Dat lijkt een aardig sluitende analysequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
Over het algemeen wordt het woord sowieso alleen verkeerd geschreven door a) voetbalfans en b) De Gouden Kooi kijkers. Dit omdat het IQ van deze partijen ongeveer 73% lager ligt als dat van de gemiddelde Nederlander.
+1quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef pfaf het volgende:
Zouzo! Dat is wel één van de vreemdste!
Waarom 99% van de Nederlanders sowieso verkeerd schrijft snap ik ook niet. Als je het eenmaal gezien hebt, weet je het toch?
Lager ligt dan.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
Over het algemeen wordt het woord sowieso alleen verkeerd geschreven door a) voetbalfans en b) De Gouden Kooi kijkers. Dit omdat het IQ van deze partijen ongeveer 73% lager ligt als dat van de gemiddelde Nederlander.
Helaas blijkt dat deel van de bevolking dat niet capabel is om het eenmaal correct te schrijven ook niet capabel om het na een juist voorbeeld correct te onthouden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:28 schreef pfaf het volgende:
Zouzo! Dat is wel één van de vreemdste!
Waarom 99% van de Nederlanders sowieso verkeerd schrijft snap ik ook niet. Als je het eenmaal gezien hebt, weet je het toch?
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:30 schreef MPG het volgende:
[..]
Helaas blijkt dat deel van de bevolking dat niet capabel is om het eenmaal correct te schrijven ook niet capabel om het na een juist voorbeeld correct te onthouden.
Vrij apart inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.
De meeste mensen spreken het uit als zowiezo, dus die fout is nog wel te begrijpen, maar zouzou enz. begrijp ik ook niet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:40 schreef Meddo het volgende:
ja, is er eindelijk een woord dat je precies zo schijft als dat je het hoort, doen ze het nog verkeerd
Dan woonde je voorheen vast niet in .de.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:58 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn taalvaardigheid was toen ik nog in Nederland woonde absoluut niet slecht, maar dat je sowieso als sowieso schrijft weet ik ook pas sinds een paar jaar.
Idd.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:35 schreef pfaf het volgende:
Maar waarom juist 'sowieso'? En dan bedoel ik nog niet eens een 'z' verkeerd, maar versies als: so-y-zo, zuzou of soubiesou. Ik vind het wel opmerkelijk.
HAHHAHAHAHA ALSquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:23 schreef RacerDKB het volgende:
quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:38 schreef HugoBaas het volgende:
Dat schrijven mensen inderdaad erg vaak verkeerd.
Fluorescerend is daar ook een mooi voorbeeld van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |