef staan kan ik niet anders concluderen dat wij als Europa en tevens Amerika niet langer de hegemonie die op dit moment nog aanwezig is langer kunnen handhaven.

Waarom Nederlandse scholieren en studenten niet zo gedreven zijn als de gemiddelde Aziatische scholier/student heeft als hoofdoorzaak dat de noodzaak tot excelleren voor een deel is verdwenen.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:23:26 #42
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58916563
Japan kent ook die ambitie-ten-koste-van-alles cultuur. Japan kent ook het hoogste zelfmoordpercentage ter wereld.

Goed bezig daar, ik blijf nog even SOG'en.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:23:59 #43
58560 Oksel
Gezellig.
pi_58916578
Hm, gedeeltelijk mee eens. Maar je noemt nu wel de uitersten. Nederlanders zijn ondanks hun luie instelling toch wereldwijd nog heel aantrekkelijk voor bedrijven.
pi_58916637
Hard werken wordt zwaar overschat. Creatieve mensen met goede ideeen die doen wat ze leuk vinden, daar heeft de economie veel meer aan. Aan al die mensen die zich uit de naad werken om morgen de kunstjes te doen die gisteren belangrijk waren hebben we niet zoveel. Voetvolk moet er natuurlijk ook zijn, maar de maatschappelijke voorhoede van de toekomst moet zich lekker vervelen. Als kinderen en adolescenten niks hoeven te verzinnen om zich te vermaken, leren ze nik verzinnen.

Het Koreaanse meisje wil CEO zijn, maar je moet juist mensen hebben die zelf dingen willen doen. Ik heb niks tegen mensen die keihard werken om hoge cijfers te halen, maar ik vraag me af waar ze dan eigenlijk in uitblinken. We moeten gewoon het niveau van het VWO en de universiteit ernstig omhoog schroeven, zodat het weer een vruchtbare omgeving wordt waar mensen met goede hersens lekker zichzelf kunnen ontwikkelen terwijl ze en passant voldoendes halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58916639
Ik denk sowieso ook dat het op niets gebaseerd is dat we ons zo geïntimideerd voelen door de aziaten. Kom nou zeg, je laat je toch niet opfokken door een stel van die organische robots die maar drie regels instructies kunnen opvolgen, zelfs ten koste van zichzelf:
10 LET niveau BE 0
20 LET niveau BE niveau + 1
30 GOTO 20

Hoger en hoger willen ze, zo zijn ze geprogrammeerd. Dat is niet gezond.
  maandag 26 mei 2008 @ 12:29:40 #46
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58916701
quote:

[..]

Waar haal je het idee vandaan dat er in Nederland geen werk meer is voor Nederlanders, maar dat alles gedaan wordt door Chinezen en Koreanen? Denk je nou echt dat heel Europa overspoeld gaat worden met koreanen en alle Europeanen ongeschoold werk doen?

Je hebt maar een raar beeld van de toekomst hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_58916704
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:21 schreef Dementor het volgende:

[..]

Wat viel er in Europa te halen dat op dat moment niet in Azië verkrijgbaar dan wel nuttig was?
Als we kijken naar een land als China dat in de 19e eeuw vrijwel alle grondstoffen tot haar beschikking had maar door machtsverschuivingen in het begin van de 20e eeuw en later stil bleef staan kan ik niet anders concluderen dat wij als Europa en tevens Amerika niet langer de hegemonie die op dit moment nog aanwezig is langer kunnen handhaven.

Waarom Nederlandse scholieren en studenten niet zo gedreven zijn als de gemiddelde Aziatische scholier/student heeft als hoofdoorzaak dat de noodzaak tot excelleren voor een deel is verdwenen.
De Europeanen wisten vroeger ook niet wat er elders te halen viel.

De Aziaten hebben een veel te onderdanige cultuur om te uit te blinken.
pi_58916724
De OP is prima bewijs dat wij één van de hoogste arbeidsproductiviteit hebben van de wereld.
pi_58916740
quote:

[..]

Een heleboel werk kun je niet outsourcen...
pi_58916783
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een heleboel werk kun je niet outsourcen...
Neem hem niet zo serieus, hij is een beroepsclown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')