abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juni 2008 @ 20:51:20 #251
1762 YPPY
Yppiaans
pi_59257704
Dat klinkt als een leuke vakantie Mibos. En dat dramaqueen gebeuren is helemaal bekend. Stiekem moeten we er zo om lachen.

De verhuizing verliep erg goed voor Anna. Tijdens het klussen was ze wel wat van slag, omdat ze verschillende dagen bij oma/opa is geweest. De overhuis ging helemaal goed. Vrijdag heeft ze geholpen met het inpakken van dozen en deze naar het nieuwe huis brengen (met haar eigen speelgoed). Zaterdag heb ik haar naar oma gebracht en daarna pas is haar kamer leeggeruimd. 's Middags heb ik haar en oma opgehaald en kwam ze in haar nieuwe, ingerichte kamer. Alle meubels e.d. waren hetzelfde en ze was meteen gewend. Een paar nachten een keertje wakker geworden, maar verder niks te merken.

Een paar weken terug heeft Anna ook een "poehpoeh" gemaakt op het potje, maar nu wil ze niet meer. Ik heb een ander potje gekocht, hopelijk is dit niet te groot. Het is toch wat, zo'n klein frutje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_59260151
Wat leuk zoveel dreumesen al op het potje! Oefenen kan natuurlijk geen kwaad.

PM-girl, ik houd dat altijd heel nauw bij omdat Damian tot een paar weken geleden altijd erg slecht dronk. Hij drinkt uit een tuitbeker en gewone beker en dat is 250, dus op die manier hou ik gewoon bij hoeveel hij binnenkrijgt.
  maandag 9 juni 2008 @ 22:54:27 #253
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59263015
quote:
Op maandag 9 juni 2008 18:35 schreef LadyDanae het volgende:
Dames, even een vraagje van een lurker: Mijn oppaskindje is afgelopen week 1 jaar geworden en ik wil hem graag regenlaarsjes geven voor zijn verjaardag. Maar waar koop ik die en welke maat moet ik dan ongeveer hebben als hij ze in de herfst ook nog aan moet?
Ik zou wat hoger in de maten gaan zitten als hiervoor al werd genoemd.. 25 op zijn minst ivm sokken e.d. en ieder kind heeft andere voeten (hoge wreef bijv.), en een andere grootte en dan groeien ze ook nog es superhard! Elke 2 maand nieuwe schoenen. Reken maar uit .
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 9 juni 2008 @ 22:57:47 #254
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59263155
appelsap, wat rot! Kan het aan de tandjes liggen misschien?

wb mibos. Hier ook een vreselijke dramaqueen. Niet grappig meer. Alhoewel: vanavond stond hij met mijn moeder te kletsen aan de telefoon. Echte geluidjes om te laten horen dat hij het was en opeens ging hij heel zielig kijken en bijna had ie traantjes. En toen was het ook weer over toen hij zijn duplo weer in het oog kreeg... Wat kun je er mee? Zal wel oefenen zijn.

Ik heb eigenlijk nog stiekem helemaal geen zin om potjes poep leeg te spoelen Ik ben ook zo bang dat onze hond er met zijn snufferd in gaat ook nog
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59265101
Appelsap, drinkt hij veel appelsap? Vooral helder sap kan peuterdiarree veroorzaken (geldt ook voor andere vruchtensappen), troebel (biologisch) sap is beter. Misschien is het zinvol daar naar te kijken?
http://users.pandora.be/h(...)/peuter-diarree.html
Als je op peuterdiarree zoekt kun je meer tips vinden maar de vier v's zijn wel overheersend. Misschien kan dit al wat helpen? Succes!
pi_59270905
Hij drinkt diksap, (peer/perzik) dus volgens mij kan het daar dan niet door komen? Verder drinkt hij water, melk en thee. Maar inderdaad wel handig om het in de gaten te houden.
Gister heeft hij helemaal geen poepluier gehad! Dus misschien gaat het nu eindelijk de goede kant op?
Aan de andere kant is hij vanacht wel wakker geworden met 40 graden koorts, dus nu is hij echt ziek.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 10:17:58 #257
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59271015
Anna heeft juist altijd van die hele harde poep. Komt dat doordat ze nu normaal mee eet met ons? Is er iets dat ik kan doen om het wat soepeler te laten gaan? Ze staat er nu soms echt zo vreselijk op te persen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_59271321
Memmel hier werkt een scheutje olijfolie altijd. Een beetje op een lepeltje en daarna een flesje drinken en het leed is geleden... Krijgt het alleen nog in geval van nood en inderdaad met de overgang naar het vaste voedsel was het hier het ergste. Nu is het al een week of 6 niet nodig geweest.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:04:52 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59273681
Mibos. Wat een leuke vakantie.
Yppy, je klinkt weer wat positiever. Heerlijk om te lezen dat Anna zo goed d'r draai vind in het nieuwe huis.

En ik kom even vertellen hoe lief Maud is. Het is nog steeds een boefje, maar zoooooooo . Waarom? Ach, gewoon daarom.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 12:59:20 #260
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_59275022
Aansluitend op de post van Poemojn kan ik aangeven dat dagelijk een plakje ontbijtkoek ook niet bevorderend werkt in de bestrijding van diarree

we zijn hier bezig met het opbouwen van een eigen dreumes-vocabulaire
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 13:53:22 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59276448
Hé Mibos!
Ik bedacht me laatst nog dat ik je al een poos niet meer had gezien, maar jullie waren dus met vakantie.
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 12:59 schreef PM-girl het volgende:
We zijn hier bezig met het opbouwen van een eigen dreumes-vocabulaire
Vertel eens?

Hier blijft het bij 3 woorden (mama, hoef en Thies=kindje). Maar volgens het CB vanochtend was dat prima, hij hoeft nu pas 3 woorden te kennen. Als hij er maar mee bezig is. Nah, dat is hij wel. Maar Thies is duidelijk een echt fysiek mannetje (duh!) en het was helemaal niet erg dat hij qua spraak niet de snelste is. Ik maakte me ook geen zorgen, maar ik zou het toch wel leuk vinden als hier het dreumesvocabulaire ook wat wordt uitgebreid. Oh, en voor de statistieken: 88cm en 12,6kg.

Overigens zei de wvp dat rond de 2 jaar wel een goede leeftijd is om met zindelijk worden bezig te zijn. Dus in navolging van enkelen vanjullie zal ik ook maar eens een potje te voorschijn gaan halen.

Oh ja, wat naar trouwens dat Damian nu ook zo'n koorts erbij heeft zeg. Sterkte hoor Appelsap!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59276586
Fons is ook meer fysiek aangelegd.
Hij zegt wel een paar woordjes, maar voor de rest zijn het bizarre klanken waarvan alleen wij weten wat het wil zeggen...
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:12:36 #263
94046 PM-girl
pi_59276970
Po=op, fa=af, kjaaj=klaar, appa=appel, boo=brood, titti=zitten,eijuh=eitje, auta=auto, vovel=vogel!

Maar ook grohgroh, kigi, fvah en zo vanalles meer, zonder - voor ons- duidelijke betekenis!

En wat een flinkerd is Thies weer! Fijn dat hij het zo goed doet!
*
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:19:57 #264
11682 Moonah
Jolie femme
pi_59277158
Wat veel woorden al PM! Leuk!
Nee, hier is het een heel variabel geheel aan (oer)klanken, maar weinig herkenbaars.
Ja, HUUUUUUUUUUHH!! betekent zoiets als "Hebben! Nu! En snel een beetje!".
Maar dat zei hij 5 maanden geleden ook al.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_59277215
Hier klinkt het soms alsof hij het echt niet door zijn keel krijgt.

''Kkkcchhhhllleetj'' betekent ''kleertjes''
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:27:27 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_59277320
Hahaha, wat grappig die woordjes!

Ik heb een dreumes die al een half uur wakker is maar niet uit bed wil. Hij ligt te spelen met zijn knuffels en ik mag hem niet optillen. Nou ja, dan kruip ik nog even achter de pc!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:29:12 #267
94046 PM-girl
pi_59277367
Oja, een leeuw (hoe leuk nu, met het EK) doet waah, een beetje zachtjes. Soms iets harder, wanneer de leeuw groter is!
Pas waren we in de supermarkt en hing er een reuzenleeuw van pluche, dus er klinkt ineens loeihard WAAAAAAHHH uit het winkelkarretje De mevrouw die naast ons stond keek meer zo

*
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:32:22 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59277461
Thies weer door de APK en al 88cm groot. Jeetje wat een vent!!

Hier ook al een aardig vocabulair opgebouwd inmiddels en het breidt met de dag uit.. sprong is duidelijk gemaakt
papa, mama, meme (Fleur), Ada (opas), Aiee (andre,oppapapa), Niiii( nicky, oppasvriendinnetje), itte (zitten), die, hebbuh, tille, happuh, banah (banaan), bah (voor alles wat wel en niet vies is), luie (luier), kiete (kietelen)(neee, Ja, op, klaah (klaar). En uiteraard papa....voor vliegtuig en gogel voor vogel, huhuhu voor hond en kwahkwah voor eend oh en sinds kort beeeees (voor alle kleine kruipende en vliegende beesjes)
  dinsdag 10 juni 2008 @ 14:34:48 #269
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59277522
Lotte zegt veel woordjes, als ik ze zou moeten tellen kom ik ongeveer tot 35.
Ze zegt dan ook alles na, zo lief!
pi_59277552
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:32 schreef chacama het volgende:
bah (voor alles wat wel en niet vies is),
O ja, hier ook een duidelijk "eieieieieiei!" , als zijn handjes vuil zijn of als ik wat vuil bij elkaar geveegd heb.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:40:11 #271
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59279156
Anna is ook wel bezig met klanken, maar is ook veel te fysiek om te babbelen.
Ze kan wel al Anna zeggen, soms komt er een mammmmma uit (dat was beter, maar is nu weer weggezakt) en mijn moeder zweert dat ze haar uhma heeft horen zeggen; ik heb zo mijn bedenkingen.

En alles wat leuk is en aandacht behoeft is hier een uuuooohhhhhh (in oplopende klank en volume).
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:48:46 #272
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_59279379
Wat een knappe kletskousjes allemaal!
Lijkt me zo geweldig om verbaal te kunnen communiceren met je kleintje
Devin kent ook al 1 woordje, hij wijst naar iets en zegt dan "die!"

Maar ik mag hier eigenlijk nog helemaal niet meeposten... Tot over een paar daagjes
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 10 juni 2008 @ 15:54:56 #273
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_59279534
Kersjes....tot over 4 daagjes gezellig....
pi_59284672
Die Damian....ik vroeg laatst nog of hij er ziek van was....nu wel dus
Beterschap met hem!

mooi dat Thies de concentratiebureau keuring weer heeft doorstaan
Dat 3 woordjes verhaal komt me bekend voor, zeiden ze hier op het cb ook.
Meike heeft ook wel een iets uitgebreider vocubulaire. Ze zegt nogal wat dierengeluiden: oefoef (hond) maaaaauw (kat) prrrrft (paard) boe van de koe. Ze wordt helemaal wild als ze zo'n megaijsje voor een snackbar ziet staan: IJS!!! (en ik vind het erg knap dat ze de "s" al zegt, zonder te slissen)

Ik had deze week vakantie, maar nu belden ze van het werk...ze kregen de planning niet rond, of ik toch wou komen. Mijn broertje heeft op Meike gepast, zo leuk! Hij had zo genoten, had met haar gewandeld in de buggy naar de geiten. Helemaal leuk!! Toen ze meeging naar huis kreeg haar oom dan ook een dikke kus!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_59285807
Ik kan me ook nog niet voorstellen dat Eva binnenkort zindelijk zal zijn. In september wordt ze twee... Misschien gaan we het wel proberen als we in het huis van schoonouders vakantie vieren. Die hebben een grote tuin en plavuizen in huis. . Eva liep overigens een paar dagen geleden in haar blootje in de tuin (in en uit het zwembadje). Ik was met de tuin bezig en ze kwam even naast zitten om te kijken. Op een gegeven moment begon het wat te stinken en tussen haar beentje llag toen een klein drolletje

Ze is trouwens ziek . Stipjes in haar nek op haar rug. Het zal wel een ziekte met een nummertje (:P) zijn. Koortig ook, en overgegeven vanmiddag. A vond haar in haar bedje in de . Zielig. Na een paracetamolletje was ze wel weer vrolijk, maar vreselijk aanhankelijk.

En woordjes...We hebben een kletskousje geloof ik. Ik ga eens proberen op te sommen: (doe ik daarna copy/paste voor in het plakboek )
papa, mama, , oma, opa, een paar namen van neefjes/nichtjes/ooms/tantes, woef (hond), mjauw (kat), boe (koe), ggg gg (varken), af (giraf), ojekan (olifant), hish (vis), ninne (vlinder), ahhh aahh (schaap ), piep piep (vogel) koekoe (duif), kaka (eend), hiesh (fiets), titte (drinken/tekenen/zitten), helpe, ape (slapen), ete, ke (nog een keer), appel, naan (banaan), mimi (baby), pop, pap, haash (kaas), aabeitje (aardbei), mak (melk), am (arm) hat (hand), buit (buik), boet (boek), haje (haren), toete (douchen), bad, bed, toel (stoel), hadoekie (handdoek), op, klaar, weg, (met de bekende gebaren ), auto, bus, tjein, paatje (paardje - ook wel: hihi)
Nja, ik hou maar op, straks lijkt het nog pochen

Hoe dan ook, ik vind het erg leuk dat ze gewoon echt al duidelijk kan maken wat ze wil - tenminste, soms... Ze lijkt ook al twee woorden zinnetjes te maken. Als ik of haar papa aan het werk zijn, vertelt ze: mama op, mama auto.
Eva en Maria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')