och, zoals gezeg: eerste zwangerschap werd er wel gerookt en gedronken (niet door mij) wat stevige intsant-kotspartijen opleverde.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je had van mij echt de pest kunnen genieten.
tsja, je bent er niet vanaf met alleen je kwakkie erin dumpen.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn vriendin gaat dus vanaf vandaag stoppen met roken![]()
en ik ken haar humeur bij de vorige keren dat ze probeerde te stoppen. Iedereen smeekte haar weer te beginnen
Nu wilde ze idd dat ik ook niet meer ging roken of in ieder geval niet in haar aanwezigheid
quote:Op maandag 26 mei 2008 09:11 schreef simmu het volgende:
[..]
och, zoals gezeg: eerste zwangerschap werd er wel gerookt en gedronken (niet door mij) wat stevige intsant-kotspartijen opleverde.
daar had jij dan de pest van kunnen genieten (denk maar niet dat ik als iemand zo reageert ga rennen voor de plee)
we hebben geen alcohol in huis. simpel. geen verboden dingen in huis. als mensen op bezoek komen haal ik eventueel z'n klein flesje wijn. en franse kaas die je niet mag, daar moet je echt naar op zoek gaan hoor. de meeste mag je best. maar ik ben altijd een redelijke stevige roker en drinker geweest, en ik ben veel te bang dat ik smokkel ofzo als het wel in huis is. ik ervaar het hele stoppen met roken trouwens zonder meer als vreselijk, zodra die baby er is pak ik er een slof sigaretten bij! ik zeg toch ook niet dat andere mensen het zo moeten doen, alleen hoe *wij* dingen doen, met de nadruk op *wij*! tis niet zo dat ik hem dwing hoor. ik ben alleen best bang dat als het wel in huis is, en hij pakt wel, dat dan de verleiding om te zeggen "aaahhh, eentje kan geen kwaad" te groot is. ook omdat als je serieus die onderzoeken (van bv de raad voor de volksgezondheis enzo) leest, die onderzoeken die alles verbieden ietwat dubieus zijn. dan is het makkelijk goedpraten, terwijl de redenatie is: "we weten niet of en hoe slecht een beetje is, dus doe maar gewoon helemaal niet".quote:Op maandag 26 mei 2008 09:13 schreef Stiemie het volgende:
Sorry hoor maar er zijn dus echt vrouwen die aan hun man vragen of hij midden in de nacht naar de Mac rijdt??? Ik dacht dat dat altijd zo'n soort broodje aap-iets was![]()
Nou hier geen rare hormonale dingen voor zover ik me kan herinneren.
Simmu begrijp ik nou goed dat jouw vriend dus niet 's avonds een biertje kan nemen bij een filmpje ofzo? En geldt dat dan ook voor bv franse kaas enzo die jij nu niet "mag"?
liefdevolle opmerkingquote:Op maandag 26 mei 2008 09:13 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja, je bent er niet vanaf met alleen je kwakkie erin dumpen.
je kan het ook omdraaien weet je: als het zo'n kerel niks kan schelen dat zn vrouw er kotsmisselijk van wordt, wat zegt dat dan over die vent?quote:Op maandag 26 mei 2008 09:19 schreef Stiemie het volgende:
Vind het eigenlijk gewoon een beetje kinderachtig overkomen:"Ik mag het niet, dus gun ik het jou ook niet"
zo'n kerel? het is je vriend , hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 09:23 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan het ook omdraaien weet je: als het zo'n kerel niks kan schelen dat zn vrouw er kotsmisselijk van wordt, wat zegt dat dan over die vent?
Dus je wordt kotsmisselijk als iemand in de tuin rookt. Niet te hopen dat er dan een roker door de straat loopt als je zwanger bent.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:23 schreef simmu het volgende:
[..]
je kan het ook omdraaien weet je: als het zo'n kerel niks kan schelen dat zn vrouw er kotsmisselijk van wordt, wat zegt dat dan over die vent?
nee, dat zeg ik toch niet? net zomin als dat ik zeg dat *jij* niet mag roken. ik zeg alleen dat *ik* het vreselijk vind als mijn partner wel rookt en drinkt, wat sangrax best begrijpt! ik zeg dat *ik* het eng vind om drank en peuken in huis te hebben nu. ik veroordeel jou (jullie) toch niet om de keuzes die jij (jullie) maken, doe dat dan niet tegen mij. overigens: als ik zin heb in een broodje brie eet ik een broodje brie. dank u zeer. brie mag je gewoon eten mits niet gemaakt van rauwe melk.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Dan had je ook op je knietjjes de kots kunnen opruimen. Ik had gewoon in de tuin mijn peukkie gerookt en een broodje brie gegeten als ik dar trek in had.
Kom op zeg, verwacht je ook dat hij een zwaar kussen onder z'n trui gaat dragen om solidair te zijn? Ik dacht dat 'Wij' zijn zwanger al een poosje uit de mode was.
Er is toch uberhaupt niemand die verwacht dat hij BINNEN rookt. Er is een nuance verschil tussen EISEN dat hij niet rookt en VRAGEN of hij met zijn peukkie in de tuin wil gaan staan.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:28 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik toch niet? net zomin als dat ik zeg dat *jij* niet mag roken. ik zeg alleen dat *ik* het vreselijk vind als mijn partner wel rookt en drinkt, wat sangrax best begrijpt! ik zeg dat *ik* het eng vind om drank en peuken in huis te hebben nu. ik veroordeel jou (jullie) toch niet om de keuzes die jij (jullie) maken, doe dat dan niet tegen mij. overigens: als ik zin heb in een broodje brie eet ik een broodje brie. dank u zeer. brie mag je gewoon eten mits niet gemaakt van rauwe melk.
en pfff, als ik had gezegd dat er bij ons binnen gerust gerookt mag worden had ik de tegenstanders van roken weer over me heen gehad. je kan het toch niet goed doen, dus wij maken lekker zelf wel uit hoe wij dingen doen
nja, als jij er moeite mee hebt dat er gerookt wordt en je liefhebbende man zegt tegen je dat je de schijt kan krijgen? da's dan uit liefde voor elkaar? want hij heeft er ook heus iets meer voor over dan een partijtje, uhm, 'hopsen'?quote:Op maandag 26 mei 2008 09:24 schreef milagro het volgende:
[..]
zo'n kerel? het is je vriend , hoor
de vader van dadelijk, je weet wel , van dat kind dat jullie samen wilde, uit liefde voor elkaar en zo.
geen zaaddonor die met enkel met jouw genade dient mee te werken anders
man, we hebben geeneens een tuin! en serieus: die eerste zwangerschap rookte en dronk hij dus wel (met mijn zegen dus! maar niet in de slaapkamer) maar als hij dan met een drank en rook kegel in bed stapte kon ik gelijk richting plee rennen om te kotsen! ook lekker als je dat net niet haalt. leuk ook om dan hier te lezen dat je dat dan leuk zelf op mag ruimen.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is toch uberhaupt niemand die verwacht dat hij BINNEN rookt. Er is een nuance verschil tussen EISEN dat hij niet rookt en VRAGEN of hij met zijn peukkie in de tuin wil gaan staan.
Het is vast een liefdesbabyquote:Op maandag 26 mei 2008 09:24 schreef milagro het volgende:
[..]
zo'n kerel? het is je vriend , hoor
de vader van dadelijk, je weet wel , van dat kind dat jullie samen wilde, uit liefde voor elkaar en zo.
geen zaaddonor die met enkel met jouw genade dient mee te werken anders
nee, ik dreigde over die dude hier heen te kotsen die vond dat ik me niet aan moest stellenquote:Op maandag 26 mei 2008 09:42 schreef GI het volgende:
Ik heb me een beetje ingehouden qua 'verboden' dingen maar ik heb gewoon nog lekker een stukje oude kaas op zitten eten en heb ook mijn filet americain gewoon gegeten. Daar tegenover stonden dan gewoon dingen die ze zelf lekker vond.
Solidair zijn is tot op een zeker niveau een vanzelfsprekendheid die binnen je relatie toch al zijn plek heeft. Maar om dingen te gaan eisen, en dreigen met over hem heen te kotsen dat is gewoon puur kinderachtig.
psst...doe jij dat nu niet ook bij je vriendquote:Op maandag 26 mei 2008 09:36 schreef simmu het volgende:
jij wilt toch ook niet dat een ander jou voorschrijft hoe je dient te leven, doe dat dan dus ook niet tegen mij!
Dan mag ik nog steeds hopen dat je niet rookt in de buurt vn de baby, want dat is ook erg schadelijk!quote:Op maandag 26 mei 2008 09:21 schreef simmu het volgende:
[..]
we hebben geen alcohol in huis. simpel. geen verboden dingen in huis. als mensen op bezoek komen haal ik eventueel z'n klein flesje wijn. en franse kaas die je niet mag, daar moet je echt naar op zoek gaan hoor. de meeste mag je best. maar ik ben altijd een redelijke stevige roker en drinker geweest, en ik ben veel te bang dat ik smokkel ofzo als het wel in huis is. ik ervaar het hele stoppen met roken trouwens zonder meer als vreselijk, zodra die baby er is pak ik er een slof sigaretten bij! ik zeg toch ook niet dat andere mensen het zo moeten doen, alleen hoe *wij* dingen doen, met de nadruk op *wij*! tis niet zo dat ik hem dwing hoor. ik ben alleen best bang dat als het wel in huis is, en hij pakt wel, dat dan de verleiding om te zeggen "aaahhh, eentje kan geen kwaad" te groot is. ook omdat als je serieus die onderzoeken (van bv de raad voor de volksgezondheis enzo) leest, die onderzoeken die alles verbieden ietwat dubieus zijn. dan is het makkelijk goedpraten, terwijl de redenatie is: "we weten niet of en hoe slecht een beetje is, dus doe maar gewoon helemaal niet".
overigens: het voelt niet bepaald leuk aan om van je schoonfamilie steeds kritiek te krijgen over roken (ze zeuren nu al omdat ik niet van plan ben definitief te stoppen) terwijl manlief gewoon doorgaat en niks te horen krijgt weet je.......
nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor. hier in huis wordt altijd alles besproken en bediscussieerd. van de inrichting tot de boodschappen tot de opvoeding (tot nu toe was dat de opvoeding van de katjesquote:Op maandag 26 mei 2008 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
psst...doe jij dat nu niet ook bij je vriend
geen roken rond baby. uiteraard. goddank verhuizen we in oktober naar een huis *met* tuin *en* een 'boven'! en idd: zolang ik er niks van merk boeit het mij niet wat sangdrax eet, drinkt of rookt.quote:Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Dan mag ik nog steeds hopen dat je niet rookt in de buurt vn de baby, want dat is ook erg schadelijk!
Verder hoop ik dat het weer beter gaat met je gezondheid.
En ik vind het helemaal niet raar als mensen vragen om solidariteit mbt "verboden vruchten". Iig niet waar de zwangere bij is. Als de zwangere is niet bij is en meneer eet een broodje brie/filet americain of steekt er eentje op in een goed geventileerde ruimte zodat hij niet helemaal naar sigaretten riekend terug komt, best!
dat klinkt al direct een stuk vriendelijker en minder als Girlfriend from hellquote:Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef simmu het volgende:
nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor. ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |