quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:49 schreef The_Dean het volgende:En die anderen niet? Naja, shit happens...
Maar waarom er in godsnaam een GT-8 voor hangen? Wat word de volgende stap, een Behringer amp?

GT-8 is dus wel een paar stappen boven een berhinger bakje he

quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:Als ik snaren op m'n gitaar zet doe ik dat altijd zo los dat de snaren vrij veel rondjes om de stemmechanieken moeten draaien. Soms gaat een snaar dan wel zeven keer rond voordat ie strak zit. Ik dacht dat hierdoor m'n snaren minder snel zouden ontstemmen, maar ze ontstemmen voor mijn gevoel veel te snel. Iemand vertelde mij dat het juist niet de bedoeling is om een snaar zo vaak om het stemmechaniekje te laten draaien omdat er dan meer snaar is om uit te rekken en het dus meer ontstemt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een snaar het beste op m'n gitaar kan zetten zodat ie zo min mogelijk ontstemt?
ongeveer 2 keer rond, zit ie strak genoeg, en schiet ie niet los, rek hou je wel, maar ontstemmen valt opzich dan wel mee, is mij ervaring.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:16 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Multi-effecten zijn ok

Losse pedaaltjes zijn toch alleen maar lastig

Nu kun je handig presets maken en door 1 druk op de knop heb je ze...
en dat is juist het handigst, en kan je ook wat lekkere vage effecten programmeren, en hoef je niet telkens een andere setting er in te draaien als je net een ander geluid uit je effect wil

quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:27 schreef Dribbel_ het volgende:[..]
Mja als je met gigs over andere amps moet spelen zijn losse pedaaltjes heeeel veel makkelijker sneller bij te stellen dan die hippe patches van je multi effect.
Daarnaast zijn de instemmingen op vol volume sowieso weer totaal anders dan op slaapkamer volume enz.
Dus dat lijkt me niet heel handig though
of je plugt hem direct in de PA, probleem opgelost met je multi fx

quote:
Op maandag 26 mei 2008 19:40 schreef Dribbel_ het volgende:Mja maar dan moet je weer per Patch alles opneiuw gaan instellen.
Maarja geen idee hoe simpel het gaat. Het lijkt me een hoop gedoe

een perfect geluid krijgen is moeilijk, maar bijstellen is meestal paar draaitjes aan de grote draai schijf en het kan zo klinken.
aan de andere kant, als je een andere amp heb, stel je die gewoon wat bij, zodat het clean ongeveer overeenkomt met hetgeen je normaal hebt, en dan die multi fx eroverheen, hoor je ook amper verschil.
quote:
iets met bier en tieten orso?
oh wacht, het is nog geen vrijdag....