Lijkt me toch niet. Ik denk dat je al blij kan zijn met wat onweer. Want het zou nog wel eens met een sisser kunnen aflopen.quote:
Het is begonnen met regenen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 11:11 schreef Urquhart het volgende:
In omgeving Delft grijs, maar droog en geen wind.
Als je dit leest (knmi guidance) lijkt het me wel duidelijk.quote:
quote:Aan de hir06 progtemp van Beek is te zien dat warmteadvectie rond 5000 voet de kans op een spontaan warmteonweer (CVT 25 a 26 graden) tegengaat (in de laatste 2 temps van Parijs (12 UTC gisteren en 00 UTC vandaag) zien we die warmteadvectie ook terug).
Bovendien wordt de 26 graden in het zuidoosten misschien niet eens meer gehaald . We hebben de kans op fikse buien met hagel en windstoten (35 kts) daar dan ook terug gebracht van 30% naar 20%. Vanavond houden de modellen het droog, vannacht geeft alleen ukrm06 nog neerslag voor het westen van het land (EC00 geeft wel neerslag boven de Noordzee net buitengaats). We gaan er van uit dat er vanavond in het westen van het land nog wat buiige neerslag kan vallen en in het zuidoosten nog mogelijk een warmteonweer of restanten daarvan. Vannacht is het op de meeste plaatsen wel droog. Woensdag overdag een redelijk consistent beeld van de modellen: in de middag (onweers)buien in de noordoostelijke helft van het land.
Ze blijven er wel in geloven...quote:NEERSLAG:
Het windprofiel in de nacht is gunstig (sterke wind op geringe hoogte, warmteadvectie rond 850 hPa met sterke windruiming) voor vorming van een MCS. Kans op onweer in de MOS tussen 21 en 03 UTC is hoog, >90%. Tegenargument is dat de lucht zeer droog is en een eventueel systeem dus een hoge basis (10-12000 voet) zal hebben. Signaal in de Uitvoer wijst op één MCS. Convectie bij het koufront lijkt pas in de middag op gang te komen, dus alleen in het noorden en oosten.
Heerlijke soundingquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:01 schreef DemonRage het volgende:
Uit de guidance van het KNMI:
[..]
Ze blijven er wel in geloven...
-edit-
Ff de sounding erbij voor middernacht:
En wat waardes:
Temperatuurverschil SFC ~ 961m: 2,0°C
Temperatuurverschil 961m ~ 4996m: 29,1°C, verschil 961m ~ 5723m: 34,7°C
Winddraaing SFC ~ 5723m: 104°
Verschil windsnelheid SFC ~ 5723m: 12,3 m/s, verschil SFC ~ 10583m: 26,2 m/s
* SFC = Surface
De windsheer is wel lekker iig.
Oh btw... de coördinaten zijn van Eindhoven, maar ik denk dat het in de rest van het land niet veel verschilt.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:54 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Heerlijke sounding. Er zit een aardige deksel op. Maar als die eenmaal doorbroken is...
.
Die wittuh lijn mag dat niet meer ouwe. Hij mot bove die dikkuh rode blijvuh! Zo rond de 10 graden. Heet mot t zijn. Die bliksem komt dan vanzelf wel eensquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Check, die witte lijntje zou us onder die rode lijntje moeten komen zêg.
Wel onweer dan auben regen, veel.
[ afbeelding ]
Kijk, die was ik dus kwijt. Dank uquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Oh btw... de coördinaten zijn van Eindhoven, maar ik denk dat het in de rest van het land niet veel verschilt.
Je kan ze hier bekijken: http://www.arl.noaa.gov/ready/cmet.html
wat is jouw probleem conjo wat jij wil schatjequote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:56 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Die wittuh lijn mag dat niet meer ouwe. Hij mot bove die dikkuh rode blijvuh! Zo rond de 10 graden. Heet mot t zijn. Die bliksem komt dan vanzelf wel eens.
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:07 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
wat is jouw probleem conjo wat jij wil schatje
Dat denk ik ook ja. Zeker hier in het oosten. Hooguit een druppeltje regen ofzo.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:09 schreef IkWilbert het volgende:
Ik moet het even kwijt... volgens mij gaat het zwaar tegen vallen...
Gelukkig duurt de zomer nog lang![]()
Ik moet het ook nog zien gebeuren vanavond... Veel mensen met aardig wat ervaring, zeggen op weerwoord dat het nog wel gaat komen. Maar ik zie nog weinig. Het moet morgen maar gebeuren. Al ben ik bang dat het allemaal wat te snel overtrekt en daardoor alleen het noordoosten ,en natuurlijk Duitsland, er met de prijzen van door gaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja. Zeker hier in het oosten. Hooguit een druppeltje regen ofzo.
Idd. Men verwacht dat de komende uren nog MCS zou kunnen ontstaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:50 schreef Fredo55 het volgende:
Ik heb niet veel ervaring, maar mijn gevoel zegt dat het ook gaat tegenvallen.
Morgen heb ik sowieso geen kans, vannacht wel..volgens nosteletekst 703.
Dan snap ik ook weer niet waarom Estofex code 1 geeft voor een groot gedeelte van Nederland.
Misschien dat alles nog moet ontstaan?
Dan moet er iets flink de lucht in knallen om vanuit het niets een heel onweerscomplex te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:00 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Idd. Men verwacht dat de komende uren nog MCS zou kunnen ontstaan.
- Dubbel -quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan moet er iets flink de lucht in knallen om vanuit het niets een heel onweerscomplex te maken.
Anders doen we er zelf wel wat aan:
[ afbeelding ]
Kunstmatige supercell
guidancequote:Een hoogtelaag boven de Golf van Biskaje en een hoogterug van de Balkan
naar Noorwegen zorgt voor een zuidoostelijke hoogtestroming. Boven
zuidwest-Frankrijk is een actieve storing ontwikkeld. Deze trekt via
Noordwest-Frankrijk naar Engeland. In de onderste niveaus van de
atmosfeer wordt bij ons zeer warme en droge lucht aangevoerd. Een
koufront, behorende bij een grondlaag boven Golf van Biskaje passeert
ons in de ochtend en de middag en wordt vanuit het zuiden snel gevolgd
door een rug van hogedruk. Voor het front uit ontwikkelen zich enkele
onweersbuien. Donderdag keert het koufront weer terug als warmtefront en
krijgen opnieuw met wat buien te maken.
Ik kan dus rond 18 uur een flinke bak regen verwachten...quote:Op woensdag 28 mei 2008 08:25 schreef dimage het volgende:
Er komt al een mooi zootje rottigheid naar ons toe. Hier in het Noord-westen zijn wij echt wel toe aan heel veel regen. De regeninstallaties staan gewoon te draaien zo droog is het nog steeds.
Koud?? Ik kon zonder jas naar mijn werk fietsen... om daar vervolgens drijfnat aan te komen van de zweet...quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:07 schreef N.icka het volgende:
Het is gewoon koud buiten , waar blijft die 30 graden nou?
Stelt allemaal weinig voor. Als ik hier naar het oosten kijk is er weinig te zien. Ik hoop eigenlijk dat het gebied boven het zuidoosten zo eens wat gaat activeren.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:53 schreef IkWilbert het volgende:
Eerste buien ontstaan nu, o.a. bij zwolle.
Zie buienradar
Oldenzaal same story...quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:36 schreef Logician het volgende:
Enschede, niet dan grijze wolken en af en toe wat druppels, wel nog steeds lekker warm...
quote:
[Offtopic]quote:Op woensdag 28 mei 2008 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
Die heb ik al een heel tijdje hoor
![]()
Ik zie je alleen veels te weinig denk ik![]()
Die van jou is ook nieuw (voor mij dan)
Er zit al onweer in, en ik krijg meldingen dat er in die spuercell bij Dortmund hagelstenen bij zit van 5cm!quote:Op woensdag 28 mei 2008 19:34 schreef JoeKurr het volgende:
Nou hopen dat dat buitje ten oosten van Limburg nog wat naar het westen komt, dan hebben we er hier in Apeldoorn ook nog wat aan
Dat niet alleen... er zitten gewoon rightmovers in Duitsland.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:34 schreef aloa het volgende:
In Duitsland ontstaan nu fikse buien.
hmm..als jij de volle laag krijgt, dan kom ik er aanquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:37 schreef Logician het volgende:
mwah volgens mij valt het net voor enschede zoals gewoonlijk weer uit elkaar..kutonweer..
frutsel, te vroeg gejuicht hier ben ik bang
Nee ik ook niet, maar het regent nu welquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:25 schreef daanski82 het volgende:
hier in enschede romelt het een klein beetje maar nog niets echt spannends gezien
Jammer dat het over Duitsland ligt...quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:34 schreef aloa het volgende:
Als je de Cape kaarten mag geloven, dan is er de hele week nog (en daarna) een grote kans op onweer.
Vooral zondag en maandag
Het probleem is dat deze kaarten met de dag veranderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |