abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58714968
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat Loran ondanks zijn rode prent zondag tegen NEC waarschijnlijk wel mee kan spelen omdat NAC niet akkoord gaat met het schikkinsvoorstel, waardoor de zaak later voorkomt. Heeft iemand een idee of dit ook niet op Vertonghen toepasbaar is?
Nee.. kan alleen bij een directe rode kaart
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:45:57 #52
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58715132
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Black-Death het volgende:
Lang leve het rookverbod in de horeca
Maar in de ArenA vind ik het wat overdreven, zeker als het dak open is. Dan kun je toch gewoon vakken creeëren waar niet gerookt mag worden?
Precies, ik rook zelf niet en vind het smerig om in de rook te zitten maar toch vind ik het nogal overdreven in de Arena.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:54:39 #53
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58715279
Het moet ook gewoon van de wet he, het is niet dat Ajax het ineens verzint.

Ben alleen benieuwd hoe ze dat op Zuid-1 bijv. denken te handhaven.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:00:44 #54
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58715386
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:54 schreef Silenus het volgende:
Het moet ook gewoon van de wet he, het is niet dat Ajax het ineens verzint.

Ben alleen benieuwd hoe ze dat op Zuid-1 bijv. denken te handhaven.
Dat weet ik, maar het is gewoon geen realistische gedachten vanuit de regering. Kom op zeg hoe wil je 50.000 man controleren?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Mike_ op 16-05-2008 22:05:45 ]
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:07:22 #55
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_58715498
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:12 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Net of Ajax dat verzonnen heeft.
Ik heb het ook niet over Ajax. Ik heb het over het feit dat het hele anti-rookbeleid ovetrokken is

Klink
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:10:11 #56
51286 w00h00
Digital man!
pi_58715562
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:00 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar het is gewoon geen realistische gedachten vanuit de regering. Kom op zeg hoe wil je 50.000 man controleren?
Wat denk je van al die kroegen en discotheken dan?

In een gesloten ruimte kan ik er nog enigzins in komen, maar in de ArenA of zoals ook op het staion verboden is, echt belachelijk.

Nooit meer blowen in de Arena?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:25:26 #57
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_58715971
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:07 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over Ajax. Ik heb het over het feit dat het hele anti-rookbeleid ovetrokken is

Klink
Ze implementeren gewoon EU-regelgeving, en ook nog 'n stuk later dan de overige lidstaten.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:38:10 #58
179108 El-Salvador
Anti-klapper
pi_58716250
knip
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:47:29 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_58716475
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:07 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Klink
Heeft Klink weinig mee te maken hoor. We zijn hier al vrij laat vergeleken met andere landen. En toen ik overigens bij Vitesse-PSV ( ) was, mocht je daar ook niet roken op de tribune. Alleen hielden weinig mensen zich eraan.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:55:19 #60
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58716690
quote:
Rommedahl: 'Er waren te veel wisselingen'

Dennis Rommedahl kende bij Ajax een wisselvallig seizoen. De Deen kwam dit jaar weliswaar ruimschoots aan bod, maar diktevreden is hij niet over zijn eerste periode in Amsterdamse dienst. Ook heeft hij een verklaring waarom de club uit de hoofdstad geen landskampioen is geworden. “Ik heb bijna alles gespeeld”, zegt de buitenspeler in een vraaggesprek met Sportweek. Toch vindt Rommedahl dat zijn vorm er niet altijd was. “Die ging in pieken en dalen. Bovendien zijn de ambities er niet helemaal uitgekomen. We wilden kampioen worden, ons direct plaatsen voor de Champions League. Dat is er niet uitgekomen, terwijl we daarvoor wel de kwaliteit hebben.”

De vele mutaties binnen het elftal van Adrie Koster ziet hij als grootste mankement waarom de landstitel niet naar Amsterdam ging. “Te weinig ritme, te veel wisselingen in alle geledingen. Op die manier komt geen rust en vorm”, vindt de Deens Speler van het Jaar 2007.

Ook is de Scandinaviër op de hoogte dat Ajax Miralem Sulejmani wil halen. Wat voor hem een extra concurrent betekent. “Tsja, dat is Ajax. De concurrentie is groot”, beseft Rommedahl. “Toen ik de Sulejmani bij PSV was, zeg maar, had ik ook veel concurrentie. Dat is in die acht jaar dat ik daar heb gespeeld, zo gebleven. Dat maakte me alleen maar beter.”
Dikgedrukte=eens
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:01:33 #61
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_58716884
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dikgedrukte=eens
Valt nou wel weer mee vind ik. Alleen met de 3de spits was het zo dat er steeds iemand anders stond. Voor de rest was er gewoon een vast team wat bijna niet veranderde (blessure's en schorsingen daar gelaten)
Jawel, je keek.
pi_58717159
Hij heeft wel een punt

Dennis .
pi_58717196
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:55 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Dikgedrukte=eens
Deense speler van t jaar
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:32:45 #64
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_58717646
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 23:14 schreef Noshiba het volgende:

[..]

Deense speler van t jaar
Veel betere zijn er niet.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:59:02 #65
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58718268
Overigens kunnen wij dus wel zeggen dat we de beste speler van Denemarken hebben Het Deense voetbal is van hoog niveau

[ Bericht 49% gewijzigd door RayMania op 17-05-2008 00:45:56 ]
pi_58718468
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:26 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Idd. Nieuwe Slavia-stadion geldt ook een rookverbod en dat heeft niet eens een dak.
Waar is dat nieuwe stadion? Was ruim een jaar geleden nog bij Slavia - Plzen
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_58718498
Ik zeg 2-2..
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:11:30 #68
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58718567
Column Menno Pot al geplaatst?
quote:
Afscheid van Adrie

"1-0 thuis is voldoende. We zijn nog volop in de race. Het gaat over twee wedstrijden."

Er is maar één man die zulke fraaie drietrapsraketten van voetbalclichés kan knutselen, en dat is Adrie Koster. De gemiddelde Nederlander zou niet eens zoiets saais kúnnen zeggen, denk ik (voor je het weet mors je er één of twee woordjes tussendoor die
niet plat als een dubbeltje zijn), maar Adrie Koster verheft het tot kunst. Ik kan me werkelijk geen enkele memorabele uitspraak van de beste man herinneren.

Ik was in zijn eerste weken als hoofdtrainer wel blij met Koster, maar dat was vooral omdat ik zijn kalmte als een verademing ervoer na ruim een seizoen opportunistisch proletengezwatel van Henk ten Cate. Daar werd ik pas écht gek van. Als er persconferenties met Ten Cate op televisie waren, sprong ik soms schuimbekkend van onmacht en frustratie door de woonkamer ("Hou je bek! Hou je bek! Hou je bek!").

Nu, onder Adrie Koster, heb ik bijna het punt bereikt dat ik heimwee krijg naar de losse flodders van zijn voorganger. Na persconferenties van Adrie Koster sta ik óók elke zondagavond van frustratie tegen de muur te hengsten ("Zeg eens iets! Zeg eens iets! Zeg eens iets!").

Wat dat betreft kan ik niet wachten tot Marco van Basten begint. Eindelijk weer eens een intelligente, scherpzinnige man aan het roer, die zich niet laat opnaaien (zoals Ten Cate), geen wandelende clichéfabriek is (zoals Koster), gevoel voor understatement heeft en ook nog wel eens op een tongue in cheek formulering te betrappen valt. Nu alleen nog vertrouwen krijgen in zijn trainerscapaciteiten.

"1-0 is genoeg..." Het is een waarheid als een koe, maar het probleem is nou juist dat Ajax nooit de nul houdt. De kans dat Ajax in de ArenA twee of drie tegengoals krijgt (7x gebeurd) is bijna twee keer zo groot als de kans dat Ajax in eigen huis de nul houdt (4x gebeurd), dus we kunnen er gerust van uit gaan dat Ajax zondag drie of vier doelpunten nodig zal hebben, en met twee goals verschil zal moeten winnen om zonder penaltyschieten de play-offs te winnen. Enig idee hoe vaak Twente dit seizoen met twee goals verschil verloren heeft? Welgeteld twee keer - en van Ajax verloren ze in drie duels nog helemáál niet.

Als ik naar het spel kijk, word ik nog ongeruster. Ajax heeft er dit seizoen ruim 270 minuten voetbal op zitten tegen FC Twente, ruim voldoende om vast te stellen dat Twente gewoon de beter voetballende ploeg is. Ajax heeft meer individuele klasse en een bredere selectie, maar qua positiespel is Twente gewoon een beter elftal - en dat vind ik écht onthutsend. Bij Twente zie je patronen die je bij Ajax al jaren niet meer ziet: je ziet de ruit op het middenveld, je ziet de backs op het juiste moment starten, je ziet de driehoekjes, de looplijnen; je ziet - samenvattend gezegd - een eenheid. Bij Ajax, daarentegen, zie je niks: geen structuur, geen plan, geen verzorgd positiespel. Ajax speelt momentenvoetbal, angstvallig speculerend op een bevlieging voorin - en dat is eigenlijk al vijf jaar zo.

En Adrie Koster? Die serveert na elke wedstrijd zijn traditionele bordje lauwe pap: we stonden in de eerste helft goed, de 1-0 viel op een lekker moment, maar daarna vergaten we de kansen af te maken. Maak je ze wél, dan speel je een heel andere wedstrijd, maar nu gaven we onnodig een goal weg en maakten we het onszelf moeilijk. Van je bla-di-bla en van je hopseflops, dikke lul, drie bier. Ik kan het niet aanhoren.

Hallooooooo!? Twente heeft een begroting van 17 miljoen euroooo! Wij hebben vier keer zo veee-heeeeel, en we trainen minstens even vaaa-haaaaaak, maar toch voetballen we gewoon slechter dan hunnie, en niet zo"n beetje ooo-hoook!! Is er dan echt helemaal niemand bij Ajax die dat ziet en zich er een driedubbele zonnesteek aan ergert?

Ik ben blij dat het tijdperk Koster erop zit. Dit seizoen hadden we gezien de zwakke concurrentie kampioen móeten worden, maar het is wéér uitgelopen op een afgang, mede omdat we in oktober al besloten dat de trainer van het tweede de rest van het seizoen wel hoofdtrainer mocht zijn. Dat was ook wel goed genoeg.

En dat noemt zich dan een topclub. Ongelooflijk.
Gourmetten of steengrillen?
pi_58718678
quote:
Hallooooooo!? Twente heeft een begroting van 17 miljoen euroooo! Wij hebben vier keer zo veee-heeeeel, en we trainen minstens even vaaa-haaaaaak, maar toch voetballen we gewoon slechter dan hunnie, en niet zo"n beetje ooo-hoook!! Is er dan echt helemaal niemand bij Ajax die dat ziet en zich er een driedubbele zonnesteek aan ergert?
Had hem al gelezen, is wel een goeie column
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:35:27 #70
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_58719071
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:25 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Ze implementeren gewoon EU-regelgeving, en ook nog 'n stuk later dan de overige lidstaten.
Dan nog is het geen verplichting. Fact is dat sinds meneer Klink minister van volksgezondheid is geworden het anti-rookbeleid in een stroomversnelling is gekomen. En dat trek ik behoorlijk slecht.....
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_58719123
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:16 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Had hem al gelezen, is wel een goeie column
Net alsof begroting alles zegt.
pi_58719312
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Net alsof begroting alles zegt.
Joh, waarom denk je dat het een column is ?

Hij deelt gewoon zijn kijk erop op een leuke manier.
pi_58719374
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:35 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dan nog is het geen verplichting. Fact is dat sinds meneer Klink minister van volksgezondheid is geworden het anti-rookbeleid in een stroomversnelling is gekomen. En dat trek ik behoorlijk slecht.....
Laat me raden, je rookt zelf?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58719533
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 00:49 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Joh, waarom denk je dat het een column is ?

Hij deelt gewoon zijn kijk erop op een leuke manier.
Maar een column die gebaseerd is op onzin is wel debiel (alleen doelent op dat stukje over begroting aangezien ik de rest niet gelezen heb)
pi_58719644
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 01:00 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar een column die gebaseerd is op onzin is wel debiel (alleen doelent op dat stukje over begroting aangezien ik de rest niet gelezen heb)
Hehe, toevallig is dat het enige stukje wat echt "onzin" is.Voor de rest is hij redelijk serieus met enkele grappen erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')