abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59047842
Hmm lekker is dat maar wat is er gebeurd met dat Zenpositivisme?
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_59047962
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:13 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ook wel eens heb meegemaakt, is dat zo'n seller een Personal Account heeft op eBay, maar zoveel omzet maakt dat eBay de account sluit en de seller forceert een Business Account te openen. Ook toen heb ik nog een flesje thuisgekregen.
Ik hoop het voor je, maar ik denk niet dat zoiets gebeurt bij een verkoper die nog maar zo kort actief is. Bovendien wat dubieus dat ie je niet op de hoogte stelt als dit de oorzaak is. Klote zeg, ben benieuwd of en wat er nog aankomt!
quote:
Op zondag 1 juni 2008 12:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Thanx, ik zal van de week eens even kijken.

Blijft ie lang hangen?
Ik heb allerlei geurtjes en deze blijft veruit het langst hangen.
  zondag 1 juni 2008 @ 14:32:53 #203
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_59048157
We zien wel.

Overigens ben ik pas 1x eerder opgelicht op eBay, en heb toen via de eBay/Paypal protection dinges mijn geld nog teruggekregen. Na 4 maanden.
Confidence through competence
pi_59048266
Ik ben op eBay nog nooit opgelicht, maar ik heb ook pas 7x wat gekocht
  zondag 1 juni 2008 @ 14:46:21 #205
55709 Stereotomy
pi_59048419
quote:
Pamela,

I see there are some issues with your eBay membership. Does this have any consequences for my purchase of a few days ago?

- Stereo
quote:
Hi,
No not at all you package was shipped, you should received it shortly. As part of ebay policy when you first started they usually wants to verify your account and that's what they're doing.

Thanks!
Pamela
Mja, we zien wel.
pi_59048565
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Mja, we zien wel.
Waarom vinden ebay problemen altijd plaats met slecht Engels sprekende verkopers Met platen kopen al zo vaak gezien. Een keer een of andere Italiaanse idioot die een paar honderd euro voor een soulplaat niet wou betalen want: 'the record is not funky enough black music' o.i.d. De meeste problemen zie ik met Italianen en Duitsers doorgaans. Italianen begrijpen geen enkele vraag die je ze in het Engels stelt en Duitsers worden om het minste of geringste al enorm pissig en geven je negatieve feedback. Sorry, ff een stukje generaliseren, maar ik heb echt de meest idiote dingen gezien met platenverkoop op ebay. Gelukkig zelf altijd de dans ontsprongen wat dat betreft, je zou maar een negatieve feedback krijgen door zo'n mafkees.
pi_59048675
Wat me ook irriteert is dat verkopers nooit openstaan voor terechte kritiek. Als jij na heel veel gezeur een negatieve feedback geeft krijg je er automatisch ook een terug. Ik heb letterlijk maar één keer gezien dat een verkoper na een negatieve feedback te hebben ontvangen toch een positieve feedback aan de koper gaf.
pi_59054154
Vriend van me is voor 2 maanden naar de VS en brengt een flesje SMW mee voor mij
  zondag 1 juni 2008 @ 19:49:36 #209
55709 Stereotomy
pi_59054189
Wat is Silver Mountain Water opeens populair en mainstream

Had je die al gesampled een keer?
pi_59054253
Ik voel me een heuse trendsetter

Maarre, Mr. G. dan moet ie t wel alsnog via eBay bestellen want in de winkel is Creed daar véél duurder dan hier. En als hij al een kleine $10 moet betalen, waarom zou jij dan niet gewoon zelf bestellen en wat meer verzendkosten betalen? Hoef je tenminste niet twee maanden te wachten...
pi_59054745
Ik ga puur uit van al het positieve in dit topic aangezien ik de Allure Homme Edition blanche al zo lekker vond maar nog niet gekocht heb dacht ik in SMW een goed substituut gevonden te hebben.

Maar misschien moet ik ook maar eens samples aanvragen. Geen Skins in de buurt hier.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:23:57 #212
55709 Stereotomy
pi_59054812
Zo, ik heb net weer een aanvraag voor Skins Breda deze keer de deur uitgedaan, met Green Valley, Bois du Portugal, Dzing! en Tea for Two.

Ben benieuwd.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:25:03 #213
55709 Stereotomy
pi_59054842
Maar Mr. G, zijn Allure Blanche en SMW niet twee ontzettend verschilllende geuren?

