abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58872644
O.k, lang verhaal, hoop hem zo kort mogelijk te houden.

Ik werk al 8 jaar met plezier voor mijn baas.
Maar sinds een kleine "verandering" zit ik thuis doordat ik totaal niet meer overweg kan met de nieuwe chef binnen ons filiaal.
Dit is nu zo'n kleine 2 weken dat ik in de ziektewet zit.

Nu blijkt het zo te zijn, dat er een brief naar mijn oude adres is gegaan, met een uitnodiging van de bedrijfsarts, om het e.e.a door te spreken.
Maar ondanks dat ik mijn nieuwe adres al een half jaar door gegeven heb, ga ik natuurlijk niet iedere dag mijn moeder bellen, met de vraag of er nog post is.
Nee dit gaat op een stapel, en wordt door mij, danwel mijn vrouw opgehaald.
Dit gaat al een jaar goed, aangezien de vaste lasten e.d toch automatisch afgeschreven worden.
Om diverse redenen, ging dat deze week niet, dus je voelt hem aankomen?

Juist, uitnodiging misgelopen.
Afgelopen dinsdag ben ik dan door de gene van P&O gebeld, met de mededeling dat mijn ziektegeld werd opgeschort.(?) Ok best..... de rede wist ik toen amper. Ook niet na gvraagd.
Maar nu kwam ik er gister achter, dat ik helemaal geen geld heb gekregen, geen loon niks.
Dit is erg vreemd, doordat ik in die 8 jaar tijd, nog nooit een dag later mijn loon heb gekregen, dan de door hen opgegeven data.

Nu is mijn vraag,
Mogen hun zonder te mij te berichten zomaar mijn loon inhouden?

De pest is, dat ik hun maandag pas weer kan bellen, en misschien pas dinsdag

Graag advies.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 06:07:50 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58872671
Ehm, ze hebben laten weten dat ze je ziektegeld opschorten. Dat betekent concreet dus dat ze je loon (nu is dat ziektegeld, omdat je ziek thuis zit) voorlopig niet betalen. Ze hebben je er dus wel over bericht, je hebt het toen alleen niet begrepen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_58872683
Ohw op die manier.
Dan denk ik dat ik ze maandag toch nog eens ga bellen.
Ze zeiden dat ze dat geld opschorte, omdat ze niet wisten of ik wel ziek was... Beetje raar maargoed.

Ik ga maandag bellen.
Bedankt voor je antwoord
  zaterdag 24 mei 2008 @ 06:17:55 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58872692
Ja, dan zou ik ook even melden dat je die mededeling van dinsdag niet begreep. Je had natuurlijk wél moeten vragen naar de reden. Er wordt wel moeilijk over gedaan als je niet goed meewerkt na ziekmelding. Niet op een afspraak bij de bedrijfsarts komen is niet goed. Geen verklaring achteraf geven is niet goed. Dat blijkt wel uit dat ze je nu niet meer betalen. Als ik jou was, zou ik me wel iets actiever in opstellen.
pi_58872720
Ik begrijp je volledig.
Helaas is het allemaal wat moeilijker als ik het omschrijf, omdat ik liever niet alles zo het internet opgooi.
Het verhaal wat ik in de OP omschrijf komt wel overeen met hetgeen wat er daadwerkelijk speelt.
Van P&o werken ze dinsdags pas, maar kan ik niet direct de bedrijfsarts zelf bellen voor een nieuwe afspraak?
Of zal dat qua loon inhouding weinig uitmaken?
pi_58872771
jeetje gaat wel snel dan binnen dat bedrijf zou misschien te maken hebben met dat er meer speelt
ik werd zelf meteen gebeld dat ik een afspraak had gemist, omdat de post van hen niet aankwam

misschien je leidinggevende toch bellen, bij ons moeten de afspraken via hem / haar
pi_58872796
Je zit thuis omdat je niet met je baas kan opschieten?!?!?

WTF DUDE!! Ooit van communiceren gehoord?
Free people own guns! Slaves do not!
pi_58872797
Die leidinggevende, is nu net het grootste probleem.
Dus die bel ik liever niet.
pi_58872799
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:12 schreef Vampier het volgende:
Je zit thuis omdat je niet met je baas kan opschieten?!?!?

WTF DUDE!! Ooit van communiceren gehoord?
Ik wel, dat persoon helaas niet.
We zaten er eerst met z'n vieren, nu zit ze alleen.
Alleen de directie ziet het niet, of wil het niet zien.
pi_58872804
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:13 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ik wel, dat persoon helaas niet.
We zaten er eerst met z'n vieren, nu zit ze alleen.
Je wordt betaald om te werken niet om een sociale vriendenkring op te bouwen. Godver... wat jij doet moet ik hier eens in de VS doen... eens kijken hoe snel je buiten ligt met je gebrek aan ruggengraat.

Zoek een andere baan of ga gewoon terug aan het werk... lamzak.
pi_58872808
Lamzak? Gezien je postgeschiedenis, neem ik je maar niet te serieus.
Maargoed, terug naar het werk is geen optie, omdat de bedrijfsleider mij en de rest daar niet meer wilt hebben.
Een ander filiaal is ook geen oplossing. Dit heeft ze ook door gegeven aan de hogere heren.

Laat ze mij maar ontslaan dan, en ander werk, daar ben ik al mee bezig.

Gebrek aan ruggengraat en je onderschrift
  zaterdag 24 mei 2008 @ 07:35:23 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58872838
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 06:31 schreef fotostarter het volgende:
Ik begrijp je volledig.
Helaas is het allemaal wat moeilijker als ik het omschrijf, omdat ik liever niet alles zo het internet opgooi.
Het verhaal wat ik in de OP omschrijf komt wel overeen met hetgeen wat er daadwerkelijk speelt.
Van P&o werken ze dinsdags pas, maar kan ik niet direct de bedrijfsarts zelf bellen voor een nieuwe afspraak?
Of zal dat qua loon inhouding weinig uitmaken?
Ja, neem contact op met P&O en de bedrijfsarts. Dan laat je in ieder geval je goede wil zien.
pi_58872882
je kan proberen contact op te nemen maandag met het uwv, die gaan ook over problemen met ziekte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58872917
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, neem contact op met P&O en de bedrijfsarts. Dan laat je in ieder geval je goede wil zien.
Ok doe ik
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:45 schreef simmu het volgende:
je kan proberen contact op te nemen maandag met het uwv, die gaan ook over problemen met ziekte.
Ben bang dat ik hier niets mee bereijk.
Ik ga eerst maar eens bellen maandag met de bedrijfsarts.
pi_58873002
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:19 schreef fotostarter het volgende:
Lamzak? Gezien je postgeschiedenis, neem ik je maar niet te serieus.
Maargoed, terug naar het werk is geen optie, omdat de bedrijfsleider mij en de rest daar niet meer wilt hebben.
Een ander filiaal is ook geen oplossing. Dit heeft ze ook door gegeven aan de hogere heren.

Laat ze mij maar ontslaan dan, en ander werk, daar ben ik al mee bezig.

Gebrek aan ruggengraat en je onderschrift
Ach... ik ben gewoon te goed geintegreerd hier om een Nederlandse opstelling te kunnen waarderen.

Succes met het vinden van een fatsoenlijk baan.
pi_58873038
Gaat me lukken. Bedankt
pi_58873273
Ik vind TS ook een lamstraal Kolere zeg, thuis gaan zitten uit je neus vreten omdat je je leidinggevende niet mag.
Is dat simpel, of is dat simpel?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:45:53 #18
215322 er1969
blablabla
pi_58873441
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik vind TS ook een lamstraal Kolere zeg, thuis gaan zitten uit je neus vreten omdat je je leidinggevende niet mag.
Je weet toch helemaal niet wat er speelt in het geval van TS. Ik vindt het onnodig om hier maar iedereen te lopen afzeiken zoals jij en nog enkele lui hier doen. Je kunt je bijvoorbeeld beter ziekmelden ipv je leiding gevende uit te schelden/een klap verkopen/ in elkaar rammen of nog erger , dan zit je dieper in de shit, en geloof me , er zijn situaties (ook in mijn loopbaan geweest) waar je neiging krijgt tot eerder omschreven acties .Ik vindt TS dus geen lamstraal.

In dit geval is het allemaal de schuld van de werkgever want als TS een half jaar geleden een adreswijziging heeft doorgegeven heeft het bedrijf waar TS werkt zijn administratie gewoon niet op orde. Zij zijn dus de lamstralen in dit verhaal.
pi_58873622
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Nogmaals, ik zet het hele verhaal hier niet neer.
Of je mij een lamstraal vindt of niet, ik geef er niks om.
Heb dit topic geopend voor advies, en heb dit ook gekregen.

Behalve de arbo arts, wisten de hogere heren hier ook van dat er behoorlijke meningsverschillen waren, maar volgens mij, kruipt zij daar onder de tafel oid, ik weet het niet, maar ze laten 3 mensen thuis zitten, die daar al jaren werken, en een nieuweling die er net 2 jaar werkt, geloven ze maar, en laten ze maar heen doen.
Dit is inmiddels uitgelopen op een chaos aangezien het hele filiaal niet meer draait. Kan ook niet anders, als er normaal 4 man werken, en nu maar 1.

En thuis zitten? Ik wilde best terug, alleen hoorde ik dat ze ons niet meer wilde hebben daar, dus ja...
pi_58873861
Mja, dan ook niet gaan klagen dat je niet betaald krijgt he? Lijkt me nogal logisch als je weigert te werken.
pi_58874019
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Mja, dan ook niet gaan klagen dat je niet betaald krijgt he? Lijkt me nogal logisch als je weigert te werken.
waar lees jij dat ts weigert te werken? ik lees toch echt dattie best wil, maar dat de leiding op het werk stevig aan het kutten is. ah well; begrijpend lezen is ook een vak tegenwoordig
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58874176
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:28 schreef Lightning_NL het volgende:
Wrijf de slaap eens uit je ogen, en lees het dan nog eens.
Ik wilde, eigenlijk nog steeds, werken aangezien ik er met veel plezier gewerkt heb 8 jaar lang. Maargoed, ik ben daar niet meer welkom.
En wanneer blijkt dat ik wel welkom ben, zouhet alleen zijn, om de puinhoop die er nu is op te ruimen. Maar daar pas ik voor
pi_58874197
Je bent niet welkom. Dus je bent ontslagen? Wat is het nou?
Hoe weet je dat niet welkom bent? Ben je uberhaupt wel langsgeweest? Je werkt daar toch nog? Waarom ga je niet gewoon naar je werk, en ga je je ding doen?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:05:04 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_58874247
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:59 schreef Lightning_NL het volgende:
Je bent niet welkom. Dus je bent ontslagen? Wat is het nou?
Hoe weet je dat niet welkom bent? Ben je uberhaupt wel langsgeweest? Je werkt daar toch nog? Waarom ga je niet gewoon naar je werk, en ga je je ding doen?
Wat ben jij vervelend aan het drammen, zeg. TS zegt toch dat hij hier het hele verhaal niet neer wil zetten en dat is zijn goed recht. Hou dan eens op hem op zo'n bijzonder vervelende manier tot verantwoording te roepen. Die is hij ons en jou al helemaal niet schuldig.
pi_58874287
Ja sorry. Ik heb iets tegen dit soort attitudes van mensen.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 11:09:33 #26
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_58874289
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:06 schreef fotostarter het volgende:

[..]En thuis zitten? Ik wilde best terug, alleen hoorde ik dat ze ons niet meer wilde hebben daar, dus ja...
Vind het maar een vaag verhaal, en het is moeilijk een beeld te scheppen zonder dat je daadwerkelijke toedracht weet. Maar: je "hoorde dat..' Dat vind ik altijd zo vaag. Niet op je werk komen, maar wel horen dat.. Via via..?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_58874320
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:45 schreef er1969 het volgende:

[..]

In dit geval is het allemaal de schuld van de werkgever want als TS een half jaar geleden een adreswijziging heeft doorgegeven heeft het bedrijf waar TS werkt zijn administratie gewoon niet op orde. Zij zijn dus de lamstralen in dit verhaal.
Dan blijft het deels nog steeds de fout van TS omdat TS niet zijn werkgever heeft geprobeerd te corrigeren
pi_58874649
Niet geprobeerd te corrigeren?
Een half jaar geleden heb ik mijn wijziging zowel telefonisch als via fax doorgegeven.
Toen ik daarna nog post ontving op mijn oude adres, heb ik het nog eens gemailed.
Loonstroken e.d komen naar het filiaal bij ons, dus was in de veronderstelling dat het eindelijk was opgelost.

Dat horen via via...
Er werkte nog 2 andere buiten mij om, die om dezelfde reden zijn opgestapt.
We hebben een 20 filialen door het hele land, en mijn chef heeft dus vrolijk lopen vertellen aan de andere mensen van filialen hoe het een en ander verloopt.
Helaas voor haar, wonen 2 collega's hier in de buurt, en heb ik met andere collega's vaak contact via mail, en telefoon.
En als ze nu allemaal eens het zelfde verhaal vertellen, zegt mij genoeg.
En geloof me, ik ken haar goed genoeg, om zulke reacties van andere te geloven.

En dat het voor jullie vaag is, snap ik wel, maarja...
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:40:30 #29
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_58875531
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik ook. Wat een mentaliteit zeg. Wegblijven maar ondertussen wel geld willen vangen en de Baas je ziekenfondspremie laten doorbetalen. Wees blij dat hij al geen eis heeft neergelegd om te komen werken en zo niet,opzegging van je contract wegens een verstoorde werk-relatie heeft aangekaart. Er zijn zo anderen voor jouw plaats gevonden die wel willen werken en niet die instelling hebben van Oh,moeilijk,blijf maar thuis .
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_58876042
fotostarter heeft duidelijk communicatie problemen.

Hij heeft via via gehoord dat ze hem daar niet meer willen hebben..

Met die directie praat hij blijkbaar ook niet..

fotostarter gaat alleen uit van dingen die hij via z'n ex-collega's hoort, misschien word het tijd om zelf met mensen om de tafel te gaan zitten?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_58876118
Godskolere zeg, als je door je baas continu in je reet wordt genomen op het werk moet je natuurlijk ook vrolijk doorwerken, beetje ruggengraat tonen!

TS, loonbetaling mag niet zomaar opgeschort worden (dat zou wat worden, omzeilen van het wettelijk stelsel van het ontslagrecht), en wat ik hier zo zie ligt de fout volledig bij het bedrijf. Aanmanen tot betalen, zelf contact opnemen met bedrijfsarts en zonodig een advocaat in de arm nemen.
pi_58876237
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:
En ik heb iets tegen jouw troll-gedrag.
Niet het eerste topic waar je loopt te drammen om het drammen.

Als je in real-life ook zo bent, kan ik me niet voorstellen dat je vrienden, een relatie en werk hebt.

Het is in dit topic niet de vraag of TS goed of fout zit.
Hij vraagt om advies. Niet meer, niet minder.
Hoe het echt zit kunnen wij niet beoordelen, omdat we niet genoeg informatie hebben.
pi_58876567
Jongens geen ruzie maken
pi_58876755
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:54 schreef fotostarter het volgende:
Jongens geen ruzie maken
Bemoei je er niet mee
Oh wacht, dit is jouw topic
pi_58877523
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 14:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bemoei je er niet mee
Oh wacht, dit is jouw topic
pi_58906903
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:13 schreef fotostarter het volgende:
Of het is niet zo en jij ziet het verkeerd.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_58918277
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:45 schreef 700MB het volgende:

[..]

Of het is niet zo en jij ziet het verkeerd.
Of je leest het topic door voordat je een reactie plaatst die kant nog wal raakt

Maargoed, vadaag even gebeld met het hoofdkantoor, en personeelszaken.
Heb maar besloten mijn ontslag in te dienen, en de brief vandaag per post verstuurd.
Zijn er samen toch nog redelijk uit gekomen, al is zelf ontslag nemen, niet altijd even verstandig.
Dit geval wel, aangezien ik een redelijke deal met ze heb kunnen maken, die ondertekent is verstuurd via mail, en morgen per post verstuurd wordt.

Ook zal na ontvangst van mijn ontslagbrief mijn loon worden uitbetaald plus de "rest".

Blijft een vaag verhaal om te lezen, maar ik ben er tevreden over, en hun ook.
Kwam hier voor advies, heb ik gekregen

Opgelost dus
pi_58918865
zolang je zelf maar tevreden bent
en succes met het zoeken van een nieuwe baan!
pi_58919690
Dankjewel.
a.s Donderdag al sollicitatiegesprek
pi_58921113
quote:
Op maandag 26 mei 2008 14:39 schreef fotostarter het volgende:
Dankjewel.
a.s Donderdag al sollicitatiegesprek
da's mooi snel
hoop dat het wat voor je is
pi_58921806
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:54 schreef draculettetje het volgende:

[..]

da's mooi snel
hoop dat het wat voor je is
dankje!
  maandag 26 mei 2008 @ 23:41:19 #42
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_58930769
Grappig dat je nu ineens wel kan werken
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_58930958
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef MoneyTalks het volgende:
Dat is toch logisch rocketscientist . TS heeft last van een ziekmakende werksfeer, hij heeft geen polio oid.
pi_58930987
quote:
Op maandag 26 mei 2008 23:41 schreef MoneyTalks het volgende:
Tyf eens op zeg. Je weet helemaal niet wat er heeft gespeeld. Oordeel er dan ook niet over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')