abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58733870
Klusvrienden,

In mijn nieuwe hutje zit het stukwerk her en der spectaculair los. Zo los dat het met zacht over de muur wrijven al stoft en brokkelt. Nu kan ik natuurlijk een stukadoor het opnieuw laten doen, dat was zelfs mijn huidig plan, maar als er een alternatief is... Dus, Google to the rescue. En daar lees ik her en der dat 'Diepgrond' eventueel zou kunnen helpen met het fixeren van de stuklaag.

Mijn vraag: Heeft iemand daar ervaring mee?
  FOK!fotograaf zaterdag 17 mei 2008 @ 22:36:08 #2
17893 Forno
pi_58734216
Diepgrond is de primer waarop je een stuclaag smeert (voor een betere hechting). Is gewoon gele verfachtige substantie, die je op de te stuccen wand smeert. De primer op de stuclaag aanbrengen heeft 0,0 effect.

Alles eraf trillen met een boorhamertje, primer aanbrengen en stuccer later komen.
pi_58735000
Die oude stuclaag ga je nooit goed kunnen fixeren als die eenmaal los zit.

Alles eraf en opnieuw beginnen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58803591
Als je een koopwoning hebt zou ik het inderdaad opnieuw laten stucken. Dit krijg je nooit meer goed met lapmiddelen. Bedenk ook dat je na deze actie superstrakke muren hebt. Vermeld wel even bij het offreren of je de wand wil sausen of behangen. Met sausen sponsen ze langer na waardoor het gladder wordt.
Heb je een huurwoning, dan gewoon de woningbouw bellen, zij moeten het oplossen (dit is echt een gebrek).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  Moderator woensdag 21 mei 2008 @ 17:23:30 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58805584
Ik denk niet dat een nieuwe stuclaag goed vast op de muur komt te zitten omdat de onderste laag eigenlijk al vrij wel los is; het zou wel even houden maar kijk niet raar op als de stukken over een maand of 2 / 3 eraf springen.

Denk dat geen enkele stucadoor je aan zal raden om daar overheen te stucadoren; alle losse stukken eraf bikken en weer overnieuw beginnen
pi_58809983
En daar ben ik vandaag dus mee begonnen, na aanleiding van jullie tips Mijn god, wat een k*twerk...
pi_58816901
Sterkte!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_58817089
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:23 schreef TimberWolf het volgende:
En daar ben ik vandaag dus mee begonnen, na aanleiding van jullie tips Mijn god, wat een k*twerk...
Dan zat het dus blijkbaar niet zo los

Let wel op dat je echt allen de losse delen hoeft te verwijderen, wat gewoon vast zit kan blijver zitten, de ontstane "gaten" kun je gewoon weer opvullen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 22 mei 2008 @ 09:02:38 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_58817284
Tvp, in ons nieuwe stulpje hebben we hetzelfde probleem .
KuikenGuppy
pi_58818764
Het is niet zozeer dat het los van de muur zit, maar meer dat de laag zodanig droog is dat het poedert, en serieus ook. Als ik 10 seconden over de stuklaag wrijf, ben ik er doorheen tot op de muur... En ik gok dat die stoflaag zich niet lekker laat behangen
pi_58818964
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 10:23 schreef TimberWolf het volgende:
Het is niet zozeer dat het los van de muur zit, maar meer dat de laag zodanig droog is dat het poedert, en serieus ook. Als ik 10 seconden over de stuklaag wrijf, ben ik er doorheen tot op de muur... En ik gok dat die stoflaag zich niet lekker laat behangen
stoffen/poederen is naturlijk niet hetzelfde als brokkelen.
Een (bak)stenen muur stof ook als je erover wrijft, toch is deze prima te stucen nadat er primer/voorstrijk is aangebracht.
pi_58824950
Nu je het beter uitlegt had diepgrond toch een prima oplossing geweest...
pi_58827333
Het is er inmiddels bijna af, gaat voor de rest van de muren best nog makkelijk. Het stoffen overigens, houdt dus niet op he? Ik kan wrijvenderwijs de muur bloot leggen... Maargoed, stukadoor geregeld, volgende week donderdag zit er een nieuwe laag op

Tip voor andere slachtoffers: Boorhamer met beitelstand. Het vliegt eraf. Brokken zo groot als mijn vuist vlogen in het rond
pi_58850745
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 17:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Denk dat geen enkele stucadoor je aan zal raden om daar overheen te stucadoren; alle losse stukken eraf bikken en weer overnieuw beginnen
Steek je daar je handen voor in het vuur?
pi_58852562
Andere tip:

Een schop, binnen een uur steek je het er zo makkelijk af.
Alleen je printer is wel bot.
pi_59105764
Heb je ook gekeken of er een reden was dat de stuclaag juist op die plek losliet?

(S)

[ Bericht 31% gewijzigd door Toine-s op 04-06-2008 00:25:42 ]
[url=http://www.sensestuc.nl](S)[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')