quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Geruchten dat Jay P. Votron eruitgeknikkerd wordt...
Hoop dat er geen nieuwe kapitaalverhoging komt om z'n afzwaaipremie te betalen...
Slechts een symbolische stap, ik denk dat de aandeelhouder pas tevreden is als Lippens (voorzitter Raad van bestuur en 'architect' van het huidgie Fortis) er ook uit gaat ... Lost het wat op ? Nee, maar het is best te begrijpen dat zo iemand eruit moet na een dergelijke misstap (en dan mag je zelf bepalen of dit de overname zelf betreft of het 'onder de pet houden' van de problemen).quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Geruchten dat Jay P. Votron eruitgeknikkerd wordt...
Hoop dat er geen nieuwe kapitaalverhoging komt om z'n afzwaaipremie te betalen...
Kun je deze uitleggen ?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:53 schreef SjonLok het volgende:
Ik doe de groeten aan de lange termijn beleggers.
Lost het wat op om een moordenaar in het gevang te gooien? Nee, maar zoiets noemen we de prijs betalen voor je falen, boetedoening, genoegdoening, of hoe je het maar wilt noemen.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:46 schreef elcastel het volgende:
[..]
Slechts een symbolische stap, ik denk dat de aandeelhouder pas tevreden is als Lippens (voorzitter Raad van bestuur en 'architect' van het huidgie Fortis) er ook uit gaat ... Lost het wat op ? Nee, maar het is best te begrijpen dat zo iemand eruit moet na een dergelijke misstap (en dan mag je zelf bepalen of dit de overname zelf betreft of het 'onder de pet houden' van de problemen).
Beetje scheef vergelijk vindt je niet ? Maar vooruit, ik ben in een goeie bui en ik snap je punt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:54 schreef RonaldRegen het volgende:
Lost het wat op om een moordenaar in het gevang te gooien? Nee, maar zoiets noemen we de prijs betalen voor je falen, boetedoening, genoegdoening, of hoe je het maar wilt noemen.
Ehm, de recidivecijfers van moord bedragen 1%, met een foutenmarge van 5%. Het is dus in theorie veiliger te stellen dat moordenaars nooit recidiverenquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:54 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Lost het wat op om een moordenaar in het gevang te gooien? Nee, maar zoiets noemen we de prijs betalen voor je falen, boetedoening, genoegdoening, of hoe je het maar wilt noemen.
Och. Hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard, in geld uitgedrukt? Vast véél minder dan het geld dat Votron 'zoek' heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:56 schreef elcastel het volgende:
[..]
Beetje scheef vergelijk vindt je niet ?
Bedankt voor de tip, dan ga ik maandag mijn directie maar eens opblazen denk ik.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:00 schreef RonaldRegen het volgende:
Och. Hoeveel is een mensenleven eigenlijk waard, in geld uitgedrukt? Vast véél minder dan het geld dat Votron 'zoek' heeft gemaakt.
Nee, dat zou niet slim zijn. Pure kapitaalvernietiging.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, dan ga ik maandag mijn directie maar eens opblazen denk ik.
Hoezo ? Ze kosten een hoop geld en het bedrijf lijkt wel een kind met een waterhoofd, we hebben 50 directeuren en 2 productie medewerkers.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:04 schreef RonaldRegen het volgende:
Nee, dat zou niet slim zijn. Pure kapitaalvernietiging.
LOL op het hakblok maar dan, met dat waterhoofd!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:06 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hoezo ? Ze kosten een hoop geld en het bedrijf lijkt wel een kind met een waterhoofd, we hebben 50 directeuren en 2 productie medewerkers.
Misschien wil Groenink Votrons plekje zelfs wel innemen...quote:Maar goed, ze moeten bij Fortis maar eens met Rijkman Groenink bellen, die regelt wel weer wat.
1. Ja, je zelf bepalen hoeveel aandelen je wilt kopen in een willekeurig bedrijf. Dat kan één aandeel zijn, honderd of misschien wel duizend. Bij Binck kan alles.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:19 schreef FB14 het volgende:
Ik weet zeker dat mijn onderstaande vragen al een keer zijn behandeld, maar ik zit al jaren de beurs te volgen en koop dan aantal aandelen 'in gedachten' en daarop is mijn rendement altijd zeer goed, dus ik wil graag eens voor de echt proberen. Nu heb ik daar een paar vragen over...
- Kun je gewoon, laten we zeggen, 100 aandelen bedrijf X bij bv. binck.nl kopen?
- Hoe gaat het met het dividend?
- Moet ik mijn winsten op de aandelen en het dividend doorgeven aan de belasting? (Zal wel lijkt me)
Thanks alvast :-D
Begin wel rustig, beleggen in gedachten is wat anders dan daadwerkelijk belggen. Het emotie-aspect wil bij sommige mensen meespelen (verkopen als de beurs omlaag gaat, terwijl die x dagen later weer stijgt, in je "gedachten" had je in die situatie waarschijnlijk niet verkocht).quote:Op zaterdag 12 juli 2008 16:19 schreef FB14 het volgende:
Ik weet zeker dat mijn onderstaande vragen al een keer zijn behandeld, maar ik zit al jaren de beurs te volgen en koop dan aantal aandelen 'in gedachten' en daarop is mijn rendement altijd zeer goed, dus ik wil graag eens voor de echt proberen. Nu heb ik daar een paar vragen over...
- Kun je gewoon, laten we zeggen, 100 aandelen bedrijf X bij bv. binck.nl kopen?
- Hoe gaat het met het dividend?
- Moet ik mijn winsten op de aandelen en het dividend doorgeven aan de belasting? (Zal wel lijkt me)
Thanks alvast :-D
In 1997 was de earningsyield op aandelen veel lager dan een bankrekening (abnormaal hoge k/w's), dus toen was het al volkomen duidelijk dat het rendement op aandelen in de komende jaren erg laag zou zijn. De per saldo zijwaardse beweging is dus geen verrassing.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:53 schreef SjonLok het volgende:
De AEX staat nu lager dan op 25 juni 1997.
Ik doe de groeten aan de lange termijn beleggers.
Ja dat zat ik me laatst ook al af te vragen. Raar dat de prijs van de AEX hetzelfde is, maar dat de bedrijven die er genoteerd zijn veel groter zijn, en veel meer winst en omzet maken dan toen. Alhoewel het op dit moment waarschijnlijk tegenvalt met de winst.quote:Op zondag 13 juli 2008 21:58 schreef SeLang het volgende:
Momenteel is de prijs van de AEX ongeveer gelijk aan die in 1997, echter de waarde is veel en veel hoger dan in 1997 omdat de onderliggende winsten veel hoger zijn.
quote:Op zondag 13 juli 2008 23:34 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ja dat zat ik me laatst ook al af te vragen. Raar dat de prijs van de AEX hetzelfde is, maar dat de bedrijven die er genoteerd zijn veel groter zijn, en veel meer winst en omzet maken dan toen. Alhoewel het op dit moment waarschijnlijk tegenvalt met de winst.
Wat valt er toe te lichten? De prijs van aandelen wordt bepaald door het simpele mechanisme van vraag en aanbod. Blijkbaar is er, ondanks de onderliggende waarde, tegenwoordig bijna geen hond meer die die rommel nog wil hebben.quote:Op zondag 13 juli 2008 23:52 schreef Aegir het volgende:
[..]
daar begrijp ik dus echt helemaal niks van, als iemand dat kan toelichten, heel graag
Ja, die van iShares bijvoorbeeld (zoek bij fondsen even op iShares)quote:Op maandag 14 juli 2008 00:24 schreef onderscheid het volgende:
kan je via binck ook gewoon een indexfonds kopen? ze vermelden het niet op hun site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |