abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:48:48 #226
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58791623
Hij heeft het over vragen tav een bepaald geloof. Ik neem aan dat we hier rustig mogen vragen naar het hoe en waarom van zijn stap, anders had 'ie het topic uberhaupt niet geopend lijkt me.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_58809874
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:20 schreef SpecialK het volgende:
Wat ik me afvraag trigger. Zie je de koran nog steeds als een goddelijk geinspireert document, zij het dan wellicht niet meer de islamitische god maar toch wel een soort hogere macht? Of zie je het als 100% mensenwerk?
Ik geloof wel dat Mohammed heilig geloofde in zijn profeetschap en goddelijkheid van zijn boodschap ipv een goedkope charlatan trick om macht te verwerven, kan ik wat van de Koran en Bijbel leren, ja het een en ander, maar moet ik daarvoor eerst van uit gaan dat het goddelijk is, neuh. dat niet.
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:37:57 #228
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_58810389
Triggy .
Even alleen op basis van de OP, de rest lees ik morgen wel... maar . Aan de andere kant komt het ook weer niet heeeeel onverwachts, ofzo...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  woensdag 21 mei 2008 @ 21:40:09 #229
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58810422
Triggershot, hoe ga je je leven nu leiden? Dat is de belangrijkste vraag die de mens zich kan stellen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_58810492
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:37 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
Triggy .
Even alleen op basis van de OP, de rest lees ik morgen wel... maar . Aan de andere kant komt het ook weer niet heeeeel onverwachts, ofzo...
Ya Djamila !

He he, al 3e soortgelijke reactie, dat het niet geheel onverwachts was, hoezo eigenlijk?

Verder hoi en
pi_58810785
Bezoek je nu nog steeds regelmatig de moskee en lezingen over de islam? De moskee is immers ook een ontmoetingscentrum en ik neem aan dat jouw interesse is gebleven in de islam. Of doe je het liever even kalm aan op het moment? Heb je het aan een imam verteld?

(Vanzelfsprekend heb ik er alle begrip voor als je (bepaalde) persoonlijke vragen niet wilt beantwoorden.)
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_58811078
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat Mohammed heilig geloofde in zijn profeetschap en goddelijkheid van zijn boodschap ipv een goedkope charlatan trick om macht te verwerven, kan ik wat van de Koran en Bijbel leren, ja het een en ander, maar moet ik daarvoor eerst van uit gaan dat het goddelijk is, neuh. dat niet.
Voordat je moslim werd, geloofde je toen al dat de Koran goddelijk was?
Of ben je toen moslim geworden, zonder eerst van deze gedachte uit te gaan?

ps. je bent toch pas op latere leeftijd moslim geworden?
  woensdag 21 mei 2008 @ 23:34:23 #233
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_58813377
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ya Djamila !

He he, al 3e soortgelijke reactie, dat het niet geheel onverwachts was, hoezo eigenlijk?

Verder hoi en
!
Om wat opmerkingen die je tegen me gemaakt hebt, daarin merkte ik al wel twijfels op...
Maar goed ik moet nog even alles door gaan lezen hoor
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_58819507
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:40 schreef Scaurus het volgende:
Triggershot, hoe ga je je leven nu leiden? Dat is de belangrijkste vraag die de mens zich kan stellen.
Ik denk niet dat ik je antwoord kan geven, vooral oriënterend, weet niet of dat bevredigend is tho.
pi_58819606
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 21:58 schreef rutger05 het volgende:
Bezoek je nu nog steeds regelmatig de moskee en lezingen over de islam? De moskee is immers ook een ontmoetingscentrum en ik neem aan dat jouw interesse is gebleven in de islam. Of doe je het liever even kalm aan op het moment? Heb je het aan een imam verteld?

(Vanzelfsprekend heb ik er alle begrip voor als je (bepaalde) persoonlijke vragen niet wilt beantwoorden.)

Ik heb het er met Sukirman over gehad, hij moest lachen. Hij zelf vond het niet erg, als ik maar geloofde in wat ik zelf als waarheid accepteer ipv de waarheid van een ander, hij heeft liever wel dat ik moslim blijf, maar hij begreep me wel.

Zelf zei hij het wel vaker meegemaakt te hebben dat mensen van hun geloof afvallen omdat ze op een gegeven moment teveel informatie binnen halen die ze niet kunnen plaatsen en in korte tijd niet kunnen verwerken.
pi_58819629
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 22:12 schreef DuracelPlus het volgende:

[..]

Voordat je moslim werd, geloofde je toen al dat de Koran goddelijk was?
Of ben je toen moslim geworden, zonder eerst van deze gedachte uit te gaan?

ps. je bent toch pas op latere leeftijd moslim geworden?
Lijkt me niet hé, anders zou er geen sprake zijn van beginnen te geloven

Jup.
pi_58819656
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 23:34 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

!
Om wat opmerkingen die je tegen me gemaakt hebt, daarin merkte ik al wel twijfels op...
Maar goed ik moet nog even alles door gaan lezen hoor
Hey

Pm me eens, want ik heb echt geen idee meer waar je het over hebt.
pi_58823291
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lijkt me niet hé, anders zou er geen sprake zijn van beginnen te geloven

Jup.
Ik interpreteerde jou zin gisteren heel anders dan jij bedoelde, vandaar die dom overkomende vraag. Mijn fout, ik heb niks gezegd.
pi_58823473
Trig, hoe denk je nu over het 'recht' van een moslim om zijn/haar overtuiging met geweld -dus buiten de rechtstaat om- te mogen verdedigen tegen 'aanvallen', zoals beledigingen, ongeloof en uittreding?

Lullige vraag, ik weet het, maar jij zei me ooit dat een moslim het recht had 'zich te verdedigen'. Tegen die misconceptie loopt onderhand iedereen aan, je kan natuurlijk alleen de rechtstaat het recht geven met geweld op te treden tegen burgers, dat mag nooit een 'recht' van een ideologische groepering zijn. Dan heet dat immers 'terrorisme'.

En terecht m.i.
pi_58826438
Iedereen heeft het recht zich te verdedigen, moslims tegen een Geert Wilders, homos tegen Imams, Rabijnen.
Vrouwen tegen het opblazen van abortusklinieken etc. Moslims hebben niet alleen recht op verdediging, je kan ver gaan in je aanvallen, maar een reactie terug verwachten kan en mag niemand uitsluiten.
pi_58826931
maar dan wel met gelijke munt, hè, dus verbale aanvallen (die geen bedreigingen zijn) verbaal pareren, en niet met geweld of het dreigen met geweld, hetgeen dus nogal eens het geval is, en nogal eens wordt goedgepraat dan wel gerelativeerd.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58827371
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:55 schreef milagro het volgende:
maar dan wel met gelijke munt, hè, dus verbale aanvallen (die geen bedreigingen zijn) verbaal pareren, en niet met geweld of het dreigen met geweld, hetgeen dus nogal eens het geval is, en nogal eens wordt goedgepraat dan wel gerelativeerd.
Wat ik bedoelde.

Geweld hoort het exclusieve domein te zijn van justitie, niet van een of andere parallelle religieuze wetgeving.

Lijkt mij.
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:13:44 #243
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58830085
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 15:55 schreef milagro het volgende:
Mja, maar bepalen wat "met gelijke munt" is, kan nog wel eens gevaarlijk zijn. Het is zo bijvoorbeeld vrij gemakkelijk te beargumenteren dat je een abortuskliniek opblaast; immers werden er "levens" omgebracht.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_58830759
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:13 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mja, maar bepalen wat "met gelijke munt" is, kan nog wel eens gevaarlijk zijn. Het is zo bijvoorbeeld vrij gemakkelijk te beargumenteren dat je een abortuskliniek opblaast; immers werden er "levens" omgebracht.
tuurlijk, maar uiteraard gelijke munt binnen de grenzen vd wet, zoals de ' aanvaller' ook binnen die grenzen moet blijven, ook verbaal.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_58834858
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 18:13 schreef Frezer het volgende:

[..]

Volgens die redenatie mag je elke willekeurige rechter levenslang opsluiten in een kelder (nadat je haar/zijn bankrekening geplunderd hebt).
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:21:20 #246
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58835402
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:36 schreef Amokzaaier het volgende:
complimenten voor deze vraag

daar voeg ik nog een andere aan toe...

hoe ben je van plan om te gaan met de tradities, geboden en verboden van de islam ?
je oogst wat je zaait
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:11:30 #247
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_58837741
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:08 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Volgens die redenatie mag je elke willekeurige rechter levenslang opsluiten in een kelder (nadat je haar/zijn bankrekening geplunderd hebt).
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die zo denken, er van afhankelijk of het hen uitkomt.
pi_58839270
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 11:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het er met Sukirman over gehad, hij moest lachen. Hij zelf vond het niet erg, als ik maar geloofde in wat ik zelf als waarheid accepteer ipv de waarheid van een ander, hij heeft liever wel dat ik moslim blijf, maar hij begreep me wel.

Zelf zei hij het wel vaker meegemaakt te hebben dat mensen van hun geloof afvallen omdat ze op een gegeven moment teveel informatie binnen halen die ze niet kunnen plaatsen en in korte tijd niet kunnen verwerken.
Denkt hij dat het meer een voorbijgaande fase is?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_58847566
Triggershot, nu je je geloof hebt afgezworen, bekruipt je iets van een gevoel van onbehaaglijkheid, een naar gevoel, schuldgevoel of iets in de trent dat "God" je laat zien dat je niet de juiste keuze aan het maken bent?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:11:07 #250
64288 Bensel
Ladderzat
pi_58849238
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:51 schreef bigore het volgende:
Triggershot, nu je je geloof hebt afgezworen, bekruipt je iets van een gevoel van onbehaaglijkheid, een naar gevoel, schuldgevoel of iets in de trent dat "God" je laat zien dat je niet de juiste keuze aan het maken bent?
ik wil niet voor Trigger reageren, maar ik denk dat het meeste 'schuldgevoel' komt door (gelovige) mensen die het je aanpraten, dan dat je wroeging krijgt vanuit jezelf.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')