abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2008 @ 23:41:24 #76
221210 bierzuipert
doe mij maar een cola
pi_60257078
enorm wat een klus!
maak er wat moois van!
pi_60335460
En TS, gaat het nu wel of niet door?
pi_60345671
Update: Ik heb de verbouwing (voorlopig, ik durf weinig meer met zekerheid te zeggen :S) financieel rond kunnen krijgen. Ik heb gisteren mijn nieuwe hypotheekofferte ondertekend. Ik ga nog wel kijken of ik een deel van de schade (boeterente) bij de hypotheekadviseur kan verhalen aangezien ze me niet heel goed geadviseerd hebben op het gebied van de medische keuring. Ik heb namelijk aangegeven nierpatient te zijn en ze gaven toen niet aan dat er een risico was dat ik geweigerd zou worden. Volgende week maar even over onderhandelen.

Ik heb maandag een afspraak met de aannemer om de laatste details door te nemen. Dan moet ik ook alle details van de verbouwing afgerond hebben en dat is nog een aardige klus. Ik heb het komende weekeinde nog wel een hoop te doen! Ik ga o.a. mijn doucheruimte herontwerpen, want daar ben ik toch niet 100% tevreden over.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:03:10 #79
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_60381919
tvp, en laten we het beste ervan hopen!
pi_60387171
Wat nieuwe (mooiere) renderingen. Renderingen gemaakt met Kerkythea, model in Sketchup. Wat lage resolutie en geen AA e.d. Ben gisteren en vandaag met de ontwerpwijzigingen en renderingen bezig geweest. Het kost altijd wat meer tijd dan verwacht, zeker met het toevoegen van verlichting, maar het is de moeite waard.

Ik heb e.e.a. in de woonkamer aangepast en ben wat dieper in de keukendetails gedoken. Resultaat: een beter ontwerp voor minder geld. Dat moet ik hebben!

Doorzicht naar badkamer, keuken en woonkamer

Doorzicht naar keuken en werkplek

Doorzicht naar keuken en woonkamer

Keuken en inbouwkasten

Open haard en keuken

Slaapruimte en werkplek

Werkplek en dakterras

Woonkamer vanuit entree
pi_60387401
Men, het lijkt al af !

Hopelijk gaat het met de hypo ook beter ?!
pi_60387808
Morgen meer nieuws. Het probleem is dat een taxateur voor de waardebepaling uit gaat van de aankoopprijs + verbouwingskosten. Bij reguliere woningen heb ik daar al mijn bedenkingen over, maar bij een kluswoning is taxeren op die manier helemaal onnauwkeurig. De taxatie en executiewaardes waar de taxateur mee aan kwam zetten haal ik al ongeacht of ik voor ¤43.000 of ¤33.000 gaat verbouwen. Dit omdat de woning na verbouwing bewoonbaar is i.p.v. onbewoonbaar voor verbouwing. Ik vind zelfs dat hij in zijn taxatie extreem conservatief geweest is: hij zit ca. ¤20.000 onder de waarde die ik er redelijkwijs na oplevering voor kan vragen (gezien de historie van koopsommen in die buurt en de kwaliteit van die woningen).
pi_60389207
Potverdomme . Deze wil ik volgen.
Your mom is hot, your dad is crazy
pi_60389211
quote:
Op maandag 28 juli 2008 04:20 schreef Metus het volgende:
Potverdomme . Deze wil ik volgen.
Waarom zie ik de foto's niet?
pi_60508836
Leuk project, gaat het door?
Watch me drijving!
pi_60579921
Yay, m'n hypotheek is rond en alles ligt bij de notaris. Met een beetje mazzel donderdagavond/vrijdag de overdracht. Anders maandag.

Ik hoop op vrijdag want dan kan ik dit weekeinde beginnen met slopen:
Alle deuren verwijderen;
Kozijnen slopen;
Schouwen slopen;
Stuc op riet plafond slopen;

En dan vanaf maandag met de aannemer meedraaien tijdens de sloopwerkzaamheden.
pi_60585305
Hear hear !

Vergeet je het fototoestel niet ? want wij willen altijd alles meebeleven - griezelen en genieten van mooi werk!
pi_60586235
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 17:20 schreef Walter-Ego het volgende:
Yay, m'n hypotheek is rond en alles ligt bij de notaris. Met een beetje mazzel donderdagavond/vrijdag de overdracht. Anders maandag.

Ik hoop op vrijdag want dan kan ik dit weekeinde beginnen met slopen:
Alle deuren verwijderen;
Kozijnen slopen;
Schouwen slopen;
Stuc op riet plafond slopen;

En dan vanaf maandag met de aannemer meedraaien tijdens de sloopwerkzaamheden.
Feli!
#geen
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:38:12 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_60588624
mooi project. Is het niet mogelijk om door middel van een soort projectiescherm dat je naar beneden trekt je slaapgedeelte af te sluiten?
pi_60597279
@blik: Ik ga denk ik een Japans kamerscherm kopen.

De overdracht wordt helaas wel maandag of dinsdag. Da's erg jammer, maar de notaris heeft een paar dagen nodig om alle stukken op te maken. Jammer dat ik nu een weekeinde mis om zelf wat aan te pakken.

En foto's zullen er komen. Een vriendin van me volgt een opleiding tot fotograaf en heeft toegezegd foto's te maken.
pi_60653938
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:26 schreef Walter-Ego het volgende:
@athlonkmf: Den Haag is in een groot aantal buurten flink bezig. Aanvankelijk ging mijn voorkeur uit naar het Regentessekwartier, maar dat is allemaal nog net iets te duur.
Jammer dat je niet in Regentessekwartier bent gaan verbouwen, anders waren we wellicht buren geworden .

Ontwerp vind ik erg mooi, maar net als wat hierboven gezegd is: volgens mij maak je het te duur voor die wijk. Wel grappig dat het huis van binnen heel veel terug komt in andere huizen in Den Haag.
pi_60654078
wat een vieze meuk

en wat een moois ga je er van maken!!
Geweldig!

succes, dat zul je aan de ene kant nodig hebben, maargoed, als je einddoel zo mooi moet worden, zou ik er ook helemaal voor gaan!

TOP!!

tevens TVP
Doei.
pi_60655293
@sport_life: Ik wil graag nog naar het Regentessekwartier verhuizen, maar de huizen zijn daar nét wat te duur voor me. Er zijn wel goedkopere woningen, maar die zijn in slechte staat en zie ik minder investeringspotentie in dan in deze woning. Mocht ik deze woning verkopen, dan overweeg ik zeker om naar het Regentessekwartier te verhuizen... of ik zoek een nieuw ontwikkelingsprojectje.

Overigens ben ik het niet eens met het argument dat het 'te duur' wordt: Sinds 2006 zijn er slechts twee woningen in mijn straat voor minder dan ¤117.500 verkocht (gemiddelde minus die twee ligt op ¤120.000), en die twee woningen waren in slechte staat. ¤120.000 is ook waar ik in al mijn berekengen op gerekend heb en ik verwacht dat de prijs over de komende jaren nog wel doorstijgt. Met het oog op een hypotheek van ¤108.000 begin ik dus met een welkome meerwaarde. Daarnaast zijn de woningen in de Jacobastraat en aan de Zoutkeetsingel vrij prijzig (Jacobastraat: ¤2000+/m²) waardoor het gehalte 'kansarme mensen' lager ligt dan verderop in de wijk. Je kan bij de waardebepaling van een woning niet zomaar uitgaan van het feit dat het de Schilderswijk is: de kwaliteit van de buurt varieert van straat tot straat.
pi_60659505
Wat cool met die renderingen! Dit gaat zeker heel erg tof worden!
  PR/Manusje van alles vrijdag 8 augustus 2008 @ 18:05:48 #95
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_60662660
Ziet er goed uit
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_60685513
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:47 schreef Walter-Ego het volgende:
.... Daarnaast zijn de woningen in de Jacobastraat en aan de Zoutkeetsingel vrij prijzig (Jacobastraat: ¤2000+/m²) waardoor het gehalte 'kansarme mensen' lager ligt dan verderop in de wijk. Je kan bij de waardebepaling van een woning niet zomaar uitgaan van het feit dat het de Schilderswijk is: de kwaliteit van de buurt varieert van straat tot straat.
ik denk nog steeds met weemoed terug aan ons huisje in de Jacobastraat.
We hebben ooit overwogen om een buurhuisje te kopen en dat uit te breken en te verbouwen naar een groter huis. Niet gedaan uiteindelijk, maar toch......

De buurt is leuk en zo lekker dicht bij het centrum. Last van tokkies hadden wij daar niet gehad, gelukkig. Alleen het vinden van een parkeerplek en de hondepoep op de stoep gaven ons ergernis.

Hoop dat je het er naar je zin krijgt!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_60690534
Gefeli Walter-Ego!! Super dat het door kan gaan. Vanaf volgende week er hard tegenaan
pi_60697412
@Essebes: Volgens mij mag je die kleine huisjes niet eens samenvoegen want ze zijn monumentaal. Wel jammer want het zijn in de huidige vorm vrij onpraktische huisjes (als je kinderen hebt/wil). De parkeerplaats maak ik me ook zorgen om. Ik rij niet zo heel vaak met m'n auto en dus zie ik niet direct als hem iets naars overkomt. Een ingetikt ruitje of flinke kras o.i.d. zak ik al van door de grond. Onvervangbaar spul. :S
pi_60722483
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:47 schreef Walter-Ego het volgende:
@sport_life: Ik wil graag nog naar het Regentessekwartier verhuizen, maar de huizen zijn daar nét wat te duur voor me. Er zijn wel goedkopere woningen, maar die zijn in slechte staat en zie ik minder investeringspotentie in dan in deze woning. Mocht ik deze woning verkopen, dan overweeg ik zeker om naar het Regentessekwartier te verhuizen... of ik zoek een nieuw ontwikkelingsprojectje.

In Regentessekwartier zijn hele mooie huizen, maar ook huizen die op veengrond gebouwd zijn en half verzakt zijn. In dat laatste voorbeeld woon ik . De duurdere huizen zijn dan ook echt heel mooi, zowel van binnen als van buiten. Met name die hoekhuizen op koningsplein! Zoiets zou ik ook wel in willen wonen.. ooit na mn studententijd . Vind het een superwijk, alles redelijk dichtbij (strand, centrum)
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:18:28 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_60722692
Ik blijf erbij dat ik de combi keuken/werkplek/bed niet erg praktisch vind (zeker met het oog op doorverkoop), maar je vormgeving is echt prachtig! Benieuwd hoe dit er straks in het echt gaat uitzien!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')