quote:- Post een album top 20. Geen 10, geen 50, geen 15, maar 20.
- Post als volgt: ranglijstnummer - artiest - titel.
- De nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 2 krijgt 19 punten etc tot nummer 20 krijgt 1 punt. Het aantal punten wordt opgeteld en hiervan stellen we een Top 100 samen.
- Geen mixtapes.
- Alle talen zijn toegestaan, Nederlands, Engels, Frans, Duits, Japans, etc.
- Laten we een deadline stellen op 18 Juni (precies over 1 maand) zodat iedereen de kans krijgt om zijn top 20 in te sturen.
Deze: 17 N.W.A. – Straight outta Compton (1989)quote:Op maandag 19 mei 2008 10:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
lijstjes tot nu toe verwerkt, op het moment dat je nog iets zou willen wijzigen ff duidelijk melden, ipv het desbetreffende bericht te editten.
Kijk, iemand met smaak!quote:Op maandag 19 mei 2008 02:13 schreef Schatgraver het volgende:
.1 Nas - Illmatic
.2 Snoop Dogg - Doggystyle
.3 BIG - Ready To Die
.4 Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang
.5 The Game - The Documentary
.6 Dr Dre - 2001
.7 NWA - Straight Outta Compton
.8 Mobb Deep - The Infamous
.9 Tupac - All Eyez On Me
.10 Big Daddy Kane - Long Live The Cane
.11 Eminem - The Slim Shady LP
.12 50 Cent - Get Rich Or Die Trying (velen zullen het met me oneens zijn maar dit album vondk zó strak)
.13 Eazy E - It's On (Dr. Dre) 187um Killa
.14 JayZ - The Blueprint
.15 Obie Trice - Cheers
.16 Warren G - Regulate... G Funk Era
.17 The Game - The Doctor's Advocate
.18 Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back
.19 The Roots -- Do You Want More?!!!??!
.20 Dr Dre - Detox ( Laten we het hopen)
Wel lastig, de nummer 1 had net zo goed op 10 kunnen staan...
Gast, wat is dit nu weer?quote:Op maandag 19 mei 2008 09:55 schreef AboruAsli het volgende:
14 Clutchy Hopkins – Walking Backwards (2008)
Donequote:Op maandag 19 mei 2008 14:03 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Deze: 17 N.W.A. – Straight outta Compton (1989)
Graag wijzigen in: 17 IceCube - AmeriKKKa's Most Wanted (1990)
Thanks!
AA
Haha, die naam is inderdaad goed, ik ben ook benieuwd, ga eens kijken of ik iets van em kan vinden.quote:
Props!!! Heel dope album!!!! Ik heb de spelling wel aangepast....quote:
Superdope instrumentale hiphop! Niemand weet precies wie er achter Clutchy Hopkins schuilt, maar dat 'ie muziek kan maken is een sure thang!!!quote:
Dank je beetje dyslectisch. Heb ik hem fout opgeslagen op mijn pcquote:Op dinsdag 20 mei 2008 09:31 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Superdope instrumentale hiphop! Niemand weet precies wie er achter Clutchy Hopkins schuilt, maar dat 'ie muziek kan maken is een sure thang!!!![]()
Ik zou zeggen: google en discogs een beetje in de rondte en je zult genoeg over deze gast vinden. Echt dope shit!!![]()
Laters!!
AA
quote:
En jouw lijst heeft alleen maar NL hiphop albumsquote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:31 schreef Dutch_Nelson het volgende:
te weinig NL albums gewoon.
Ieder zn ding he? als ik de tussenstand bekijk is de meeste bagger er wel uitgefilterd en is er maar een verrassing (ten opzichte van 3 jaar geleden) in de top 10 te vinden.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 15:44 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik poste expres alleen NL albums ter promotie,
Maar er zit me toch een amerikaanse bagger tussen in die lijstjes, schaam me voor die fokkers
HipHop / Urban rap bullshit, er is een verschil weet je
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
TVP om hier later een lijst neer te plempen.
Vervang 11 en 12 dan maar voor N.W.A.-Niggaz4life en Onyx-Bacdafucupquote:Op maandag 19 mei 2008 02:13 schreef Schatgraver het volgende:
.1 Nas - Illmatic
.2 Snoop Dogg - Doggystyle
.3 BIG - Ready To Die
.4 Wu-Tang Clan - Enter The Wu-Tang
.5 The Game - The Documentary
.6 Dr Dre - 2001
.7 NWA - Straight Outta Compton
.8 Mobb Deep - The Infamous
.9 Tupac - All Eyez On Me
.10 Big Daddy Kane - Long Live The Cane
.11 Eminem - The Slim Shady LP
.12 50 Cent - Get Rich Or Die Trying (velen zullen het met me oneens zijn maar dit album vondk zó strak)
.13 Eazy E - It's On (Dr. Dre) 187um Killa
.14 JayZ - The Blueprint
.15 Obie Trice - Cheers
.16 Warren G - Regulate... G Funk Era
.17 The Game - The Doctor's Advocate
.18 Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back
.19 The Roots -- Do You Want More?!!!??!
Wel lastig, de nummer 1 had net zo goed op 10 kunnen staan...
Goed gelukt moet ik zeggen! Mooie lijst! Alleen je nummer 2 en 19 vind ik niet echt denderend, maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:53 schreef behangplakker het volgende:
en zit nog maar jaar ofzo in de pure hiphop maar probeer het even![]()
Ik wilde dat mijn vrouw dit als haar favo album lijstje had. Ben thuis regelmatig het slachtoffer van auditieve verkrachting (Beyonce, Ciara en meer van dat soort meuk).quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:28 schreef EliseZwart het volgende:
hmmmm, zo dan maar:
1. A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
2. The Pharcyde - Bizarre Ride II the Pharcyde
3. DJ Shadow - Endtroducing.....
4. The Roots - Do You Want More?!!!??!
5. Beastie Boys - Pauls Boutique
6. Nas - Illmatic
7. The Pharcyde - Labcabincalifornia
8. The Roots - Things Fall Apart
9. A Tribe Called Quest - The Low End Theory
10. Madlib - Shades of Blue
11. De la Soul - 3 Feet High and Rising
12. Edan - Beauty and the Beat
13. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca & the Soul Brother
14. Mos Def - Black on Both Sides
15. Eric B. & Rakim - Paid in Full
16. MF Doom - Operation: Doomsday
17. Soul Position - 8 Million Stories
18. Deltron 3030 - Deltron 3030
19. Jurassic 5 - Jurassic 5 LP
20. Beastie Boys - Ill Communication
Doe het dan goed, zet dat album op 18 en laat de rest 1 plek naar beneden schuiven.quote:Op zondag 15 juni 2008 15:38 schreef rainrazor het volgende:
Tot mijn grote schande zie ik dat ik het album A Tribe Called Quest - The Low End Theory - 1991 er niet in heb staan!!!!!! Ik schaam me heel erg! Kan deze er nog in. Doe maar ipv Fat Joe (nummer 18) al is dat zon goed album tribe hoort er gewoon in.
Dat is altijd met zo'n lijstjes! Wanneer je ze gepost hebt schieten er in een keer weer tig albums door je hoofd die er eigenlijk ook wel in hadden moeten staanquote:Op zondag 15 juni 2008 15:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik ben ook een aantal vergeten zoals Cam'ron - Purple Haze, Scarface - The Fix en T.I. - King. Nouja 't is wel goed zo, honorable mention dan maar
"Zo'n" lijstjes? Kom je toevallig uit Limburg Dub? just curious...quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:42 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat is altijd met zo'n lijstjes! Wanneer je ze gepost hebt schieten er in een keer weer tig albums door je hoofd die er eigenlijk ook wel in hadden moeten staan
Haha. Ik heb dat soort dingen niet eens meer door! Kom uit Brabant... vandaarquote:Op donderdag 19 juni 2008 15:57 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
"Zo'n" lijstjes? Kom je toevallig uit Limburg Dub? just curious...
Ah ok! Heb zelf een Limburgse vrouw en als ik bij de schoonfam op bezoek ben hoor ik continu "zo'n" in plaats van "zulke". Kan er maar niet aan wennen...quote:Op vrijdag 20 juni 2008 11:21 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Haha. Ik heb dat soort dingen niet eens meer door! Kom uit Brabant... vandaar
Inderdaad, kon ik eindelijk eens al die oude rap-albums gaan waarderen, kan 't niet meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:24 schreef Cypress_Hill het volgende:
Waarom zie ik dit soort topics altijd pas na de sluitingsdatum?
Zuiplap!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ja , heb een nogal druk weekend achter de rug gehad, met uitzieken, meerdere afspraken, een meet en een veel te lang uitgestelde voorjaarsschoonmaak, nu heb ik een biertje teveel op, dus dat tellen word een beetje moeilijk, ik zal de lijst morgen aftellen.
quote:Op zondag 18 mei 2008 23:15 schreef cosmick het volgende:
Mijn lijst uit 2005 en die van 2003.
[ afbeelding ]
SHOW 'EM HELL!! #2 in 2003, #1 in 2005 en nu absoluut again. Masterlijk.
01 [01] Tuff Crew - back to the wreckshop (1989)
02 [08] J.V.C. Force - doin damage (1988)
03 [52] Mantronix - musical madness (1986)
04 [07] Stezo - bring the noise (1989)
05 [23] Just-ice - back to the old school (1986)
06 [13] Ultramagnetic MC's - critical beatdown (1988)
07 [03] Mwalk featuring the Union (1989)
08 [04] Lord Finesse & DJ Mike Smooth - funky technician (1989)
09 [15] 2 Live Crew - 2 live is what we are (1986)
10 [24] Lakim Shabazz - pure righteousness (1988)
11 [10] Steady B - what's my name (1987)
12 [50] Public Enemy - yo! bum rush the show (1987)
13 [28] Stetsasonic - in full gear (1988)
14 [42] Schoolly D - schoolly d (1986)
15 [--] Masters Of Ceremony - dynamite (1988)
16 [--] Priority One - total chaos (1989)
17 [48] Kool G Rap & DJ Polo - road to the riches (1989)
18 [66] Positively Black - positively black (1989)
19 [11] UTFO - doin' it (1989)
20 [17] Black Rock & Ron - stop the world (1989)
Mooie lijst hequote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:02 schreef harXc. het volgende:
Ugh, daar ging iets verkeerd.
AA! Nieuwe tracks van mij worden binnen een dezer weken ingerapt. Uitermaaate fresh wordt datquote:
Alles ok met mij man! Met jou dan?quote:Op maandag 28 juli 2008 11:53 schreef cosmick het volgende:
[..]
AA! Nieuwe tracks van mij worden binnen een dezer weken ingerapt. Uitermaaate fresh wordt dat.
Gisteren bij mijn vriendinnetje nog een gigantische stapel platen meegenomen waaruit ik ongetwijfeld nog wat sampletjes uit kan halen.
Alles ok met u?
"Look out for Detox."quote:Op maandag 19 mei 2008 02:13 schreef Schatgraver het volgende:
quote:
Craig G?quote:Op maandag 28 juli 2008 13:58 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Mijn zwager heeft recentelijk een track opgenomen met Craig G (ja die ja). Het eindresultaat zal ik binnenkort wel ff naar je toe mailen!![]()
Craig G ja. Fresh shit ya'll!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:51 schreef cosmick het volgende:
[..]
Craig G?!
Heb veel tracks klaar liggen, bijzonder veel gesampled wat nog wel enige vorm moet krijgen, maar morgen wordt al het eea ingerapt.
Hyves? Ja, geen zin meer in.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 05:31 schreef Syb-rund. het volgende:
Zeg, ik wil anders ook wel even tellen, kan iemand dat dan even uitleggen?
dan begin ik wel na party san
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:39 schreef jimjim1983 het volgende:
gebeurde hetzelfde niet ook bij de vorige hip hop top100?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ja en eilk ook puur de zelfde situatie. Ik schaam mij echt diep dat ik er nog niet aan toe gekomen ben, alhoewel dat niet echt het punt is, maar meer dat ik die lijst met kladblok inelkaar aan het schroeven was en door een paar verkeerde bewegingen al mn updates omzeep had geholpen, waardoor ik alles weer opnieuw moest doen. Daarna heb ik het om eerlijk te zeggen uitgesteld, aangezien ik na een werkdag echt geen zin had om nog eens te gaan tellen, en mn huisbaas er op aandrong dat ik mn kamer eens een keertje op moest ruimen voordat ik er uit gezet werd
Het is je vergeven PaRo! En nu als de sodemieter aan het werk!!!quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 20:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ja en eilk ook puur de zelfde situatie. Ik schaam mij echt diep dat ik er nog niet aan toe gekomen ben, alhoewel dat niet echt het punt is, maar meer dat ik die lijst met kladblok inelkaar aan het schroeven was en door een paar verkeerde bewegingen al mn updates omzeep had geholpen, waardoor ik alles weer opnieuw moest doen. Daarna heb ik het om eerlijk te zeggen uitgesteld, aangezien ik na een werkdag echt geen zin had om nog eens te gaan tellen, en mn huisbaas er op aandrong dat ik mn kamer eens een keertje op moest ruimen voordat ik er uit gezet werd
Op een of andere manier trapte ik daar in, en zat al helemaal te stressen en shit..quote:
Kijk, en dat is een mooie lijst!quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 04:03 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Op een of andere manier trapte ik daar in, en zat al helemaal te stressen en shit..![]()
![]()
*trommelgeroffel*
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 04:03 schreef Syb-rund. het volgende:
[..]
Op een of andere manier trapte ik daar in, en zat al helemaal te stressen en shit..![]()
![]()
ATCQ is dan ook de shitquote:Op dinsdag 2 september 2008 17:25 schreef DubzOne het volgende:
Yo, A Tribe Called Quest staat met twee albums in de top 10...
Net als in 2005 zie ik nou, mijn verbazing is dus niet geheel terecht![]()
Ik had ze dan ook hoog in mijn lijstje staan!quote:
Word!quote:
Volgend jaar Tuff Crew in de Top20 zien te krijgenquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:23 schreef Mar10Segovia het volgende: JVC Force
Ik besloot maar 1 album per artiest te nomineren en koos voor Late Registration.quote:Op woensdag 3 september 2008 00:21 schreef TwistFireeh het volgende:
Niemand die Kanye West's College Dropout heeft gepushed
Bij mij gaat die als het zo doorgaat volgend jaar binnenkomen, ben het weer gaan luisteren n.a.v. jouw lijstje. Pretty dope, btw wat vind je van Still Dangerous??quote:Op dinsdag 2 september 2008 23:25 schreef cosmick het volgende:
[..]
Volgend jaar Tuff Crew in de Top20 zien te krijgen.
Still Dangerous vind ik wel de minste van wat ze gemaakt hebben. Die vorige 3 zijn/vind ik gewoon veul sterker.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:53 schreef HerrFrietsaus het volgende:
[..]
Bij mij gaat die als het zo doorgaat volgend jaar binnenkomen, ben het weer gaan luisteren n.a.v. jouw lijstje. Pretty dope, btw wat vind je van Still Dangerous??
Persoonlijk vind ik The 80's meer goldener dan The 90'squote:Op dinsdag 16 september 2008 12:56 schreef Maeksy het volgende:
Wehehe, maar 1 titel in de top 20 van na 2000.
The 90's; the golden age of hiphop.
Word.
hehe ja zelfde hierquote:Op dinsdag 2 september 2008 22:45 schreef rthls het volgende:
[..]
Word!
Mijn favoriete hiphop groep!
Midnight Marauders en Low End Theory ook nog wel regelmatig aanstaan, terwijl ik nu voornamelijk minimal of techno setjes aan heb staan
80's hiphop heb ik niets van meegekregen, kwam er pas in de 90's mee in aanraking.quote:Op dinsdag 16 september 2008 13:55 schreef cosmick het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik The 80's meer goldener dan The 90's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |