Dat lijkt een aardig sluitende analysequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
Over het algemeen wordt het woord sowieso alleen verkeerd geschreven door a) voetbalfans en b) De Gouden Kooi kijkers. Dit omdat het IQ van deze partijen ongeveer 73% lager ligt als dat van de gemiddelde Nederlander.
+1quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef pfaf het volgende:
Zouzo! Dat is wel één van de vreemdste!
Waarom 99% van de Nederlanders sowieso verkeerd schrijft snap ik ook niet. Als je het eenmaal gezien hebt, weet je het toch?
Lager ligt dan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
Over het algemeen wordt het woord sowieso alleen verkeerd geschreven door a) voetbalfans en b) De Gouden Kooi kijkers. Dit omdat het IQ van deze partijen ongeveer 73% lager ligt als dat van de gemiddelde Nederlander.
Helaas blijkt dat deel van de bevolking dat niet capabel is om het eenmaal correct te schrijven ook niet capabel om het na een juist voorbeeld correct te onthouden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef pfaf het volgende:
Waarom 99% van de Nederlanders sowieso verkeerd schrijft snap ik ook niet. Als je het eenmaal gezien hebt, weet je het toch?
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:30 schreef MPG het volgende:
[..]
Helaas blijkt dat deel van de bevolking dat niet capabel is om het eenmaal correct te schrijven ook niet capabel om het na een juist voorbeeld correct te onthouden.
Vrij apart inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.
De meeste mensen spreken het uit als zowiezo, dus die fout is nog wel te begrijpen, maar zouzou enz. begrijp ik ook niet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:40 schreef Meddo het volgende:
ja, is er eindelijk een woord dat je precies zo schijft als dat je het hoort, doen ze het nog verkeerd
Dan woonde je voorheen vast niet in .de.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn taalvaardigheid was toen ik nog in Nederland woonde absoluut niet slecht, maar dat je sowieso als sowieso schrijft weet ik ook pas sinds een paar jaar.
Idd.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:35 schreef pfaf het volgende:
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.
HAHHAHAHAHA ALSquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:38 schreef HugoBaas het volgende:
Dat schrijven mensen inderdaad erg vaak verkeerd.
Fluorescerend is daar ook een mooi voorbeeld van.
Dat is opmerkelijk, want sowieso komt naar mijn weten juist uit het Duits. Daar ergens schijnt ook de oorzaak te liggen van het regelmatig fout schrijven van het woord.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, ik woonde in .nl. Sowieso kom je in .de trouwens zelden tegen. Net als überhaupt.
Jawel, maar het wordt ook buiten FOK vaak verkeerd geschrevenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:56 schreef Jakhals het volgende:
Dat chic vaak verkeerd wordt geschreven, is juist de bedoeling! Volgens mij ken je de hele hype rondom Maikuuul niet, wel?
Tja, tenzij men het niet alleen schrijft, maar ook uitspreekt als 'zo-en-zo'.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:40 schreef Meddo het volgende:
ja, is er eindelijk een woord dat je precies zo schijft als dat je het hoort, doen ze het nog verkeerd
Pardon?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:57 schreef ScarFace- het volgende:
Je typt snel , mwa um en zouzo typen sneller
Maar omdat mensen dit woord in zoveel verschillende vormen tegenkomen, weten ze niet meer wat juist is en maken ze er zelf maar wat van lijkt mij.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef pfaf het volgende:
Waarneer zie je tegenwoordig ook nogal eens voorbijkomen. Onbegrijpelijk.quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar omdat mensen dit woord in zoveel verschillende vormen tegenkomen, weten ze niet meer wat juist is en maken ze er zelf maar wat van lijkt mij.
Niet om het goed te praten, ik erger me hier ook al flink wat jaren aan.
Het kan trouwens altijd erger. Wij hebben een klant die ons regelmatig mailt en die schrijft 'site' als 'side' bijvoorbeeld. Maar zijn ergste is nog dat hij 'wanneer' schrijft als 'wand neer'. Lezen dat soort mensen nooit iets op internet of ondertiteling ofzo? Ik vraag niet van mensen dat ze literatuur lezen ofzo, maar het moet toch op gaan vallen dat 'wand neer' geen woord is?
Dat vraag ik me ook vaak af. Het aanbod van geschreven taal is vandaag de dag toch groot genoeg zou ik zeggen, hoe bestaat het dat iemand daar niets van oppikt?quote:Op donderdag 29 mei 2008 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lezen dat soort mensen nooit iets op internet of ondertiteling ofzo? Ik vraag niet van mensen dat ze literatuur lezen ofzo, maar het moet toch op gaan vallen dat 'wand neer' geen woord is?
Dat is wel intens dom zegquote:Op donderdag 12 juni 2008 04:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Sowieso is gewoon een oerlelijk uitziend woord waar ik allergisch voor ben;
ik schrijf het dus altijd bewust als "zoiezo" en ben niet van plan dat te veranderen.![]()
![]()
![]()
Ga alsjeblieft dood. Heel snel. Aan ebola of scheurbuik of zo.quote:Op donderdag 12 juni 2008 04:01 schreef Bora-Bora het volgende:
Sowieso is gewoon een oerlelijk uitziend woord waar ik allergisch voor ben;
ik schrijf het dus altijd bewust als "zoiezo" en ben niet van plan dat te veranderen.![]()
![]()
![]()
Das ook fout trouwensquote:Op woensdag 18 juni 2008 02:56 schreef Marble het volgende:
Ga alsjeblieft dood. Heel snel. Aan ebola of scheurbuik of zo.
Iemand op een internetforum dat soort dingen toewensen. Da's sowieso wel erg sneu.quote:Op woensdag 18 juni 2008 03:57 schreef Marble het volgende:
Tja bij dit soort extreme gevallen moet zelfs ik grenzen trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |