Inkasso Unie mag geloof ik geen gegevens uit het GBA opvragen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef MangoSplit het volgende:
[..]
Welnee, hij staat niet op mijn adres ingeschreven bij de gemeente, nooit gedaan ook. Er is geen enkel probleem.![]()
Om deze reden heb ik ook geen begrip voor Inkasso Unie (met een 'k' geschreven *kugh* professioneel!), ze horen de officiële gegevens op te vragen van de mensen voor ze brieven sturen. Maar ik ben alweer gekalmeerd. Telefoon rammelt nu een beetje maar doet het gelukkig nog. Vind het oerstom dat ik ermee heb gesmeten uit frustratie.
Voor ik hiermee geconfronteerd werd, ging ik er niet vanuit dat mij dit ooit zou overkomen. Ik had dit ook nooit achter hem gezocht. Maar het kwam ook wel een beetje omdat hij over ieder aspect van zijn leven loog. Ik had de indruk dat hij hoog opgeleid was, een uitgebreide vriendenkring had, stabiel en evenwichtig in het leven stond, verantwoordelijk en sociaal was. Hij verzint graag persoonlijke prestaties tot in de details, zodat de mensen hem gaan respecteren en waarderen. Zo wist hij ook een goede functie te bemachtigen bij mijn faculteit, dit ging uiteindelijk niet door omdat hij ook daar een straatverbod heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 15:07 schreef MrDice het volgende:
Wat een heftig topic zeg. Ergens weet je wel dat dit soort mensen bestaan, maar zolang je er niet direct mee te maken hebt wil het niet echt doordringen.
Wat ik dan niet snap, is dat je je zo druk loopt te maken over die Inkasso brieven. Het staat op zijn naam, dus hij bouwt een lange lijst met schulden op waardoor zijn leven alleen maar uitzichtlozer wordt. Ze staan zelfs op zijn naam... Zodra je dat ziet, lekker aan de kant leggen en niet eens openmaken. Dat je de moeite gaat nemen om met zo'n bedrijf te bellen vind ik dan toch echt teveel moeite.
Snap ook wel dat het voor die mensen lastig is om hiermee om te gaan. Iedereen kan wel een lulverhaal ophangen om dat soort post maar niet te ontvangen. Zolang ze jou niet persoonlijk verantwoordelijk gaan stellen is er toch helemaal niks aan de hand?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Het gaat er niet om wiens stalker erger is.. Elk geval van stalking is even erg en moet evengoed niet kunnen! Er zijn ook weer stalkers die erger en enger zijn dan mijn stalker. De lijkenwagens zijn nog niet aan de deur geweest en de rouwkransen zijn nog niet bezorgd. Hij heeft me ook nog niet volkomen in elkaar geslagen en ik verwacht ook niet dat hij dit op een korte termijn gaat doen. Stalking kan elk moment verergeren, je bent als slachtoffer overgeleverd aan de nukken van de dader.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:30 schreef rival het volgende:
ik heb de op gelezen en er zit niks anders op dan toch steeds maar naar de politie stappen...
negeren werkt niet, dat kan ik zeggen uit ervaring (al kan ik mijn stalker al helemaal geen stalker meer noemen nu ik dit allemaal gelezen heb)
iemand hem aan laten pakken, maar dat is voor weinig mensen een optie!
Tenzij hij het op korte termijn heeft gedaan, staat hij hier niet ingeschreven. Ik heb van justitie vernomen op welk adres hij stond ingeschreven en dat was niet de mijne. Maar ik zal zeker even bellen, voor mn gemoedsrust.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:38 schreef Nies het volgende:
[..]
Inkasso Unie mag geloof ik geen gegevens uit het GBA opvragen.
En om zeker te zijn zou ik er toch maar een telefoontje naar de gemeente aan wagen. Het zal niet voor het eerst zijn dat iemand zich zomaar ergens in heeft kunnen schrijven. Dan zit je wél met behoorlijke gebakken peren.
niet hier en je inbox is niet beschikbaarquote:Op dinsdag 20 mei 2008 16:47 schreef MangoSplit het volgende:
Ik ben nu erg nieuwsgierig wat jouw ervaring is, wil je erover vertellen?
Uh.. Hoe kan dat? Ik ben nieuw hier..quote:Op dinsdag 20 mei 2008 17:01 schreef rival het volgende:
[..]
niet hier en je inbox is niet beschikbaar
quote:Op maandag 19 mei 2008 11:02 schreef Nies het volgende:
[..]
Been there, done that
Dat was na tientallen aangiften, drie rechtzaken (1 strafrechtelijk, 2 civiel rechtelijk) uiteindelijk het enige dat wél hielp
Zijn vrienden en familie waren er van overtuigd dat het niet waar kon zijn, want het was toch zo'n lieve jongen
achteraf wel eens spijt gehad dat ik hem niet wat had aangedaan, 8 jaar lang heb ik last van hem gehad terwijl je met moord in dit land met 3 jaar weer vrij bent
En reken maar dat je keihard wordt aangepakt als je iemand met voorbedachte rade koelbloedig van zijn leven berooft.quote:Wet(boek): Strafrecht
Artikel: 289
Omschrijving: Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Je eigen familie? Lekker dan...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 10:41 schreef Demellie het volgende:
dat vind ik nog het ergste, dat hij zijn gang kan gaan! Toen mijn familie dagen achter elkaar voor de deur stond, belde naar mijn telefoon en niets zeggen en dan ophangen, bedriegingen over msn en aan de deur en nog werd er niets gedaan!!! Gelukkig is dat overgeblazen naar paar maanden. Eindelijk hadden ze wat beters te doen...
Duim voor je meid, blijf sterk en vooral aangifte blijven doen!! (ms een idee om een ander nummer te nemen?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |