abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:07:24 #26
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58883997
Wat een schattige plaatjes ...
  zaterdag 24 mei 2008 @ 21:11:57 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58884110
Ik vond nog een foto van de Burley in gebruik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zondag 25 mei 2008 @ 00:25:37 #28
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58890529
Wat Suzanna al zegt, heeeele lieve plaatjes

E.T., wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de Hema en de Burley kar?
De Burley komt zo te zien wel overeen met de Chariot Comfort.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_58890753
Bedankt Anneja Ik weet alleen niet of zo'n Hemakar makkelijk opvouwbaar is (wel een vereiste) maar daar kan ik wel achter komen natuurlijk. Hij stond alleen niet in onze Hema, komt misschien nog? Zal eens op Marktplaats gaan kijken.
  zondag 25 mei 2008 @ 10:13:09 #30
3011 E.T.
pi_58893387
Het bovendeel van de Hema-kar is behoorlijk snel plat te leggen (dwarsstang los, en twee zijkanten naar binnen leggen)

De Burley is om te beginnen ruimer, Saskia kan daarin met gestrekte benen zitten en heeft nog voldoende hoofdruimte over.. De Hema wordt wat krap voor haar.
De Burley heeft een kunstoffen bak en daardoor handigere bagage-ruimte. (in de hema-kar verlies je sneller boodschappen omdat het alleen door de twee klittenbandjes van de achterwand tegengehouden wordt, bij de Burley ligt het wat dieper en zit de achterwand (en alle andere sluitingen ook) met drukkers ipv klittenband)
Op de Burley zit het wandelwiel standaard op de stang vast en kun je heel simpel naar beneden klappen. Stang een stukje inschuiven en klaar om te wandelen (al vind ik 'm dan nog best 'raar' uitsteken). Bij de Hema kar moet je de stang onder de wagen wegklappen; dat betekent dat je de kinderen uit de wagen moet halen, wagen op z'n kant, stang wegklappen, wiel erop en kinderen weer terug. Bij het even boodschappen doen laat ik de stang dus gewoon zitten en kijk gewoon goed uit.
De Hema-kar als wandelwagen is wel erg prettig wandelen, hij loopt lekker licht.

Voor ons vakantiehuisje is de Hema kar een goede keus; wordt gebruikt voor een beetje recreatief fietsen en nu als 'duo-wagen', de Burley staat thuis en is in gebruik als alternatief voor een auto en voldoet hier dus beter

Overigens vind ik dat je je nog best verkijkt op de last die je meesleurt. Hoe licht ze ook rijden, je merkt toch wel dat je een kilo of 40 achter je aan hebt slepen en met het windje tegen is dat best een hele trap
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:14:38 #31
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58894095
Hoe ik de kinderen meestal vervoer is Julia voorop, Noa achterop, en Emma in haar eentje prinsheerlijk in de fietskar. Samen in de fietskar wordt weleens klieren en ruziemaken, zeker op een langer ritje (nu vaak niet meer dan vijf minuten in de fietskar). Noa wil ook liever achterop de fiets, en Emma wil juist heel graag in de fietskar. Komt wel mooi uit dus.

Kun je de Hema-kar wel goed/makkelijk/snel ombouwen tot wandelwagen E.T.? en zitten de gordels laag genoeg voor een kleiner kind, kunnen ze eventueel versteld worden? ik wil namelijk gaan kijken naar een andere kar omdat ik deze gewoon niet van de fiets af kan halen, teveel kracht moet zetten. Is dat bij een hema-kar wel goed te doen?
Julia kan ook eigenlijk niet goed in de gordels zitten bij deze fietskar, gordels zitten erg hoog dus zijn standaard voor een veel groter kind, lijkt het wel. Vind ik niet zo veilig.
  zondag 25 mei 2008 @ 11:23:02 #32
3011 E.T.
pi_58894242
quote:
Op de Burley zit het wandelwiel standaard op de stang vast en kun je heel simpel naar beneden klappen. Stang een stukje inschuiven en klaar om te wandelen (al vind ik 'm dan nog best 'raar' uitsteken). Bij de Hema kar moet je de stang onder de wagen wegklappen; dat betekent dat je de kinderen uit de wagen moet halen, wagen op z'n kant, stang wegklappen, wiel erop en kinderen weer terug. Bij het even boodschappen doen laat ik de stang dus gewoon zitten en kijk gewoon goed uit.
De Hema-kar als wandelwagen is wel erg prettig wandelen, hij loopt lekker licht.
De gordels is geen probleem. Tijn is ongeveer net zo oud als Julia (wellicht wel wat groter ) maar die zit prima in de gordels (kijk maar op de foto). De gordels schuiven gewoon naar boven en naar beneden over een apart, verticaal 'lint'. Ik zie wel dat de onderste gordel erg lang is op de foto, ik weet zo ff niet of die nu op de kortste stand staat of dat ie standaard zo lang is.
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2008 @ 14:59:06 #33
141844 Macka66
pi_58920050
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:02 schreef anneja het volgende:

[..]

Bij de Burley kan je de wandelset gewoon laten zitten, daar klap je alleen het neuswiel op of neer (bij wel meer karren trouwens. Chariot volgens mij ook, Dolphin volgens mij niet). De duwstang moet er wel af trouwens als je 'm op wil vouwen.
Wat jij hier beschrijft heet bij de Chariot een joggerset. Voor de Chariot is er ook een buggyset, met twee voorwielen die je er even onder moet schroeven. (Gaat heel gemakkelijk, kinders hoeven de kar niet uit.)

Lucie en ik hebben vandaag onze derdehands Chariot met buggyset in gebruik genomen, en we vinden 'm
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 26 mei 2008 @ 15:54:24 #34
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_58921109
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 20:41 schreef E.T. het volgende:
Dreumes (16 mnd) en baby (6 weken) in Hema-kar:
[ afbeelding ]

Overigens ook een Burley Cub in bezit... allebei z'n voor- en nadelen
Dit zou ik ook willen, maar ben bang dat de ene de andere niet met rust kan laten of te hardhandig wordt. Ongegronde vrees bij jouw kinderen?
  maandag 26 mei 2008 @ 16:12:20 #35
3011 E.T.
pi_58921462
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:54 schreef Coelho het volgende:

[..]

Dit zou ik ook willen, maar ben bang dat de ene de andere niet met rust kan laten of te hardhandig wordt. Ongegronde vrees bij jouw kinderen?
Ik ga ze niet zo achter de fiets hangen.. dan gaat kleuter naast de baby en dreumes in het zitje op de fiets

Maar al wandelend viel het me 100% mee
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:32:40 #36
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58973373
Ik ga hier nog een keer de linkjes bekijken, ik denk zo maar dat wij tzt ook aan een fietskar gaan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 28 mei 2008 @ 21:46:50 #37
141844 Macka66
pi_58973749
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:32 schreef Jelief het volgende:
Ik ga hier nog een keer de linkjes bekijken, ik denk zo maar dat wij tzt ook aan een fietskar gaan.
Als je 12 juli op de draagdoek-in komt kun je de mijne Lucie's bolide uittesten
  woensdag 28 mei 2008 @ 23:40:50 #38
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58976939
Oh dat is mooi! twee vliegen in een klap!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 29 mei 2008 @ 08:43:58 #39
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58980664
Ik weet gewoon dat Kendahl liever voorop zit. Hij zou ook proberen om het kapje los te maken en dan met die kleine handjes tussen de spaken komen. Bovendien vind ik het maar eng. Stel dat een auto de bak over het hoofd ziet? Je gaat mij niet vertellen dat zo'n ding autobestendig is...

Dat ski-ding ziet er wel leuk uit, ja. Moet je wel een beetje kunnen langlaufen en niet van steile stukken afgaan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58981392
Een goede fietskar schuift voor de auto uit inplaats van dat hij stukgereden wordt. Probeer dat eens met een fietsstoeltje
Maar je hoeft niet, hè?!
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:58:38 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_58981909
Alleen een blinde ziet zo'n kar over het hoofd. Of jij moet het type fietser zijn die nog snel even voorrang neemt terwijl het eigenlijk niet meer kan
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:01:15 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58981967
Ik rijd gewoon extra voorzichtig met fietskar plus kinders erin. Kijk nog eens drie keer goed en neem niet het kleinste risico. Ik wacht liever een minuutje dan te vroeg de straat op te gaan en maar net-aan veilig aan de overkant te komen. Bovendien stoppen veel auto's automatisch, kweet niet precies waarom maar ze doen het (om mij voor te laten gaan).
Oh ja, trouwens, er zit ook zo'n lange vlag aan (knaloranje) en die valt echt wel op hoor. Zowiezo, een knalgeel-met-blauwe kar...niemand ziet die over het hoofd ...
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:04:31 #43
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58982034
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:23 schreef E.T. het volgende:

[..]

De gordels is geen probleem. Tijn is ongeveer net zo oud als Julia (wellicht wel wat groter ) maar die zit prima in de gordels (kijk maar op de foto). De gordels schuiven gewoon naar boven en naar beneden over een apart, verticaal 'lint'. Ik zie wel dat de onderste gordel erg lang is op de foto, ik weet zo ff niet of die nu op de kortste stand staat of dat ie standaard zo lang is.
Thnx, ik ga er zeker eens naar kijken, waarschijnlijk zodra deze echt aan z'n eindje is. Verkopen kan ik 'm niet meer met goed fatsoen ...
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:15:30 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58982280
Ik weet dat dit niet V&A is, maar wij hebben nog een Kidcar te koop. Wie interesse heeft pm-t me maar voor de bijzonderheden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 mei 2008 @ 10:27:45 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58982571
Hebben jullie nooit de angst dat je niet past?
Hier het fietspad heeft 2 paaltjes staan, en daar kom je met fietstassen maar net tussendoor.
En als je zo'n weg hebt met een tussenstukje, zijn de fietsen dan niet te lang met die kar erachter?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_58982620
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:27 schreef Ynske het volgende:
Hebben jullie nooit de angst dat je niet past?
Hier het fietspad heeft 2 paaltjes staan, en daar kom je met fietstassen maar net tussendoor.
En als je zo'n weg hebt met een tussenstukje, zijn de fietsen dan niet te lang met die kar erachter?
In het begin wel. Maar mijn fietskar is niet breder dan de fiets zelf. Denk dat dat met elke kar zo ongeveer is!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 29 mei 2008 @ 10:55:58 #47
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_58983226
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 09:58 schreef ShaoliN het volgende:
Alleen een blinde ziet zo'n kar over het hoofd. Of jij moet het type fietser zijn die nog snel even voorrang neemt terwijl het eigenlijk niet meer kan
Neuj zeg! Noem mij een schijterd, maar ik ben met de fiets heel voorzichtig. En zeker met Kendahl voorop! Als het donker is en ik ben mijn lampjes vergeten, ben ik zo iemand die iemand anders opbelt om een lift met de auto te vragen. Of ik ga lopen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_58985717
Mijn fietskar steekt aan de linkerkant iets uit, hij zit niet precies in het midden. Aan de rechterkant komt hij precies tot waar mijn fietstas ook komt. Dus daar houd ik altijd rekening mee als ik ergens langs of tussendoor fiets. En tussen paaltjes kan ik trouwens altijd prima door! Ik kneep hem in het begin ook daarvoor hoor!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2008 @ 17:52:02 #49
141844 Macka66
pi_58993122
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:29 schreef MeNicole het volgende:

[..]

In het begin wel. Maar mijn fietskar is niet breder dan de fiets zelf. Denk dat dat met elke kar zo ongeveer is!
Mijn fietskar is een relatief brede kar, en hij is net zo breed als een rolstoel. Met fietskarren die breder zijn dan 80 cm mag je op de weg rijden, dus als het niet past heb je meestal wel een uitwijkmogelijkheid.
pi_62305441
Is er ooit een ANWB test naar fietskarren geweest? Ik ben aan het rondsurfen maar er zijn maar weinig sites waar de afmetingen aangegeven worden (of ik kan ze niet vinden natuurlijk!). Aangezien het ons doel is om uiteindelijk tweedehands te kopen zou het wel lekker zijn om te weten naar welk type we op zoek kunnen.

Een zo smal mogelijke tweepersoonskar voor twee keer in de week naar het kinderdagverblijf en af en toe een boodschapje. Als iemand nog iets weet

edit: doorgang opgemeten, die is maar 72 cm. Ik denk dat ik mijn hoop op een fietskar die zonder problemen de schuur in kan maar op moet geven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')