Accute metaalmoeheid voor elk van die ondingen. Liefst als de bestuurder net even een heuveltje afgaat.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:04 schreef tonja het volgende:
http://www.fietsfabriek.nl/
Mijn buren vervoeren hun kids met fietsen van deze fabrikant.
quote:Nosh schreef het volgende:
Accute metaalmoeheid voor elk van die ondingen. Liefst als de bestuurder net even een heuveltje afgaat.
En neemt belachelijk veel ruimte in, zowel op het fietspad als bij de fietsrekken, en dan heb ik het nog niet over de kamikazestijl die de gemiddelde hippe jonge moeder hanteert als ze haar twee halflang harige kindjes naar dwarsfluittraining moet brengen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 04:19 schreef t_igger het volgende:
[..]
Een bakfiets is geen onding!
Fietsfabriek is een goed & degelijk merk!
Zo ongeveer ieder ander B merk roest weg zodra je het buiten laat staan!
Verschil in kwaliteit is te zien hier in de straat!
Dank u.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 08:37 schreef Nosh het volgende:
[..]
En neemt belachelijk veel ruimte in, zowel op het fietspad als bij de fietsrekken, en dan heb ik het nog niet over de kamikazestijl die de gemiddelde hippe jonge moeder hanteert als ze haar twee halflang harige kindjes naar dwarsfluittraining moet brengen.
Wat voor koppeling zit er op? Bij sommige fietsenwinkels kan je redelijk universele koppelingen kopen met een piefje aan je fiets en een stuk met een veer en borgpen aan de kar. Is in verhouding tot je kar misschien wat duur (ongeveer 25 euro incl. 1 piefje) maar ik vind 'm niet moeilijk vast of los te maken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:59 schreef Suzanna het volgende:
Wat ik wel een groot nadeel vind is dat hij erg moeilijk op de fiets te bevestigen is, daar moet je echt heel sterk voor zijn (lukt mij dus niet).
Bij de Burley kan je de wandelset gewoon laten zitten, daar klap je alleen het neuswiel op of neer (bij wel meer karren trouwens. Chariot volgens mij ook, Dolphin volgens mij niet). De duwstang moet er wel af trouwens als je 'm op wil vouwen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:46 schreef AidanWulf het volgende:
Tnx voor de tips.Ik zoekm idd een die ook snel op -en af te bouwen is (naar wandelkar) en die niet te zwaar is.
Ik had altijd nog een zitje op de fiets waar ik 1 van de kinderen in zette als er weer een drama was. En ik heb ook wel eens overwogen om een schot op maat te maken en die in de kar te plaatsen (Ja het is echt zo erg geweest) Maar gelukkig ging het meestal wel goed hoorquote:Op woensdag 21 mei 2008 12:03 schreef Coelho het volgende:
Wij hebben de Kidcar Comfort. Om kort te zijn: geweldig ding! Het enige waar we komende zomer tegenaan gaan lopen, is dat we het niet vertrouwen om onze baby bij onze dreumes in de kar te zetten.
Leuk zeg! Je kinderen lijken in ieder geval aan elkaar gewaagd, maar om de baby te beschermen, ben ik ook iets van een schotje aan het overwegen. Geen idee of het realiseerbaar is...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 07:45 schreef melonovy het volgende:
[..]
Ik had altijd nog een zitje op de fiets waar ik 1 van de kinderen in zette als er weer een drama was. En ik heb ook wel eens overwogen om een schot op maat te maken en die in de kar te plaatsen (Ja het is echt zo erg geweest) Maar gelukkig ging het meestal wel goed hoor
[ afbeelding ]
De gordels is geen probleem. Tijn is ongeveer net zo oud als Julia (wellicht wel wat groterquote:Op de Burley zit het wandelwiel standaard op de stang vast en kun je heel simpel naar beneden klappen. Stang een stukje inschuiven en klaar om te wandelen (al vind ik 'm dan nog best 'raar' uitsteken). Bij de Hema kar moet je de stang onder de wagen wegklappen; dat betekent dat je de kinderen uit de wagen moet halen, wagen op z'n kant, stang wegklappen, wiel erop en kinderen weer terug. Bij het even boodschappen doen laat ik de stang dus gewoon zitten en kijk gewoon goed uit.
De Hema-kar als wandelwagen is wel erg prettig wandelen, hij loopt lekker licht.
Wat jij hier beschrijft heet bij de Chariot een joggerset. Voor de Chariot is er ook een buggyset, met twee voorwielen die je er even onder moet schroeven. (Gaat heel gemakkelijk, kinders hoeven de kar niet uit.)quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:02 schreef anneja het volgende:
[..]
Bij de Burley kan je de wandelset gewoon laten zitten, daar klap je alleen het neuswiel op of neer (bij wel meer karren trouwens. Chariot volgens mij ook, Dolphin volgens mij niet). De duwstang moet er wel af trouwens als je 'm op wil vouwen.
Dit zou ik ook willen, maar ben bang dat de ene de andere niet met rust kan laten of te hardhandig wordt. Ongegronde vrees bij jouw kinderen?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 20:41 schreef E.T. het volgende:
Dreumes (16 mnd) en baby (6 weken) in Hema-kar:
[ afbeelding ]
Overigens ook een Burley Cub in bezit... allebei z'n voor- en nadelen
Ik ga ze niet zo achter de fiets hangen.. dan gaat kleuter naast de baby en dreumes in het zitje op de fietsquote:Op maandag 26 mei 2008 15:54 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dit zou ik ook willen, maar ben bang dat de ene de andere niet met rust kan laten of te hardhandig wordt. Ongegronde vrees bij jouw kinderen?
Als je 12 juli op de draagdoek-in komt kun je de mijne Lucie's bolide uittestenquote:Op woensdag 28 mei 2008 21:32 schreef Jelief het volgende:
Ik ga hier nog een keer de linkjes bekijken, ik denk zo maar dat wij tzt ook aan een fietskar gaan.
Thnx, ik ga er zeker eens naar kijken, waarschijnlijk zodra deze echt aan z'n eindje is. Verkopen kan ik 'm niet meer met goed fatsoenquote:Op zondag 25 mei 2008 11:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
De gordels is geen probleem. Tijn is ongeveer net zo oud als Julia (wellicht wel wat groter) maar die zit prima in de gordels (kijk maar op de foto). De gordels schuiven gewoon naar boven en naar beneden over een apart, verticaal 'lint'. Ik zie wel dat de onderste gordel erg lang is op de foto, ik weet zo ff niet of die nu op de kortste stand staat of dat ie standaard zo lang is.
In het begin wel. Maar mijn fietskar is niet breder dan de fiets zelf. Denk dat dat met elke kar zo ongeveer is!quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:27 schreef Ynske het volgende:
Hebben jullie nooit de angst dat je niet past?
Hier het fietspad heeft 2 paaltjes staan, en daar kom je met fietstassen maar net tussendoor.
En als je zo'n weg hebt met een tussenstukje, zijn de fietsen dan niet te lang met die kar erachter?
Neuj zeg! Noem mij een schijterd, maar ik ben met de fiets heel voorzichtig. En zeker met Kendahl voorop! Als het donker is en ik ben mijn lampjes vergeten, ben ik zo iemand die iemand anders opbelt om een lift met de auto te vragen. Of ik ga lopen.quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:58 schreef ShaoliN het volgende:
Alleen een blinde ziet zo'n kar over het hoofd. Of jij moet het type fietser zijn die nog snel even voorrang neemt terwijl het eigenlijk niet meer kan
Mijn fietskar is een relatief brede kar, en hij is net zo breed als een rolstoel. Met fietskarren die breder zijn dan 80 cm mag je op de weg rijden, dus als het niet past heb je meestal wel een uitwijkmogelijkheid.quote:Op donderdag 29 mei 2008 10:29 schreef MeNicole het volgende:
[..]
In het begin wel. Maar mijn fietskar is niet breder dan de fiets zelf. Denk dat dat met elke kar zo ongeveer is!
Deze gaat binnenkort maar in de verkoop trouwensquote:Op zaterdag 24 mei 2008 21:11 schreef E.T. het volgende:
Ik vond nog een foto van de Burley in gebruik
[ afbeelding ]
Als in binnen enkele weken?quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Deze gaat binnenkort maar in de verkoop trouwens
Oi, dat ligt toch iets boven mijn budget, al is de kar het zeker waard gok ik (Burley is toch wel hèt merk zo lees ik).quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Hij gaat inderdaad bij voorkeur wel binnen enkele weken de deur uit. De kar met 2 fietskoppelingen. De kar is nu anderhalf jaar oud en nauwelijks gebruikt (in tegenstelling tot de hemakar). Vraagprijs zal zo rond de 350,- liggen.
Die van mij staat nog in de schuur te wachten op een nieuwe eigenaarquote:Op donderdag 11 februari 2010 08:58 schreef Suzanna het volgende:
Tja, ik vind een fietskar altijd nog warmer dan achterop de fiets (of lopend)dus ik vind 't juist ideaal.
Ik wil graag weten of er mensen zijn met ervaringen over de Burley Cub - volgens mij is dat de breedste fietskar die er is.
Saskia fietst liever zelfquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:53 schreef Suzanna het volgende:
Volgens mij is een fietskar in wezen minder gevaarlijk, want als je met bakfiets (tweewieler dan) en al omvalt, vallen je kinderen ook om. Als je met de gewone fiets valt, valt de fietskar niet, die blijft stabiel staan (als 't goed is). Maar het nadeel is weer dat je je kinderen niet in het zicht hebt. Die van mij ruziën nog weleens.
E.T. Waarom doen jullie de Burley cub weg? Lijkt me juist handig met drie kinderen? Ben gewoon benieuwd
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:40 schreef beefcake het volgende:
Ik heb een Burley Cub![]()
Mijn jongens van bijna 6 en net 3 kunnen er nog steeds samen in. Ik vind dat hij makkelijk op de fiets te zetten is en als wandelwagen is hij ook fijn. Inklappen doe ik eigenlijk nooit dus ik kan je niet vertellen of dat snel en makkelijk gaat. Hij is ook behoorlijk breed en past niet zomaar door de schuurdeur dus hij staat altijd buiten.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 maart 2010 15:04 schreef Suzanna het volgende:
E.T., ik had nog een vraagje... kun je bij de Burley Cub ook een maxi-cosi én een kind ernaast hebben? Dat leek me wel handig gezien de recente ontwikkelingen bij ons
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |