Nu voldoen varkensvlees die in Nederlandse schappen liggen, aan vrijwel alle veiligheideisen. Nu anno 2008 mogen moslims wel varkensvlees eten, daar deze tegenwoordig geen wormen, bacteriën, etc. bevat?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:13 schreef Semisane het volgende:
Heeft volgens mij te maken met het feit dat als varkensvlees niet op een juiste manier geslacht wordt en je het niet goed doorbakt het nogal ongezond vlees is, veel wormen, bacteriën en ander soort narigheden.
En het kwam vroeger regelmatig voor dat men ziek werd van het eten van varkensvlees, dus zag men varkens(vlees) als onrein en slecht.
Yup, alleen kosjer vlees is toegestaan.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voedsel dat is bereid door atheïsten of Hindoes toch ook?
Nope. Gods wil is wet.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:21 schreef DroogDok het volgende:
Varkenshaas![]()
Ham![]()
Bacon![]()
Voedselwetten![]()
Vroeger was het wellicht ivm hygiene niet wenselijk en is daarom tot "goddelijk decreet" omgevormd, maar onder de huidige omstandigheden kan het natuurlijk prima.
Ach ik ken ook genoeg moslims voor wie God's wil net iets minder wet is als het hen niet uitkomt zoals bijvoorbeeld in het geval van alcohol.quote:
In dat tijdperk, wel. Maar de omstandigheden veranderen. Zo moesten we vroeger betalen met kamelen. En nu kan dat (Europa) niet meer.quote:
Tja, maar 'gods wil is wet' is natuurlijk wel het meest zeggende antwoord op de vraag van de OP.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ik ken ook genoeg moslims voor wie God's wil net iets minder wet is als het hen niet uitkomt zoals bijvoorbeeld in het geval van alcohol.
Verdwaalde zielen heb je onder elk volk. Maar dat doet geen afbreuk aan het Eeuwige Woord van God tot het Einde der Tijden.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach ik ken ook genoeg moslims voor wie God's wil net iets minder wet is als het hen niet uitkomt zoals bijvoorbeeld in het geval van alcohol.
De Koran is niet geopenbaard voor Arabië voor de desbetreffende periode, maar een leidraad voor de gehele mensheid voor alle eeuwen en plaatsen. Geen enkele rechtschapen Moslim zal jouw aansporing om het verbod van varkensvlees door de vingers te zien serieus nemen.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:36 schreef Jakhals het volgende:
[..]
In dat tijdperk, wel. Maar de omstandigheden veranderen. Zo moesten we vroeger betalen met kamelen. En nu kan dat (Europa) niet meer.
De koran moet naar tijd en plaats geïnterpreteerd worden, zoals deze geopenbaard werd. Het is geen volledig universele waarheid.
Zijn er dan kamelen in Europa?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:51 schreef Super7fighter het volgende:
De Koran is niet geopenbaard voor Arabië voor de desbetreffende periode, maar een leidraad voor de gehele mensheid voor alle eeuwen en plaatsen.
quote:
Is roken niet haram (verboden)? Aangezien er op een pakje sigaretten duidelijk aangegeven staat dat het roken dodelijk is en zelfmoord in de Islam verboden is.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:59 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Volgens de richtlijnen van de Koran en ahadith is roken ook makruh. (=afgeraden).
je vermoord jezelf ook niet, dat doet de sigaret wel voor je... en roken is niet dodelijk, het KAN dodelijk zijn... maar goed, leven is ook dodelijk... (ja, zelf roker..)quote:Op maandag 19 mei 2008 19:49 schreef Tevik het volgende:
[..]
Is roken niet haram (verboden)? Aangezien er op een pakje sigaretten duidelijk aangegeven staat dat het roken dodelijk is en zelfmoord in de Islam verboden is.
Zo staat het ook in de Bijbel in Deuteronomium 14, dieren met gespleten hoeven die hun voedsel herkauwen.quote:Op maandag 19 mei 2008 15:24 schreef LXIV het volgende:
Is het paard wel rein in de islam? In het jodendom in ieder geval niet (geen gespleten hoeven)
Drink je wel alcohol?quote:Op maandag 19 mei 2008 22:20 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo staat het ook in de Bijbel in Deuteronomium 14, dieren met gespleten hoeven die hun voedsel herkauwen.
Ik ben zelf veganist en eet helemaal geen vlees.
de pest was 500 jaar laterquote:Op maandag 19 mei 2008 22:29 schreef katerwater het volgende:
Ik dacht dat varkens toen verboden waren omdat zij drager van de pest waren
quote:Op maandag 19 mei 2008 15:13 schreef Semisane het volgende:
Heeft volgens mij te maken met het feit dat als varkensvlees niet op een juiste manier geslacht wordt en je het niet goed doorbakt het nogal ongezond vlees is, veel wormen, bacteriën en ander soort narigheden.
En het kwam vroeger regelmatig voor dat men ziek werd van het eten van varkensvlees, dus zag men varkens(vlees) als onrein en slecht.
Zoiets in ieder geval. Verder zijn varkens ook gewoon een beetje vieze beesten om te zien.
Zeg dat maar niet te hardquote:Op maandag 19 mei 2008 16:21 schreef DroogDok het volgende:
Varkenshaas![]()
Ham![]()
Bacon![]()
Voedselwetten![]()
Vroeger was het wellicht ivm hygiene niet wenselijk en is daarom tot "goddelijk decreet" omgevormd, maar onder de huidige omstandigheden kan het natuurlijk prima.
Dat schijnen ratten geweest te zijn (algemene opvatting), niet varkensquote:Op maandag 19 mei 2008 22:29 schreef katerwater het volgende:
Ik dacht dat varkens toen verboden waren omdat zij drager van de pest waren
Niet waarquote:
Dat is toch zo omdat een bepaalde profeet aanverwante in directe lijn van het varken is?quote:Op maandag 19 mei 2008 15:02 schreef Jakhals het volgende:
In Islam mag je geen varkensvlees eten. Waarom varkensvlees, en geen paarden, geiten, runderen, etc?
maar voor die tijd waren er natuurlijk geen andere ziektes.quote:
Bij de Mac vreet je toch ook geen kosjer vlees?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:23 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Yup, alleen kosjer vlees is toegestaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |