abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58893871
quote:
Op zondag 25 mei 2008 09:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

Is dat zo?
Natuurlijk doen ze in de grote stad hele probleemwijken "oplossen" door sloop en er duurdere woningen te bouwen maar hier staat een tuinrijke huurwoningenbuurt op de sloopnominatie om er straks twee keer zoveel woningen op terug te bouwen.
Nou ik denk het een groeiende tendens is, uitzonderingen zijn uiteraard er altijd, maar ik moet er wel bijzetten dat ik er geen bron van heb kunnen vinden, het is een constatering aan de hand van mijn ervaringen. Het doet zich vooral voor bij wijken die na de 2de wereldoorlog nieuw gebouwd zijn ( En nu dus totaal niet meer voldoet vanwege de slechte kwaliteit ).

Maar verder denk ik dat het gewoon een oorzaak gevolg relatie is, een oorzaak is dat is dat veel huishoudens twee auto's ( Of soms meer, wij hebben er drie voor de deur staan) kunnen betalen, voornamelijk vanwege het afschaffen van het oude kost winnaars model wat er overigens ook weer toe lijdt dat men 2 auto's nodig heeft. Gevolg is dat er meer parkeerplaatsen moeten worden geplaatst, bredere wegen en meer aansluitingen op de hoofdwegen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Darrus op 25-05-2008 11:08:12 ]
pi_58924023
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 21:30 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Onzin. Ik ken veel mensen die 'scheef wonen', maar die doen dat echt niet om de reden die jij aangeeft.
[..]
Wat is dan wel hun reden om in een schraal huurflatje te blijven wonen met opgroeiende kinderen?
quote:
Wat een vreemde redenering. Wat versta jij precies onder het midden- en topsegment in koopwoningen?
[..]
Woningen met tuin. Waarbij rij en hoekwoningen midden is en vrijstaand en 2kappers top.
quote:
Dit ging niet (alleen) om dat generaal pardon, maar over "gezinherenigingen, generaal pardon, asiel en arbeidsimmigratie", oftewel alle migratie. Lees maar even terug.
Tja dan nog valt het effect reuze mee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58924079
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is één kant van de medaille. Bekijk de andere kant ook eens. Wat is het gevolg van al dat geregel?
[..]
Een in periodes wat gespannen huizenmarkt. Echter qua bubblegevoeligheid minder kwetsbaar dan in landen waar veel minder regels zijn zoals Spanje of de VS.
quote:
Daar had je aan moeten denken toen je je huis bouwde.
Aan alle mogelijke toekomstige ontwikkelingen? Dan wil er dus niemand meer ergens het risico nemen om te investeren in een bouwplan. Immers een jaar later kan er een fabriek of iets anders naast neer gezet worden.
pi_58924177
quote:
Op zondag 25 mei 2008 09:26 schreef Napalm het volgende:

[..]

Is dat zo?
Natuurlijk doen ze in de grote stad hele probleemwijken "oplossen" door sloop en er duurdere woningen te bouwen maar hier staat een tuinrijke huurwoningenbuurt op de sloopnominatie om er straks twee keer zoveel woningen op terug te bouwen.
Dat is dan een uitzondering vergeleken met de meeste projecten die ik ken. Vaak is het toch duurdere koopwoningen in plaats van de goedkope huurwoningen.
Al is er wel de trend om erg veel appartementen te bouwen maar goed de markt daarvoor is dusdanig dat veel ontwikkelaars al weer terugkomen op die plannen.
pi_58932547
quote:
Wat is dan wel hun reden om in een schraal huurflatje te blijven wonen met opgroeiende kinderen?
Demografische ontwikkelingen, er zijn simpelweg veel minderen kinderen per gezin, dus waarom niet in een huurflat blijven wonen ?
quote:
Aan alle mogelijke toekomstige ontwikkelingen? Dan wil er dus niemand meer ergens het risico nemen om te investeren in een bouwplan. Immers een jaar later kan er een fabriek of iets anders naast neer gezet worden.
Nee, je kunt rekening houden met alle mogelijke toekomstige ontwikkelingen.. Immers de wereld ontwikkeld zich zo snel dat het morgen compleet anders is dan vandaag.. Vastgoed bouw je voor een periode van 25-50 jaar, in die tijd gebeuren zijn er simpelweg ontwikkelingen die je niet kunt voorzien.

Wat je wel kunt doen is rekening houden met de regels en bestemmingsplannen, in een woonwijk mag geen fabriek gebouwd worden als is dit uiteraard ook iets wat kan wijzigen, maar de kans dat dit op een termijn van een jaar gebeurd is erg klein. Wel wordt er rekening gehouden met toekomstige ontwikkelingen door gebouwen neer te zetten die flexibel inzetbaar zijn, hierdoor kun je inspelen op mogelijke toekomstige ontwikkelingen.
pi_58933406
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is dan wel hun reden om in een schraal huurflatje te blijven wnen met opgroeiende kinderen?
Kinderen? Die "scheefwoners" die ik ken hebben iha echt geen kinderen hoor. Ik heb het dan bijvoorbeeld over alleenstaanden van +/- 30-35 die gruwelijk veel geld verdienen maar toch lekker in hun woningbouwhok op een relatief goede locatie nabij Amsterdam-Centrum blijven zitten. En volgens mij is dat waar dit voornamelijk over gaat.
quote:
Woningen met tuin. Waarbij rij en hoekwoningen midden is en vrijstaand en 2kappers top.
En jij wou beweren dat daar een groot tekort aan is? Wat een vreemd idee heb jij van de Nederlandse woningmarkt. Waar woon je eigenlijk?
quote:
Tja dan nog valt het effect reuze mee.
Waaruit blijkt volgens jou dat het effect reuze meevalt?
pi_58941095
Als je de woningmarkt wilt openbreken, moet je massaal woonwagenkampen bouwen, net als in de USA.
Ik denk dat er heel wat huurders zijn die graag een vrijstaande woonwagen van 30000 euro willen inruilen voor hun huidige woning.
pi_58942525
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 14:19 schreef NLweltmeister het volgende:
Als je de woningmarkt wilt openbreken, moet je massaal woonwagenkampen bouwen, net als in de USA.
Ik denk dat er heel wat huurders zijn die graag een vrijstaande woonwagen van 30000 euro willen inruilen voor hun huidige woning.
ik wil wel in een woonwagen hoor maar ook daar zijn weer regeltjes he
pi_58946058
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 01:18 schreef Darrus het volgende:

[..]

Demografische ontwikkelingen, er zijn simpelweg veel minderen kinderen per gezin, dus waarom niet in een huurflat blijven wonen ?
[..]
Ok dan zijn de mensen die ik ken wat anders ingesteld dan jouw kennisen. Die willen namelijk wel doorgroeien naar andere woningtypes, zeker zodra er kinderen zijn.
quote:
Nee, je kunt rekening houden met alle mogelijke toekomstige ontwikkelingen.. Immers de wereld ontwikkeld zich zo snel dat het morgen compleet anders is dan vandaag.. Vastgoed bouw je voor een periode van 25-50 jaar, in die tijd gebeuren zijn er simpelweg ontwikkelingen die je niet kunt voorzien.

Wat je wel kunt doen is rekening houden met de regels en bestemmingsplannen, in een woonwijk mag geen fabriek gebouwd worden als is dit uiteraard ook iets wat kan wijzigen, maar de kans dat dit op een termijn van een jaar gebeurd is erg klein. Wel wordt er rekening gehouden met toekomstige ontwikkelingen door gebouwen neer te zetten die flexibel inzetbaar zijn, hierdoor kun je inspelen op mogelijke toekomstige ontwikkelingen.
NewOrder wil af van alle bestemmingsplannen en overheidsbelemmeringen enzo. Waardoor ontwikkelingen juist wel heel snel kunnen gaan en ook gedeeltelijke financiële compensatie dmv planschade verleden tijd is.
Daarmee maak je investeren in vastgoed erg onaantrekkelijk.
pi_58946134
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 06:41 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Kinderen? Die "scheefwoners" die ik ken hebben iha echt geen kinderen hoor. Ik heb het dan bijvoorbeeld over alleenstaanden van +/- 30-35 die gruwelijk veel geld verdienen maar toch lekker in hun woningbouwhok op een relatief goede locatie nabij Amsterdam-Centrum blijven zitten. En volgens mij is dat waar dit voornamelijk over gaat.
[..]
Ok ik ken meer jonge tweeverdieners (deels met kinderen) die scheefwonen.
quote:
En jij wou beweren dat daar een groot tekort aan is? Wat een vreemd idee heb jij van de Nederlandse woningmarkt. Waar woon je eigenlijk?
[..]
Ik woon nabij Zwolle maar een overdreven groot tekort aan goedkope huurwoningen van matige kwaliteit is er nergens hoor. Betaalbare woningen met tuin en voorzieningen in de buurt daar is wel een groot tekort aan.
quote:
Waaruit blijkt volgens jou dat het effect reuze meevalt?
Uit de demografische ontwikkelingen (niet alleen het aantal allochtonen is gegroeid vergeleken met andere westerse landen hebben de hollanders na WO2 er erg lustig op los gefokt), de ontwikkelingen van de huizenprijzen, de ontwikkelingen vergeleken met bv België, Engeland of Spanje.
pi_58964678
Dus wacht effe...

De marktwerking van huurwoningen is ontrwicht...nee, echt waar???
Dat wisten we al jaren!

De overheid houdt de huren laag door huurtoeslag.
Nope!! De huren blijven even hoog, echter een deel kan vergoed worden door de huurtoeslag. Dat zijn 2 belangrijke en significante verschillen!!
Want wat krijg je dan? Eigelijk 't zelfde als met de HRA. Als je aan mensen met een laag inkomen een vergoeding geeft ter compensatie van een te hoge huur, zullen diegenen die de huren bebalen simpelweg de huren gaan verhogen.
Het is niet voor niets dat bij mij in de buurt de meeste huurwoningen net onder de 500 euro zitten. Dat is geen toeval, dat zit net onder de huurtoeslaggrens aan!!
De lage inkomens betalen dan misschien maar 200 of 250 euro of zo, maar eiteindelijk betalen we met z'n allen dus weer aan die huurtoeslag!

De huren zijn dus wel degelijk hoog! En (en nu even opletten, mensjes van de overheid) hoog is niet 't zelfde als laag!!
Als er geen huurtoeslag zou zijn, zouden de huren waarschijnlijk een aardig stuk lager zijn.
ECHTER dan hadden de minima waarschijnlijk wel netto minder te besteden.
Hogere huren hadden de verhuurders niet echt kunnen vragen, dan hadden we in dit land te veel "in the face" armoe gehad. en DAT wil onze regering natuurlijk niet!
Das slecht voor de tevredenheid!

De lage huren zorgen namelijk voor enorme wachtlijsten

Bullshit!!
Zo'n 10 jaar geleden heeft onze regering zelf een belangrijke rol gespeelt in enkele veranderingen die tot deze situatie gelijd heeft:
-Ze hebben de sociale huurwoningen geprivatiseerd.
-Ze creëerden een beleid waardoor veel sociale huurwoningen door de huurders goedkoop konden worden verkocht.
-Ze creëerden een beleid wat tot gevolg had dat die woningen die wel gebouwd werden voor een groter deel uit koopwoningen bestond.
-Ze bleven stug doorgaan met het verhinderen van vrijgeven van potentiele bouwgrond, met een absolute schaarste tot gevolg. Dit beleid bestaat echter al langer dan 10 jaar tot zover ik weet.

Zoals ik al eerder aangaf, zijn de huren niet laag!
De huren zijn GVD hoog!!
Iedere (niet zo intelligente persoon) kan wel begrijpen dat huurprijzen alleen maar de lucht ingestegen zijn, niet zolang je blijft zitten in je huurwoning maar vooral als je naar een huurwoning wilt verhuizen.
Dit is toch echt een ondeugdelijk argument lijkt me...of zie ik hier iets verkeerd???
gaarne reactie

....scheef wonen
Dus als je meer gaat verdienen, moet je verhuizen?
En ik maar denken dat verhuizen hoog in de top 5 van meest stressvolle gebeurtenissen van de nederlander staat? (bovenaan staat geloof ik de dood van een familielid of zo)
Zolang mensen zich prettig voelen in hun huidige woning, zullen ze niet zo snel verhuizen.
En ik kan zo nog 2 factoren opnoemen:
-Als je verhuist naar een andere sociale huurwoning, betaal je in 1 klap veel meer huur voor 't zelfde --> mensen zijn geneigd te blijven zitten waar ze zitten
-Als je verhuist naar een sociale huurwoning, raak je al je wachttijd kwijt...voor een duurdere woning? --> mensen blijven geneigd te zitten waar ze zitten.

Waarom bestaan deze 2 redenen tot niet-verhuizen?
Door 't beleid dat door onze regering zelf instand gehouden wordt!
Ze doen dit zelf, niet diegenen die volgens hun 'te goedkoop' wonen.
Wonen is al duur genoeg. Mensen die echt genoeg geld hebben (en best wat willen uitgeven om wat meer keus te hebben in hun woonkeus) zullen meer geneigt zijn te gaan kopen.
helaas is dat nu ook duur...dankzij jullie weten wel wie.

Het CPB pleit er daarom voor de huren vrij te geven. Op die manier zullen meer huizenbezitters hun woning verhuren en zullen meer mensen met een hoog inkomen doorverhuizen naar een grotere woning. De huren zullen door de liberalisering wel verdubbelen.
De huren vrij geven...in een markt waarin de verhuurders de absolute macht hebben? Als burger hebben we al zo weinig keus in onze eigen woonbehoefden!!
Blijkbaar is wonen niet meer een recht voor ons, maar eerder een melkkoe voor bepaalde partijen.

Ik ben nog steeds naam mening dat onze regering eens heel duidelijk gemaakt moet worden dat ze hier verkeerd bezig zijn.
We moeten terug naar een situatie waarin wonen een recht is van de burger waar niet mee getoyd mag worden!!
Deze situatie heeft zo ontzettend veel verborgen lasten voor de maatschappij, het geld dat wij betalen aan meer huur (vooral als je wat boven 't minimum zit) kunnen we beter aan andere dingen besteden, zoals eigen opleiding en/of ontwikkeling.
Dit bedoel ik als een heel breed begrip, ook af en toe een massage kan iemand een beter mens maken, om 't maar effe heel kort door de bocht te zeggen.
Ik bedoel hier geen extra luxe mee of zo. Meer als verbetering van onze quality of life.

Een bevolking bet een hogere quality of life zal simpelweg productiever zijn, wat weer beter voor de economie is. Maargoed, ik ga weer terug on topic:

Als grootste verhuurder zullen vooral de woningcorporaties daarvan profiteren. Volgens het CPB levert de liberalisering verhuurders jaarlijks een slordige 2 miljard euro op. Daar staat tegenover dat de overheid flink meer geld zal moeten uittrekken om mensen met een laag inkomen te compenseren.
Ja, de woningcoorperaties zullen van liberale huren profiteren, onze regering zal moeten dokken. Uiteindelijk zullen wij met zn allen dus dokken als de huren geliberaliseert worden.

De oplossing is zowel simpel als (naar mijn mening) bijna niet haalbaar:
Meer woningen bouwen!!

Waarom onhaalbaar?
Omdat onze volksvertegenwoordiging zich niet hard maakt om voor de nederlander 't wonen op een voor nederlandse begrippen normaal niveau te houden.
Zoals 't woonbeleid nu is in nederland vind ik dus zeer on-nederlands! Hoe gek 't ook klinks voor sommigen van jullie wellicht.
Als je effe nadenkt is 't eigelijk helemaal geen gekke gedachte.

Onze regering zal structureel moeten veranderen en er weer voor onsmoeten zijn.
beetje meer motivatie voor "'t gewone volk" is essentieel, doch onhaalbaar, om ONS op een menselijke manier te vertegenwoordigen.

En zoals altijd, reacties op mijn post zijn altijd welkom, ook meningen die 't niet met me eens zijn! Kan ik weer wat van leren

Een goede dag

Edit:effe wat spelling verbeterd
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:59:23 #87
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58964830
De huren zijn niet laag, maar hoog. Bij het verdwijnen van de HRA zullen de huizenprijzen zakken en wordt het voor verhuurders aantrekkelijk om te verhuren.De huren zullen mogelijkerwijs zelfs zakken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_58965838
De oplossing is de huren aftrekbaar maken net als de hypotheeklasten goed voor de doorstroming van de hoge inkomens
Daarnaast handhaven van de huursubsidie voor de lage inkomens
Daarnaast de huurwoningen verkopen voor 70% van de taxatiewaarde, 50% van 2.500.000 huurwoningen verkopen voor 120.000 euro levert de schatkist 150 miljard op
De staatsschuld is momenteel 220 miljard euro

Dus dat zal ook een bonk rente schelen voor de staat
En uiteraard eens flink aan het bouwen gaan, goed voor inrichters, tuinaanleg, bouwmarkten, kortom voor U

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 28-05-2008 21:23:32 ]
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:28:16 #89
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_58973256
Op de lange duur zal de aanpassing van de prijzen in het vastgoed in de US voordeel hebben, betere woningen, en lagere woonlasten voor iedereen.

De kosten van de krediet crisis zijn voor 50% geëxporteerd naar Europa
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:16:09 #90
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58976125
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 13:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh ja net als de files is ook dit de schuld van de buitenlanders .

Je profilering als Wildersadept gaat prima
Nog even een kwootje van nu.nl
quote:
'Pardonners' kunnen voorrang krijgen bij woning
Uitgegeven: 28 mei 2008 20:26
Laatst gewijzigd: 28 mei 2008 20:26

DEN HAAG - Buitenlanders die onder de pardonregeling vallen, kunnen voorrang krijgen bij de toewijzing van een woning. Het is aan gemeenten om dat te bepalen en in de praktijk gebeurt dat ook.
ANP

Maar er zijn geen aanwijzingen dat anderen daarmee van de woningmarkt worden verdrongen.

Dat heeft een woordvoerster van staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) woensdag gezegd. Ze reageerde daarmee op vragen van de PVV in de Tweede Kamer.

Voorrang

Volgens die fractie had Albayrak dinsdag in een overleg met de Kamer gezegd dat mensen die op grond van het pardon hier mogen blijven, geen voorrang krijgen op de woningmarkt.

Minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) had vorig jaar echter in antwoord op schriftelijke vragen van de PVV gesteld dat 1750 'pardonners' in Amsterdam wel voorrang krijgen bij het verkrijgen van een huis.

Vogelaar wees er destijds op dat daardoor de gemiddelde wachttijd voor andere woningzoekenden tijdelijk zal toenemen.

Verdringing

PVV-Kamerlid Sietse Fritsma wilde weten welke bewindsvrouw nu de waarheid spreekt. Albayrak had het volgens haar woordvoerster tijdens het overleg niet over voorrang, maar over verdringing. Mensen kunnen volgens haar voorrang krijgen zonder dat ze daarmee anderen van de woningmarkt verdringen.

In het overleg zei Albayrak dat de mogelijke verdringing in de gaten wordt gehouden, maar dat ze geen reden heeft om te denken dat die problemen zich nu voordoen. "Die signalen zijn er vooralsnog niet", zei ze.

Brief

Albayrak en Vogelaar hebben elkaar woensdag gebeld en constateerden dat ze het met elkaar eens zijn. Ze zullen een en ander donderdag nog eens in een brief aan de Tweede Kamer uitleggen.

Inmiddels zijn 10.000 van de ruim 26.800 mensen die onder het pardon vallen, gehuisvest.
ben benieuwd naar de brief; dat wordt weer draaierij..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_58995550
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 23:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nog even een kwootje van nu.nl
[..]

ben benieuwd naar de brief; dat wordt weer draaierij..
Je doet je best inderdaad.
pi_59017741
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 15:45 schreef henkway het volgende:
De oplossing is de huren aftrekbaar maken net als de hypotheeklasten goed voor de doorstroming van de hoge inkomens
Daarnaast handhaven van de huursubsidie voor de lage inkomens
Daarnaast de huurwoningen verkopen voor 70% van de taxatiewaarde, 50% van 2.500.000 huurwoningen verkopen voor 120.000 euro levert de schatkist 150 miljard op
De staatsschuld is momenteel 220 miljard euro

Dus dat zal ook een bonk rente schelen voor de staat
En uiteraard eens flink aan het bouwen gaan, goed voor inrichters, tuinaanleg, bouwmarkten, kortom voor U
Alleen is de Staat geen eigenaar van deze woningen
pi_59023658
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 18:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Alleen is de Staat geen eigenaar van deze woningen
deze woningen zijn eigendom van de leden, dus van de huurders, voor het bezit op individuele naam stellen van de huurder, kan de overheid een fee vragen van 70% van de waarde, de huurder zal hiermee akkoord gaan.
pi_59023889
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:11 schreef henkway het volgende:

[..]

deze woningen zijn eigendom van de leden, dus van de huurders, voor het bezit op individuele naam stellen van de huurder, kan de overheid een fee vragen van 70% van de waarde, de huurder zal hiermee akkoord gaan.
Dat is pure diefstal
pi_59024002
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is pure diefstal
Nee, de woningen zijn eigendom van de collectieve leden van de woningbouwverenigingen, de huurders dus.
Voor het hypotheek vrij op naam zetten van de individuele huurder , kan een vergoeding betaald worden gelijk aan 70% van de taxatiewaarde.
pi_59024280
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee, de woningen zijn eigendom van de collectieve leden van de woningbouwverenigingen, de huurders dus.
Voor het hypotheek vrij op naam zetten van de individuele huurder , kan een vergoeding betaald worden gelijk aan 70% van de taxatiewaarde.
Waarom moet die 70% dan bij de overheid terechtkomen?
pi_59024355
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Waarom moet die 70% dan bij de overheid terechtkomen?
Omdat de overheid de grond ter beschikking heeft gesteld, zeer zachte leningen, en garanties voor de hypotheek tijdens de bouw aan de woningbouwverenigingen en de woningbouwverenigingen zijn opgericht door en met medewerking van de locale overheden.

Dus de aandelen van de corporaties horen toe aan de overheid

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 30-05-2008 23:50:27 ]
pi_59050186
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is pure diefstal
Op zich zijn de meeste van die woningen ook weggegeven door de overheid aan de corporaties. (eind jaren 80- in een poging wat te doen aan liberalisering enzo)
pi_59050441
quote:
Op zondag 1 juni 2008 16:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op zich zijn de meeste van die woningen ook weggegeven door de overheid aan de corporaties. (eind jaren 80- in een poging wat te doen aan liberalisering enzo)
juist, de flats zijn an mass gebouwd in 1965 - 1970 voor 25.000 a 30.000 GULDEN per stuk op grond die bina gratis verkocht werd met voldstrekt zachte leningen van 3% over 30 jaar.
Die corporaties zijn die uitgewoonde slecht onderhouden huizen waar nooit iets aan gemoderniseerd is dan een nieuwe ketel aan het verkopen voor de hoogste biedprijs van 200.000 euro.

En de VVD wilde zelfs geen winstbelasting laten betalen omdat zulks onbespreekbaar was
Veel van dat geld gat nu naar duistere ontwikkelingsprojekten in Turkije en Spanje die vervolgens met zwaar "verlies" worden doorverkocht.
  † In Memoriam † zondag 1 juni 2008 @ 16:26:12 #100
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59050563
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 14:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De huren zijn niet laag, maar hoog. Bij het verdwijnen van de HRA zullen de huizenprijzen zakken en wordt het voor verhuurders aantrekkelijk om te verhuren.De huren zullen mogelijkerwijs zelfs zakken.
Hoe kom je er bij dat met verdwijnen van de HRA de huizenprijzen zullen zakken? Het aanbod wordt niet groter als de HRA verdwijnt dus kan nog gewoon dezelfde prijs gevraagd worden alleen zullen minder mensen het kunnen betalen.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')