ik kan ook niet zingen maar heb toch een poging gedaanquote:Op maandag 26 mei 2008 14:22 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ga zo eens proberen een nummer in elkaar te klussen
Aangezien ik niet kan zingen zal het alleen instrumentaal zijn
Ben benieuwd of het me gaat lukken, normaal kom ik niet verder dan wt losse loopjes =D
Ik ga em zo ff luisterenquote:Op maandag 26 mei 2008 15:18 schreef Under_Score het volgende:
[..]
ik kan ook niet zingen maar heb toch een poging gedaan![]()
Leuk deuntje wel, doet me denken aan Amorphis ten tijde van Black Winter Day/Tales from the 1000 lakes. De gitaar klinkt haast als een synth. Het laatste stuk wringt alleen wel behoorlijk, maar da's wel te verhelpen natuurlijk.quote:Op maandag 26 mei 2008 16:40 schreef Dribbel_ het volgende:
http://media.putfile.com/sdfasdf-19Beetje half half geimproviseerd dingetjes verzonnen
Dat nummer van je doet me denken aan van die Duitse Industrial =D
Probeer het eens in het duits =D
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:08 schreef Syb-rund. het volgende:
hoi ik ben ontwetend, maar bestaan er toevallig leuk uitziende oranje gitaren (of in gedeelte oranje)? ik heb ze nog niet gezien namelijk
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Under_Score het volgende:
2 topics geleden al beloofd mijn zangkunsten te laten horen, heeft ff geduurd ivm een verbouwing. dus bij deze
Click here to listen to James---Slaughterhouse
quote:
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:31 schreef DoNirvana het volgende:
ik heb een Boss GT-8 bestelt !
Zit er geen scheur in die Orange? Meende dat die dingen dat juist zo goed konden...quote:Op maandag 26 mei 2008 11:03 schreef DoNirvana het volgende:
Beste Mede-gitaristen,
Ik zit een beetje met een dilemma, 2 weken geleden is helaas mijn pod 2.0 overleden dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
Mijn budget ligt tussen 250 - 300.
Ik had erg veel intresse in de boss me50 maar volgens mij heeft ie te veel stilte tussen het wisselen van effecten en als ik ergens een hekel aan heb...
Wat raden jullie mij aan ?
Ik speel via een orange 30 met een ephi les paul std.
Speel veel rock - hardrock - punk dus dat moet ie ook zeker aankunnen.
Alvast bedankt !
Ik vermoed een Orange Crush 30 (transistor) en niet één van de Orange buizenbakken. Want die willen welquote:Op maandag 26 mei 2008 18:19 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Zit er geen scheur in die Orange? Meende dat die dingen dat juist zo goed konden...
Wat heb jij toch tegen een GT-8?quote:Op maandag 26 mei 2008 18:49 schreef The_Dean het volgende:
En die anderen niet? Naja, shit happens...
Maar waarom er in godsnaam een GT-8 voor hangen? Wat word de volgende stap, een Behringer amp?
Multi-effecten zijn okquote:
Wat ik doe is de snaar eerst plat over de gitaar leggen, dan klein beetje speling geven, dan het eind twee keer rond het stemmechaniek draaien, doorsteken en dan stemmen. Heb nooit ergens last van, en op die manier niet te veel draad aan het mechaniek, staat ook nog iets netter [alsof dat belangrijk is, maargoedquote:Op maandag 26 mei 2008 19:13 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Als ik snaren op m'n gitaar zet doe ik dat altijd zo los dat de snaren vrij veel rondjes om de stemmechanieken moeten draaien. Soms gaat een snaar dan wel zeven keer rond voordat ie strak zit. Ik dacht dat hierdoor m'n snaren minder snel zouden ontstemmen, maar ze ontstemmen voor mijn gevoel veel te snel. Iemand vertelde mij dat het juist niet de bedoeling is om een snaar zo vaak om het stemmechaniekje te laten draaien omdat er dan meer snaar is om uit te rekken en het dus meer ontstemt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een snaar het beste op m'n gitaar kan zetten zodat ie zo min mogelijk ontstemt?
Stempedaal en footswitch, meer heb je niet nodigquote:Op maandag 26 mei 2008 19:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Multi-effecten zijn okLosse pedaaltjes zijn toch alleen maar lastig
Nu kun je handig presets maken en door 1 druk op de knop heb je ze...
Wat ik jarenlang heb gedaan is de snaar heel veel speling geven en dan net zo lang blijven draaien totdat ie strak zit. Ik ga zo eens op jouw manier m'n snaren vervangen, hopen dat ie dan niet ontstemd na 3 bends. :pquote:Op maandag 26 mei 2008 19:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat ik doe is de snaar eerst plat over de gitaar leggen, dan klein beetje speling geven, dan het eind twee keer rond het stemmechaniek draaien, doorsteken en dan stemmen. Heb nooit ergens last van, en op die manier niet te veel draad aan het mechaniek, staat ook nog iets netter [alsof dat belangrijk is, maargoedvoor sommigen wel].
Wel even de eindjes afknippen natuurlijk
Mja als je met gigs over andere amps moet spelen zijn losse pedaaltjes heeeel veel makkelijker sneller bij te stellen dan die hippe patches van je multi effect.quote:Op maandag 26 mei 2008 19:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Multi-effecten zijn okLosse pedaaltjes zijn toch alleen maar lastig
Nu kun je handig presets maken en door 1 druk op de knop heb je ze...
Scheelt dat ik ook maar een volume hebquote:Op maandag 26 mei 2008 19:27 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Mja als je met gigs over andere amps moet spelen zijn losse pedaaltjes heeeel veel makkelijker sneller bij te stellen dan die hippe patches van je multi effect.
Daarnaast zijn de instemmingen op vol volume sowieso weer totaal anders dan op slaapkamer volume enz.
Dus dat lijkt me niet heel handig though
Ik gebruik o.a. diverse distortions, overdrive, equalizer, noise gate, flanger, delay, chorus enz. Er is meer dan alleen distortionquote:Op maandag 26 mei 2008 19:20 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Stempedaal en footswitch, meer heb je niet nodig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |