Das volslagen bullsh*tquote:Op woensdag 14 mei 2008 21:38 schreef Esses het volgende:
MP5/MP7 is idd wel nice, goed voor close combat, alleen 100% ongeschikt om iemand neer te leggen die op je afremt. Dan moet je echt lethaal gaan mikken. ...
quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:23 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben opgeleid met Sturmgewehr 90/ SG 550 en later met de SG 550-1 Sniper.
Betrouwbaar (AK47-analoog qua laadmechanisme) en nauwkeurig.
Slingert hiero ook nog een Mosin-Nagant (Snaiperskaja Vintovka Mosina, Modell 1891/30)met Zeiss kijker rond. Best een goed ding voor zijn bouwjaar: 1948
It's a war out there !quote:Op donderdag 15 mei 2008 02:41 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Zielige mannetjes en hun fascinatie voor wapens... *kots*
Bedankt voor deze nuttige aanvulling!quote:Op donderdag 15 mei 2008 02:41 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
hm... ik geloof niet dat de HRB de afgelopen jaren ook maar één maar schot in de praktijk heeft afgevuurt. Zij dragen dat wapen puur ter afschrikking. Maar bij een ander KMar-onderdeel wordt hij regelmatig gebruikt en daar zijn ze uitermate tevreden over de MP5. Hij weigert vrijwel nooit dienst en met 9mm staat vrijwel iedereen direct stil.quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:39 schreef Esses het volgende:
Iced_Lips, uit verhalen van mensen die 'm gewoon hebben moeten gebruiken weet ik dat hij vaak degelijk tekort schiet. Ook omdat bv. in de HRB een 3 schots salvo ook 1 kogel mis kan gaan na een lange dag wacht lopen. Dit kan op sommige momenten in een vertrekhal al ernstig verkeerd zijn. Het wapen heeft zichzelf bewezen dat is zeker waar, hij is ook betrouwbaar, handig, klein en "simpel"
Maar nee, ik bedoelde niet de KRISS. Ik zal ff navragen welke het was. Ik post 'm iig zo snel mogelijk.
Op 100m ?quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kan je mensen mee omleggen op 100m. Makkelijk wapen, verder niet echt spannend.
Tegenwoordig standaard bewapening van de Nederlandse militairen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb erg lekker geschoten met de FN FAL, 7,62mmIk heb geen bezwaar tegen wat stevige munitie. Op 300m raak je alles, maar ik werd erg blij van oefeningen 200m snelvuur op meerdere doelen.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier kan je mensen mee omleggen op 100m. Makkelijk wapen, verder niet echt spannend.
Laatste was de Diemaco C7 5,56mm. Schiet goed, maar niet zo vet als de FAL.
[ afbeelding ]
Voor BBE en dergelijke dus, zodra ze een huis binnenstappenquote:Op donderdag 15 mei 2008 06:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Op 100m ?
Ben je scherpschutter met een beetje geluk of iets dergelijks?Dat ding is leuk voor zeer korte afstand. Laten we zeggen 10 a 20 meter, maximaal.
Je bedoelt de BSB en dat ene schot zal wel in de ontlaadhoek zijnquote:Op donderdag 15 mei 2008 06:02 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
hm... ik geloof niet dat de HRB de afgelopen jaren ook maar één maar schot in de praktijk heeft afgevuurt. Zij dragen dat wapen puur ter afschrikking. Maar bij een ander KMar-onderdeel wordt hij regelmatig gebruikt en daar zijn ze uitermate tevreden over de MP5. Hij weigert vrijwel nooit dienst en met 9mm staat vrijwel iedereen direct stil.
Valt nog wel mee hoor, 100m is nog wel te doen met een 9mm wapen met kolf op semi-automatisch. Dan moet het doel trouwens niet bewegen. En er moet niet teveel wind staanquote:Op donderdag 15 mei 2008 06:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Op 100m ?
Ben je scherpschutter met een beetje geluk of iets dergelijks?Dat ding is leuk voor zeer korte afstand. Laten we zeggen 10 a 20 meter, maximaal.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 02:41 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
of C8 of recentelijk ook HK416/7 (afhankelijk van rol)quote:Op donderdag 15 mei 2008 03:35 schreef Da_Ripper het volgende:
het KCT-CT-team gebruikt de P90
[ afbeelding ]
er zijn genoeg C8s in Afghanistan..quote:Op woensdag 14 mei 2008 20:46 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Bij de KMar wordt als dienstwapen de Glock 17 gebruikt.
[ afbeelding ]
Bij bepaalde werkzaamheden (beveiliging Schiphol, BSB) wordt de MP5 gebruikt.
[ afbeelding ]
Als groen wapen (bij uitzendingen e.d.) wordt de Diemaco C7 gebruikt.
[ afbeelding ]
desert eaglequote:Op woensdag 14 mei 2008 19:36 schreef Tyr80 het volgende:
Vond dat ding uit de film The Jackal erg goed, die al 100 kogels onderweg naar het doelwit heeft voordat de eerste aankomt of iets. Deze is dat denk ik:
http://en.wikipedia.org/wiki/KPV_heavy_machine_gun
Maar die mag vast niet omdat ie mounted is of nie?Dacht bij handvuurwapen eigenlijk in eerste instantie aan pistolen, vroeger was de Desert Eagle toch je-van-het? Maar nu we tien jaar verder zijn is er ook in die categorie vast wel iets beters, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |