abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58753076
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:37 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden van jouw overdenkingen en zoektocht. Zelf geloof ik als christen rotsvast in God. Geloof en God hoeft voor mij niet altijd beredeneerbaar te zijn.
Wat bedoel je met rotsvast in God? Wie of wat is God dan in jouw ogen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58753200
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:14 schreef Iblis het volgende:

[..]

De ouden zeiden het al: In vino veritas.

Maar, ik denk niet dat het wijn drinken echt om de waarheid te doen is. Meer om het ontspannen. Zomeravond. Glaasje wijn erbij. Alles binnen het betamelijke.
Zei de duivel
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58753281
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:09 schreef Tevik het volgende:

[..]

[..]

[..]

Interessante adviezen. Wanneer komen jullie inzichten betreft het leven; vóór de drank of er na. En als jullie inzichten vóór de drank komen, zijn die inzichten dan zo teleurstellend dat drank nodig is om die weer te vergeten?
Waarom roepen jullie iemand, die naar de Waarheid zoekt, op om te gaan drinken? Is dit waarmee jullie de Waarheid vinden en daarom Triggershot hiertoe adviseren of wensen jullie nu al dat Triggershot zijn Doel vergeet door hem allerlei verleidingen aan te bieden? Ik zoek mijn toevlucht tot God waartoe jullie mensen uitnodigen.
Grappig hoe je precies hun (onbedoelde) punt onderstreept. Impliciet zeiden ze niets meer dan "loosen up" of "geniet van het leven, neem het minder serieus nu" tegen TS.

En dan kom jij helemaal panisch, haast bedroefd, hier je verontwaardiging tonen. Vind het wel wat ironisch hebben
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58753290
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat bedoel je met rotsvast in God? Wie of wat is God dan in jouw ogen?
Dat ik persoonlijk met volle overtuiging geloof in het bestaan van God. De Almachtige, Schepper van hemel en aarde.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 18 mei 2008 @ 23:57:11 #130
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58753329
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zei de duivel
Vade retro satanas!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_58753371
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:54 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Grappig hoe je precies hun (onbedoelde) punt onderstreept. Impliciet zeiden ze niets meer dan "loosen up" of "geniet van het leven, neem het minder serieus nu" tegen TS.

En dan kom jij helemaal panisch, haast bedroefd, hier je verontwaardiging tonen. Vind het wel wat ironisch hebben
Ik vind het juist zeer raar dat het opgeven van zijn geloof en de tocht naar waarheid opeens drank in het spel zou moeten brengen. Waarom die verleidingen om hem tot drank aan te zetten? Om maar even duidelijk te zijn. Wat heeft in Godesnaam het drank tot zich nemen of 'loosen up' te maken met deze topic met zijn zoektocht? Het is puur een infantiele opmerking van kinderlijke hersenen. Die zich met simpele dingen bezig houden. Feest drank lang leve de lol dikke lul drie bier.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58753383
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:57 schreef Iblis het volgende:

[..]

Vade retro satanas!
Het kan ook in Nederlands als je wilt? En ga zelf lekker weg
pi_58753434
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik vind het juist zeer raar dat het opgeven van zijn geloof en de tocht naar waarheid opeens drank in het spel zou moeten brengen. Waarom die verleidingen om hem tot drank aan te zetten? Om maar even duidelijk te zijn. Wat heeft in Godesnaam het drank tot zich nemen of 'loosen up' te maken met deze topic met zijn zoektocht? Het is puur een infantiele opmerking van kinderlijke hersenen. Die zich met simpele dingen bezig houden. Feest drank lang leve de lol dikke lul drie bier.
Jij ook bedankt voor het onderstrepen van hun (onbedoelde) punt
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 19 mei 2008 @ 00:05:06 #134
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58753499
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het kan ook in Nederlands als je wilt? En ga zelf lekker weg
Maar hij draaide zich om, keek zijn leerlingen aan en wees Petrus streng terecht met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 19 mei 2008 @ 00:09:40 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_58753586
quote:
Op zondag 18 mei 2008 23:58 schreef Burakius het volgende:
Maar de wereld opdelen in standvastige gelovigen en decadente drinkeboeren getuigt van een ontwikkelde geest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58753601
quote:
Op maandag 19 mei 2008 00:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar hij draaide zich om, keek zijn leerlingen aan en wees Petrus streng terecht met de woorden: ‘Ga terug, achter mij, Satan! Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.’
18:50

(Gedenk de tijd) toen Wij tot de engelen zeiden: "Buigt voor Adam", zij bogen, doch Iblies niet. Hij was 驮 der djinn, derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Zult gij hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen, terwijl zij uw vijanden zijn? Slecht is het loon der onrechtvaardigen.
pi_58753619
quote:
Op maandag 19 mei 2008 00:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar de wereld opdelen in standvastige gelovigen en decadente drinkeboeren getuigt van een ontwikkelde geest.
Denken dat ik dat bedoelde ook niet echt.
  maandag 19 mei 2008 @ 00:23:18 #138
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58753862
quote:
Op maandag 19 mei 2008 00:10 schreef Burakius het volgende:

[..]

18:50

(Gedenk de tijd) toen Wij tot de engelen zeiden: "Buigt voor Adam", zij bogen, doch Iblies niet. Hij was 驮 der djinn, derhalve was hij ongehoorzaam aan het gebod van zijn Heer. Zult gij hem en zijn nageslacht tot vrienden nemen, terwijl zij uw vijanden zijn? Slecht is het loon der onrechtvaardigen.
Klassiek voorbeeld van de ander zwart maken hè. Geen hoor en wederhoor. Jammer, jammer. God had daar een goede kans er een genuanceerd verhaal van te maken.
pi_58756882
quote:
Op maandag 19 mei 2008 00:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klassiek voorbeeld van de ander zwart maken hè. Geen hoor en wederhoor. Jammer, jammer. God had daar een goede kans er een genuanceerd verhaal van te maken.
Acht jij zelf beter te kunnen handelen dan Allah zelf? Beetje zinloos en dooddoener Iblis.
pi_58757002
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Acht jij zelf beter te kunnen handelen dan Allah zelf? Beetje zinloos en dooddoener Iblis.
beetje zinloos om met Allah te schermen tegen diegene die niets met Allah heeft, omdat Allah simpelweg niet bestaat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 19 mei 2008 @ 10:41:11 #141
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58757610
quote:
Op maandag 19 mei 2008 09:57 schreef Burakius het volgende:
Op zich is dat een goed idee voor een topic. ‘Wat denk jij beter te kunnen dan God?’. Ik denk dat ik b.v. het heilige boek aan meerdere mensen had geopenbaard. Zowel in Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Europa, Midden-Oosten, Afrika, en een paar plaatsen in Azië en Australië. Als ze elkaar dan ontmoet hadden, dan waren ze erachter gekomen dat ze elk dezelfde tekst al kenden. Dat zou pas wonderbaarlijk zijn.

Verder had ik er, in het geval van het OT, wat minder geneuzel in gezet als ‘plant niet twee gewassen op een veld’ of ‘draag geen kleding van twee stoffen’. Met geloofsijveraars zou ik ook niet zoveel op hebben, mensen die per se volgens de regeltjes moeten leven. Ik zou duidelijk maken dat het vuistregels zijn. Ook zou ik wat minder onvriendelijk jegens afvalligen en ongelovigen zijn. Het doel is dat ze een goed leven leiden, niet dat ze mij aanbidden.

En ik denk dat ik een paar praktische tips m.b.t. hygiëne in m'n heilige boek zou hebben gestopt. Over handen wassen b.v. en hoe je door verhitting zaken steriel kunt maken. Daar zou wat mee gewonnen zijn. En dat oorlog niet tof is. Tegen geen enkel volk.

Ja, dat zou denk ik wel gescheeld hebben. En dan had ik nog steeds evolutie het werk kunnen doen om tot de mens te komen. Als ik ook nog ID’er zou moeten spelen zou ik nog veel meer anders gedaan hebben.
pi_58757780
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:04 schreef milagro het volgende:

[..]

beetje zinloos om met Allah te schermen tegen diegene die niets met Allah heeft, omdat Allah simpelweg niet bestaat.
Precies daarom is het dus ook dom en een dooddoener om zoiets tegen mij te zeggen. Dank je jij snapt hem.
pi_58757804
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op zich is dat een goed idee voor een topic. ‘Wat denk jij beter te kunnen dan God?’. Ik denk dat ik b.v. het heilige boek aan meerdere mensen had geopenbaard. Zowel in Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Europa, Midden-Oosten, Afrika, en een paar plaatsen in Azië en Australië. Als ze elkaar dan ontmoet hadden, dan waren ze erachter gekomen dat ze elk dezelfde tekst al kenden. Dat zou pas wonderbaarlijk zijn.

Verder had ik er, in het geval van het OT, wat minder geneuzel in gezet als ‘plant niet twee gewassen op een veld’ of ‘draag geen kleding van twee stoffen’. Met geloofsijveraars zou ik ook niet zoveel op hebben, mensen die per se volgens de regeltjes moeten leven. Ik zou duidelijk maken dat het vuistregels zijn. Ook zou ik wat minder onvriendelijk jegens afvalligen en ongelovigen zijn. Het doel is dat ze een goed leven leiden, niet dat ze mij aanbidden.

En ik denk dat ik een paar praktische tips m.b.t. hygiëne in m'n heilige boek zou hebben gestopt. Over handen wassen b.v. en hoe je door verhitting zaken steriel kunt maken. Daar zou wat mee gewonnen zijn. En dat oorlog niet tof is. Tegen geen enkel volk.

Ja, dat zou denk ik wel gescheeld hebben. En dan had ik nog steeds evolutie het werk kunnen doen om tot de mens te komen. Als ik ook nog ID’er zou moeten spelen zou ik nog veel meer anders gedaan hebben.
Denk je nou echt dat ik dit lees wat je schrijft . Iblis die schrijft hoe hij het zou gedaan hebben . De Qu'ran is perfect. Jij weet ook hoe ik daar over denk, dus waarom doorgaan op dit zinloze punt. Echte Iblis
pi_58758064
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ik dit lees wat je schrijft . Iblis die schrijft hoe hij het zou gedaan hebben . De Qu'ran is perfect. Jij weet ook hoe ik daar over denk, dus waarom doorgaan op dit zinloze punt. Echte Iblis
als de Koran perfect was, was er geen afvalligheid, hè.... en waren de ahadith ook niet als aanvulling nodig geweest, waren moslims onderling niet zo verdeeld, was er namelijk maar 1 interpretatie mogelijk geweest en niet velen, hetgeen inhoudt dat de Koran voor zijn volgelingen niet duidelijk is, was het een boek van alle tijden geweest over de gehele linie en niet alleen wanneer het jullie uitkomt (Aicha), etc etc etc etc.
  maandag 19 mei 2008 @ 11:08:46 #145
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58758068
quote:
Op maandag 19 mei 2008 10:52 schreef Burakius het volgende:
Oh, maar wat ik schrijf is ook volmaakt. Ik zeg het zelf. Lastig hè, zo’n cognitieve dissonantie? Ik heb trouwens nog wel een tip voor je als zoiets zich weer voordoet:

pi_58758329
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:08 schreef milagro het volgende:

niet alleen wanneer het jullie uitkomt (Aicha), etc etc etc etc.
hoe bedoel je, Aisha?
pi_58758617
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:08 schreef milagro het volgende:

[..]

als de Koran perfect was, was er geen afvalligheid, hè.... en waren de ahadith ook niet als aanvulling nodig geweest, waren moslims onderling niet zo verdeeld, was er namelijk maar 1 interpretatie mogelijk geweest en niet velen, hetgeen inhoudt dat de Koran voor zijn volgelingen niet duidelijk is, was het een boek van alle tijden geweest over de gehele linie en niet alleen wanneer het jullie uitkomt (Aicha), etc etc etc etc.
Besef je wel dat je hier een heleboel aannames maakt en met die aannames geef je hier hoe perfectie in dit geval zou moeten zijn.
De Koran is perfect bij het verkondigen van zijn boodschap.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
  maandag 19 mei 2008 @ 11:45:32 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58758693
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:42 schreef kazakx het volgende:
Besef je wel dat je hier een heleboel aannames maakt en met die aannames geef je hier hoe perfectie in dit geval zou moeten zijn.
En hoe zou die perfectie vorm moeten krijgen? Dat er b.v. geen afvalligen zijn? Dat er b.v. geen discussies zijn over de boodschap?
pi_58759166
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:45 schreef Iblis het volgende:

[..]

En hoe zou die perfectie vorm moeten krijgen? Dat er b.v. geen afvalligen zijn? Dat er b.v. geen discussies zijn over de boodschap?
Als God had gewild dat er geen afvalligen waren dan had hij zo engelen uit de hemel kunnen laten vallen om te laten zien dat hij bestaat. Of misschien nog meer dingen. Als hij had gewild dat er geen discussies zouden ontstaan dan had hij dat ook kunnen regelen.
Dat het niet duidelijk moet zijn dat hij 100% bestaat heeft vele bedoelingen. Een daarvan is dat iedereen hem dan zou zien en dan zou er geen leerproces meer zijn om hem te leren kennen. Dan zou er geen verschil meer zijn tussen de mens en engelen (die er in overvloed bestaan). Daarom is er ruimte voor twijfel.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58759171
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:42 schreef kazakx het volgende:

[..]

Nee, de Koran is net als de Bijbel een boek vol aannames (het boek als bron cq bewijs voor zijn eigen beweringen is natuurlijk compleet zot) waar vervolgens nog eens los op geinterpreteerd wordt door de volgelingen, vandaar de verschillende stromingen, al die verdeeldheid.

De Koran dus blijkbaar niet duidelijk, de teksten voor interpretatie vatbaar, en dus verre van perfect
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')