Tijdens de training kan je glitchen zodat je je niet aan het traject hoeft te houden. Bij het stukje dat je naar een horizontaal hangende pijp moet springen en vastgrijpen en dan overspringen naar een pijp die tegen een muur vastzit. Voordat je bij dat tutorialtje komt moet je een dak op springen, en ik deed dat dus via een plank die tegen een prikkeldraadhek stond. Ik raakte een beetje gewond en toen Celeste de move voordeed, was mijn scherm dus nog een beetje rood en donker. Toen ik haar moves ook nadeed, kreeg ik geen bevestiging. Ik kon gewoon doorlopen en doen wat ik wil.

Even op
gamefaqs gekeken, en daar heeft iemand nog wat manieren beschreven. Deze is het makkelijkst, het is het stukje nadat je de deur hebt ingetrapt en over een pijp tussen 2 gebouwen balanceert en naar de andere kant loopt.
quote:
OK, follow Celeste across the red pipe. As you can see, she is up a story higher than you and you're supposed to simply just climb up. Instead, notice how directly in front of you the roof of this, ah, shall we say shed like structure, is short enough to run up and grab, but just to the left, perpendicular to it, it's a few feet higher, just out of reach? Well, that's your point of entry. You're going to run at an angle to the left towards the low part and perform a wall-run. Jump before you get to it, wall-run will automatically activate then quickly jump again to so that you jump forward and grab the higher, perpendicular ledge. Timing is crucial and you won't always trigger the bug. But, if you landed perfect, you'll climb up and Celeste WON'T continue to run and jump to the horizontal pipe. If so, you got the bug, go ahead and walk up to her. It's alright, she won't bite. Notice her lack of collision?
Paint voor duidelijkheid

![]()
Het prikkeldraadhek wat ik beschreef zit aan de rechterkant als je net het gebouw op komt lopen. Maar deze manier is veel makkelijker