abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58882657
Voor deze zomer zijn we met een paar man nog op zoek naar een (backpacker)vakantiebestemming waar we drie weken rond zullen trekken)

Hoe duur het ticket zelf is maakt niet uit, zolang het land zelf maar zo goedkoop mogelijk is (enig cultureel erfgoed is trouwens ook geen overbodige luxe)

Onbekende landen zijn ook prima!

We zijn vorig jaar naar Mexico geweest, verder heb ik zelf al eens rondgetrokken in zuidoost-azië (Thailand, Cambodja, Laos, Birma, Bangladesh) Dus die en vergelijkbare landen vallen in principe ook allemaal af.

We hebben zitten denken aan China, Indonesië, Peru.

Iemand nog andere aanbevelingen?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_58882803
Uit eigen ervaring, Zuid-Afrika en de omliggende landen.
Onze duurste backpackers in Zuid-Afrika zelf kostte omgerekend iets van 6 euro per nacht, en die was goed. Schoon etc.
En er zijn in Zuid-Afrika goede voorzieningen voor backpackers. Google maar eens op BazBus. En cultureel erfgoed is er, dieren, natuur. The hole package.
Gutopboale
pi_58882897
Mijn enige eigen ervaring is Nepal. Dat kan ik je wel zeker aanraden.
En dan met name rond Pokhara. Hoewel je in het oosten van Nepal ook erg mooi (en iets goedkoper) kan rondtrekken.

Waar ik zelf echt graag nog een keer rond wil trekken is in de woestijn achter de himalaya (Tibet). Ik heb daar echt zulke geweldige foto's van gezien
Extremistisch gematigd.
pi_58883052
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:11 schreef Mapani het volgende:
Uit eigen ervaring, Zuid-Afrika en de omliggende landen.
Onze duurste backpackers in Zuid-Afrika zelf kostte omgerekend iets van 6 euro per nacht, en die was goed. Schoon etc.
En er zijn in Zuid-Afrika goede voorzieningen voor backpackers. Google maar eens op BazBus. En cultureel erfgoed is er, dieren, natuur. The hole package.
Die BazBus ziet er idd goed uit! Een vriend van mij heeft een half jaar stage gelopen in zuid afrika. Zal hem eens om meer info vragen.
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_58883177
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:17 schreef P8 het volgende:
Mijn enige eigen ervaring is Nepal. Dat kan ik je wel zeker aanraden.
En dan met name rond Pokhara. Hoewel je in het oosten van Nepal ook erg mooi (en iets goedkoper) kan rondtrekken.

Waar ik zelf echt graag nog een keer rond wil trekken is in de woestijn achter de himalaya (Tibet). Ik heb daar echt zulke geweldige foto's van gezien
Ah Nepal, dat lijkt me ook een heel mooi land. En Tibel uiteraard ook, daar zijn kenissen van mij een paar jaar geleden geweest, kan ik ook even informatie in gaan winnen.

Zoveel keus!
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:16:26 #6
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58884298
Tibet en Nepal zijn ook goed te combineren en inderdaad niet duur!

Maar eventueel Bolivia/Peru kan ook prima ja.
pi_58884875
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:11 schreef Mapani het volgende:
The hole package.
ik zie het nu pas

Maar het gaat momenteel niet echt lekker in Z-Afrika toch? Is het nog wel safe om daar heen te gaan?
Extremistisch gematigd.
pi_58885261
Ja, das safe. De Zuid-Afrikanen jagen op sommige plekken mensen die uit de buurlanden komen weg, omdat ze vinden dat die hun banen inpikken. Maar jij gaat als toerist, dus je laat er geld achter. Er zal je geen strobreed in de weg gelegd worden. De mensen zijn echt erg gastvrij en belangstellend. maar als jij je niet prettig voelt bij het idee moet je nu niet gaan. Mijn neef loopt er momenteel stage, en die heeft er nog niks van meegekregen.
Gutopboale
pi_58887730
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 21:16 schreef Travelmonkey het volgende:
Tibet en Nepal zijn ook goed te combineren en inderdaad niet duur!

Maar eventueel Bolivia/Peru kan ook prima ja.
Daar moet wel bij gezegd worden dat het uiterst twijfelachtig is of je deze zomer als toerist Tibet nog wel in komt. Er worden erg weinig travel permits afgegeven en de verwachting is dat dat tot en met de Olympische Spelen in augustus nog zo blijft. Neemt niet weg dat China wel een heel gaaf land is om rond te reizen en inderdaad spotgoedkoop.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 25 mei 2008 @ 10:10:28 #10
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58893369
Iran is spotgoedkoop, veilig, vrij makkelijk te bereizen en barst van het cultureel erfgoed.
Laat je eens verassen!
pi_58893583
quote:
Op zondag 25 mei 2008 10:10 schreef thedunno het volgende:
Iran is spotgoedkoop, veilig, vrij makkelijk te bereizen en barst van het cultureel erfgoed.
Laat je eens verassen!
Hoe is het backpacker gehalte daar?
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_58895406
ja, dat wil ik ook wel weten. Iran lijkt me inderdaad wel gaaf, mooie dingen gezien op tv.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zondag 25 mei 2008 @ 13:04:22 #13
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58896434
quote:
Op zondag 25 mei 2008 10:35 schreef arrebar het volgende:

[..]

Hoe is het backpacker gehalte daar?
Het backpacker gehalte is laag maar niet afwezig. Iedere stad heeft wel 1 of 2 typische backpackers hostels. Het openbaar vervoer is prima.
Toen ik er in mei 2003 was (net na de Iraq oorlog) had ik het land zo'n beetje voor mijzelf.
  zondag 25 mei 2008 @ 19:27:56 #14
155616 Proximo
For god, king & country
pi_58904244
quote:
Op zondag 25 mei 2008 10:10 schreef thedunno het volgende:
Laat je eens verassen!
Probleempje is alleen de stempel van iran in je paspoort als je een keertje naar de US vliegt...
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_58908786
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:27 schreef Proximo het volgende:

[..]

Probleempje is alleen de stempel van iran in je paspoort als je een keertje naar de US vliegt...
Ja, Iran lijkt me ook geweldig. Daar zijn mijn ouders vroeger ook eens geweest. Alleen ik ben in de toekomst idd van plan om naar de US te gaan. Zou het echt uitmaken als je een stempel van Iran in je paspoort hebt staan?
pi_58909078
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:02 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Ja, Iran lijkt me ook geweldig. Daar zijn mijn ouders vroeger ook eens geweest. Alleen ik ben in de toekomst idd van plan om naar de US te gaan. Zou het echt uitmaken als je een stempel van Iran in je paspoort hebt staan?
Nee hoor, enkel een stempel van Iran in je paspoort is geen enkele reden om geweigerd te worden. Het enige land dat misschien vragen gaat stellen is Israel, maar dat is wederzijds. Met een Israelische stempel in je paspoort kom je Iran vrijwel niet binnen. De USA daarentegen is geen enkel punt.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  maandag 26 mei 2008 @ 00:37:48 #17
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_58910807
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:57 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Daar moet wel bij gezegd worden dat het uiterst twijfelachtig is of je deze zomer als toerist Tibet nog wel in komt. Er worden erg weinig travel permits afgegeven en de verwachting is dat dat tot en met de Olympische Spelen in augustus nog zo blijft. Neemt niet weg dat China wel een heel gaaf land is om rond te reizen en inderdaad spotgoedkoop.
Heel goed punt inderdaad..zonde is dat. Het was toen wij er waren al even wat uitzoekwerk en geklooi daarmee...met OS zal het ws wel minder worden. Ja in dat geval zou ik zeggen. Combineer Nepal met het noorden van India
  maandag 26 mei 2008 @ 08:03:02 #18
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_58912290
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Nee hoor, enkel een stempel van Iran in je paspoort is geen enkele reden om geweigerd te worden. Het enige land dat misschien vragen gaat stellen is Israel, maar dat is wederzijds. Met een Israelische stempel in je paspoort kom je Iran vrijwel niet binnen. De USA daarentegen is geen enkel punt.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat dit een probleem zou zijn. Ik ben in Iran diverse iraniërs tegengekomen die in Amerika wonen en kennelijk ook geen problemen hebben heen en weer te reizen. Ook Amerikanen mogen zonder begleiding door Iran reizen. Een iraans visum in je paspoort levert misschien was extra vragen bij de douane op een beperking is het zeker niet.
  maandag 26 mei 2008 @ 11:11:20 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58915034
Zuid Afrika is geweldig, maar ik zou het zeker niet aanmerken als goedkoop backpackersland (zeker niet als je ZO Azië gewend bent). Accomodatie zou ik niet kunnen zeggen, maar qua levensonderhoud is ZA helemaal niet supergoedkoop. Bovendien wil je, als je daar toch bent, waarschijnlijk wel wat nationale parken zien en dan loopt de prijs snel op.
Er zijn veel andere plekken in Afrika die een stuk goedkoper zijn qua levensonderhoud/accomodatie, maar houd er wel rekening mee dat je vaak extra geld kwijt bent aan vaccinaties en visa. Ook is gewoon OV vaak heel goedkoop, maar niet al te best, zodat je óf heel veel tijd moet hebben, óf zo nu en dan een binnenlandse vlucht moet pakken. (Er loopt een goed topic over backpacken in Afrika nu).

