abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 13:32:21 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_58876279
Tien dagen geleden heb ik een Lasek behandeling gehad aan mijn linkeroog (ik heb hiervoor al een Lasik gehad, maar had nog min 1 overgehouden).

Tot nu toe zie ik nog steeds erg wazig, gelukkig is alleen mijn linkeroog gedaan, anders had ik niet eens kunnen autorijden of werken (beide gaat niet echt goed, maar het is te doen).

Omdat ik nogal ongerust was hierover ben ik afgelopen donderdag langs het Lasercentrum geweest om mijn oog na te laten kijken (reguliere afspraak was eigenlijk pas volgende week). Gelukkig is er geen ontsteking of iets dergelijks gevonden en schijnt het wel 2 maanden te kunnen duren voordat ik weer "normaal" zie, vooral ook omdat het hier een herbehandeling betrof.

Op diverse forums heb ik inderdaad terug kunnen vinden dat dit inderdaad vaak het geval is (balen, want ik heb de hele dag hoofdpijn vanwege het slechte zicht).

Zijn er Fokk(st)ers die dit inderdaad ook hebben meegemaakt? Ik kan nog wel wat geruststelling gebruiken namelijk vooral ook omdat ik na de Lasikbehandeling bijna dezelfde dag alweer goed kon zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_58877266
Ik heb ook Lasek gehad en het duurde inderdaad even voor ik weer enig normaal zicht had. Bij Lasik is dat inderdaad veel sneller, daarbij maken ze een flapje in het hoornvlies (?) en dat herstelt veel sneller dan bij Lasek waarbij het helemaal weggehaald wordt en weer moet teruggroeien. Met name de eerste dagen was het écht heel wazig, ik kon bijv. de tijd op mijn mobiel niet aflezen, niet televisie kijken, niks op een computerscherm lezen enzovoort. Maar voordat het echt helemaal hersteld was duurde wel lang, volgens mij kon ik na twee weken bijvoorbeeld nog niet de vertrektijdinformatie op de borden boven het perron lezen. En na een maand lukte het pas weer een beetje om echt lang achter elkaar iets te lezen of lang achter de computer te zitten.

Geen zorgen over maken dus!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:40:08 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_58877286
Lasik, Lasek..

Volgens mij is je oog aan het de-materialiseren. Succes.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_58877355
Hoi, ik heb 3 jaar geleden hetzelfde gehad, ik weet nou niet meer of ik lasik of lasek heb gehad, iig me ooglid werd niet open gesneden maar weggewrijft zeg maar.

Ik heb 7 dagen last gehad van extreme wazigheid, echter na 10 dagen zag ik gewoon heel scherp, maarja das nu ook alweer af aan het nemen.
  Moderator zaterdag 24 mei 2008 @ 15:29:14 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_58878108
Bedankt alvast voor de reacties, dit stelt me alweer gerust. @Joey: ik denk dat jij inderdaad ook Lasek hebt gehad, dan wordt er niets weggesneden maar opgelost/weggewreven, zoiets.
niet zo tof doen
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 08:08:11 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_58980322
Het is nu twee weken later en nog steeds zie ik wazig, gelukkig vanmiddag weer een controle. Als er nog meer mensen zijn met ervaringen?
niet zo tof doen
pi_58983357
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ooglasertrefpunt.nl/
Al moet ik je wel waarschuwen.. op zo'n site komen natuurlijk vooral mensen bij wie het niet helemaal goed is gegaan, dus er staan aardig wat rampverhalen. De mensen die nergens last van hebben en goed herstellen komen natuurlijk niet snel meer op zo'n site. Misschien heb je er wat aan!

En maak vanmiddag bij de controle heel goed duidelijk dat je je écht zorgen maakt en laat je niet zomaar afschepen. Bij welke kliniek heb je het laten doen trouwens?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_58988945
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 08:08 schreef Karina het volgende:
Het is nu twee weken later en nog steeds zie ik wazig, gelukkig vanmiddag weer een controle. Als er nog meer mensen zijn met ervaringen?
Hoe doe je het met je oogdruppels, hou je je netjes aan het schema, controleer even of ze niet over datum zijn.

Ik had 3 verschillende soorten oogdruppels, die me oog schoonmaakte, desinfecteerde en vochtig hielden. Zowiezo de eerste week heb ik geen moment in fel licht (zon) of tv gekeken o.i.d.

Erg belangrijk is, is dat je in deze 2 weken geen enkele keer in je ogen gevrijft heb. Trouwens heb je geen contact met je instantie opgenomen? Ik moest na een dag, een week, een maand en een half jaar terug komen. succes.

Edit: de eerste uren daarna zag ik vlijm maar dan ook vlijmscherp, de dagen daarna waren zo wazig als maar kan. Iedereen heeft ook een ander oog. Bij mij had ik erg weinig traanvocht, waardoor me oog heel vaak droog was. Dus ik denk dat het ook per oog wel verschilt kwa herstelperiode.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:15:20 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58989515
Karina, het wazig zien kan ook komen door droge ogen. Dat is een heel normaal (tijdelijk)verschijnsel na een ooglasercorrectie. Zoals Joey al zegt: goed druppelen is heel belangrijk. Als het goed is heb je ook kunsttranen voorgeschreven gekregen en die mag je lekker vaak gebruiken. Vaker nog dan op het druppelschema staat aangegeven, zeker met die hoge temperaturen waardoor je ogen nog sneller uitdrogen. Let alleen wel op dat je de kunsttranen niet te snel na de andere (medicinale) oogdruppels indoet.

Vergeet niet dat het herstel na een LASEK-behandeling een stuk langer duurt en niet te vergelijken is met dat van een LASIK, geduld is wel een beetje vereist

Succes!
.... met gevoel voor drama....
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 20:26:12 #10
9859 crew  Karina
Woman
pi_58996501
Ik heb gedruppeld, vier maal daags, vanaf morgen mag het driemaal daags. Een week met dat brilletje op geslapen, 2 weken niet in mijn ogen gewreven en geen shampoo in mijn haar laten komen. Ik heb verder totaal geen last meer, geen ontstekingen, rode ogen of wat dan ook.

Vandaag dus weer controle gehad, tweede keer na de behandeling (vorige week was ik op eigen initiatief nog een keer teruggegaan).

De optometrist begrijpt absoluut mijn zorg, maar drukte me op het hart dat het bij de een nou eenmaal wat langer duurt om te helen dan bij de ander. Alles ziet er goed uit en ook hij vertelde me dat het wazig zien door droge ogen komt, nog iets meer druppelen dus (alhoewel ik niet voel dat het droog is, dat is het gekke).

De reden dat mijn linkeroog is behandeld is trouwens omdat ik nog min 1 heb overgehouden na de Lasik (was min 6 of zoiets). Als beide ogen zouden zijn behandeld dan heb ik een leesbril nodig, dat krijg je nou eenmaal als je wat ouder bent Beetje ingewikkeld verhaal, maar het komt er op neer dat ik mijn linkeroog ga gebruiken voor verzien en mijn rechteroog voor dichtbij (dan heb ik geen bril nodig voor ver en ook geen leesbril, monovisie wordt dat genoemd).
quote:
Wat is monovisie?
Terwijl wij ouder worden, verminderd het focus vermogen en als we de leeftijd 40 – 45 bereiken heeft bijna iedereen een leesbril nodig. Deze refractie afwijking heet presbyopie ofwel verziendheid.Met monovisie wordt het dominante oog afgesteld om de verte goed te kunnen zien, het niet dominante oog wordt afgesteld om dichtbij goed te kunnen zien. Dit kan gedaan worden door middel van lenzen of een ooglasercorrectie. Monovisie is een mix van dichtbij en veraf zien. In de begin periode hebben onze hersenen wat tijd nodig om zich aan te passen.
Over 2 weken is de volgende afspraak. Dus al vrij snel.

@Naamah: ik heb het laten doen bij Optical Express in Amsterdam. En ik heb me niet laten afschepen hoor, mijn eerste afspraak zou eigenlijk na 2 weken zijn, na 1 week heb ik gebeld dat ik zo wazig zag en ik mocht meteen langskomen, zoals ik in de OP al had vermeld.

Ik weet dat herstel met Lasek langer duurt dan Lasik (vooral omdat het bij mij om een nabehandeling ging en dan duurt het sowieso langer). Van dichtbij zal ik niet heel goed gaan zien met links, maar dat was ook niet het doel: het doel was om veraf EN dichtbij goed te zien. De optometrist heeft mij ook gezegd dat ik niet steeds met links moet gaan kijken (wat ik dus doe om te zien of het al beter is), de bedoeling is natuurlijk dat je met twee ogen kijkt en niet met 1.

Op het ooglasertrefpuntforum heb ik ook gelezen: wat je daar ziet dat inderdaad na Lased de herstelperiode veel langer is, ik heb dus goede hoop dat het goed komt.

Bedankt voor de reacties, over 2 weken zal ik weer een update geven.

[ Bericht 12% gewijzigd door Karina op 29-05-2008 20:35:01 ]
niet zo tof doen
pi_58997008
Hier ook een lasek ooglaser behandeling gehad in april 2006. Heeft bij mij toch ook wel enkele maanden geduurt voordat het zicht helemaal perfect was. Bij mij was het zo dat smorgens het zicht het beste was en naarmate de dag vorderde werd het zicht minder. Maar elke dag duurde het goede zicht steeds langer totdat het op het gegeven moment niet meer minder werd. Voor oogdruppels om je ogen te bevochtigen kun je misschien vragen naar pvp comod. Die heeft bij altijd erg goed gewerkt. Succes ermee
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:27:08 #12
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59030363
Karina, het is net als dorst hebben: je moet eigenlijk drinken voordat je dorst krijgt. Met je ogen net zo: als je klachten krijgt door droge ogen dan zijn ze eigenlijk al aan het uitdrogen. Preventief druppelen dus, maar dat heb je zelf ook al door
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')