(en dan bedoel ik niet 'Basenotes-verschillend' die GIT en Cool Water twee ontzettend verschillende geuren vinden. )
pi_59054994
Heb laatst nog wat geprobeerd... Bulgari PH geloof ik. Wát een put-lucht hee!
  zondag 1 juni 2008 @ 20:34:43 #215
55709 Stereotomy
pi_59055051
Héél anders dan Déclaration
pi_59055442
Ja klopt, maar wel in de categorie 'fris en zomers'

erg breed genomen.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:54:51 #217
55709 Stereotomy
pi_59055497
Even een foto'tje ertegenaan:

Die Bond No9 collectie
pi_59055509
Het is me nu wel duidelijk dat jij nog een undergraduate bent

zondag 1 juni 2008 @ 20:56:56 #219
55709 Stereotomy
pi_59055545
W1ZZ

Af en toe snap ik ze écht niet op Basenotes. Maar dat zullen lurkers in dit topic ook wel hebben.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:03:56 #220
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_59056980
Voor hoeveel geld aan water staat daar nu wel niet? 0.o
pi_59057256
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
........
Ik heb allerlei geurtjes en deze blijft veruit het langst hangen.
Thanks! Nog een laatste vraag en dan val ik je niet meer lastig

Wat kost het en hoeveel ml is het?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 juni 2008 @ 22:23:18 #222
55709 Stereotomy
pi_59057306
quote:
Op zondag 1 juni 2008 22:03 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Voor hoeveel geld aan water staat daar nu wel niet? 0.o
Dollartje of 2000-3000
pi_59059869
Alles valt in het niet bij die gestoorde Duitser met die JPG geurtjes collectie inclusief ingelijste posters etc.

SoM, ik heb destijds voor iets van ¤65 een flesje van 100ml gehaald.
pi_59063829
Yves Saint Laurent is overleden

Zal maar geen RIP topic starten dat vol kan stromen met lompe reacties, maar ik vond hem een geweldige (dames)mode ontwerper en YSL nog steeds een aansprekend modehuis. Jammer dat hij in de laatste jaren zo aftakelde.
  maandag 2 juni 2008 @ 11:27:05 #225
55709 Stereotomy
pi_59065065
Zonde. Wat mij betreft heeft YSL de meest brede en succesvolle designerlijn qua geurtjes.
pi_59077853
wtf hee volgens mij hebben ze een paar dagen liggen slapen ofzo bij USPS want m'n pakketje is vandaag pas op het vliegtuig gegaan volgens de tracker
  maandag 2 juni 2008 @ 23:35:26 #227
55709 Stereotomy
pi_59080281
Och, wees blij, die van mij is nog onveranderd

Vínd ik gvd eens een keer een Creed leuk...

jaja, maak die zin maar niet af
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:28:32 #228
55709 Stereotomy
pi_59091604
Vandaag Prada infusion d'Iris geprobeerd. Eigenlijk een vrouwengeurtje, maar ik vind het niet vrouwelijker dan, zeg maar, een Bulgari Eau Parfumee geurtje die ik ook gerust op doe.

Ik vind het lekker, maar niet heel bijzonder. Voor een in het oog springende irisgeur kun je echter denk ik beter kijken naar Dior Homme. Gek genoeg staat dit flesje al maanden in de top 10 van de Bijenkorf. Maar dat komt omdat ze een Dior SA hebben die Diorgeurtjes elke donderdag pusht, geloof ik.
pi_59092959
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 15:28 schreef Stereotomy het volgende:
Vandaag Prada infusion d'Iris geprobeerd. Eigenlijk een vrouwengeurtje, maar ik vind het niet vrouwelijker dan, zeg maar, een Bulgari Eau Parfumee geurtje die ik ook gerust op doe.

Ik vind het lekker, maar niet heel bijzonder. Voor een in het oog springende irisgeur kun je echter denk ik beter kijken naar Dior Homme. Gek genoeg staat dit flesje al maanden in de top 10 van de Bijenkorf. Maar dat komt omdat ze een Dior SA hebben die Diorgeurtjes elke donderdag pusht, geloof ik.
Eens, ik vind het ook een lekkere geur, maar hij is me verder niet echt bijgebleven. Beetje onopvallende geur.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 16:17:37 #230
55709 Stereotomy
pi_59093055
De drydown komt ook in de buurt - maar is niet - GIT en Cool Water, ruik ik nu op mijn hand. Schijnt ook een behoorlijke dosis iris te bevatten. Ik vind dit geurtje serieus minder vrouwelijk dan mijn Bulgari Aqua Marine.

Misschien moet ik die eens eruit trappen als ik mijn authentieke Silver Frich Water opgestuurd krijg.
pi_59093126
Ik denk dat ze designer geurtjes gewoon wat minder snel in de categorie unisex op de markt brengen, ook al valt een geurtje daar wel onder.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 17:02:16 #232
55709 Stereotomy
pi_59094326
Ik heb ook Shalimar op mezelf gespoten. Kreeg wat verbaasde blikken van de SA's.

Maar Shalimar is óók niet zo supervrouwelijk hoor.
pi_59096003
Heel veel mannen op BN dragen Shalimar.. Maarre, met die GIT-CW grappen moet het nu wel over zijn ouwe! Bad karma will only get you that Silver Frich Water
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:35:35 #234
55709 Stereotomy
pi_59096343
Ik ben doodserieus.

Probeer zelf maar eens, de drydown van die Prada.
pi_59096476
Err, ik heb die Prada geprobeerd en er stond me niets van bij... Maar 't kan wel natuurlijk, het hart van GIT wordt gedomineerd door iris.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:42:29 #236
55709 Stereotomy
pi_59096524
Als ik kon mocht je wel aan mijn rechterhand ruiken nu, echt de typische geur.

Het lijkt nu meer daarop dan Dior Homme, maar ik had ergens gelezen dat Dior Homme de iriswortel gebruikt en de Prada juist de bloemetjes ofzo En ik heb het niet over Prada Homme he, maar die Infusion d'Iris.
pi_59096624
Ik meen in een artikel van Burr gelezen te hebben dat je geen olie kunt trekken uit de bloemen van de iris.
quote:
http://www.chandlerburr.com/articles/synth5.htm
the gorgeous synthetic iris that the perfumer Olivier Polge created when he made Dior Homme. (It’s impossible for technical reasons to wring any scent from the flower.)
EDIT: Ik zal morgen wel nog een keer Infusion d'Iris testen.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:47:33 #238
55709 Stereotomy
pi_59096677
Ligt op de vrouwenafdeling dus he
pi_59096719
Ik heb een Irisbloem op m'n balkon die dit weekend is doodgegaan
pi_59096784
verdammt noch mal
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:22:51 #241
55709 Stereotomy
pi_59097490
W1ZZ, wat is de status van jouw pakketje? Die van mij is nog steeds nergens heen en niet geupdate. Maar ik zou echt zweren dat dat de laatste keer ook zo was, en dat ie toen opeens hier op de stoep stond.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:47:01 #242
55709 Stereotomy
pi_59098209
quote:
> Onderwerp: Reactie op uw advertentie: John Varvatos
>
>
> Hallo Christina, Hoeveel ml is 1 flesje, en wat is je richtprijs /
> verzendkosten naar Eindhoven? Alvast bedankt! Vriendelijke groet, - Stereo
quote:
> De flesjes bevatten ieder 7ml.
>
> Incl. verzendkosten en bobbelenvelop wil ik er 10 euro voor hebben.
>
> Ik hoor het wel van je
>
> groetjes
> Christina
quote:
Dag Christina,

Meer dan 1 EUR per ml vind ik helaas teveel.

Succes met de verkoop!

Vriendelijke groet,
- Steer
quote:
Ik weet niet hoe jij rekent, maar je hebt 14 ml edt plus verzending.
quote:
Gelukkig reken ik beter dan dat jij leest. Ik vroeg om 1 flesje.

- Stereo
Hoor er niks meer van.

pi_59105640
Hier staat ie nog steeds op International Dispatch...
pi_59106450
Ik wacht ook nog in spanning op het perfumed court pakketje, hopelijk komt het deze week al. Morgen als ik tijd heb even die Marc Jacobs bij de Douglas proberen waar Stereo 't over had. En v/d week The Darjeeling Limited gezien dus nu ben ik in de stemming om Un Jardin Aprés La Mousson the proberen, hopelijk ook aanwezig aldaar. De omschrijving spreekt me wel aan, de scherpe noten (zoals bijvoorbeeld peper, kardamom en kaneel) die je misschien zou verwachten zijn er bewust uitgelaten ten faveure van de mildere kant van India.

[ Bericht 11% gewijzigd door le_knightclub_soda op 04-06-2008 01:24:18 ]
pi_59108592
Oh ja dat was ik alweer vergeten! Whoohoo Le Labo samples!

woensdag 4 juni 2008 @ 14:20:47 #246
55709 Stereotomy
pi_59116108
Heb mijn SMW binnen vandaag!

Hij is fake. Maar hij ruikt best lekker eigenlijk. Ik mis de cassis in de topnotes, maar de middle notes hebben wel iets weg van de ambergris-drydowns van de Creeds. Ze hebben er dus geen Unforgivable of CKOne in gemikt. Ik ruik wel heel veel gedenatureerde alcohol overigens. Dat hebben ze waarschijnlijk gebruikt om de boel te verdunnen.

Oh en mij arm vertoont nog steeds geen allergische reactie.

[ Bericht 21% gewijzigd door Stereotomy op 04-06-2008 14:26:14 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:30:40 #247
55709 Stereotomy
pi_59116406

Mijn 35 EUR, wat doe je.

W1ZZ, dop hebben, ruilen tegen een SMW decant?
pi_59119414
Ja goed plan, moet ik wel 'm eerst binnenkrijgen...Heb vandaag een briefje van de TNT binnengekregen maar dat kunnen ook wat t-shirts uit de States zijn. Dat mag ik hopen trouwens, want daar moest ik sowieso invoerrechten over betalen (via UPS verstuurd) en over het pakket van dit briefje moet ik dus invoerrechten à ¤17,25 betalen... Laten we dus maar hopen dat dit niet m'n SMW is anders kan ik voor beide pakketten gaan dokken
pi_59119552
Jammer Stereo

Net even wat dingetjes in de stad uitgeprobeerd.

Marc Jacobs for Men

Sorry, maar deze legt het toch wel af tegen Virgin Island Water. De overeenkomst zie ik verder sowieso niet echt, op de kokos na natuurlijk. VIW is fris en koel, Marc Jacobs for Men gaat van fris en scherp naar zoet naar warm. Ik las hier en daar wat recensies waarin de longevity bijna overal een punt van kritiek was, volgens sommige users blijft ie zelfs maar een paar minuten hangen. Bij mij valt dit tot nu toe alleszins mee, sterke sillage ook, maar dat krijg je al snel met kokosgeurtjes.

De kokosnootnoot is mij ietwat te nadrukkelijk aanwezig in de opening om daarna z'n scherpe randje te verliezen. Het schijnt dat er niet echt kokos in zit, maar de geur van kokos veroorzaakt wordt door de combinatie van vijgen met wat kruiden? In de drydown blijft iig alleen de geur van de vijgen prominent over met een zoete ondertoon. Dit alles gemengd met wat warmere noten (hout, muskus) die niet al te nadrukkelijk doorkomen. Desondanks met dit benauwde weer nog wel een prettige geur om te dragen. Dat is ook meteen het probleem, voor dit soort weer gaat ie wel, voor kouder weer vind ik 'm sowieso niet zo geschikt, dus dan blijft er niet zoveel over om een aankoop te rechtvaardigen.

In andere woorden:

Hermès Un Jardin Après La Mousson

In de omschrijving die ik ergens las werd gerept over het bewust weglaten van scherpe kruiden en pepers etc, maar het eerste wat ik rook in openingsnoten was peper en kardamom. Misschien heb ik een verkeerde omschrijving gelezen of moet ik m'n neus laten nakijken. Ik werd al bang dat er na een paar minuten ook nog die lelijke kaneelnoot voorbij zou komen, maar dit gebeurde gelukkig niet. Tot mijn verassing kwam er een sterke en zoete geur van meloen door met een kruidig randje. Hierna gebeurt er alleen niet zoveel meer. De meloengeur wordt milder en droger. Ik denk dat ie straks weer stilletjes zal verdwijnen (ik heb 'm nu ongeveer een uur op).

Ohja, dit is een damesgeurtje dat wat mij betreft ook in de categorie unisex valt, sterker nog, ik zou Marc Jacobs for Men eerder ingeschat hebben als damesgeur.

Wederom:

Niet helemaal waar ik op gehoopt had.

Terre d'Hermès

De eerste keer dat ik 'm probeer Dit geurtje vertoont tot mijn niet geringe verassing grote overeenkomsten met m'n zo geliefde Tom Ford Japon Noir! In de drydown tenminste dan, ik heb 1 keer kort geroken direct na 't opspuiten en ben toen de winkel uitgelopen om op de fiets naar huis een paar keer te ruiken, maar de openingsnoten waren toen al weg. Ze zijn me niet echt bijgebleven.

Anyway, wat er overblijft is een mengsel van van alles en nog wat; kruidig en warm met een beetje sinaasappel en citroen. Ik heb net als Stereo ook geen associaties met aarde. Het doet net als Japon Noir een beetje zweterig en klam aan op een goede manier (ja, dat kan!). Japon Noir ruikt alleen gebalanceerder, meer sophisticated en zoeter. Terre d'Hermès is ietwat chaotischer en schreeuweriger.

Al met al wel een uitstekend en veel goedkoper alternatief en een uniek geurtje. Japon Noir kwam pas een jaar later en is wat dat betreft dus ook vooral een volgeling van TdH (maar wel een heel goede!). De longevity en sillage zijn top!

Een dikke
pi_59119748
Ohja, ik had ook nog Eau D'Orange Verte van Hermès geprobeerd om de vergelijking met Néroli Sauvage te testen, maar die is in al het kokos- en meloengeweld op m'n armen volledig verdwenen. Volgende keer beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')