abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58903772
Ik heb een vraag, waarom kies je voor publiciteit in zulke tijden van onzekerheid? De meeste mensen zouden dat dus nooit doen, wat jij doet moet je zelf weten natuurlijk, maar dat is hoogst opmerkelijk.

Wat mij opvalt bij de reacties is dat de mensen die Triggershot het meest verafschuwde nu ineens zijn "vriendje" zijn geworden en hem wel fatsoenlijk bejegenen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_58904364
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

Wat mij opvalt bij de reacties is dat de mensen die Triggershot het meest verafschuwde nu ineens zijn "vriendje" zijn geworden en hem wel fatsoenlijk bejegenen.
pi_58904433
Is dit echt??
pi_58904718
quote:
Ik heb een vraag, waarom kies je voor publiciteit in zulke tijden van onzekerheid? De meeste mensen zouden dat dus nooit doen, wat jij doet moet je zelf weten natuurlijk, maar dat is hoogst opmerkelijk.
Ik denk dat hij een uitlaatklep nodig heeft.
pi_58905512
quote:

vind je? Als het gaat om afvalligheid dan is het een zwaar probleem. Lees ff in hoofdstuk De Bij:

106. Wie God verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust God's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.

107. Dit komt doordat zij het tegenwoordige leven boven het Hiernamaals hebben verkozen, en omdat God het ongelovige volk niet leidt.

108. Dezen zijn het op wier hart, oren en ogen God een zegel heeft gelegd. En dezen zijn de achtelozen.

109. Dit zullen ongetwijfeld in het Hiernamaals de verliezers zijn.

Dat hij deed aan Soefi gedoe, bracht al een tijdje bij me de gevoelens dat het niet de goede kant op ging.
verlegen :)
pi_58905678
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Denkt hij dat het meer een voorbijgaande fase is?
Insinueert hij wel ja inderdaad.
pi_58905688
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:51 schreef bigore het volgende:
Triggershot, nu je je geloof hebt afgezworen, bekruipt je iets van een gevoel van onbehaaglijkheid, een naar gevoel, schuldgevoel of iets in de trent dat "God" je laat zien dat je niet de juiste keuze aan het maken bent?
Nee, niet echt., amper tot niet iig als ik kort op je vraag mag antwoorden.
pi_58905721
quote:

Fok beinvloed natuurlijk niet mijn persoonlijke directe kring(en) daarnaast is het een kwestie van discussieren natuurlijk.
pi_58905738
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:33 schreef teletubbies het volgende:

Dat hij deed aan Soefi gedoe, bracht al een tijdje bij me de gevoelens dat het niet de goede kant op ging.
Verkapte takfiri?
pi_58906284
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:33 schreef teletubbies het volgende:

106. Wie God verwerpt, na te hebben geloofd - behalve hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof vrede blijft vinden - en zijn hart voor het ongeloof opent, op hem rust God's toorn; en er zal een grote straf voor hem zijn.

107. Dit komt doordat zij het tegenwoordige leven boven het Hiernamaals hebben verkozen, en omdat God het ongelovige volk niet leidt.

108. Dezen zijn het op wier hart, oren en ogen God een zegel heeft gelegd. En dezen zijn de achtelozen.

109. Dit zullen ongetwijfeld in het Hiernamaals de verliezers zijn.
Ben ik de enige die dergelijke God een beetje kinderachtig en een tikkeltje zielig vindt?
  zondag 25 mei 2008 @ 21:19:24 #261
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58906377
Zie het gewoon als een zeer effectief mechanisme ingesteld door geestelijke leiders waarmee afvalligheid voorkomen wordt en de religie blijft voortbestaan.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 25 mei 2008 @ 21:20:24 #262
137975 Twpk
We are muppets
pi_58906403
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:14 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ben ik de enige die dergelijke God een beetje kinderachtig en een tikkeltje zielig vindt?
nee
pi_58906418
quote:

Lol. Volgens mij is TS altijd wel fatsoenlijk bejegent door de WFL-ers En menig niet-gelovige WFL-er is genuanceerd geweest in zijn of haar reactie, lees: een heel voorzichtige felicitatie, de wens dat TS er voor zichzelf uitkomt en succes op welk pad hij ook kiest.

Ik heb de neiging om te zeggen dat vooral de moslimhoek nogal bot en ongenuanceerd uit de hoek kwam met allerlei uit de lucht gegrepen verhalen om TS' geloofsval te verklaren, maar dan word ik ongetwijfeld beticht van vingertje wijzen.
pi_58906479
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:14 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Nee, serieus. Dan maar eeuwig de hel in, maar ik weiger zo'n God te gehoorzamen. Hoe liefdevol ( ) zijn bedoelingen ook mogen zijn. Dan ben ik wel de bigger person.
pi_58906927
quote:
Op zondag 25 mei 2008 20:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Verkapte takfiri?
ik zei nergens dat soefi's kuffars zijn. Het zijn mensen die vele verzonnen dingen doen in de naam van islam in de hoop dat ze via hun uitgevonden manieren van heel veel dingen doen dichterbij god komen.Ze lijken heel erg op wat allah bedoelde in het 57e soera:
quote:
27. Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem het Evangelie. En Wij legden zachtmoedigheid en barmhartigheid in het hart zijner volgelingen. Doch het kloosterleven schreven Wij hun niet voor, maar zij vonden dit zelf uit om God's welbehagen te zoeken. Zij namen dit echter niet in acht zoals het behoorde. Toen gaven Wij de gelovigen onder hen een beloning, maar velen onder hen waren overtreders.
Afhankelijk van hoe erg hun innovaties zijn, kun je ze rangschikken van slecht tot kufr.

het (afwijkende soefisme) is een manier van god aanbidden die door mensen is verzonnen, iedereen doet die op zijn eigen manier en naar zijn eigen wensen. Hoe minder je van de manier van leven van profeet/sahaba af wist, hoe verder je raakt door je eigen 'sofisme' van de islam.

Soefisme is iets wat lijkt in Kufa (irak) te zijn ontstaan en langzamerhand overal is te vinden. Geleerden ervan houden van verhaaltjes vertellen en adviezen geven afgezien of ze wel/niet genoeg kennis erover hadden. Ze begonnen te lijken te leven net als 'kloosterleven':afzonderen van de wereld, overmaat aan ' verkeerd praktiseren' en ze begonnen elkaar regelmatig te ontmoeten. Hiermee gingen ze nog verder afdwalen van de manier waarop de metgezellen van de profeet met islam omgingen. Zo gingen ze buiten moskeen ontmoetingsplaatsen te vinden om gedichtjes te lezen die de profeet overheiligen en gedichten over andere dingen te vertellen en hiermee emotioneel raken en zelfs huilen of flauwvallen. Dat werd later lekker gaan dansen en vreemde activiteiten(zie link helemaal onderaan) doen. Een logisch gevolg is dat ze 'buitennatuurlijke' krachten gingen claimen en dat hun geleerden over speciale gaven beschikten en natuurlijk leed dat tot heiligen van die super-mensen, zelfs na hun dood!(vragen voor genezing,geluk en vergeven bij het graf van zo'n heilige/geleerde is de normaalste zaak).

Nadat t goed ging met het islamitische rijk en het vertalen boeken uit het westen, begon het nog erger te worden: ze gingen zich te identificeren met sommige filosofische ideen en gingen islam, hun verzonnen dingen en filosofie met elkaar mixen. Dit is het ergste vorm: eerst had je innvoaties in het praktiseren en nu heb je innovaties in Hoe je over islamitische principes moet denken.

Als je eens begint te vragen bij extreme gevallen van soefisme hoe hun geleerden zijn gekomen aan kennis, dan krijg je volkomen onzin te horen net als: via profeet, via ontmoetingen met Algadr (wijze man genoemd in koran in zijn verhaal met Mozes),via Allah, via jins, via engelen, via reizen naar hemel en dan terug en hun voornaamste bron is natuurlijk: nacht en dagdromen over de profeet/Allah/heiligen/andere profeten en dergelijke.

op http://alsoufia.com/articles.aspx?id=2054&page_id=0&page_size=15&links=False&gate_id=0 vind je beelden van sommige gevallen van soefisme-manieren om god aan te bidden!Klik erop en kijk eens.

Wat ze gemeen hebben is bijv het afwijken van soennah/koran en het ontbreken van bewijzen voor hun innovaties.ben je een fan van soefisme dan is de vraag meestal wanneer je afdwaalt en niet of je afdwaalt.

PS: voor niet arabisch lezers:
http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=shishany3.rm&art_no=2434&file_no=1

http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=borham.rm&art_no=2376&file_no=1

http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=alpadwi.rm&art_no=2404&file_no=1
pi_58906948
http://alsoufia.com/view_window.aspx?id=Whirlhng.rm&art_no=2241&file_no=1 is voor veel landen een leuke attractie om toeristen aan te trekken
pi_58907224
Wederom een waardeoordeel over 'dwalen' wat niet eens voor de mens is weggelegd.
pi_58907363
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:00 schreef Triggershot het volgende:
Wederom een waardeoordeel over 'dwalen' wat niet eens voor de mens is weggelegd.
het niet afdwalen betekent dat je op t rechte pad bent. Dat staat duidelijk in hadiths en soenna.
pi_58907426
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:06 schreef teletubbies het volgende:

[..]

het niet afdwalen betekent dat je op t rechte pad bent. Dat staat duidelijk in hadiths en soenna.
Ook staat er in de Koran dat het oordeel niet voor Mohammed is weggelegd en dat Allah de rechter is, beoordelinge daarbuite van moslims die claime dat wat zij zeggen van de islam is, kan ik alleen maar om lachen
pi_58907809
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook staat er in de Koran dat het oordeel niet voor Mohammed is weggelegd en dat Allah de rechter is, beoordelinge daarbuite van moslims die claime dat wat zij zeggen van de islam is, kan ik alleen maar om lachen
Dat is jouw interpretatie weer. Zoveel hadiths en soera's zeggen precies wanneer je goed zit in islam. Allemaal komen neer op: opvolgen van de koran, niet lijken op joden/christenen zoals met hun boeken/profeten omgingen, vasthouden aan soennah en de khoelafa na de profeet en het feit dat de eerste drie honderdjaren de beste moslims bevatten.
Aan zaken die je doet in islam hoor je ze te kunnen ondergronden en hard maken hoe je erbij bent gekomen:het is in feite een plicht om te bewijzen dat wat je doet in overeenstemming is met islam: soera de Koe: 111 "..Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".
  zondag 25 mei 2008 @ 22:26:12 #271
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58907890
quote:

Ah is dit er weer eentje waar ik me aangesproken moet voelen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_58907966
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:23 schreef teletubbies het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie weer. Zoveel hadiths en soera's zeggen precies wanneer je goed zit in islam. Allemaal komen neer op: opvolgen van de koran, niet lijken op joden/christinen zoals met hun boeken/profeten omgingen, vasthouden aan soennah en de khoelafa na de profeet en het feit dat de eerste drie honderdjaren de beste moslims bevatten.
Aan zaken die je doet in islam hoor je ze te kunnen ondergronden en hard maken hoe je erbij bent gekomen:het is in feite een plicht om te bewijzen dat wat je doet in overeenstemming is met islam: Toont uw soera de Koe: 111 "..Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".
Teletubbies, mogen we als moslim wel over andere mensen oordelen?
Dat verhaal over de soefi's is trouwens wel een eenzijdig verhaal. Soefisme is een weg om tot God te komen. Zij reciteren de Koran en de schone namen van Allah. Niks mis mee.
Praise to the emptiness that blanks out existence. Existence:
This place made from our love for that emptiness!
pi_58908012
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:23 schreef teletubbies het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie weer. Zoveel hadiths en soera's zeggen precies wanneer je goed zit in islam. Allemaal komen neer op: opvolgen van de koran, niet lijken op joden/christenen zoals met hun boeken/profeten omgingen, vasthouden aan soennah en de khoelafa na de profeet en het feit dat de eerste drie honderdjaren de beste moslims bevatten.
Aan zaken die je doet in islam hoor je ze te kunnen ondergronden en hard maken hoe je erbij bent gekomen:het is in feite een plicht om te bewijzen dat wat je doet in overeenstemming is met islam: soera de Koe: 111 "..Toont uw bewijs, als je waarachtig bent".
Geweldige weerlegging ook ja, dat was al duidelijk dat het mijn interpretatie is, net zoals wat jij stelt jouw interpretatie is. Zo zijn het concrete voorbeelden en lang niet algemeen wat het 'niet op joden lijken' betreft, zoals Mohammed toen hij aankwam in Medina sommige tradities overnam van de Joden zoals vasten op dagen dat de joden ook vasten om Moesas traditie te ervaren. Het is lang niet zo 'duidelijk' zoals jij het zegt en de voorbeelden die jij geeft zijn lang niet zo absoluut zoals je het doet overkomen. En als ik jou om bewijs ga vragen ga je verwijzen naar de Koran.
pi_58908557
trigger, kijk dat soort redenaties bedoel ik nou.
pi_58908931
quote:
Op zondag 25 mei 2008 19:35 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De vermoorde onschuld spelen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')