Nou, als je zelf goede basis kennis hebt van cavia's is er niets mis mee.quote:Op zondag 29 juni 2008 21:50 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik ga dan altijd een beetje twijfelen als mensen hun beestje op marktplaats zetten.
Het is meer het gevoel dat ik zelf nooit een beest op marktplaats zal verkopen....quote:Op zondag 29 juni 2008 22:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nou, als je zelf goede basis kennis hebt van cavia's is er niets mis mee.
Dan kun je zelf een beetje bepalen hoeveel verstand de fokker heeft etc.
Zelf heb ik ook een "marktplaatscavia."
Nee oke je hebt natuurlijk altijd zelf in de hand waar ze naar toe gaan, maar toch ik weet het niet, is gewoon een gevoel.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
ach, ik overweeg om mijn beertjes ook op marktplaats te zetten. Natuurlijk zou ik mijn diertjes nooit aan de eerste beste verkopen, maar de kans is ook best aanwezig dat er net wél dat ene lieve leuke baasje op reageert die ze anders niet gezien zou hebben. Ze gaan echt niet met het eerste beste gezin mee dat het 'zooooo leuk' lijkt voor de kinderen....
Wat ontzettendquote:Op maandag 30 juni 2008 20:53 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Emma met haar nieuwe zusje Eva:
[ afbeelding ]
Op de foto op marktplaats leek ze veel groter! Het is echt een super klein schatje!
Emma begon een beetje haartjes te plukken maar nu zitten ze beiden onder het hooi
nee jij voegt echt wat toe iddquote:Op maandag 30 juni 2008 22:12 schreef aychelle het volgende:
nuttelose beeste .. .
mijn zus heeft een cavia ... ze ziet er schattig uit totdat ze met een piepstem begint te krijsen. daarom ben ik blij dat ze niet zo langmeegan, want het hok stinkt ook vreselijk.quote:
Spelling is jou vreemd?quote:Op maandag 30 juni 2008 22:12 schreef aychelle het volgende:
nuttelose beeste .. .
Als ze nu wat vaker het hok schoonmaakt, zou het een stuk schelenquote:Op maandag 30 juni 2008 22:18 schreef aychelle het volgende:
[..]
mijn zus heeft een cavia ... ze ziet er schattig uit totdat ze met een piepstem begint te krijsen. daarom ben ik blij dat ze niet zo langmeegan, want het hok stinkt ook vreselijk.
Idd. Een goed verzorgde cavia stinkt absoluut niet. Ook is het aan te raden 2 cavia's ipv 1 te houden, 1 cavia kan inderdaad erg vervelend zijn omdat hij of zijn erg eenzaam is.... Maar als ik dit zou hoor kun je er beter helemaal geen houden....quote:Op maandag 30 juni 2008 22:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ze nu wat vaker het hok schoonmaakt, zou het een stuk schelen
Tussen de zes en acht is normaal zeggen ze. Tuttel was wel een oude tante (tja, maar ik jatte ook alle bloemkool randjes in de supermarktquote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Tien is echt oud voor een cavia, well done![]()
Mijn oudste caaf is slechts 6 geworden.
Ze was ook volwassen en leerde zo ontzettendquote:
een uur uit de kooi is nog altijd 23 uur alleen. Maar als een cavia van jongs af aan alleen wordt gehouden en niet beter gewend is, dan weet deze ook niet meer beter en lijkt hij of zij gelukkig zoals het is. Maar als je later had besloten om er nog een cavia bij te zetten weet ik zeker dat je had gezien dat ze dan nóg gelukkiger was geweestquote:Op dinsdag 1 juli 2008 02:02 schreef Musje456 het volgende:
Ik had een Cavia, Tuttel. Elke dag was ze minstens een uur uit de kooi en zat ze bij me, speelden we op de bank of kreeg ze aandacht. Daarnaast waren de katten (drie poezels) erg geinteresseerd, en gaven aandacht altijd onder toezicht, maar ze waren altijd lief voor elkaar
Absoluut een afrader.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:17 schreef miss-piggy het volgende:
Wie heeft er ervaring met caviatuigjes? (nou ja dit word konijnentuigje, mijn caaf is beetje te dik voor dat ienieminie caviatuigje)
Klopt, twee volwassen beren worden niet snel vriendjes, dat gaat of dat gaat niet. Maar het doet erniet toe of ze vriendjes worden of niet, ze weten nu hoe het is om met een andere caaf samen te leven en ze willen beiden heel graag contact, ze beseffen zich nu wel wat ze missen en dat is gewoon sneu.....quote:Op zondag 6 juli 2008 00:20 schreef Artificial-life het volgende:
Ja weet ik, het plan was ook wel dat als ze vriendjes zouden worden hij kon blijven. Maar dat zijn ze niet geworden, het lijkt wel lief op de foto maar veel aandacht hebben ze niet zo voor elkaar.
Ze hebben allebei een eigen kooi en staan wel een stuk van elkaar. Het zijn trouwens allebei mannetjes, niet te missen met zulke grote ballen!! Maar het zijn niet mijn cavia's, die van mijn zus, dus ik ga er verder niet over.
khad paar maand geleden al een caviatuigje gehaald. Alleen is mijn caaf iets te dikquote:Op zondag 6 juli 2008 04:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Absoluut een afrader.
Door de bouw van een cavia (bijna geen nek) laat je hem snel stikken.
Bovendien wat hierboven wordt gezegt: ze raken snel in paniek en zullen zich zo snel mogelijk eruit willen wurmen. Geen prettig gezicht.
Er zijn wel cavia tuigjes op de markt, maar dat is eigenlijk net als plastic hamsterballen: niet geschikt voor het dier zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |