Ik heb gedruppeld, vier maal daags, vanaf morgen mag het driemaal daags. Een week met dat brilletje op geslapen, 2 weken niet in mijn ogen gewreven en geen shampoo in mijn haar laten komen. Ik heb verder totaal geen last meer, geen ontstekingen, rode ogen of wat dan ook.
Vandaag dus weer controle gehad, tweede keer na de behandeling (vorige week was ik op eigen initiatief nog een keer teruggegaan).
De optometrist begrijpt absoluut mijn zorg, maar drukte me op het hart dat het bij de een nou eenmaal wat langer duurt om te helen dan bij de ander. Alles ziet er goed uit en ook hij vertelde me dat het wazig zien door droge ogen komt, nog iets meer druppelen dus (alhoewel ik niet voel dat het droog is, dat is het gekke).
De reden dat mijn linkeroog is behandeld is trouwens omdat ik nog min 1 heb overgehouden na de Lasik (was min 6 of zoiets). Als beide ogen zouden zijn behandeld dan heb ik een leesbril nodig, dat krijg je nou eenmaal als je wat ouder bent

Beetje ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat ik mijn linkeroog ga gebruiken voor verzien en mijn rechteroog voor dichtbij (dan heb ik geen bril nodig voor ver en ook geen leesbril, monovisie wordt dat genoemd).
quote:
Wat is monovisie?
Terwijl wij ouder worden, verminderd het focus vermogen en als we de leeftijd 40 – 45 bereiken heeft bijna iedereen een leesbril nodig. Deze refractie afwijking heet presbyopie ofwel verziendheid.Met monovisie wordt het dominante oog afgesteld om de verte goed te kunnen zien, het niet dominante oog wordt afgesteld om dichtbij goed te kunnen zien. Dit kan gedaan worden door middel van lenzen of een ooglasercorrectie. Monovisie is een mix van dichtbij en veraf zien. In de begin periode hebben onze hersenen wat tijd nodig om zich aan te passen.
Over 2 weken is de volgende afspraak. Dus al vrij snel.
@Naamah: ik heb het laten doen bij Optical Express in Amsterdam. En ik heb me niet laten afschepen hoor, mijn eerste afspraak zou eigenlijk na 2 weken zijn, na 1 week heb ik gebeld dat ik zo wazig zag en ik mocht meteen langskomen, zoals ik in de OP al had vermeld.
Ik weet dat herstel met Lasek langer duurt dan Lasik (vooral omdat het bij mij om een nabehandeling ging en dan duurt het sowieso langer). Van dichtbij zal ik niet heel goed gaan zien met links, maar dat was ook niet het doel: het doel was om veraf EN dichtbij goed te zien. De optometrist heeft mij ook gezegd dat ik niet steeds met links moet gaan kijken (wat ik dus doe om te zien of het al beter is), de bedoeling is natuurlijk dat je met twee ogen kijkt en niet met 1.
Op het ooglasertrefpuntforum heb ik ook gelezen: wat je daar ziet dat inderdaad na Lased de herstelperiode veel langer is, ik heb dus goede hoop dat het goed komt.
Bedankt voor de reacties, over 2 weken zal ik weer een update geven.
[ Bericht 12% gewijzigd door Karina op 29-05-2008 20:35:01 ]