abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58909101
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De vermoorde onschuld spelen.
Complete nonsense uitslaan met een -smiley erachter. Chapeau ende applaus hoor!
pi_58909172
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:12 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Complete nonsense uitslaan met een -smiley erachter. Chapeau ende applaus hoor!
Complete nonsens? Een compleet valide constatering bedoel je. Mensen die Triggershot uitkotsten komen nu hier lief met hem discussieren alsof ze nog nooit een vuil woord tegen hem hebben gezegd. Want ja het is nu geen moslim, dus dan kan het. Zelf ook een tijd achter de schermen gezeten van fok, de ranzigheid waarmee over Triggershot door bepaalde users werd gesproken is niet in woorden uit te leggen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 25 mei 2008 @ 23:20:26 #278
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58909318
tvp
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_58909359
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Insinueert hij wel ja inderdaad.
Is natuurlijk ook goed mogelijk. Hij zal het inderdaad wel vaker gezien hebben.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_58909469
Maar goed, als moslim vind ik dus dat dit zijn eigen keuze moet zijn. Het is een volwassen gozer en hij weet zelf wat hij het beste acht. In de Islam is het niet aan moslims om keuzes voor anderen te maken, in de Islam is het ook niet aan moslims te oordelen over de daden van anderen. Dat is weggelegd voor God. Moge God je beschermen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 25 mei 2008 @ 23:39:40 #281
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58909776
Wel vermoeiend om door al die teksten heen te lezen.
Na me te hebben bezind, wens ik Triggershot veel succes in zijn zoektocht naar de Ultieme Waarheid. Even een paar Koranverzen plaatsen om je speurtocht naar de waarheid te bespoedigen en om inspiratie op te doen:

2 de koe 213
De mensen waren [oorspronkelijk] één gemeenschap. Vervolgens zond God de profeten als verkondigers van de blijde boodschap en als waarschuwers. [Telkens] zond Hij met hen het boek met de waarheid neer om tussen de mensen te oordelen over de dingen waarover zij het oneens waren. Maar degenen aan wie het gegeven was werden het er slechts uit onderlinge nijd over oneens, nadat de duidelijke bewijzen tot hen gekomen waren. Daarop heeft God in Zijn goedheid hen die geloven geleid tot de waarheid, waarover zij het oneens waren. God leidt wie Hij wil op een juiste weg.

3 'Imraans mensen 108
Dat zijn Gods tekenen; Wij lezen ze jou in waarheid voor. God wenst geen onrecht voor de wereldbewoners.

7 de kantelen 181
En onder hen die Wij geschapen hebben is er een gemeenschap die de weg naar de waarheid wijst en die rechtvaardig ernaar handelt.

29 de spin 44
God heeft de hemelen en de aarde in waarheid geschapen. Daarin is een teken voor de gelovigen.

34 Saba? 6
Zij aan wie de kennis gegeven is zien dat wat er van jouw Heer naar jou is neergezonden de waarheid
is en dat het naar de weg van de machtige, de lofwaardige leidt.

34 Saba? 26
Zeg: "Onze Heer zal ons samenbrengen. Dan zal Hij naar waarheid tussen ons uitspraak doen; Hij is het die uitspraak doet, de wetende."
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 26 mei 2008 @ 00:01:41 #282
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_58910269
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:14 schreef Mutant01 het volgende:
Complete nonsens? Een compleet valide constatering bedoel je. Mensen die Triggershot uitkotsten komen nu hier lief met hem discussieren alsof ze nog nooit een vuil woord tegen hem hebben gezegd. Want ja het is nu geen moslim, dus dan kan het. Zelf ook een tijd achter de schermen gezeten van fok, de ranzigheid waarmee over Triggershot door bepaalde users werd gesproken is niet in woorden uit te leggen.
Als je geen man en paard noemt vind ik het een beetje lasterende opmerkingen. Er is vaak genoeg hard met TS gediscussieerd (en dat zal ook nog wel zo blijven vermoed ik) maar dat is in ieder geval van mij uit nooit respectloos geweest. Ik heb hem volgens mij altijd fatsoenlijk bejegend, zoals volgens mij de meesten hier. WFL is een tamelijk fatsoenlijk forum naar mijn mening. Natuurlijk heb ik zelf wel eens wat moeite met sommige gebruikers, en plaats ik ook wel eens sneren, maar doorgaans probeer ik het in ieder geval fatsoenlijk te houden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 26 mei 2008 @ 00:08:49 #283
8369 speknek
Another day another slay
pi_58910404
Onbeschrijfbare ranzigheid over Triggershot door WFLers? Kan me niet voorstellen of dat is lichtelijk overdreven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58910528
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je geen man en paard noemt vind ik het een beetje lasterende opmerkingen. Er is vaak genoeg hard met TS gediscussieerd (en dat zal ook nog wel zo blijven vermoed ik) maar dat is in ieder geval van mij uit nooit respectloos geweest. Ik heb hem volgens mij altijd fatsoenlijk bejegend, zoals volgens mij de meesten hier. WFL is een tamelijk fatsoenlijk forum naar mijn mening. Natuurlijk heb ik zelf wel eens wat moeite met sommige gebruikers, en plaats ik ook wel eens sneren, maar doorgaans probeer ik het in ieder geval fatsoenlijk te houden.
Het is nogal stom om man en paard te gaan noemen. De personen waar het over gaat, weten het zelf natuurlijk ook dondersgoed en het zijn veelal ook de personen die het in NWS en POL bont weten te maken, die hebben waarschijnlijk ook daarvoor een tik op de vingers gehad, al dan niet via PM. Feit is dat er een enorme verandering is te zien in de manier van reageren jegens hem en dat is kennelijk gelieerd aan het feit dat hij nu geen moslim meer is. Althans, dat is het enige wat ik me kan voorstellen...of het moet wel heel toevallig zijn dat deze users precies na het bekendmaken van Trigger zijn gedachtes ze besloten wel respectvol met hem om te gaan.

Het belangrijkste voor mij is dat Triggershot dit eveneens ziet, daarom postte ik het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutant01 op 26-05-2008 00:22:21 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_58910639
Stuur dit topic nou niet naar een jankhuillie slachtoffertopic. Zo had TS het vast niet bedoeld
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58910715
What you want is what you see, what you see is what you get. Mooie samenvatting van dit topique.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58910934
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
Wat mij opvalt bij de reacties is dat de mensen die Triggershot het meest verafschuwde nu ineens zijn "vriendje" zijn geworden en hem wel fatsoenlijk bejegenen.
Dat lijkt me meer dan normaal. Zou een Papierversnipperaar moslim worden dan denk ik dat de meeste moslims hier hem met open armen zullen ontvangen ondanks al zijn eerdere "rotopmerkingen" van zijn kant naar ons (de moslims) of vice versa.
pi_58910972
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geweldige weerlegging ook ja, dat was al duidelijk dat het mijn interpretatie is, net zoals wat jij stelt jouw interpretatie is. Zo zijn het concrete voorbeelden en lang niet algemeen wat het 'niet op joden lijken' betreft, zoals Mohammed toen hij aankwam in Medina sommige tradities overnam van de Joden zoals vasten op dagen dat de joden ook vasten om Moesas traditie te ervaren.
Het lijkt mij dat teletubbies het juist heeft over, de volgens de islam slechte gewoontes van de Joden en Christenen en niet over de de goede dingen zoals jij hier aanhaalt.
quote:
Het is lang niet zo 'duidelijk' zoals jij het zegt en de voorbeelden die jij geeft zijn lang niet zo absoluut zoals je het doet overkomen. En als ik jou om bewijs ga vragen ga je verwijzen naar de Koran.
Met wat voor bewijs zou hij aan moeten komen volgens jou?
pi_58911537
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De vermoorde onschuld spelen.
Nee, ik ben oprecht verbaasd over je post, ook nu ik begrijp wat je bedoelt. Je poste namelijk
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:02 schreef Mutant01 het volgende:
Wat mij opvalt bij de reacties is dat de mensen die Triggershot het meest verafschuwde nu ineens zijn "vriendje" zijn geworden en hem wel fatsoenlijk bejegenen.
Je schreef "verafschuwde" in plaats van "verafschuwden"; dat maakt nogal een verschil hé.
pi_58912070
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:47 schreef teletubbies het volgende:

[..]

ik zei nergens dat soefi's kuffars zijn. Het zijn mensen die vele verzonnen dingen doen in de naam van islam in de hoop dat ze via hun uitgevonden manieren van heel veel dingen doen dichterbij god komen.Ze lijken heel erg op wat allah bedoelde in het 57e soera:
[..]

Afhankelijk van hoe erg hun innovaties zijn, kun je ze rangschikken van slecht tot kufr.

het (afwijkende soefisme) is een manier van god aanbidden die door mensen is verzonnen, iedereen doet die op zijn eigen manier en naar zijn eigen wensen. Hoe minder je van de manier van leven van profeet/sahaba af wist, hoe verder je raakt door je eigen 'sofisme' van de islam.

Soefisme is iets wat lijkt in Kufa (irak) te zijn ontstaan en langzamerhand overal is te vinden. Geleerden ervan houden van verhaaltjes vertellen en adviezen geven afgezien of ze wel/niet genoeg kennis erover hadden. Ze begonnen te lijken te leven net als 'kloosterleven':afzonderen van de wereld, overmaat aan ' verkeerd praktiseren' en ze begonnen elkaar regelmatig te ontmoeten. Hiermee gingen ze nog verder afdwalen van de manier waarop de metgezellen van de profeet met islam omgingen. Zo gingen ze buiten moskeen ontmoetingsplaatsen te vinden om gedichtjes te lezen die de profeet overheiligen en gedichten over andere dingen te vertellen en hiermee emotioneel raken en zelfs huilen of flauwvallen. Dat werd later lekker gaan dansen en vreemde activiteiten(zie link helemaal onderaan) doen. Een logisch gevolg is dat ze 'buitennatuurlijke' krachten gingen claimen en dat hun geleerden over speciale gaven beschikten en natuurlijk leed dat tot heiligen van die super-mensen, zelfs na hun dood!(vragen voor genezing,geluk en vergeven bij het graf van zo'n heilige/geleerde is de normaalste zaak).

Nadat t goed ging met het islamitische rijk en het vertalen boeken uit het westen, begon het nog erger te worden: ze gingen zich te identificeren met sommige filosofische ideen en gingen islam, hun verzonnen dingen en filosofie met elkaar mixen. Dit is het ergste vorm: eerst had je innvoaties in het praktiseren en nu heb je innovaties in Hoe je over islamitische principes moet denken.

Als je eens begint te vragen bij extreme gevallen van soefisme hoe hun geleerden zijn gekomen aan kennis, dan krijg je volkomen onzin te horen net als: via profeet, via ontmoetingen met Algadr (wijze man genoemd in koran in zijn verhaal met Mozes),via Allah, via jins, via engelen, via reizen naar hemel en dan terug en hun voornaamste bron is natuurlijk: nacht en dagdromen over de profeet/Allah/heiligen/andere profeten en dergelijke.

op http://alsoufia.com/articles.aspx?id=2054&page_id=0&page_size=15&links=False&gate_id=0 vind je beelden van sommige gevallen van soefisme-manieren om god aan te bidden!Klik erop en kijk eens.

Wat ze gemeen hebben is bijv het afwijken van soennah/koran en het ontbreken van bewijzen voor hun innovaties.ben je een fan van soefisme dan is de vraag meestal wanneer je afdwaalt en niet of je afdwaalt.

PS: voor niet arabisch lezers:
http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=shishany3.rm&art_no=2434&file_no=1

http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=borham.rm&art_no=2376&file_no=1

http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=alpadwi.rm&art_no=2404&file_no=1
Sorry hoor, maar waarom val je opeens soefisme aan? Soefisme is puur je persoonlijke manier om tot Allah te komen zonder dat andere mensen daar lastig mee te vallen. Het is een extra naast de dagelijkse rituelen die je doet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58912079
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:47 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Dat lijkt me meer dan normaal. Zou een Papierversnipperaar moslim worden dan denk ik dat de meeste moslims hier hem met open armen zullen ontvangen ondanks al zijn eerdere "rotopmerkingen" van zijn kant naar ons (de moslims) of vice versa.
+1 scherpe reactie.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:39:17 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58913262
quote:
Op maandag 26 mei 2008 01:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, ik ben oprecht verbaasd over je post, ook nu ik begrijp wat je bedoelt. Je poste namelijk
[..]

Je schreef "verafschuwde" in plaats van "verafschuwden"; dat maakt nogal een verschil hé.
Het is Mutant01's persoonlijke stijl om in een random topic een soort van onspecifieke sneer te plaatsen waarin hij impliciet aan geeft dat hijzelf wel geweldig is itt tot de mormels in het topic waarin hij post. Daarna is iedereen die zich afvraagt wie hij bedoeld of wat hij bedoeld ook precies de doelgroep van z'n sneer. Maakt niet uit hoe rustig je je gedraagt of hoe correct je je opstelt, je moet je aangesproken voelen.

With him or against him.

Niks van aantrekken dus
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58917144
Kennis.

Na weer eea doorgelezen te hebben is het zo'n plezierige geruststelling dat de mensen met een talent voor reflectie altijd buiten religieuze dogma's willen treden, hoe nasty die ook 'verdedigd' worden.

Trig is een onafhankelijke denker geworden. Een bewijs voor mij dat die verlichting eraan zit te komen binnen de islam, met hoeveel geweld je ook probeert de grenzen van het dogma te bewaken, de elite zal altijd buiten die genzen willen kijken. In een omgeving waar onpartijdige kennisvergaring een traditie is worden de dogma's onthoofd.

De salafistfokkers hebben het nakijken, en ze mogen zich afvragen of zij zelf -tezijnertijd- niet zullen volgen.

Nieuwsgierigheid is de grootste zonde van een religie. Wat fijn dat dat talent in een boel mensen aanwezig is.
pi_58917383
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef ArchEnemy het volgende:

Nieuwsgierigheid is de grootste zonde van een religie. Wat fijn dat dat talent in een boel mensen aanwezig is.
so true , vandaar ook mijn sig (© Zappa) , verwijzend naar het gedoe met de boom der wijsheid en zo
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58917527
quote:
Op maandag 26 mei 2008 09:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is Mutant01's persoonlijke stijl om in een random topic een soort van onspecifieke sneer te plaatsen waarin hij impliciet aan geeft dat hijzelf wel geweldig is itt tot de mormels in het topic waarin hij post. Daarna is iedereen die zich afvraagt wie hij bedoeld of wat hij bedoeld ook precies de doelgroep van z'n sneer. Maakt niet uit hoe rustig je je gedraagt of hoe correct je je opstelt, je moet je aangesproken voelen.

With him or against him.

Niks van aantrekken dus
Ah nee, en dit is natuurlijk geen persoonlijke sneer waarmee jij impliciet wil aangeven dat ik een soort van mongool ben die @ random dingen uit mijn nek lul en dus daarom maar bij voorbaat genegeerd moet worden. Tuurlijk jong.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutant01 op 26-05-2008 13:12:40 ]
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 26 mei 2008 @ 13:35:12 #296
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58918237
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:48 schreef ArchEnemy het volgende:
Trig is een onafhankelijke denker geworden. Een bewijs voor mij dat die verlichting eraan zit te komen binnen de islam, met hoeveel geweld je ook probeert de grenzen van het dogma te bewaken, de elite zal altijd buiten die genzen willen kijken. In een omgeving waar onpartijdige kennisvergaring een traditie is worden de dogma's onthoofd.
Alsof ex-gelovigen per definitie onafhankelijke denkers zijn
Belachelijk dat men atheïsme gelijkstelt met 'onpartijdige kennisvergaring' en 'verlichting'. Alsof religieuzen niet onafhankelijk kunnen denken. Ik zou zeggen: duik eens de geschiedenis van de filosofie in en zet op een rijtje wat gelovige denkers voor onafhankelijk denkwerk verricht hebben. Ik noem alleen al Descartes, Locke, Kant, Kierkegaard, Hegel en Wittgenstein
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58918384
quote:
Op maandag 26 mei 2008 12:57 schreef milagro het volgende:

[..]

so true , vandaar ook mijn sig (© Zappa) , verwijzend naar het gedoe met de boom der wijsheid en zo
Ja, da's een mooi staaltje misinterpretatie van meneer Zappa. Het was trouwens niet de boom der wijsheid, maar de boom van kennis van goed en kwaad, een Goddelijke eigenschap die de mens a priori niet was toegedicht. Dat is een centraal thema in Genesis.
  maandag 26 mei 2008 @ 13:41:22 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58918386
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah nee, en dit is natuurlijk geen persoonlijke sneer waarmee jij impliciet wil aangeven dat ik een soort van mongool ben die @ random dingen uit mijn nek lul en dus daarom maar bij voorbaat genegeerd moet worden. Tuurlijk jong.
Ik val je tenminste specifiek aan en met onderbouwing ipv dat laffe "er zijn mensen hier die" waardoor iedereen en niemand zich aangesproken moet voelen en waarmee je denkt makkelijk sympathie punten te scoren voor je oh-zo neutrale (as if ) standpunten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58918556
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, da's een mooi staaltje misinterpretatie van meneer Zappa. Het was trouwens niet de boom der wijsheid, maar de boom van kennis van goed en kwaad, een Goddelijke eigenschap die de mens a priori niet was toegedicht. Dat is een centraal thema in Genesis.
Kennis idd, my bad... en het blijft staan, hoor, get smart and I'll fuck you over, als een huis.
Leuk staaltje goddelijke indekking, dat wel, damned if you do, damned if you don't, de mens dus.

dat zal ik nooit snappen, hè, waarom geloven met zoveel dreiging gepaard moet gaan... het geeft eens te meer aan dat er van werkelijk vrije wil geen sprake is.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58919321
quote:
Op maandag 26 mei 2008 13:35 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Alsof ex-gelovigen per definitie onafhankelijke denkers zijn
Belachelijk dat men atheïsme gelijkstelt met 'onpartijdige kennisvergaring' en 'verlichting'. Alsof religieuzen niet onafhankelijk kunnen denken. Ik zou zeggen: duik eens de geschiedenis van de filosofie in en zet op een rijtje wat gelovige denkers voor onafhankelijk denkwerk verricht hebben. Ik noem alleen al Descartes, Locke, Kant, Kierkegaard, Hegel en Wittgenstein
De aarde was plat weet je nog? Welke wetenschapper moest dat ookalweer 'erkennen' voor een clubje uberkatholieken omdat anders zijn leven gevaar liep?

Uiteraard zijn er denkers geweest die binnen de grenzen van een dogma hebben kunnen denken; het probleem ontstaat natuurlijk wanneer ze zo slim worden dat ze over de grenzen van dat dogma heen willen kijken.

Echte denkers worden vanzelf ongelovig. De politieke dwang van een religie houdt nieuwsgierigheid niet tegen, hoe minachtend de relikwabbelaars ook op ze neerkijken.

Het grote voordeel van de christelijke onderdrukkingspolitiek was natuurlijk het accepteren van de rechtstaat, waardoor uittreding mogelijk werd. Nu de islam nog en we komen echt vooruit.

Vergeet niet dat al je welvaart te danken is aan de heidenen. Het onderhoud van die welvaart kan natuurlijk door volgzame zieltjes gedaan worden, maar de evolutie is in handen van nieuwsgierige mensen die het vertikken zich tegen te laten houden door afgunstige bidlipjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')