Nou zolang ik 65 kilo weeg ben ik tevreden, maar hiervoor ben ik een aantal jaar 64 kilo geweest en vorige zomer zelfs 62, dus minder mag ookquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus het is geen echt streefgewicht meer ?
Ik denk dat dat wel lukt, mijn onderbenen zijn 37 cm en ik heb echt behoorlijke kuitenquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
en m'n nieuwe doel (buiten afvallen) is m'n onderbenen <55 cm te krijgen zodat ik weer maat 28 pas
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Volgens mij heeft sporten wel effect, kijk maar:
[ afbeelding ]
en m'n nieuwe doel (buiten afvallen) is m'n onderbenen <55 cm te krijgen zodat ik weer maat 28 pas
Het kan niet anders dan dat ze bovenbenen bedoelt. Een onderbeensomstrek van 55 cm is ERG veelquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus jouw doel is vooral aankomen (met spieren) ?
Ik heb gewoon uh,quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel lukt, mijn onderbenen zijn 37 cm en ik heb echt behoorlijke kuiten
Nee buiten afvallen (dus ik wil sowieso 59.9 gaan wegen) wil ik ook dat mijn bovenbeen omtrek 55 cm of kleiner wordt. Zodat ik dus weer in maat 28 pas ipv maat 31. Dat ik aan was gekomen was een beetje een foutjequote:Op donderdag 15 mei 2008 11:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus jouw doel is vooral aankomen (met spieren) ?
Ik neem aan dat je hiermee niet je taille bedoelt? (aangezien je je buikomtrek bij je taille moet meten)quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
O m'n buik is trouwens 82 cm. Ook goed.
Waarom zou je je onderbenen willen metenKan je beter je heupen meten - lijkt mij
Het dikste gedeelte van m'n buik, bij m'n navel.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hiermee niet je taille bedoelt? (aangezien je je buikomtrek bij je taille moet meten)
Ik bedoelde het in het algemeenquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Het dikste gedeelte van m'n buik, bij m'n navel.
en ik moet niks![]()
Het is leuker om het dunste stuk te metenquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:48 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hiermee niet je taille bedoelt? (aangezien je je buikomtrek bij je taille moet meten)
Ik vind het fijner het dikste stuk te meten en het steeds dunner te zien wordenquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Het is leuker om het dunste stuk te meten![]()
Maar voor het bepalen van abdominaal overgewicht moet je meten op navelhoogte (bij ontspannen buik), of tussen het hoogste stuk van je heupbot en het laagste stuk rib dat je kan vinden. Vaak is dat wel dezelfde hoogte.
Aah oke, maar bij mij ligt dat op ongeveer dezelfde hoogte als mijn taille als ik het goed heb. Ik heb niet zo'n groot bovenlijfquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Maar voor het bepalen van abdominaal overgewicht moet je meten op navelhoogte (bij ontspannen buik), of tussen het hoogste stuk van je heupbot en het laagste stuk rib dat je kan vinden. Vaak is dat wel dezelfde hoogte.
Ja maar dat vind ik zo gek ... je buikomtrek (rond navel) mag maar 83 cm zijn ... ik heb een taille van 68 cm (zit erg hoog, nog op mijn ribbenkast), een bmi van onder de 21, maar mijn buik is 86 cm ofzo... dan zou ik dus toch overgewicht hebben? Dat snap ik nooit zo goedquote:Op donderdag 15 mei 2008 13:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je buikomtrek is relatief groot dan. Ik zou niet direct zeggen dat je overgewicht hebt of een vergroot risico op bv. HvZ of DMII, maar statistisch gezien is het risico verhoogd bij een buikomtrek >80 cm. Hierbij zijn wel verschillende etniciteiten in aanmerking genomen. Je kunt je voorstellen dat een buikomtrek van 80 cm bij een aziatische vrouw heel anders is dan voor een kaukasische.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:55 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja maar dat vind ik zo gek ... je buikomtrek (rond navel) mag maar 83 cm zijn ... ik heb een taille van 68 cm (zit erg hoog, nog op mijn ribbenkast), een bmi van onder de 21, maar mijn buik is 86 cm ofzo... dan zou ik dus toch overgewicht hebben? Dat snap ik nooit zo goed.
Aan de lijst te zien is daardoor zelfs je lengte veranderdquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:12 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Volgens mij heeft sporten wel effect, kijk maar:
Mijn taille is 72 cm en m'n navel 82 cmquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je buikomtrek is relatief groot dan. Ik zou niet direct zeggen dat je overgewicht hebt of een vergroot risico op bv. HvZ of DMII, maar statistisch gezien is het risico verhoogd bij een buikomtrek >80 cm. Hierbij zijn wel verschillende etniciteiten in aanmerking genomen. Je kunt je voorstellen dat een buikomtrek van 80 cm bij een aziatische vrouw heel anders is dan voor een kaukasische.
Wat de waarde exact is van dit soort getalletjes is dus moeilijk in te schatten voor een individu, maar ik heb gemerkt dat BMI en buikomtrek voor mezelf wel goede waarden zijn of ik goed op gewicht ben of niet.
doe 's niet zo enthousiastquote:Op donderdag 15 mei 2008 14:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wel een leuk dagelijks ding
Nee, mn buik is verder niet opgezet ofzo, ook al heb ik last van mn darmen. Heb ook geen opgeblazen gevoel ofzo. Ik krijg op dit moment geen medicijnen meer. Ik heb dinsdag wel weer uitslag gehad van bloedonderzoek, en ontstekingswaarde is nog steeds te hoog. Dus heb nu definitief besloten om voor een second opinion naar Nijmegen te gaan. Moeten wel al die kutonderzoeken weer opnieuw, maar het is niet anders, hopelijk vinden zij wel wat. Alleen is daar wel een wachtlijst, dus duurt allemaal nog wel ff.quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:07 schreef teigan het volgende:
Sylvana, dat klinkt allemaal vervelend joh, je familiesituatie..
wat ik me nog afvroeg, doordat je zoveel last hebt van je darmen zal je buik zeker ook wel flink opgezet zijn.. Is dat dan niet meer de oorzaak van die grote omtrek? En krijg je nou nog medicatie voor je darmen?
Ik vind hem niet zo mooi,quote:
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 09:47 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Bah! Helemaal natgeregend net! En meteen ook het gevoel alsof het nooit mooi weer is geweest.
Wordt vast een baaldag dus. Ik vrees dat ik wel van het weekend kleding moet zoeken voor de familiefoto van volgende week, maar zondag zou het ietsje droger worden schijnt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |