abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58912815
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je had van mij echt de pest kunnen genieten.
och, zoals gezeg: eerste zwangerschap werd er wel gerookt en gedronken (niet door mij) wat stevige intsant-kotspartijen opleverde.

daar had jij dan de pest van kunnen genieten (denk maar niet dat ik als iemand zo reageert ga rennen voor de plee )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58912817
Mijn vriendin gaat dus vanaf vandaag stoppen met roken en ik ken haar humeur bij de vorige keren dat ze probeerde te stoppen. Iedereen smeekte haar weer te beginnen

Nu wilde ze idd dat ik ook niet meer ging roken of in ieder geval niet in haar aanwezigheid
pi_58912838
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn vriendin gaat dus vanaf vandaag stoppen met roken en ik ken haar humeur bij de vorige keren dat ze probeerde te stoppen. Iedereen smeekte haar weer te beginnen

Nu wilde ze idd dat ik ook niet meer ging roken of in ieder geval niet in haar aanwezigheid
tsja, je bent er niet vanaf met alleen je kwakkie erin dumpen.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:13:34 #94
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58912848
Sorry hoor maar er zijn dus echt vrouwen die aan hun man vragen of hij midden in de nacht naar de Mac rijdt??? Ik dacht dat dat altijd zo'n soort broodje aap-iets was

Nou hier geen rare hormonale dingen voor zover ik me kan herinneren.

Simmu begrijp ik nou goed dat jouw vriend dus niet 's avonds een biertje kan nemen bij een filmpje ofzo? En geldt dat dan ook voor bv franse kaas enzo die jij nu niet "mag"?

ps gelukkig roken we allebei neit, dat scheelt zo te zien al een heleboel
  maandag 26 mei 2008 @ 09:13:55 #95
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58912851
De man al die dingen ontzggen die een vrouw tijdens de zwangerschap niet mag vind ik ook erg ver gaan.
Wel vond ik het erg irritant dat Micha tijdens mijn zwangerschap een paar keer riep dat ie solidair met mij was, want hij at ook geen filet americain meer. Dat at hij toch al amper en als ie het at was het op zn werk en merkte ik er toch niks van. Terwijl hij wel aardig wat alcohol dronk en ook rookte. Nou rook ik zelf niet, maar ik heb het altijd al vervelend gevonden dat hij rookt, dus ik had liever gehad dat ie daarmee solidair was
Maar goed, ik vond het echt gewoon een stomme opmerking, ik bedoel zeg dan niks
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2008 @ 09:15:32 #96
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58912874
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:11 schreef simmu het volgende:

[..]

och, zoals gezeg: eerste zwangerschap werd er wel gerookt en gedronken (niet door mij) wat stevige intsant-kotspartijen opleverde.

daar had jij dan de pest van kunnen genieten (denk maar niet dat ik als iemand zo reageert ga rennen voor de plee )
Dan had je ook op je knietjjes de kots kunnen opruimen. Ik had gewoon in de tuin mijn peukkie gerookt en een broodje brie gegeten als ik dar trek in had.

Kom op zeg, verwacht je ook dat hij een zwaar kussen onder z'n trui gaat dragen om solidair te zijn? Ik dacht dat 'Wij' zijn zwanger al een poosje uit de mode was.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:19:41 #97
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58912945
Vind het eigenlijk gewoon een beetje kinderachtig overkomen:"Ik mag het niet, dus gun ik het jou ook niet"
pi_58912991
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:13 schreef Stiemie het volgende:
Sorry hoor maar er zijn dus echt vrouwen die aan hun man vragen of hij midden in de nacht naar de Mac rijdt??? Ik dacht dat dat altijd zo'n soort broodje aap-iets was

Nou hier geen rare hormonale dingen voor zover ik me kan herinneren.

Simmu begrijp ik nou goed dat jouw vriend dus niet 's avonds een biertje kan nemen bij een filmpje ofzo? En geldt dat dan ook voor bv franse kaas enzo die jij nu niet "mag"?
we hebben geen alcohol in huis. simpel. geen verboden dingen in huis. als mensen op bezoek komen haal ik eventueel z'n klein flesje wijn. en franse kaas die je niet mag, daar moet je echt naar op zoek gaan hoor. de meeste mag je best. maar ik ben altijd een redelijke stevige roker en drinker geweest, en ik ben veel te bang dat ik smokkel ofzo als het wel in huis is. ik ervaar het hele stoppen met roken trouwens zonder meer als vreselijk, zodra die baby er is pak ik er een slof sigaretten bij! ik zeg toch ook niet dat andere mensen het zo moeten doen, alleen hoe *wij* dingen doen, met de nadruk op *wij*! tis niet zo dat ik hem dwing hoor. ik ben alleen best bang dat als het wel in huis is, en hij pakt wel, dat dan de verleiding om te zeggen "aaahhh, eentje kan geen kwaad" te groot is. ook omdat als je serieus die onderzoeken (van bv de raad voor de volksgezondheis enzo) leest, die onderzoeken die alles verbieden ietwat dubieus zijn. dan is het makkelijk goedpraten, terwijl de redenatie is: "we weten niet of en hoe slecht een beetje is, dus doe maar gewoon helemaal niet".

overigens: het voelt niet bepaald leuk aan om van je schoonfamilie steeds kritiek te krijgen over roken (ze zeuren nu al omdat ik niet van plan ben definitief te stoppen) terwijl manlief gewoon doorgaat en niks te horen krijgt weet je.......
pi_58912997
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:13 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja, je bent er niet vanaf met alleen je kwakkie erin dumpen.
liefdevolle opmerking
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator maandag 26 mei 2008 @ 09:22:17 #100
5428 crew  miss_sly
pi_58913000
Zo komt het op mij ook een beetje over. En dan ook nog als argument dat hij er "met zijn kwakje dumper er niet is". Ik neem aan dat de zwangerschap iets is dat je samen hebt gewild, en dat de vrouw nou eenmaal biologisch gezien degene is die dat doet, hoef je de man niet voor te straffen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58913013
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:19 schreef Stiemie het volgende:
Vind het eigenlijk gewoon een beetje kinderachtig overkomen:"Ik mag het niet, dus gun ik het jou ook niet"
je kan het ook omdraaien weet je: als het zo'n kerel niks kan schelen dat zn vrouw er kotsmisselijk van wordt, wat zegt dat dan over die vent?
pi_58913042
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

je kan het ook omdraaien weet je: als het zo'n kerel niks kan schelen dat zn vrouw er kotsmisselijk van wordt, wat zegt dat dan over die vent?
zo'n kerel? het is je vriend , hoor
de vader van dadelijk, je weet wel , van dat kind dat jullie samen wilde, uit liefde voor elkaar en zo.
geen zaaddonor die met enkel met jouw genade dient mee te werken anders
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2008 @ 09:24:53 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58913043
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:21 schreef simmu het volgende:

tis niet zo dat ik hem dwing hoor.
quote:
Op maandag 26 mei 2008 08:26 schreef simmu het volgende:

[..]

(en eis van sangrax)
En verder vind ik het echt een kinderachtig relaas... Maar als het voor jullie werkt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2008 @ 09:25:50 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58913059
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:23 schreef simmu het volgende:

[..]

Dus je wordt kotsmisselijk als iemand in de tuin rookt. Niet te hopen dat er dan een roker door de straat loopt als je zwanger bent.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:27:06 #105
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_58913073
Ik zei niet dat ik het van hem niet kinderachtig vond hoor Maar het is nogal een eeehhhmmm aparte manier van met elkaar omgaan... Alsof je aan het uitzoeken bent wie nou eigenlijk de baas in huis is ofzo.

Maar inderdaad als het voor jullie werkt, is het een goede oplossing
pi_58913108
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan had je ook op je knietjjes de kots kunnen opruimen. Ik had gewoon in de tuin mijn peukkie gerookt en een broodje brie gegeten als ik dar trek in had.

Kom op zeg, verwacht je ook dat hij een zwaar kussen onder z'n trui gaat dragen om solidair te zijn? Ik dacht dat 'Wij' zijn zwanger al een poosje uit de mode was.
nee, dat zeg ik toch niet? net zomin als dat ik zeg dat *jij* niet mag roken. ik zeg alleen dat *ik* het vreselijk vind als mijn partner wel rookt en drinkt, wat sangrax best begrijpt! ik zeg dat *ik* het eng vind om drank en peuken in huis te hebben nu. ik veroordeel jou (jullie) toch niet om de keuzes die jij (jullie) maken, doe dat dan niet tegen mij. overigens: als ik zin heb in een broodje brie eet ik een broodje brie. dank u zeer. brie mag je gewoon eten mits niet gemaakt van rauwe melk.

en pfff, als ik had gezegd dat er bij ons binnen gerust gerookt mag worden had ik de tegenstanders van roken weer over me heen gehad. je kan het toch niet goed doen, dus wij maken lekker zelf wel uit hoe wij dingen doen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 mei 2008 @ 09:30:14 #107
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58913134
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:28 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, dat zeg ik toch niet? net zomin als dat ik zeg dat *jij* niet mag roken. ik zeg alleen dat *ik* het vreselijk vind als mijn partner wel rookt en drinkt, wat sangrax best begrijpt! ik zeg dat *ik* het eng vind om drank en peuken in huis te hebben nu. ik veroordeel jou (jullie) toch niet om de keuzes die jij (jullie) maken, doe dat dan niet tegen mij. overigens: als ik zin heb in een broodje brie eet ik een broodje brie. dank u zeer. brie mag je gewoon eten mits niet gemaakt van rauwe melk.

en pfff, als ik had gezegd dat er bij ons binnen gerust gerookt mag worden had ik de tegenstanders van roken weer over me heen gehad. je kan het toch niet goed doen, dus wij maken lekker zelf wel uit hoe wij dingen doen
Er is toch uberhaupt niemand die verwacht dat hij BINNEN rookt. Er is een nuance verschil tussen EISEN dat hij niet rookt en VRAGEN of hij met zijn peukkie in de tuin wil gaan staan.
pi_58913189
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:24 schreef milagro het volgende:

[..]

de vader van dadelijk, je weet wel , van dat kind dat jullie samen wilde, uit liefde voor elkaar en zo.
nja, als jij er moeite mee hebt dat er gerookt wordt en je liefhebbende man zegt tegen je dat je de schijt kan krijgen? da's dan uit liefde voor elkaar? want hij heeft er ook heus iets meer voor over dan een partijtje, uhm, 'hopsen'?

is toch anders voor iedereen? kan aan mij liggen hoor, maar je doet het toch juist met zn twee. dus dan heb je ook e.e.a. over voor elkaar?
pi_58913227
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er is toch uberhaupt niemand die verwacht dat hij BINNEN rookt. Er is een nuance verschil tussen EISEN dat hij niet rookt en VRAGEN of hij met zijn peukkie in de tuin wil gaan staan.
man, we hebben geeneens een tuin! en serieus: die eerste zwangerschap rookte en dronk hij dus wel (met mijn zegen dus! maar niet in de slaapkamer) maar als hij dan met een drank en rook kegel in bed stapte kon ik gelijk richting plee rennen om te kotsen! ook lekker als je dat net niet haalt. leuk ook om dan hier te lezen dat je dat dan leuk zelf op mag ruimen.

jij wilt toch ook niet dat een ander jou voorschrijft hoe je dient te leven, doe dat dan dus ook niet tegen mij!
  maandag 26 mei 2008 @ 09:42:57 #110
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58913319
Ik heb me een beetje ingehouden qua 'verboden' dingen maar ik heb gewoon nog lekker een stukje oude kaas op zitten eten en heb ook mijn filet americain gewoon gegeten. Daar tegenover stonden dan gewoon dingen die ze zelf lekker vond.

Solidair zijn is tot op een zeker niveau een vanzelfsprekendheid die binnen je relatie toch al zijn plek heeft. Maar om dingen te gaan eisen, en dreigen met over hem heen te kotsen dat is gewoon puur kinderachtig.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:43:31 #111
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_58913327
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:24 schreef milagro het volgende:

[..]

Het is vast een liefdesbaby .
  maandag 26 mei 2008 @ 09:49:32 #112
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58913412
Het enige wat Knut ook heeft "moeten" doen hier, was noodgedwongen zoutarm eten, behalve met soorten beleg enzo. Maar ik ging niet twee gerechten koken, een met zout en eentje zonder.

En k_i_m, wat ik nu onredelijk vind, hoefde ik niet perse tijdens de zwangerschap onredelijk te vinden. Ik en hormonen gaan gewoon niet echt briljant samen en ik weet ook achteraf wel dat ik onredelijk ben. Het is ook niet zo dat hij het niet wilde halen hoor, alleen moest ik dan wel mee. Vaak had ik dan al geen zin meer.

Ik heb er geen probleem mee als hij "we" en "doen niet" gebruikt, sterker nog, "we" hadden dat al besproken voor dat ik zwanger werd en "we" zijn het er ook beiden gewoon mee eens. Wij doen heel veel samen, maken samen veel goede afspraken omdat we elkaar gewoon goed kennen, sterke punten en zwakke punten. En daar zijn we ook heel erg oprecht en eerlijk over tegen elkaar.

Sommige dingen die ik hier lees over "ga maar bij je moeder slapen" of "op de bank moeten slapen" vind ik echt onbegrijpelijk. Je leeft toch samen? Daar heb je toch voor gekozen? Dat is voor mij inclusief ups and downs en ik ben het ten dele eens met simmu. Als je ergens heel erg misselijk voor bent, kan je partner daar toch gewoon rekening mee houden, net als jij dat voor hem zou doen? Lekker man heb je, die dat niet doet hoor, dat is nou niet mijn visie op een goede relatie eerlijk gezegd.
pi_58913413
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:42 schreef GI het volgende:
Ik heb me een beetje ingehouden qua 'verboden' dingen maar ik heb gewoon nog lekker een stukje oude kaas op zitten eten en heb ook mijn filet americain gewoon gegeten. Daar tegenover stonden dan gewoon dingen die ze zelf lekker vond.

Solidair zijn is tot op een zeker niveau een vanzelfsprekendheid die binnen je relatie toch al zijn plek heeft. Maar om dingen te gaan eisen, en dreigen met over hem heen te kotsen dat is gewoon puur kinderachtig.
nee, ik dreigde over die dude hier heen te kotsen die vond dat ik me niet aan moest stellen niet sangdrax.
pi_58913428
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:36 schreef simmu het volgende:
jij wilt toch ook niet dat een ander jou voorschrijft hoe je dient te leven, doe dat dan dus ook niet tegen mij!
psst...doe jij dat nu niet ook bij je vriend
  maandag 26 mei 2008 @ 09:57:02 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_58913537
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:21 schreef simmu het volgende:

[..]

we hebben geen alcohol in huis. simpel. geen verboden dingen in huis. als mensen op bezoek komen haal ik eventueel z'n klein flesje wijn. en franse kaas die je niet mag, daar moet je echt naar op zoek gaan hoor. de meeste mag je best. maar ik ben altijd een redelijke stevige roker en drinker geweest, en ik ben veel te bang dat ik smokkel ofzo als het wel in huis is. ik ervaar het hele stoppen met roken trouwens zonder meer als vreselijk, zodra die baby er is pak ik er een slof sigaretten bij! ik zeg toch ook niet dat andere mensen het zo moeten doen, alleen hoe *wij* dingen doen, met de nadruk op *wij*! tis niet zo dat ik hem dwing hoor. ik ben alleen best bang dat als het wel in huis is, en hij pakt wel, dat dan de verleiding om te zeggen "aaahhh, eentje kan geen kwaad" te groot is. ook omdat als je serieus die onderzoeken (van bv de raad voor de volksgezondheis enzo) leest, die onderzoeken die alles verbieden ietwat dubieus zijn. dan is het makkelijk goedpraten, terwijl de redenatie is: "we weten niet of en hoe slecht een beetje is, dus doe maar gewoon helemaal niet".

overigens: het voelt niet bepaald leuk aan om van je schoonfamilie steeds kritiek te krijgen over roken (ze zeuren nu al omdat ik niet van plan ben definitief te stoppen) terwijl manlief gewoon doorgaat en niks te horen krijgt weet je.......
Dan mag ik nog steeds hopen dat je niet rookt in de buurt vn de baby, want dat is ook erg schadelijk!

Verder hoop ik dat het weer beter gaat met je gezondheid.

En ik vind het helemaal niet raar als mensen vragen om solidariteit mbt "verboden vruchten". Iig niet waar de zwangere bij is. Als de zwangere is niet bij is en meneer eet een broodje brie/filet americain of steekt er eentje op in een goed geventileerde ruimte zodat hij niet helemaal naar sigaretten riekend terug komt, best!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_58913547
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:50 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

psst...doe jij dat nu niet ook bij je vriend
nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor. hier in huis wordt altijd alles besproken en bediscussieerd. van de inrichting tot de boodschappen tot de opvoeding (tot nu toe was dat de opvoeding van de katjes )

ik gebruikte de term "ik eis" omdat ik er oprecht niet tegen kan nu (was trouwens ook nogal verrassend, aangezien ik dus serieus al 23 jaar een best zware roker was) en het voor mij dus best een belangrijk punt is.

als ik er tegen kon zou ik wellicht zelf wat smokkelen, waarmee we op puntje twee komen: ik heb het gewoon liever niet eens in huis! dat was trouwens oorspronkelijk zelfs sangdrax zn idee die trouwens nu tegen iedereen roept dat het hem best bevalt zo zonder drank (meer energie wat goed uitkomt omdattie het heel druk heeft op het werk, want hij promoveert in oktober!)
  FOK!Babe maandag 26 mei 2008 @ 09:58:20 #117
11324 shmoopy
pi_58913557
Tja, ik heb 1x een belachelijk overdreven huilbui gehad tijdens m'n eerste zwangerschap, en dat was het dan wel.
Ik verwachtte niet van mijn teerbeminde dat hij zou stoppen met roken, al vind ik dat niet eens zo'n onredelijke eis, het is moeilijk om zelf te stoppen en praktisch onmogelijk als een ander naast je lekker door zit te paffen, maar met af en toe een trekje meesmokkelen heb ik het heel aardig gered.
Scoor ik extra punten als ik vertel dat ik van conceptie tot bevalling kots en kotsmisselijk ben geweest?

Verder heb ik gewoon tot aan bijna 9 maanden alles gedaan, van plafonds witten tot bedden in elkaar zetten, en níemand die riep:"Joh, zou je dat nou wel doen?"
Als ik echt iets niet kon vroeg ik wel om hulp, mijn mond deed het nl nog prima.

Wat een rots van een vrouw! Wat een oermoeder!

Tot het kind er was, toen heb ik een paar maanden als een zielige pudding dramatisch gedaan dat "Ik tegen de muren opvloog en denk je dat het makkelijk is, jíj zit de hele dag op je werk!" als papa thuiskwam.
Laatbloeier.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_58913605
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Dan mag ik nog steeds hopen dat je niet rookt in de buurt vn de baby, want dat is ook erg schadelijk!

Verder hoop ik dat het weer beter gaat met je gezondheid.

En ik vind het helemaal niet raar als mensen vragen om solidariteit mbt "verboden vruchten". Iig niet waar de zwangere bij is. Als de zwangere is niet bij is en meneer eet een broodje brie/filet americain of steekt er eentje op in een goed geventileerde ruimte zodat hij niet helemaal naar sigaretten riekend terug komt, best!
geen roken rond baby. uiteraard. goddank verhuizen we in oktober naar een huis *met* tuin *en* een 'boven'! en idd: zolang ik er niks van merk boeit het mij niet wat sangdrax eet, drinkt of rookt.

maar kijk: daar gaat het weer: eerst krijg je op je falie omdat je niet wilt dat er rondom jou (de zwangere) gerookt wordt, en daarna krijg je op je falie als je aangeeft te willen roken als je niet meer zwanger bent. je kan het niet goed doen
pi_58913615
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:57 schreef simmu het volgende:
nah, ik ging wat kort door de bocht qua taalgebruik (dat "eisen" waar iedereen over valt) maar het is iets wat we gewoon samen besproken hebben hoor. ik
dat klinkt al direct een stuk vriendelijker en minder als Girlfriend from hell
pi_58913652
wellicht dat dit dan antwoord op de oorspronkelijke OP is: je kan het beste gewoon wat experimenteren over wat jullie bevalt, en je gewoon geen ruk aantrekken van wat de rest van de wereld vindt en roept!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')