Peru is fantastisch en zeker niet duur, al is het misschien nog steeds wel iets duurder dan ZO Azië. In Zuid Amerika is het één van de goedkoopste landen. Bolivia is denk ik nog een stuk(je) goedkoper en is ook érg mooi. En Ascuncion, de hoofdstad van Paraguay is laatst (weer) gekozen als de goedkoopste stad ter wereld... http://www.independent.co(...)ive-city-396083.html Ik ken Paraguay zelf niet, maar het is zeker een originele bestemming....

Ook niet duur: Egypte en India (die laatste geen eigen ervaring overigens).
Vermijden: Moskou, Dublin, New York, Tokio...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 26 mei 2008 @ 23:58:21 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_58931226
In de TT staat dat China goedkoop is, maar ik heb van backpackers het tegendeel gehoord. Vooral tempels schijnen bizar duur te zijn om te mogen bezoeken. Daarbij vind ik 3 weken echt te kort voor een land als China of Indonesië

Andere goedkope landen naast degene die al genoemd zijn: Guatemala en de rest van Midden-Amerika. Guatemala is ook perfect te doen in 3 weken
pi_58936844
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:58 schreef Blik het volgende:
In de TT staat dat China goedkoop is, maar ik heb van backpackers het tegendeel gehoord. Vooral tempels schijnen bizar duur te zijn om te mogen bezoeken. Daarbij vind ik 3 weken echt te kort voor een land als China of Indonesië

Andere goedkope landen naast degene die al genoemd zijn: Guatemala en de rest van Midden-Amerika. Guatemala is ook perfect te doen in 3 weken
Mwa, wat is bizar duur? Entree voor de Verboden stad is 9 euro, voor de Lama-tempel is 4 euro, voor het Terracotta leger 12 euro. Voor Chinezen is dat inderdaad erg prijzig, maar naar Westerse maatstaven valt dat alleszins mee. Voor een half uur in de taxi betaal je 1,50 a 2,- euro. Heerlijk uit eten kost 3 euro, dus dat lijkt me toch wel goedkoop.
pi_58937239
Sluit me even aan in verband met Zuid Afrika

heb zelf in Zuid Afrika gebackpackt en dit was naast geweldig ook nog best prijzig...heb zelfs nog 7 weken bij een gastgezin gezeten. Overnachtingen zijn aardig wat betreft prijzen maar echt niet spotgoedkoop. Safari's zijn aardig aan de prijs en de afstanden best groot. Greyhound is dan goed te doen als busreis maar ook zwaaaaar....pffff...

Buiten dat vind ik ZO wel een absolute aanrader! vooral de kust van Kaapstad naar Durban is erg mooi. Klein stukje hiervan gedaan met de Bokbus, waanzinnig! aanrader!

Verder kan ik je niet helpen, als backpacker verder alleen ervaring met Thailand.

Wel veel goede en goedkope verhalen gehoord over India..maar dat schijnt wel een land te zijn wat je haat of waar je verliefd op wordt.
pi_58958461
Bedankt voor alle reacties. Zuid afrika gaat waarschijnlijk afvallen.

India, Nepal en China zitten nog wel in de poule.

Mijn twee reismaatjes hebben laten weten Vietnam wel interessant te vinden. Nu vind ik dat op zich wel jammer omdat ik die 'cultuur' al eens gezien heb (Laos/Cambodja) Of valt dit wel mee? En kwa kosten?
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:47:35 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_58958644
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 11:06 schreef just.in.case het volgende:

[..]

Mwa, wat is bizar duur? Entree voor de Verboden stad is 9 euro, voor de Lama-tempel is 4 euro, voor het Terracotta leger 12 euro. Voor Chinezen is dat inderdaad erg prijzig, maar naar Westerse maatstaven valt dat alleszins mee. Voor een half uur in de taxi betaal je 1,50 a 2,- euro. Heerlijk uit eten kost 3 euro, dus dat lijkt me toch wel goedkoop.
Valt me dan ook wel mee, ik heb verhalen gehoord van 40 a 50 dollar als entree. Maar die verhalen kan ik dus naar het land der fabelen verwijzen
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:56:07 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_58958831
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:38 schreef jaapgvk het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Zuid afrika gaat waarschijnlijk afvallen.

India, Nepal en China zitten nog wel in de poule.

Mijn twee reismaatjes hebben laten weten Vietnam wel interessant te vinden. Nu vind ik dat op zich wel jammer omdat ik die 'cultuur' al eens gezien heb (Laos/Cambodja) Of valt dit wel mee? En kwa kosten?
Ik vond Vietnam echt een supermooi land om doorheen te reizen en heel anders dan Cambodja of Thailand (Laos kan ik niet zeggen). Noord-Vietnam is echt supermooi met Halong Bay en de rijstvelden rondom Sapa en nog vele andere mooie parken. In het midden is Hoi An een heel leuk stadje om te verblijven, kun je ook lekker aan het strand liggen. Hue is leuk door het keizerlijke verleden. En in het zuiden is het goed vertoeven in Dalat en Ho Chi Minh City.

Qua kosten is Vietnam nog goedkoper dan cambodja, helemaal nu de dollar zo laag staat (De nationale munt is gekoppeld aan de dollar). Toen ik daar was, was de euro/dollar 1.35 en nu is het 1.56. Dus is het nu nog 15% goedkoper dan afgelopen zomer.

Alleen de vlucht is wel duur, aan te raden is om via Bangkok te vliegen en dan verder te gaan met AirAsia. Anders betaal je al snel 1100 a 1200 euro voor de vluchten.
pi_58974095
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik vond Vietnam echt een supermooi land om doorheen te reizen en heel anders dan Cambodja of Thailand (Laos kan ik niet zeggen). Noord-Vietnam is echt supermooi met Halong Bay en de rijstvelden rondom Sapa en nog vele andere mooie parken. In het midden is Hoi An een heel leuk stadje om te verblijven, kun je ook lekker aan het strand liggen. Hue is leuk door het keizerlijke verleden. En in het zuiden is het goed vertoeven in Dalat en Ho Chi Minh City.

Qua kosten is Vietnam nog goedkoper dan cambodja, helemaal nu de dollar zo laag staat (De nationale munt is gekoppeld aan de dollar). Toen ik daar was, was de euro/dollar 1.35 en nu is het 1.56. Dus is het nu nog 15% goedkoper dan afgelopen zomer.

Alleen de vlucht is wel duur, aan te raden is om via Bangkok te vliegen en dan verder te gaan met AirAsia. Anders betaal je al snel 1100 a 1200 euro voor de vluchten.
Super! bedankt voor de info

Jij bent er afgelopen zomervakantie geweest begrijp ik? Hoe zat toen het met het weer? Ik heb begrepen dat er nogal een groot verschil is tussen noord/zuid.

Ik zal me er eens verder in gaan verdiepen
pi_58974349
Ik denk dat het idd niet veel goedkoper kan.

Vietnam

Vlucht over bangkok zou in mijn geval 920 zijn geweest, heb uiteindelijk voor malaysia airlines gekozen met stop-over in KL, ticket was 960

Daar 33 dagen 's middags en 's avonds uit eten geweest, 7 dagen privegids gehad, alleen maar in perfect hotels geslapen (midden in centrum, warm water, schoon, niks gedeeld) en alle tours gedaan die we in die tijd konden doen Dat alles kostte me nog zo'n 1300,- voor 5 weken (duurste los vd tours waren nog het hotel in KL, 80 euro, een luchtje voor 40 en 2 colbertjes voor 30 euro)
  woensdag 28 mei 2008 @ 22:54:00 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_58975495
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 22:00 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Super! bedankt voor de info

Jij bent er afgelopen zomervakantie geweest begrijp ik? Hoe zat toen het met het weer? Ik heb begrepen dat er nogal een groot verschil is tussen noord/zuid.

Ik zal me er eens verder in gaan verdiepen
Wij hebben echt topweer gehad, eigenlijk bijna alleen maar zon en temperaturen van 30+. In Sapa was het wel kouder, maar dat ligt ook op 1500 meter. In halong Bay hebben we ook wat meer regen gehad, maar in Hanoi weer niet.

Je moet niet veel later gaan dan augustus, want dan begint het tyfoon-seizoen. En dan kunnen wegen/sporen afgesloten zijn en
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:29:29 #29
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59007302
Er wordt gevraagd naar de goedkoopste backpackerslanden.
Ik zie een aantal mensen oa Peru, China en Zuid Afrika noemen.

Peru is zeker niet goedkoop. Het is redelijk westers en daardoor iets duurder. Aanbod van hostels is oke, maar dat zijn best goede hostels en dus duurder. Bolivia is zeker een stuk goedkoper, alleen is het vliegen op Bolivia een stuk duurder. Je zegt wel 'exclusief ticket', maar dat moet je daar zeker meetellen dat het een stuk prijziger is.

Zuid-Afrika is ook zeker niet goedkoop, wel goedkoper dan Peru. Reizen is goed te doen (liften is makkelijk!!!), eten valt ook wel mee.

China is redelijk goedkoop, mits je ook gewoon op straat wilt eten en in niet al te dure hostels wilt slapen. Entreegeld bij sommige zaken kan prijzig zijn.

Ik zou INDIA heel erg hoog op je lijstje zetten. Los van dat dit een ge-wel-dig fascinerend land is (waar de 3-eenheid drukte, hitte, armoede al je zintuigen prikkelt) is het spotgoedkoop. Je kunt er slapen voor een habbekrats, eten kost weinig tot niets, men spreekt er engels (BIG pluspunt boven china) en het reizen is er ook goedkoop. De Taj is duur, dat dan weer wel. Maar die kan je ook fantastisch bekijken aan de achterkant op een bootje voor 10 roepia bij zonsopkomst. SCheelt je heel veel entree.

Anyway, Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen: hoe kan ik zo goedkoop mogelijk reizen/backpacken ipv naar 1 land te zoeken. Je kan het in ieder land zo goedkoop/duur mogelijk maken als je zelf wilt.
pi_59048280
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:29 schreef SnuggLe het volgende:
Er wordt gevraagd naar de goedkoopste backpackerslanden.
Ik zie een aantal mensen oa Peru, China en Zuid Afrika noemen.

Ik zou INDIA heel erg hoog op je lijstje zetten. Los van dat dit een ge-wel-dig fascinerend land is (waar de 3-eenheid drukte, hitte, armoede al je zintuigen prikkelt) is het spotgoedkoop. Je kunt er slapen voor een habbekrats, eten kost weinig tot niets, men spreekt er engels (BIG pluspunt boven china) en het reizen is er ook goedkoop. De Taj is duur, dat dan weer wel. Maar die kan je ook fantastisch bekijken aan de achterkant op een bootje voor 10 roepia bij zonsopkomst. SCheelt je heel veel entree.

Anyway, Ik denk dat je beter de vraag kunt stellen: hoe kan ik zo goedkoop mogelijk reizen/backpacken ipv naar 1 land te zoeken. Je kan het in ieder land zo goedkoop/duur mogelijk maken als je zelf wilt.
In dat laatste heb je op zich wel een punt. Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, de andere kant op vind ik het echter niet opgaan. De prijzen in een land geven gewoon een hele goede weergave over de kosten die je gaat hebben. En ja, als je met een groepje bent is liften en overnachten bij locals natuurlijk iets moeiljker.

Maar goed, India lijkt me nog steeds een toppertje. Echter, volgens mij zit je in de zomer (juli/augustus) midden in de monsoon. Iemand hier ervaring mee?
  zondag 1 juni 2008 @ 15:39:07 #31
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59049533
Ligt eraan welk deel van India je wilt bezoeken. Als je voornamelijk in het noorden blijft (New Dehli, Rajastan, Taj, Varanasi en nog even de Himalaya in de Dalai Lama bezoeken) valt het wel mee.
  zondag 1 juni 2008 @ 19:55:28 #32
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_59054292
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 10:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoi An echt een heerlijk stadje waar je belachelijk goed kan shoppen, fietsje huren en naar het strand, s'ochtends vroeg naar de vismarkt, en als je er dan toch bent: er zit een Nederlander (Hans) aan de overkant van het water die fietstochten organiseert. Weet enorm veel te vertellen over het land, en is erg interessant
Omdat dat dollar zo laag staat gaan de prijzen wel langzaam wat omhoog in Vietnam (in Cambodja is het iets erger gesteld wat dat betreft)
Ik zou ook op Bangkok vliegen (retourtje 600-700 euro?) en dan met AirAsia verder naar Hanoi of HCMC. Kost misschien nog 35 euro extra ofzo.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_59062965
Het zuidelijkste gedeelte van moldavie is lekker goedkoop. Dat is een semi-autonome republiek waar een 1 of andere stalinistische groepering het voor het zeggen heeft. Verder is er overigens niets te doen, behlave dat je er naar de kroeg kunt.
pi_59067161
China is zeker een goedkoop land, en vooral als je meer richting het westen van het land trekt. De zuidoostelijke kust kent bijna alleen maar grote steden, en daar vind je lastiger goedkope overnachtingsplekken en het leven is daar gewoon wat duurder. In het westen, bijvoorbeeld in de provincie waar nu die aardbeving is geweest, heb ik vorige zomer regelmatig voor niet veel meer dan 10 euro per dag rond kunnen komen (mits je een beetje buiten de steden blijft, wat ook erg aan te raden is!)
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 2 juni 2008 @ 13:21:38 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59067518
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:55 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik zou ook op Bangkok vliegen (retourtje 600-700 euro?) en dan met AirAsia verder naar Hanoi of HCMC. Kost misschien nog 35 euro extra ofzo.
Bangkok viel mij toch nog tegen eigenlijk. Het allerlaagste wat ik tegenkwam was net over 700 euro, maar het meeste zat meer in de 750-800 range. Ik betaal nu uiteindelijk 840. En daar komt AirAsia dus nog bij.
Gaat wel om September, wellicht zijn andere perioden goedkoper?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 2 juni 2008 @ 13:22:48 #36
62913 Blik
The one and Only!
pi_59067553
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Bangkok viel mij toch nog tegen eigenlijk. Het allerlaagste wat ik tegenkwam was net over 700 euro, maar het meeste zat meer in de 750-800 range. Ik betaal nu uiteindelijk 840. En daar komt AirAsia dus nog bij.
Gaat wel om September, wellicht zijn andere perioden goedkoper?
Ook met Airberlin?

Die vliegen nu aardig goedkoop richting Bangkok
  maandag 2 juni 2008 @ 13:27:33 #37
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59067686
AirBerlin was 694 euro in die periode (was overigens maar mogelijk op één dag van de 2-weken periode waarin ik keek). In dat geld zaten nog geen overige kosten (dus wel tax enzo, maar geen cc fee etc.). Bovendien moet je dan wel eerst naar Düsseldorf. Dat vliegtuig vertrekt om 12 uur, uiterlijk 9-10 uur inchecken. Beetje afhankelijk van waar je woont in Nederland moet je dan óf een nacht in Dússeldorf slapen (want met het OV redt je dat niet meestal) óf je auto daar een paar weken parkeren.
Al met al veel duurder dan en één-na-goedkoopste ticket, en veel meer gedoe, tenzij je in Arnhem woont ofzo.
  maandag 2 juni 2008 @ 13:46:19 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_59068259
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:27 schreef Hik het volgende:
AirBerlin was 694 euro in die periode (was overigens maar mogelijk op één dag van de 2-weken periode waarin ik keek). In dat geld zaten nog geen overige kosten (dus wel tax enzo, maar geen cc fee etc.). Bovendien moet je dan wel eerst naar Düsseldorf. Dat vliegtuig vertrekt om 12 uur, uiterlijk 9-10 uur inchecken. Beetje afhankelijk van waar je woont in Nederland moet je dan óf een nacht in Dússeldorf slapen (want met het OV redt je dat niet meestal) óf je auto daar een paar weken parkeren.
Al met al veel duurder dan en één-na-goedkoopste ticket, en veel meer gedoe, tenzij je in Arnhem woont ofzo.
offtopic: Ik heb familie in Den Bosch, en dan is Dusseldorf prima te doen. anderhalf uur, schiphol is 55 minuten (zonder files)
  maandag 2 juni 2008 @ 14:55:10 #39
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59069949
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

offtopic: Ik heb familie in Den Bosch, en dan is Dusseldorf prima te doen. anderhalf uur, schiphol is 55 minuten (zonder files)
Dan ga je dus uit van de auto. En die staat dan wel weet-ik-hoe-lang daar. Ook duur.
  maandag 2 juni 2008 @ 15:40:05 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_59071008
quote:
Op maandag 2 juni 2008 14:55 schreef Hik het volgende:

[..]

Dan ga je dus uit van de auto. En die staat dan wel weet-ik-hoe-lang daar. Ook duur.
nee, ik heb relaxte familie die mij brengt en op komt halen
  maandag 2 juni 2008 @ 15:41:18 #41
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59071041
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]

nee, ik heb relaxte familie die mij brengt en op komt halen

Als je 10x per jaar gaat doen ze dat niet meer
  maandag 2 juni 2008 @ 15:50:35 #42
62913 Blik
The one and Only!
pi_59071220
quote:
Op maandag 2 juni 2008 15:41 schreef Hik het volgende:

[..]

Als je 10x per jaar gaat doen ze dat niet meer
die moeder van mijn vriendin is zo gestoord, die zou dat wel doen.

maar zullen we maar back ontopic gaan? Vietnam is erg goedkoop
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:52:01 #43
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59501120
Kwam dit topic tegen toevallig.. maar wil toch even reageren: Bulgarije!.

Prachtig land, vriendelijke mensen, supergoedkoop, veel cultureel erfgoed, overal hostels (of gewoon een eigen appartement voor ¤15,- per dag), prima te bereizen met OV. Ik heb daar een maand rondgelopen voor geloof ik ¤600 totaal, inc. ticket. Elke dag uit eten, etc. etc.

Oh.. En vergeet niet de prachtige vrouwen, die topless bij openbare zwembaden liggen..

pi_59507571
Wildkamperen en liften, dan ben je al van tweederde van de kosten af. Heb je zelfs geen ticket nodig, scheelt weer een vliegtuig. Het ware backpacken, de rest is massatoerisme. Het wordt dus Oost-Europa, Slowakije bijvoorbeeld. Cultuur heb je overal, verwende nesten ook. September is oogstmaand voor fruit en vruchten, dus volop gratis voedsel. Ik besteed 175 euro aan drie weken grote vakantie, al is het waar dat dit zonder de afschrijving is op tent, schoenen etc. 's Avonds kampvuur maken, gezellig en niet koud.

[ Bericht 16% gewijzigd door Frank__NL op 19-06-2008 01:23:10 ]
pi_59516585
Hm, je hebt naar mijn mening 2 soorten backpackers; echte boomknuffelaars, en reizigers die het land op een leuke manier willen zien. Ik zelf reken me tot de laatste groep. Ik heb geld te besteden, wil in een gewoon bed slapen en lekker uit eten af en toe. Liften is leuk, maar ik heb een vrouw bij me. Fruit jatten gaat me te ver. Het moet allemaal wel leuk blijven, en geen afzien en onzekerheid.

Ik kon overigens ook nooit overweg met de boomknuffelaars in paarse linnen broeken uit Thailand.. Stinkend, sloeberig en ranzig.
pi_59518214
India! Zo leuk, zo mooi, zo geweldig! Zo veel te zien en te doen en het is er belachelijk goedkoop. Zelfs als je je een auto met chauffeur laat aansmeren.
pi_59521553
Hier de reismaat van de TS, vanavond gaan we brainstormen/vliegtickets checken etc. Bedankt voor jullie bijdragen, ik ga ervan uit dat de TS jullie op de hoogte houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')