Aanvallen is het probleem niet. Ik denk dat het gebrek aan goede verdedigers de doorslag gaat geven.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Als van Basten het volgend jaar met hem aandurft dan kunnen we hem zondag ook wel een kans geven lijkt me. Ik hoop dat het surplus aan aanvallende kwaliteiten toch de doorslag zal geven.
We spelen met het Kamikaze-systeem. De aanval is de beste verdediging.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:49 schreef Paaskonijn het volgende:
Hoeveel verdedigers hebben jullie nou voor zondag over?
Uit: AD Sportwereldquote:Dip deert Perez niet
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Even leek het erop dat Ajax’ meest besproken aankoop van dit seizoen op de bank zou belanden. Het was na het uitduel met Roda JC toen gedacht werd dat Kenneth Perez misschien wel niet meer zo goed was. De tiener en eerstejaars Siem de Jong bleek plots een serieuze concurrent voor de dertiger uit Denemarken.
Zelfs de technische staf twijfelde. Perez werd zijn oude kwaal kwalijk genomen, de kwaal dat hij niet voldoende meeverdedigt. En bovendien onverschillig reageerde op het feit dat hij noodgedwongen als linksbuiten werd geposteerd.
In die fase zette De Jong een aantal wedstrijden middenvelders en aanvallers keurig vrij voor het vijandelijke doel en werd Perez zelf ziek (griep). Maar nu de play-offs hun climax naderen is de positie van de spelmaker van Ajax onomstreden. De Jong zit weer op de bank en de van PSV teruggekochte veteraan, hij wordt eind augustus 34, mag naar hartelust naar voren trekken.
Perez zorgde dit seizoen voor de meest opvallende verhuizing in de eredivisie. In de voorbereiding op dit voetbaljaar vertrok hij naar concurrent PSV om in de winterstop weer terug te keren in de Arena toen trainer Henk ten Cate gevlogen was. Ten Cate wilde te weinig van Perez weten, vond de Deen destijds. Maar zijn hart klopte voor Ajax, vertelde hij later.
De statistieken geven aan dat Perez aan een sterke seizoenshelft bezig, ondanks de kleine dip. Hij kwam in de reguliere competitie toch nog zestien keer in actie voor de Amsterdammers waarin hij zeven goals maakte, waaronder twee strafschoppen. Het aantal assists overtrof zelfs het aantal van vorig seizoen, toen hij 27 keer werd opgesteld. Perez maakte in 2006-2007 twaalf goals (vier penalty’s), maar bediende een succesvolle medespeler slechts drie keer.
,,Hij heeft een periode gehad dat het wat minder ging,’’ kijkt Adrie Koster terug op de ontwikkeling van Perez. ,,Maar dat was slechts een fase. Hij heeft zich daar goed uitgewerkt. Ik denk dat een en ander te maken heeft gehad met die antibioticakuur die moest volgen vanwege zijn griep. Dat heeft toch zijn weerslag op het fysieke vermogen. Want Perez is nog steeds van een enorme waarde voor Ajax.’’
Vorige week in Emmen zorgde hij ook voor de assist in de eerste finalewedstrijd tegen FC Twente. Vlak voor rust bediende hij Luis Suárez, die 0-1 maakte. Die treffer kan zondag van groot belang zijn. Dan ontvangt Ajax de Tukkers voor de return. Een 1-0 zege volstaat.
,,Kenneth heeft gewoon wat meer gogme dan bijvoorbeeld een Siem de Jong,’’ stelt Koster. ,,Die is nog zeer jong, dat wordt hem ook niet nagedragen. Bovendien is het scorend vermogen van Perez optimaal. Juist in deze fase van het seizoen, in de play-offs dus, hebben we dat soort spelers hard nodig. Ajax moet namelijk winnen. Niets meer en niets minder.
,,Het is de ervaring die de doorslag geeft, vandaar dat ik hem opstel. Hij neemt Ajax bij de hand op moment dat we dat nodig hebben.’’
Gezien het aankoopbeleid van de laatste jaren zou die onzin prima waarheid kunnen zijn. Een naam als Zwaanswijk past prima in het rijtje Rommedahl, Colin, Kennedy en Delorge. Maar goed, gelukkig was het dit keer onzin.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:08 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dus? Weinig met Ajax te maken dit.
En hou nou eens op met dat blijven door reageren over berichten van Ajaxshowtime en andere kwats waarvan je toch al 100% zeker weet dat het onzin is.
Mooi gemaaktquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:18 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Gaaf.
Hier de rest. Van der Sar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de niet(-ex)-ajacieden:
Mathijsen
Kakkerlakje
Credits voor Erwin Olaf.
Gezien het feit dat leden op Ajaxshowtime zelf berichten kunnen insturen, en daar al 100.000 keer misbruik van is gemaakt, lijkt het me meer dan logisch dat als er een naam als Zwaanswijk voorbij komt dat dat dan niet serieus valt te nemen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:13 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Gezien het aankoopbeleid van de laatste jaren zou die onzin prima waarheid kunnen zijn. Een naam als Zwaanswijk past prima in het rijtje Rommedahl, Colin, Kennedy en Delorge. Maar goed, gelukkig was het dit keer onzin.
Inderdaad , leuk gedaanquote:
Urby volgend jaar niet op linksbackquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:44 schreef Longmen het volgende:
Urby niet mee naar de EK, de lieveling van Marco blijft thuis.
Marco krijgt er kijk op.
Ja kwil net zeggen!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:49 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Urby volgend jaar niet op linksback![]()
Dit is een voorteken dat Boulahrouz volgend jaar komt
Is dat zo? Want hij heeft toch zn 3 dispensatiespelers bekend gemaakt.. Vallen die dan weer weg of schrapt ie mensen uit de -23-selectie?quote:
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:46 schreef RayMania het volgende:
Mag ik even zeggen dat het Ajax-topic de laatste drie topics uitstekend gaat? Bij dezen een compliment daarvoor. Amper posts verwijderd uit dit topic en het is weer leuk om hier over Ajax te praten. Hopelijk kunnen we het doorzetten.
Dat vermoeden heb ik ook. Hij is wel een tijdje bij mij uit beeld, maar ik zou het zeker een versterking vinden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:51 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ja kwil net zeggen!
Hele tijd gewoon boulahrouz in de basis bij oranje en vervolgens meenemen naar Ajax
OS is toch onder de 23?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:52 schreef Breach het volgende:
[..]
Is dat zo? Want hij heeft toch zn 3 dispensatiespelers bekend gemaakt.. Vallen die dan weer weg of schrapt ie mensen uit de -23-selectie?
Is hij niet gewoon onder de 23?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:52 schreef Breach het volgende:
[..]
Is dat zo? Want hij heeft toch zn 3 dispensatiespelers bekend gemaakt.. Vallen die dan weer weg of schrapt ie mensen uit de -23-selectie?
kuch Urby is 22quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:52 schreef Breach het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |