briljante tip man, gaat echt leiden tot veel betere foto'squote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:50 schreef mweeda het volgende:
[..]
So true.
Mijn tip: Als je jezelf serieus neemt, noem je een lens een objectief.
Ja want vaak vallen dan die foto's byzonder tegen en is de 'echtheid' er wel vanaf.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 11:55 schreef Biancavia het volgende:
Als je van mensen foto's maakt, doe dat dan ongemerkt, zodat ze niet geforceerd gaan staan poseren.
Is dat fotograferen?quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:36 schreef Paddo het volgende:
In het donker vuurwerk of lasershow fotograferen? Zet de camera op video, en neem later stills. De resolutie daarvan is wel lager, maar in ieder geval beter dan enkele lucky shots. Bovendien wil de camera flitsen, wat onwenselijk is.
-1.7 EV.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 15:47 schreef Rnej het volgende:
flits eens overdag...
nu denk je.. da heeft heul geen effect...
mits je flitser krachtig genoeg is, en je t goed doet, creeer je onwijze diepte in bijv. portretfotos...
levert soms hele mooie foto's op
als ik vanaaf daar zou zitten, zou ik dit hier en nu ook niet gelezen hebbenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:11 schreef Ouwesok het volgende:
Ken het bereik van je ingebouwde flitser. Die komt hooguit een metertje of vier als ie het in zijn eentje op moet knappen.
En kijk vanavond tijdens zo'n partijtje voetbal eens wie er op de tribunes deze tip niet hebben gelezen
Bij ieder evenement is dat wel zoquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:11 schreef Ouwesok het volgende:
Ken het bereik van je ingebouwde flitser. Die komt hooguit een metertje of vier als ie het in zijn eentje op moet knappen.
En kijk vanavond tijdens zo'n partijtje voetbal eens wie er op de tribunes deze tip niet hebben gelezen
lolquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Bij ieder evenement is dat wel zoIk zie hier ook vaak mensen die 's avonds al flitsend de dam op de foto willen zetten.
Daar verbaas ik me ook altijd over. Gebruik je batterijen eens nuttigquote:Op zaterdag 21 juni 2008 17:11 schreef Ouwesok het volgende:
ik verbaas me er niet echt over .. tig mensen met compactcameraatjes die alleen de aan/uit knop kunnen vinden en de ontspanner....quote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar verbaas ik me ook altijd over. Gebruik je batterijen eens nuttig
De watquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik verbaas me er niet echt over .. tig mensen met compactcameraatjes die alleen de aan/uit knop kunnen vinden en de ontspanner....
dat kan zeker.... maar dan moet je wel weten wat je in je handen hebt.. .de meeste mensen met een cybershot kijken niet verder dan die 2 knopjes. ...quote:Op zondag 22 juni 2008 11:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Volgende tip:
Ook met een compact kan je mooie foto's maken!
Een standaard statiefschroef is GEEN standaard M-dingetje. Dat is nét anders, waardoor je de draad in je camera kan slopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:55 schreef staphoest het volgende:
Koop een boutje, M(de maat die onder in je camera past) en een stukje touw, weest creatief en je hebt een simpel statief
door het touwtje aan het boutje te knopen en vervolgens het andere uiteinde lang genoeg te laten zodat je daar een lus in kan make die om je schoen past heb je als je het touwtje strak trekt een prima soort van statiefje wat super licht is
quote:Op zondag 22 juni 2008 13:19 schreef tha_rizzo het volgende:
Koop een tas, dat kan handig zijn als je alle batterijen van/voor de flitser los in de diffuser hebt liggen en je remt iets te hard in de auto
Leuke zoektocht naar batterijen door de auto....![]()
Voor de mensen die dit nog niet snappen.....hier is het in een filmpje te zien:quote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:55 schreef staphoest het volgende:
Koop een boutje, M(de maat die onder in je camera past) en een stukje touw, weest creatief en je hebt een simpel statief
door het touwtje aan het boutje te knopen en vervolgens het andere uiteinde lang genoeg te laten zodat je daar een lus in kan make die om je schoen past heb je als je het touwtje strak trekt een prima soort van statiefje wat super licht is
en juist die mensen hebben behoefte aan wat meer uitleg.quote:Op woensdag 25 juni 2008 06:54 schreef tankertuig het volgende:
Verbaast me dat deze nog niet genoemd is: Schiet plaatjes in RAW formaatJe komt toch nog best wat mensen tegen die de voordelen of het bestaan nog niet hebben ontdekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |