In het vorige topicquote:Op maandag 19 mei 2008 13:31 schreef _Mike_ het volgende:
Ray is de uitslag van de vorige ronde nog ergens terug te vinden trouwens?
Laatste post van ronde 4, alleen daar mist 1 iemand (Chivu)quote:Op maandag 19 mei 2008 13:31 schreef _Mike_ het volgende:
Ray is de uitslag van de vorige ronde nog ergens terug te vinden trouwens?
Mijn dank is groot, even terug kijkenquote:Op maandag 19 mei 2008 13:33 schreef jna het volgende:
[..]
Laatste post van ronde 4, alleen daar mist 1 iemand (Chivu)
Dat is dezelfde generatie die ervoor gezorgd heeft dat o.a. Piet Keizer niet mee meedoet.quote:
Het gaat in deze verkiezing niet om 'de beste' maar om de meest favoriete.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:51 schreef tong80 het volgende:
Ik snap trouwens de stemmers op Danny Blind niet. Een beperkte voetballer.
quote:Op maandag 19 mei 2008 17:42 schreef tong80 het volgende:
De Nees hoort bij de tien beste Nederlandse spelers ooit. Hebben ze echt dat historisch besef niet ?
Het gaat niet om de beste Ajacied, maar om de favoriete Ajacied onder de FOK!kers.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:51 schreef tong80 het volgende:
Ik snap trouwens de stemmers op Danny Blind niet. Een beperkte voetballer.
Maar dat ligt aan de tegenstanders in de poule. En het gaat om de uiteindelijke winnaar, alleen dat geldt. Die winnaar hoort van iedereen te winnen en is dan de terechte favoriete Ajacied. Wie in de halve finale komt maakt helemaal niets uit voor deze stemming.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:47 schreef golfer het volgende:
Overigens al er gekozen zou zijn voor het absolute aantal stemmen i.p.v. voor het in poule-systeem laten afvallen van de kandidaten zou op grond van ronde 4 er deze lijst van laatste 16 uitgekomen zijn en had Piet Keizer er nog wel bijgezeten.
Dennis Bergkamp 46
Jari Litmanen 44
Sjaak Swart 43
Danny Blind 43
Johan Cruijff 42
Marco van Basten 40
Frank de Boer 39
Edwin van der Sar 39
Rafael van der Vaart 36
Frank Rijkaard 35
John Heitinga 33
Rinus Michels 28
Johan Neeskens 27
Edgar Davids 26
Piet Keizer 24
Patrick Kluivert 23
Waarom beginnen we dan niet met spelers na 1990 ?quote:Op maandag 19 mei 2008 18:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
[..]
Het gaat niet om de beste Ajacied, maar om de favoriete Ajacied onder de FOK!kers.
[..]
voelt zich oudquote:Op maandag 19 mei 2008 18:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom beginnen we dan niet met spelers na 1990 ?
Een groot deel van de stemmers heeft Neeskens nooit zien voetballen, zoals ik.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:14 schreef tong80 het volgende:
Mijn god wat maakt Heitinga populairder dan Neeskens
Dat dus.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Een groot deel van de stemmers heeft Neeskens nooit zien voetballen, zoals ik.
Ik vind Heitinga geweldig, ooit gezien hoe hij telkens weer het publiek uitgebreid bedankt na afloop? Bij Ajax gespeeld van zijn 7e tot en met zijn 24e. In een interview gezegd dat hij nooit van z'n leven bij Feyenoord zou spelen. Zijn uitbarsting bij zijn doelpunt tegen Feyenoord. En vooral dit;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als dat werkelijk een graadmeter zou zijn, dan snap ik niet hoe spelers als Michels, Cruijff en Swart nog zo hoog staan.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:48 schreef RayMania het volgende:
Een groot deel van de stemmers heeft Neeskens nooit zien voetballen, zoals ik.
Dan verschil ik m et je van mening. Ik verwijt niemand iets. Vind het alleen maar leuk om er over te discussieren.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:13 schreef RayMania het volgende:
Ik snap het punt niet.
Het is een toernooi naar de vraag om de favoriete Ajacied. Dat is persoonlijk, subjectief en iedereen heeft zijn/haar eigen criteria om dat te beoordelen. De één kiest de speler die het meeste voor Ajax heeft gespeeld (Swart), de ander vindt uitstraling naar de supporters weer belangrijker.
Het is maar een toernooi hoor. Beetje jammer om in elk topic dezelfde discussie te zien langskomen als of Keizer afvalt, of Neeskens of wie dan ook.
Nee, is juist leukquote:Op maandag 19 mei 2008 19:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan verschil ik m et je van mening. Ik verwijt niemand iets. Vind het alleen maar leuk om er over te discussieren.
Is toch niks mis mee ? Dat maakt dit soort topics juist zo leuk
Om elke Ajacied zal in dit stadium gejankt wordenquote:Op maandag 19 mei 2008 19:34 schreef tong80 het volgende:
Vind het wel lachen dat ze huilen als een lapzwans als Witschge afvalt en er zonder schroom Piet Keizer wordt uitgestemd
Hoe raar het ook klinkt ik vond deze ronde de makkelijkstequote:Op maandag 19 mei 2008 19:49 schreef RayMania het volgende:
[..]
Om elke Ajacied zal in dit stadium gejankt worden.
Met Johan Cruijff had je minder moeite? Daar verkies je Heitinga boven??quote:Op maandag 19 mei 2008 21:07 schreef Breach het volgende:
Het wegstrepen van Rijkaard en Swart deed pijn![]()
Ach, het zijn allemaal helden die overgebleven zijn, Sjaak Swart mag hem van mij ook echt winnen hoorquote:Op maandag 19 mei 2008 19:28 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, is juist leuk. Alleen omdat het persoonlijke stemmen zijn, krijg je juist van deze uitslagen.
De jonge Ajacieden zullen weer balen als hun favoriet afvalt voor bijvoorbeeld Swart.
Dat is het wel een beetje.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:17 schreef Radegast het volgende:
Ach ja, bij Boca Juniors verkozen ze bij een soortgelijke verkiezing Riquelme boven Maradona.
Waan van de dag en onbekend maakt onbemind.
Ik heb eigenlijk vrij weinig met Cruijff. Ik heb wel beelden van hem gezien en het was een geweldige voetballer maar ik heb hem nooit bewust meegemaakt. En hij heeft voor Feyenoord gevoetbalt.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Met Johan Cruijff had je minder moeite? Daar verkies je Heitinga boven??
Kijk, als het topic Beste Ajacied aller tijden had geheten, dan had Cruijff absoluut nummer 1 gestaan. Maar iemand die om zijn gelijk te halen een seizoen voor Feyenoord gaat voetballen die zie ik niet als favoriet. Bovendien brengt ie Ajax de afgelopen 10 jaar meer schade toe dan dat ie oplevert. En Sjonny isquote:Op dinsdag 20 mei 2008 00:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Met Johan Cruijff had je minder moeite? Daar verkies je Heitinga boven??
Zet Neeskens en Heitinga naast elkaar en Heitinga legt het op alle fronten af.quote:Op maandag 19 mei 2008 19:00 schreef tong80 het volgende:
Neeskens werd geboren in Heemstede. Op de lagere school, de Heemsteedse Dreefschool, ontpopte hij zich tijdens de jaarlijkse schoolsportdagen tot de schrik van andere sportieve leerlingen. Neeskens bleek van alle sportieve markten thuis te zijn. In de zomermaanden speelde hij honkbal bij RCH (Racing Club Heemstede). Hij zat direct in het Nederlands Juniorenteam, waarmee hij deelnam aan de Europese Kampioenschappen.
Neeskens begon ook zijn voetballoopbaan bij RCH, waar hij in 1968 in het eerste team debuteerde en het honkbal vaarwel zei. Na twee seizoenen werd hij door AFC Ajax ontdekt. Met Ajax won hij drie keer de Europacup I, twee keer de Nederlandse beker, werd twee keer landskampioen en won ook de wereldbeker voor clubteams. Met het Nederlands elftal behaalde hij twee keer zilver op het WK (1974 en 1978). In totaal speelde hij 49 interlands, waarin hij 17 keer scoorde. Hij werd befaamd om zijn strafschoppen, die hij meestal genadeloos hard en hoog in het doel joeg. Eveneens legendarisch waren zijn hardheid, zijn 'jagen op de bal' en zijn hoge incasseringsvermogen.
Neeskens werd de tweede Johan genoemd. Dat deed hem eer aan maar ook weer niet. Hij was een unieke voetballer die kon verdedigen en aanvallen. Zeg maar Davids maar dan een klasse beter.
Was van wereldklasse. De ultieme middenvelder. De enige die later een beetje in zijn buurt kwam was Keane.
Hij was geliefd bij iedereen ook bij voetballiefhebbers die geen Ajacied waren. Een cultheld zoals van Hanegem was. Johan was een grote held niet te vergelijken met een voorstopper als Heitinga
Ik had Neeskens én Heitingaquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:31 schreef Robar het volgende:
[..]
Zet Neeskens en Heitinga naast elkaar en Heitinga legt het op alle fronten af.
Daarbij heeft Neeskens zoveel meer gepresteerd in zijn carriere.
Maar goed, het gaat om de favoriete Ajacied en op basis van zijn band met het publiek kan ik me voorstellen, dat men voor Heitinga kiest. Dat ik voor Neeskens kies heeft naast het feit, dat hij een geweldige voetballer was, ook met meer persoonlijke argumenten te maken.
Zo komt hij bij mij uit de regio en was hij vroeger een vriend van de familie en kwam hij regelmatig bij familie over huis.
Mijn moeder vond hem vroeger wel erg leuk. . . . .
Of Dannyquote:
Die zit in deze rondequote:Op donderdag 22 mei 2008 00:42 schreef Longmen het volgende:
In welke ronde is vd Sar eigenlijk " weggestemd" ?
Er zit een poule tussen waar de #2 20 punten heeft en de #3 19 punten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:13 schreef Urquhart het volgende:
Is het nog een beetje spannend dan qua tussenstanden?
Poule 3 was weer kut.quote:Poule 1:
Danny Blind
Jari Litmanen
Poule 2:
Frank Rijkaard
Dennis Bergkamp
Poule 3:
Rinus Michels
Marco van Basten
Poule 4:
Johan Neeskens
Johan Cruijff