Hij had een tijdje een eigen bedrijf en daarna was hij IT consultent dacht ikquote:Op donderdag 29 mei 2008 18:33 schreef northernlight81 het volgende:
Op zich wel raar van John de Mol. Die vent is zo slim en ik kan me weinig dommere, opgefokte en kansloze mensen bedenken dan Brian.
Wat deed hij eigenlijk voor werk voordat hij in de gouden kooi ging?
Het ging zó goed met zijn Eigen Bedrijf, en zijn "IT-consultancy", dat hij als poolboy kwam solliciteren bij meneer De Mol.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:15 schreef PC eend het volgende:
[..]
Hij had een tijdje een eigen bedrijf en daarna was hij IT consultent dacht ik
Idd dommer en kanslozer dan dat heb je ze bijna niet
Dat bedrijf ging niet zo goed geloof ik, maar hij toonde, ambitieus als hij is, iig ondernemersgeestquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Het ging zó goed met zijn Eigen Bedrijf, en zijn "IT-consultancy", dat hij als poolboy kwam solliciteren bij meneer De Mol.
Ik denk dat Brian gewoon eens héél wat anders wilde. En non-materialistisch als hij is, gaf hij toen zijn vorstelijke inkomen als IT-goeroe op, om hulp in de miljonairs-huishouding te worden.
Ik vind de instelling dat hij zich als poolboy wilde opstellen helemaal geen verkeerde, hij had het iig niet zo hoog in zijn bol dat hij arrogant de miljonair wilde uithangen en er wel eventjes met de hoofdprijs vandoor zou gaanquote:En Sjonnie zag toén al brood in Brian en promoveerde hem tot "miljonair". Het was dus liefde op het eerste gezicht.
Mee eens, zelfoverschatting is de rapper, redder van bijstandsmoeders en zwervers, toptenniser, gitarist en poëet inderdaad vreemd.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:38 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dat bedrijf ging niet zo goed geloof ik, maar hij toonde, ambitieus als hij is, iig ondernemersgeest![]()
En IT consultant dat betaald niet slecht volgens mij nee, en idd wilde hij wat anders omdathij dat saai vond worden
[..]
Ik vind de instelling dat hij zich als poolboy wilde opstellen helemaal geen verkeerde, hij had het iig niet zo hoog in zijn bol dat hij arrogant de miljonair wilde uithangen en er wel eventjes met de hoofdprijs vandoor zou gaan
Dat zeg ik, ambitieusquote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Mee eens, zelfoverschatting is de rapper, redder van bijstandsmoeders en zwervers, toptenniser, gitarist en poëet inderdaad vreemd.
Ja en Huub is "zanger" want daar is ook wat van verkocht.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:54 schreef PC eend het volgende:
[..]
Dat zeg ik, ambitieus![]()
En dat is geen zelfoverschatting, hij heeft een single uitgebracht die nog verkocht ook, dus hij is rapper.
Hij heeft affectie voor alleenstaande moeders (bijstand heeft hij volgens mij niet genoemt?) omdat hij zelf heeft meegemaakt hoe zwaar het voor die moeders kan zijn.
Ook mickey heeft hij geholpen, dan kan iedereen wel gaan roepen dat niet hij maar de productie dat gedaan heeft, maar de productie regelde alles daar, dus dat is niet zo vreemd. Dat wil nog niet zeggen dat hij het niet was die dat idee heeft aangedragen.
Toptennisser, dat maak jij er van, hij zei zelf op semi-proffesioneel niveau.
Hij noemde zichzelf ook geen gitarist, wel wilde hij het leren en nam daarom les.
Dichter mag hij zichzelf noemen na publicatie (in een boek waar oa ook Wim T Schippers een stuk voor schreef).
Je kan hem er zelfs voor inhurenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja en Huub is "zanger" want daar is ook wat van verkocht.![]()
Je zei die poëzie mag je hebben, maar probeert het dan toch weer onderuit te halenquote:En goed, die poëzie mag je hebben. Ik weet niet wát Wim T. heeft geschreven, en of hij dat niet ook voor 100 andere aanstormende talenten met een maatschappelijke achterstand deed of zo, of echt alleen speciaal voor Brian omdat hij zo geroerd wordt door diens poëzie, Maar OK, tegen namedroppings zoals Wim T. kan ik echt niet op. Laat ik het er dan bij houden, dat ik plaatsvervangende schaamte voel bij de pretentieuze rotzooi vol taalfouten en middelbare school-"wijsheden" die Brian probeert te verkopen als poëzie.
Maar: wél ambitieus.![]()
Ik zie dat meer als dat hij zich op tv wilde profileren als iemand die niet tegen onrecht kan (ik denk overigens ook dat hij die eigenschap in meer of mindere mate ook echt bezit).quote:Dat hij met enige regelmaat verkondigde dat hij bijstandsmoeders, zwervers en derde wereldkindertjes wil helpen, vind ik grotesk. Maar oiok dit is zeker "ambitieus".
Jij vind het lachwekkend en genant, JdM ziet een mogelijke coach in hemquote:Net als die "seminars" over zelfbeheersing, Lachwekkend en genant. Nog los van de vraag of hij wérkelijk zizchzelf heeft leeren beheersen ( ik geloof 100% van niet) : het typeert Brian dat dit dan meteen maar weer even tot "seminars" moet leiden.![]()
Je kunt Huub inhuren omdat hij op TV is geweest, niet om zijn zangtalent.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:55 schreef PC eend het volgende:
[..]
Je kan hem er zelfs voor inhuren![]()
[...]
Je zei die poëzie mag je hebben, maar probeert het dan toch weer onderuit te halen
Wim T Schippers, doet zover ik weet niets voor aanstormende talenten met een maatschappelijke achterstand.
Ik zou Brian ook niet iemand willen noemen met een maatschappelijke achterstand?
Overigens schreven er meer BNers een stuk voor dat boek, dat Brian (toen nog vrij onbekend) daar tussen mocht staan zegt mij toch wel dat hij iets meer presteert dan alleen pretentieuze rotzooi en middelbare school-wijsheden.
Denk niet dat die anderen anders hun naam ervoor zouden lenen.
[..]
Ik zie dat meer als dat hij zich op tv wilde profileren als iemand die niet tegen onrecht kan (ik denk overigens ook dat hij die eigenschap in meer of mindere mate ook echt bezit).
En dat hij door sommigen zo gehaat werd omdat hij zo triest en slecht zou zijn, wist hij natuurlijk ook (wat waarschijnlijk een frustrerende werking gehad heeft), hij heeft zo denk ik zijn goede kanten willen belichten, en schoot daar (net als de haters) af en toe in door.
[..]
Jij vind het lachwekkend en genant, JdM ziet een mogelijke coach in hem![]()
Je gelooft niet dat hij zich heeft weten te beheersenHeb je het niet zo gevolgt ofzo
![]()
In het begin was de heersende mening dat Brian een gevaarlijke gek was die op ontploffen stond en dat het onverantwoord was om zo een levensgevaarlijke gek in zo een project te stoppen, het bleek uiteindelijk allemaal wel mee te vallen
Ik noemde hem ambitieus omdat hij zijn mogenlijkheden probeert te benutten door zijn (mogelijke) talenten te verkennen/uit te diepen en zo wat van zijn leven probeert te maken.
Ik vind het dan ook erg goedkoop dat mensen die waarschijnlijk minder gepresteerd hebben (zeker op die leeftijd) alles maar, met blinde haat, proberen af te zeiken.
Je kunt huub inhuren als zanger, zijn talent hiervoor staat er buiten (ik ben het met je eens dat hij die schnabel aan zijn tv optreden heeft te danken).quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:52 schreef Gert het volgende:
[..]
Je kunt Huub inhuren omdat hij op TV is geweest, niet om zijn zangtalent.
John de mol zag al potentie in hem bij zijn screening als poolboy, dan kon je je geloof ik ook niet voorstellen, uiteindelijk is hij spraakmakend en populair gebleken, dat had sjonnie dan toch maar weer mooi gezien.quote:John de Mol ziet dat Brian populair is bij de kijkers, en wil dus een vervolg geven aan de samenwerking. Dat John de Mol werkelijk een goede coach in Brian ziet, daar geloof ik niets van.
Ik word niet snel vinnig hoor, ik kan alles nog goed relativerenquote:En het is natuurlijk prima dat iemand wat probeert te doen met zijn mogelijkheden. Ik vind Brian echter een grootheidswaanzinnige.
En dat jij je stoort aan mensen die "allles vol haat" proberen af te zeiken wat Brian doet, was al duidelijk. Want je wordt vrijwel altijd binnen de kortste keren een beetje vinnig.:+
Doe dat nu niet,. Dat is die paardenrukkende megalomane agressieve smeerlap helemaal niet waard.
Zoveel meer bevreemd het mij, bovenstaande lezend en concluderend dat je een (terechte) aversie tegen agressie hebt, dat je Huub dan wel lijkt te mogen. Of zit ik daar mis....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:57 schreef Gert het volgende:
Ook heeft hij geprobeerd de broer van Huub te slaan OK, weliswaar nadat die zijn treiter-megafoon had afgepakt, maar ik vind dat een zeer matige zelfbeheersing. En zo klein ook, om het niet te kunnen hebben dat iemand je even terugpakt, als je een paar minuten daarvoor nog door die megafoon hebt lopen tieren tegen enkele tientallen gasten die met elkaar aan de borrel waren. Nee hoor, eerste reactie, in een split-second: uithalen.
Huub lijkt veel meer flexibel, heeft veel meer parate kennis, is sneller, heeft zo het lijkt een stabielere achtergrond en nog wel een paar van die zaken. Dat is voor mij een reden om hem bepaalde zaken tien keer zwaarder aan te rekenen dan Brian.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 01:00 schreef Gert het volgende:
"Mogen" is een te groot woord. Ook Huub is wel érg vol van zichzelf en zeker met drank op té vaak grof, respectloos en agressief.
Alleen ik heb bij Huub wél altijd meer relativering gezien, meer zijn eigen zwakheden kennen en toegeven dat ie fout zat, en ook veel meer gewoon lól hebben en praten over de mooie dingen des levens in plaats van de halve dag alleen maar geobsedeerd zitten te zeiken op Brian. Wat Brian andersom wel deed. Huub leek wel het bindmiddel tussen Amanda en Brian af en toe. Huub Huub Huub Huub Huub..
Dus ja: Huub is meer mijn type mens dan Brian. Dat klopt.
Precies. Zeg nou zelf: John de Mol en het woord 'helpen'..quote:
da's niet waar.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:40 schreef spy08 het volgende:
[..]
Precies. Zeg nou zelf: John de Mol en het woord 'helpen'..John de Mol denkt maar aan 1 ding: $$$$$
M.a.w er komt een spinoff-serie met in de hoofdrol... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIan..![]()
oa ja, maar ik denk in al mijn naiviteit dat die topics daar misschien ook wel voor bedoeld zijnquote:Op vrijdag 30 mei 2008 21:57 schreef Gert het volgende:
Tegengas... ja, dan ga je in Huub-topics lopen roepen dat het zo'n eikel is.![]()
Ik probeerde alleen maar aan te geven dat je er ook wel eens naast kan zittenquote:Ik kan me best voorstellen dat Brian een goede eerste indruk maakt trouwens, want dat deed hij op mij ook.
Mar dat John blijkbaar nog steeds brood in hem ziet, misschien, maakt hem voor mij niet ineens een fijn mens of zo.
Ik ook hoor, maar de heersende mening was hier wel heel erg eenzijdig en gekleurd, iets wat ze de redactie verwijtte, maar zelf velen malen beter in zijnquote:En natúúrlijk wordt het hier en daar wat aangedikt, zowel het positieve als negatieve, bij alle deelnemers. Dat doen de TV-makers, en dat doen forum-users ook. Ik vind dat vaak wel leuk.
Nee de hele tijd stinkrat en kutflens roepen, dat is pas verhelderendquote:Brien is natuurlijk niet alleen maar slecht en sowieso zijn mensen het product van nature&nurture. Maar: booooooring.
Vergeet niet dat je hem alleen kent vanuit een tv setting.quote:Ik mag die gast niet en heb daar m'n redenen voor.
Niet alles op jezelf betrekkenquote:Jij vindtj die argumenten niet "valide", blijkbaar.
Nou leg je wel wat woorden in mijn mond (ik heb nooit gezegd dat ik hem goed genoeg voor seminars vond), ik ging tegen jou in omdat je 100% zeker wist dat hij niet heeft geleerd zichzelf te beheersen.quote:OK. Zo vind ik het vreemd dat jij stelt dat Brian zichzelf tegenwoordig zoveel beter kan beheersen, zo goed dat hij daar wel seminars over kan gaan geven.
Het is woeste Brian en hij gebruikte ook intimidatie in zijn spel, huub deed dat ook altijd als personeel of gastspelers tegen hem gingen spelen, Brian deed dat alleen niet te pas en te onpas zoals huub.quote:Recent heeft hij nog een butler de spullen met twee klappen uit zijn handen geslagen na een simpele woordenwisseling,
Huub had daarvoor zijn verjaardag lopen verkloten en zijn moeder voor stinkhoer uitgescholden dacht ik, nu wilde hij op zijn beurt samen met jaap het huwelijk belachelijk maken en verkloten.quote:Ook heeft hij geprobeerd de broer van Huub te slaan OK, weliswaar nadat die zijn treiter-megafoon had afgepakt, maar ik vind dat een zeer matige zelfbeheersing. En zo klein ook, om het niet te kunnen hebben dat iemand je even terugpakt, als je een paar minuten daarvoor nog door die megafoon hebt lopen tieren tegen enkele tientallen gasten die met elkaar aan de borrel waren. Nee hoor, eerste reactie, in een split-second: uithalen.
matige afsluiter, gertjuhquote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:48 schreef Gert het volgende:
Op het bovenstaande ingaan, wordt weer een hele lap tekst met puntje voor puntje-gedoe, en dan kom jij weer met een nóg langere tekst en waarschijnlijk nóg meer hersenloos dit en gedeformeerd-dat. Met jou een discussie aangaan, ontaardt steevast in dagenlange enorme lappen tekst. Is best even leuk, maar vind het wel weer mooi geweest nu, en ik houd het bij de conclusie dat jij de daden van Brian anders interpreteert dan ik.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:13 schreef willem-jozef het volgende:
[..]
matige afsluiter, gertjuh![]()
ik had verwacht dat je hier nooit meer zou posten na die laatste lap tekst![]()
[ afbeelding ]
Als je van mening bent dat het altijd en steevast in een dagenlange discussie ontaard, begrijp ik niet zo goed waarom je er dan toch aan begint.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 20:48 schreef Gert het volgende:
Op het bovenstaande ingaan, wordt weer een hele lap tekst met puntje voor puntje-gedoe, en dan kom jij weer met een nóg langere tekst en waarschijnlijk nóg meer hersenloos dit en gedeformeerd-dat. Met jou een discussie aangaan, ontaardt steevast in dagenlange enorme lappen tekst. Is best even leuk, maar vind het wel weer mooi geweest nu, en ik houd het bij de conclusie dat jij de daden van Brian anders interpreteert dan ik.![]()
[ afbeelding ]
Daarom kwam er nog een zinnetje achteraan.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:28 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
[..]
Als je van mening bent dat het altijd en steevast in een dagenlange discussie ontaard, begrijp ik niet zo goed waarom je er dan toch aan begint.
Beetje zwak ook om er met een gedicht van Brian een einde aan te breien. Wees dan creatief en pak een gedicht van jezelf......![]()
![]()
Kortom, eend wint op punten....![]()
![]()
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 21:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Daarom kwam er nog een zinnetje achteraan.![]()
Of heb je dat niet zien staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |