Ik krijg van die zin de kriebels... Echt, nogmaals, fantastisch dat jij zoveel aan je geloof hebt, dat gun ik je echt (dat gun ik iedereen). Maar jij gaat mij niet vertellen dat wanneer jij een dierbare verliest je daar gelukkig van wordt! Ook uiteindelijk niet. Je leert er misschien een waardevolle les van, zoals genieten van kleine dingetjes in het leven, wees aardig voor jezelf en anderen etc. etc. Maar geluk vind ik niet in het overlijden van een ander of een depressie. De vraag die dan ook in mij op komt is of jij al wel tegenslagen hebt gekend in je leven? En zo ja, wat voor tegenslagen dan?quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Zo zie ik in elke actie een Goddelijke hand en word gelukkig, ook al zijn het dingen waarmee het even tegenzit in het leven.
quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:25 schreef harrie1 het volgende:
het voordeel van geloof is dat het de harde waarheid kan verzachten
het is net als poep in je broek : s'winters lekker warm , maar wel vies
Jammer dat je geloof je niet leert andermans opvattingen te respecteren in plaats van te bagatalliseren.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Aangezien Trigger in een dwaalspoor zit was dit de aanleiding voor mij om deze topic te openen.
İquote:Is geloof irrealistisch? Geloof kent zijn beperking... Want geloof weet niets zeker, geloof is uiteindelijk een ander woord voor twijfel. Maar geloof is wel de drijvende kracht achter de vrede in het hoofd, ondanks al die vragen. En wie niet gelooft, gelooft dat hij een vaste grond onder zijn voeten heeft.
dat dus.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Je gelooft toch niet omdat er voordelen aan zouden zitten?
Absoluut niet. Alleen ik weet niet hoe je tot die conclusie springt.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Het aanmaken van dit topic stond al lange tijd in mijn wish-list. Aangezien Trigger in een dwaalspoor zit was dit de aanleiding voor mij om deze topic te openen.
Je kunt ook gewoon alle muntjes verzamelen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Goddelijke interventies om mij naar een volgende level op te hevelen.
Met goddelijke interventies kom je juist níet hogerop.quote:Goddelijke interventies om mij naar een volgende level op te hevelen
quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Het aanmaken van dit topic stond al lange tijd in mijn wish-list. Aangezien Trigger in een dwaalspoor zit was dit de aanleiding voor mij om deze topic te openen. Ik hoop hierbij dat de gelovigen hier op WFL kunnen laten zien dat er meer voordelen zit in geloven dan niet geloven...
quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Kansloos, Triggershot gelooft niet omdat hij niet ziet dat er geen voordelen aan zitten, maar omdat het niet rationeel is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:46 schreef kazakx het volgende:
[..]
Absoluut niet. Alleen ik weet niet hoe je tot die conclusie springt.
Deze topic gaat alleen maar over de voordelen. Tenminste dat is de bedoeling.
quote:Er is geen bewijs, geen goed argument of reden om een God aan te nemen. Ik realiseerde me dat ik als gelovige nooit objectief kan zijn als ik oprecht naar de waarheid zoek. Mensen die in God geloven nemen godsbestaan als absolute feit aan, terwijl, hoe kan iets wat absoluut is niet te bewijzen zijn? Als er een god is waarom dan debatteren, eeuwenlang, had het al niet eeuwen geleden bewezen moeten zijn? We moeten toegeven dat er sprake is van onzerkerheid, als we echt wisten dat God bestond hadden we vandaag de dag geen atheisten of zoveel verschillende geloven.
Dat zou ook mijn vraag zijn ja.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:24 schreef miss_sly het volgende:
Je zegt:quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:46 schreef kazakx het volgende:
[..]
Absoluut niet. Alleen ik weet niet hoe je tot die conclusie springt.
Deze topic gaat alleen maar over de voordelen. Tenminste dat is de bedoeling.
Je wilt de voordelen als argument gebruiken om niet-gelovigen te overtuigen dat ze het toch niet goed zien.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:09 schreef kazakx het volgende:
Ik hoop hierbij dat de gelovigen hier op WFL kunnen laten zien dat er meer voordelen zit in geloven dan niet geloven...
Waarom zouden gelovigen niet verder kijken dan een geschrift?quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:28 schreef marcel-o het volgende:
Religie vind ik persoonlijk een beperking in een menswenleven omdat men dan niet verder kijkt dan een geschrift.
Uit je hele waslijst van voordelen heb ik er maar twee kunnen pikken die alleen God zou kunnen geven. Beschavingen, manieren en warmte komen niet van God, laat dat duidelijk zijn. Stel je dat wel, dan ken je jezelf en de mens in zijn wezen niet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 17:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De liefde van God. Goddelijke zegeningen. Etcetera, etcetera, etcetera. Dit zijn de voordelen die ik stap voor stap heb ervaren sinds ik geloof en me bekeerd heb en me actief inzet om God zoveel mogelijk te plezieren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |