abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58662510
Ja, het is ernst.

Remancipatie betekent meer aandacht voor de mannelijke kant van de maatschappij. Het maatschappelijke debat is de afgelopen 40 jaar gegaan over de positie van de vrouw. Maar nu wordt het weer tijd voor de mannen.

Waar zijn de traditionele rolpatronen gebleven/ toen vrouwen nog echte vrouwen (moeders) waren en bovenal mannen echte mannen.

We zijn met zijn allen wel erg in de war geraakt. Mannen die het huishouden moeten doen. En vrouwen die wel buiten de deur carrière maken ten koste van hun kroost die ze dumpt bij de opvang

Veel mannen in deze maatschappij vind ik niet meer zo mannelijk. Het zijn halve vrouwen geworden. Het zijn vaak mietjes. Ze praten als vrouwen , gedragen als vrouwen. Zeer zorgelijk is dat te noemen. Je merkt het als je ze tegenkomt....Het valt me steeds op..

Een vrouw is geen man en v.v. Een man moet niet proberen vrouw te zijn en v.v. Het werkt gewoon niet.

De politiek zou zich meer zorgen moeten maken. En het onderwerp op de agenda te zetten. En te bedenken dat het volgende niet echt helpt: tweeverdienersmaatschappij. Het kabinet moet om te beginnen het kostwinnersmodel te stimuleren. Dan is er een kans dat oude rolpatronen weer voeten in aarde krijgen. Kindjes die weer goed opgevoed en opgevangen worden.

Maar bovenal weer mannen die zich als mannen gedragen en vrouwen die weer als vrouwen gedragen.

Het was 50 jaar geleden nog niet zo gke wat dat betreft. Wat mij betreft helpt de politiek een handje.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 14-05-2008 12:18:44 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:24:48 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58662772
Weer zo'n topic?

Ik heb je de vorige keer gevraagd wat je verstaat onder "mannelijk" en wat onder "vrouwelijk".

Ik zie nu een keer of achtendertig een herhaling van dezelfde mededeling. Wat een rot-OP.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:28:41 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58662811
Overigens begrijp je geloof ik niet dat "remancipatie" letterlijk "het opnieuw tot slaaf maken" betekent.
Hoe mannelijk van mij om dat te weten.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:31:23 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_58662830
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, het is ernst.

Remancipatie betekent meer aandacht voor de mannelijke kant van de maatschappij. Het maatschappelijke debat is de afgelopen 40 jaar gegaan over de positie van de vrouw. Maar nu wordt het weer tijd voor de mannen.

Waar zijn de traditionele rolpatronen gebleven/ toen vrouwen nog echte vrouwen (moeders) waren en bovenal mannen echte mannen.
Waarom is het zo bezwaarlijk als de maatschappij in het algemeen veranderd door de jaren heen? Waren mannen in 10.000 BC dan pas écht mannen? Of alle nichterige senatoren in Rome? Waren dat échte mannen? Of Franse koningen in semi jurken met pruiken en make-up? Waren dat échte mannen? Of calvinistische "ik ben volgens de bijbel de baas over mijn vrouw" 19e eeuw mannen? Waren dat échte mannen?
quote:
We zijn met zijn allen wel erg in de war geraakt. Mannen die het huishouden moeten doen.
Mannen moeten niet het houshouden doen, als dit door een veranderlijke maatschappij handig is, dan gebeurd het automatisch...is het daarom slecht? Als het echt zo slecht was zou het niet zo natuurlijk verlopen...
quote:
En vrouwen die wel buiten de deur carrière maken ten koste van hun kroost die ze dumpt bij de opvang
Dat heeft niets te maken met de veranderende man...meer met het feit dat men het geld nodig heeft en dat de vrouw ook graag meer wil bereiken dan huismoeder...prima toch? Kinderen kun je prima combineren met tweeverdieners, door bijvoorbeeld samen part time te gaan werken.
quote:
Veel mannen in deze maatschappij vind ik niet meer zo mannelijk. Het zijn halve vrouwen geworden. Het zijn vaak mietjes. Ze praten als vrouwen , gedragen als vrouwen. Zeer zorgelijk is dat te noemen. Je merkt het als je ze tegenkomt....Het valt me steeds op..
En jij voelt je geintimideerd door een man in een rose blousje? Leg nou eens uit wat je bezwaar is...
quote:
Een vrouw is geen man en v.v. Een man moet niet proberen vrouw te zijn en v.v. Het werkt gewoon niet.
Dat is ook niet het geval...
quote:
De politiek zou zich meer zorgen moeten maken. En het onderwerp op de agenda te zetten. En te bedenken dat het volgende niet echt helpt: tweeverdienersmaatschappij. Het kabinet moet om te beginnen het kostwinnersmodel te stimuleren. Dan is er een kans dat oude rolpatronen weer voeten in aarde krijgen. Kindjes die weer goed opgevoed en opgevangen worden.
Betutteling! Ik zie Meneer Rouvout al kwijlend jouw post lezen...
quote:
Maar bovenal weer mannen die zich als mannen gedragen en vrouwen die weer als vrouwen gedragen.

Het was 50 jaar geleden nog niet zo gke wat dat betreft. Wat mij betreft helpt de politiek een handje.

[ Bericht 48% gewijzigd door L3IPO op 14-05-2008 12:44:49 ]
Humans dont deserve to live...
pi_58662834
Het is natuurlijk ook eng voor sommige "mannen", vrouwen die niet onderdanig zijn en niet precies doen wat je ze vraagt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58662850
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:28 schreef Floripas het volgende:
Overigens begrijp je geloof ik niet dat "remancipatie" letterlijk "het opnieuw tot slaaf maken" betekent.
Hoe mannelijk van mij om dat te weten.
Ik heb de term ook niet verzonnen. Het gaat om de betekenis in deze context.
pi_58662865
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:31 schreef DS4 het volgende:
Het is natuurlijk ook eng voor sommige "mannen", vrouwen die niet onderdanig zijn en niet precies doen wat je ze vraagt...
Nou , dat is dan weer een rare draai hoor
pi_58662892
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:24 schreef Floripas het volgende:
Weer zo'n topic?

Ik heb je de vorige keer gevraagd wat je verstaat onder "mannelijk" en wat onder "vrouwelijk".

Ik zie nu een keer of achtendertig een herhaling van dezelfde mededeling. Wat een rot-OP.
Het si dezelfde vraag wat je onder "rood" of onder "blauw" verstaat.

Sommige begrippen zijn zo basaal
pi_58662932
Weer eens een blauwtje gelopen EG of ben je in elkaar geslagen door een vrouw?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_58662938
Weinig actiehelden in patatgeneratie

Ja hoe zou dat nou komen !
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:39:49 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58662963
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het si dezelfde vraag wat je onder "rood" of onder "blauw" verstaat.

Sommige begrippen zijn zo basaal
Zo basaal dat je ze niet kunt definieren? Ik kan rood en blauw wel definieren, hoor. Rood is de kleur die aan de langegolfkant van het lichtspectrum zit, van 625 tot 740 nm.

Oeps, wat mannelijk weer van mij, ik bedoel natuurlijk: hihi roze konijntjes wil je nog een pilsje, schat?
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:43:59 #12
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_58663026
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zo basaal dat je ze niet kunt definieren? Ik kan rood en blauw wel definieren, hoor. Rood is de kleur die aan de langegolfkant van het lichtspectrum zit, van 625 tot 740 nm.

Oeps, wat mannelijk weer van mij, ik bedoel natuurlijk: hihi roze konijntjes wil je nog een pilsje, schat?
Je zou moeten weten dat je als vrouw alleen dient te praten als je daarom gevraagd wordt door een man...so silence woman!
Humans dont deserve to live...
pi_58663072
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:39 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, zegt niks. Want wat versta je precies onder "kleur"? Want met dat begrip ben ik nog verder van huis
quote:
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:48:12 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58663113
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, zegt niks. Want wat versta je precies onder "kleur"? Want met dat begrip ben ik nog verder van huis
[..]
Kleur is de visuele menselijke perceptie van spectrumgroepen van golflengtes.

Als je niet definieert zeg je precies niks.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:54:42 #15
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58663256
TT aangepast.

Het is wel heel erg een herhaling van zetten Echtgaaf.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_58663287
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Nou , dat is dan weer een rare draai hoor
Het zal allemaal wel. Jij hebt een enorme hang naar vaste patronen. Misschien zijn al die opties in het leven niet aan jou besteed. Jammer, want die maken het leven zo leuk.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:58:28 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58663322
Ach Floripas, vergeefse moeite. Maar ik zal TS op gang helpen:
Vrouwelijk is volgens TS waarschijnlijk
- slaafs gedrag
- de man behagen
- je eigen behoeften en interesses aan de kant zetten voor TS
- dom, niet in staat zelf een beslissing te nemen die de selectie van de groente voor het avondeten overstijgt
- gericht op de verzorging van kinderen en alleen de buitenlucht in om boodschappen te doen of ´de kinderen uit te laten

Mannnelijk is (volgens TS)
Geen idee eigenlijk. TS heeft het steeds over de, volgens TS natuurlijke, rol van de vrouw. Hoe hij de rol van de man ziet is mij nog steeds niet duidelijk. Leeg en nietszeggend is het eerste wat in mij opkomt.

En nou geen huillie gaan doen hè TS? Dat vind ik niet mannelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:58:36 #18
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58663324
Ik ben het eens met de openingspost. Het zou een keer tijd worden dat niet alles door een roze bril werd bekeken.
Laten we wel wezen, is er een kerel die niet graag Rutger Hauer in Turks Fruit had willen zijn? (op dat stukje na dan dat hij bij een willekeurig huis om een tangetje verzoekt als zijn pielemoos tussen de rits vastzit uiteraard).

Het slaat nergens op dat mensen elkaar de hele dag door moeten bevestigen in vanalles met smsjes, mailtjes, gsmtelefoontjes. Laat een kerel weer gewoon een kerel zijn.
De vrouw kookt, de man werkt en 's avonds wordt er geneukt na het voetballen. Ieder een eigen leven en duidelijke taal, het gaat niemand een reet aan waar je 's middags hebt gelunched.
Stiekem vinden een hoop vrouwen het ook gewoon leuk om dingen voor hun mannetje te doen en andersom werkt dat precies zo.
Uiteraard is het (vooral de groen)liberale lobby weer eens degene die zonodig roet in het eten moet gooien door termen als ''aanrechtsubsidie" en "emancipatie" hoog op de agenda te zetten. Verstikkende thema's, het vervreemd er verwart mensen alleen maar, alsof je niet tevreden mag zijn met een eigen leven.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_58663410
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:58 schreef Aoristus het volgende:

Het (...) verwart mensen alleen maar
Nog iemand die moeite heeft met al die nieuwe mogelijkheden...
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:03:30 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58663413
quote:
Ik ben het eens met de openingspost. Het zou een keer tijd worden dat niet alles door een roze bril werd bekeken.
Laten we wel wezen, is er een kerel die niet graag Rutger Hauer in Turks Fruit had willen zijn? (op dat stukje na dan dat hij bij een willekeurig huis om een tangetje verzoekt als zijn pielemoos tussen de rits vastzit uiteraard).

Het slaat nergens op dat mensen elkaar de hele dag door moeten bevestigen in vanalles met smsjes, mailtjes, gsmtelefoontjes. Laat een kerel weer gewoon een kerel zijn.
De vrouw kookt, de man werkt en 's avonds wordt er geneukt na het voetballen. Ieder een eigen leven en duidelijke taal, het gaat niemand een reet aan waar je 's middags hebt gelunched.
Stiekem vinden een hoop vrouwen het ook gewoon leuk om dingen voor hun mannetje te doen en andersom werkt dat precies zo.
Uiteraard is het (vooral de groen)liberale lobby weer eens degene die zonodig roet in het eten moet gooien door termen als ''aanrechtsubsidie" en "emancipatie" hoog op de agenda te zetten. Verstikkende thema's, het vervreemd er verwart mensen alleen maar, alsof je niet tevreden mag zijn met een eigen leven.
Jij kunt geen vrouw vinden die aan jouw ideaal voldoet zodoende moet de overheid die vrouwen maar voor jou "maken" ?

Geld overigens ook voor EchtGaaf.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:46 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58663433
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog iemand die moeite heeft met al die nieuwe mogelijkheden...
De relatie als consumptiegoed. Dat klinkt aantrekkelijk, maar eigenlijk wil je toch ook gewoon duurzaamheid, of niet?
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:08:49 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58663519
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:04 schreef Aoristus het volgende:

[..]

De relatie als consumptiegoed. Dat klinkt aantrekkelijk, maar eigenlijk wil je toch ook gewoon duurzaamheid, of niet?
Grappig dat jij bepaalt wat voor DS4 de ideale relatie is
pi_58663560
Joh, we leven in een land waarin de vrouwen massaal kiezen voor een zo min mogelijk geemancipeerd bestaan. Wees blij dat je in elk geval nog in dit land leeft joh.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:13:57 #24
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58663633
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Grappig dat jij bepaalt wat voor DS4 de ideale relatie is
En nog grappiger dat jij zo'n open visie hebt
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:15:05 #25
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58663651
quote:
alsof je niet tevreden mag zijn met een eigen leven.
blijkbaar niet van jou, want als een vrouw zich onafhankelijk wil gedragen dan is ze slecht bezig en moet ze onderdanig worden?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:21:15 #26
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58663752
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

blijkbaar niet van jou, want als een vrouw zich onafhankelijk wil gedragen dan is ze slecht bezig en moet ze onderdanig worden?
Nee hoor, ieder een eigen leven had ik toch geschreven. Ik hekel de overdreven bevestigingsdrang die deze tijd tekent. De drang van het altijd maar laten weten hoe belangrijk iemand voor je is. Dat is nergens voor nodig, je moet elkaar de ruimte geven. Een gsm is er om eventueel de wegenwacht te bellen als je panne hebt langs de snelweg.
Ik weet nog dat het in de jaren 80 en vroeg jaren 90 gewaardeerd en aangemoedigd werd als je je even terugtrok van het (familie)gezelschap om een boek te lezen of om een stuk te gaan fietsen of iets dergelijks. Is het nog denkbaar dat je tegenwoordig zonder gsm op pad kan?

Het gaat niemand wat aan waar je 's middags hebt gelunched.
Dat zijn korte-termijnsdoelen. Op de lange termijn is dat destructief voor een relatie imo.
Omdat de politiek geen reet te maken heeft met je privezaken, moeten ze zich daar ook niet mee bemoeien. Dan krijg je ook geen problemen met partime werkende moeders die een carriere aan het vergooien zijn vanwege fiscale voordeeltjes. Als je dat een promotie voor onderdanigheid vindt, dan is dat maar zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aoristus op 14-05-2008 13:28:14 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:27:01 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58663849
quote:

Eens. En het mooie is dat vrouwen (die van de niet-gedegenereerde soort) eigenlijk ook niets anders willen dan een echte man. Wanneer ze iedere dag een beurt krijgt wordt ze vanzelf rustig en gelukkig en zal ze alles doen om haar man en gezin gelukkig te maken en het huis op orde te krijgen.
Progressieven zullen echter alles doen om bovenstaande scenario te dwarsbomen. Van het op hol brengen van de hoofdjes van onze vrouwen tot het onzeker maken van de mannen zodat ze hem niet meer omhoog krijgen.
The End Times are wild
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:32:50 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58663937
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eens. En het mooie is dat vrouwen (die van de niet-gedegenereerde soort) eigenlijk ook niets anders willen dan een echte man. Wanneer ze iedere dag een beurt krijgt wordt ze vanzelf rustig en gelukkig en zal ze alles doen om haar man en gezin gelukkig te maken en het huis op orde te krijgen.
Progressieven zullen echter alles doen om bovenstaande scenario te dwarsbomen. Van het op hol brengen van de hoofdjes van onze vrouwen tot het onzeker maken van de mannen zodat ze hem niet meer omhoog krijgen.
Of ze zien natuurlijk in dat niet iedereen op dat ouderwetse kostwinnersmodel zit te wachten en dat men er gewoon zelf voor kan kiezen als men denkt er beter mee af te zijn. Maar in ieder geval wil men niet dat iemand in een verstikkend keurslijf wordt geperst door het collectief.

Toon je bewering dat alle vrouen voor jouw ideaalplaatje willen kiezen maar eens aan dan want hier een beetje voor de vrouwelijke natie spreken is nergens op gebaseerd.

Enne mannen die onzeker worden van progressieven zijn sowieso niet mannelijk.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:34:43 #29
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58663960
quote:

[..]

Het is toch van de gekke dat je therapeutische oefeningen voor mannen hebt om hen weer aan de basis van het bestaan te laten ruiken? Volwassen kerels die een weekendje kleiduiven gaan schieten om ze weer enigszins het gevoel te geven dat er zoiets bestaat als oerdrift.
pi_58664091
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:04 schreef Aoristus het volgende:

maar eigenlijk wil je toch ook gewoon duurzaamheid
Duurzaamheid gebaseerd op afhankelijkheid? Nee, zeker niet. Ik heb liever dat mijn vrouw bij me weggaat dan blijft als ze mij zat is.

Het zegt wat mij betreft een hoop over de "mannen" in deze draad, dat ze de overheid nodig hebben om de door hun gewenste relatie te verkrijgen. Ik dop liever mijn eigen boontjes. Gaat me over het algemeen vrij aardig af...
pi_58664104
quote:

Wanneer ze iedere dag een beurt krijgt wordt ze vanzelf rustig en gelukkig
pi_58664367
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:58 schreef Tinkepink het volgende:
- slaafs gedrag
- de man behagen
- dom, niet in staat zelf een beslissing te nemen die de selectie van de groente voor het avondeten overstijgt
- gericht op de verzorging van kinderen en alleen de buitenlucht in om boodschappen te doen of ´de kinderen uit te laten
Klinkt goed.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:02:31 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58664461
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:32 schreef Hexagon het volgende:

Enne mannen die onzeker worden van progressieven zijn sowieso niet mannelijk.
Dit dus. De mensen die hier zo hard roepen dat mannen weer man moeten zijn zijn volgens mij vooral heel angstig voor vrouwen met meer vaardigheden dan zijzelf hebben. Dus willen ze vrouwen het liefst weer onderdrukken zodat ze zelf iets meer kans hebben boven de middelmatigheid uit te stijgen.

Die verwijving van mannen heb ik ook niks mee, maar om meteen door te slaan en vrouwen weer in hun huismoederrol te willen drukken, omdat alleen dan mannen weer echte mannen kunnen zijn, is natuurlijk weer het andere uiterste.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:07:56 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58664565
Opmerkelijk is ook dat ondanks al het emancipatoire gebral hier in Nederland en alle moeite die wordt gestopt in het zo klein mogelijk maken van de sexe-verschillen, zowel mannen als vrouwen als het er op aan komt een partner kiezen die juist wél aan het traditionele beeld voldoet.
Mannen het liefst een mooi, klein, lief en zorgzaam vrouwtje uit Zuid-Oost Azië, vrouwen een fors geschapen, vrolijke oerneger uit Zambia. Want het bloed verloochend zich niet.

De ergsten zijn mannen die denken door met dat hele emancipatiegedoe mee te lullen meer kans te maken op copulatie. Fout jongens, helemaal fout. Hooguit dienen jullie als schouder om op uit te huilen en mogen jullie de knip trekken om de wensen van madame te betalen, maar uiteindelijk zal zij zich toch laten palen door een echte man. Is haar natuur. Kan het vrouwtje ook niets aan doen.
The End Times are wild
pi_58664601
Wat een gelul

De Nederlandse vrouwen zijn zowat de minst geemancipeerde vrouwen in de westerse wereld, dus lul niet.

Wees een vent en zo
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:11:20 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58664621
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:02 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit dus. De mensen die hier zo hard roepen dat mannen weer man moeten zijn zijn volgens mij vooral heel angstig voor vrouwen met meer vaardigheden dan zijzelf hebben. Dus willen ze vrouwen het liefst weer onderdrukken zodat ze zelf iets meer kans hebben boven de middelmatigheid uit te stijgen.

Die verwijving van mannen heb ik ook niks mee, maar om meteen door te slaan en vrouwen weer in hun huismoederrol te willen drukken, omdat alleen dan mannen weer echte mannen kunnen zijn, is natuurlijk weer het andere uiterste.
Ach ik vind het al lang best als er niet allerlei figuren gaan voorschrijven hoe ik me als man zou moeten gedragen. Laat iedereen lekker zichzelf zijn en zijn eigen keuzes maken.

Al gedraagt EG zich wel erg verwijfd door hysterisch bij de overheid te gaan jengelen dat die zijn mannelijkheid moeten regelen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:16:48 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58664709
Waar blijven de vrouwtjes in dit prima topic? Ik wacht vol ongeduld om hun weerwoord om vervolgens een beetje met ze te gaan dollen.
The End Times are wild
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:13 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58664792
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:07 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk is ook dat ondanks al het emancipatoire gebral hier in Nederland en alle moeite die wordt gestopt in het zo klein mogelijk maken van de sexe-verschillen, zowel mannen als vrouwen als het er op aan komt een partner kiezen die juist wél aan het traditionele beeld voldoet.
Boeiend. Als het maar op basis van vrije keuze is vind ik het best
quote:
Mannen het liefst een mooi, klein, lief en zorgzaam vrouwtje uit Zuid-Oost Azië,
Help! Ik kan geen vrouw vinden die aan mijn stoffige idee voldoet dus importeer ik er maar een.
quote:
De ergsten zijn mannen die denken door met dat hele emancipatiegedoe mee te lullen meer kans te maken op copulatie. Fout jongens, helemaal fout. Hooguit dienen jullie als schouder om op uit te huilen en mogen jullie de knip trekken om de wensen van madame te betalen, maar uiteindelijk zal zij zich toch laten palen door een echte man. Is haar natuur. Kan het vrouwtje ook niets aan doen.
Volgens mij flikte ze je dat omdat je zulke ouderwetse en verstikkende ideeen hebt.

Mijn vriendin en ik doen btw alles 50/50. Emancipatie komt namelijk van 2 kanten in het geval van mannelijkheid.
pi_58664812
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:11 schreef Hexagon het volgende:

Ach ik vind het al lang best als er niet allerlei figuren gaan voorschrijven hoe ik me als man zou moeten gedragen. Laat iedereen lekker zichzelf zijn en zijn eigen keuzes maken.

Al gedraagt EG zich wel erg verwijfd door hysterisch bij de overheid te gaan jengelen dat die zijn mannelijkheid moeten regelen.
Precies. Het zal mij werkelijk jeuken als twee mensen kiezen voor een relatie zoals EG die voor zichzelf wenst. En ik ben zelf in staat om mijn relaties vorm te geven, daar heb ik de staat niet bij nodig.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:25:48 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58664845
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Boeiend. Als het maar op basis van vrije keuze is vind ik het best
[..]

Help! Ik kan geen vrouw vinden die aan mijn stoffige idee voldoet dus importeer ik er maar een.
[..]

Volgens mij flikte ze je dat omdat je zulke ouderwetse en verstikkende ideeen hebt.

Mijn vriendin en ik doen btw alles 50/50. Emancipatie komt namelijk van 2 kanten in het geval van mannelijkheid.
Tekenend is al dat jij overal commentaar op (durft) te hebben, behalve op vrouwen die een enorme Negerschwanz tot zich nemen.
The End Times are wild
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:28:35 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_58664899
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tekenend is al dat jij overal commentaar op (durft) te hebben, behalve op vrouwen die een enorme Negerschwanz tot zich nemen.
Ik ben geen vrouw dus ik zou het niet weten

Maar aangezien jij volgens mij ook geen neger bent zit je ook met je eigen ingebeelde probleem.
pi_58664959
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:11 schreef Hexagon het volgende:

Ik wilde het net zeggen. Je moet niet in elk ongemak of maatschappelijk verschijnsel een overheidstaak zien.

Maar er is wel degelijk iets aan de hand wat ook de overheid aangaat:

Emancipatie is iets heel anders dan loonslaaf worden om de hypotheek te kunnen betalen. Emancipatie is het zelf vorm kunnen geven van je leven. Als vrouwen ervoor kiezen om thuis te blijven om hun kinderen op te voeden is dat geemancipeerd. Als beide ouders moeten werken om hun kinderen onderdak te kunnen bieden is dat minder geemancipeerd. Emancipatie gaat om vrijheid, niet om verplichtingen. In dat licht zou het wel voor meer mensen een optie moeten zijn om niet twee fulltime banen met het ouderschap te moeten combineren.

Ten tweede heb je, mede door die opvangindustrie, het fenomeen dat jongens van jongs af aan slechts vrouwen als rolmodel hebben. En die vrouwen hebben vaak een vrouwelijk kindsbeeld en onderdrukken jongensachtig gedrag als klimmen, voetballen en risico's nemen. In combinatie met de algemene neiging van overheden en instituties en mensen op leeftijd die de dienst uitmaken om risico's te mijden, is dat wel een probleem. Machismo wordt ondedrukt, maar zonder macho's krijg je geen olie uit de grond, geen voet op de maan, Amerika niet ontdekt en geen zakelijk imperium gesticht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58664974
quote:

[..]

Minderwaardigheidscomplex?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:41:23 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58665107
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:16 schreef LXIV het volgende:
Waar blijven de vrouwtjes in dit prima topic? Ik wacht vol ongeduld om hun weerwoord om vervolgens een beetje met ze te gaan dollen.
Ik denk niet dat jij de gemiddelde vrouw weet te dollen, aangezien je zo vastzit in je eigen denkwereldje dat mannen van nature superieur zijn dat je bent vergeten jezelf te ontwikkelen. Iets wat vrouwen wel doen tegenwoordig.
pi_58665651
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:22 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb met je te doen
pi_58665695
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 12:58 schreef Tinkepink het volgende:
- slaafs gedrag
- de man behagen
Waar staat uiterlijke verzorging? Nederlandse vrouwen deugen echt niet
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:21:49 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58665783
Ach, die lieve mannetjes met een klein piemeltje in dit topic begrijpen werkelijk niet dat ware mannelijkheid weinig van doen heeft met het opdringen van een niet gewenste levenswijze en het afdwingen van onderdanigheid.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_58665790
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Emancipatie is het zelf vorm kunnen geven van je leven. Als vrouwen ervoor kiezen om thuis te blijven om hun kinderen op te voeden is dat geemancipeerd.
Op zich mee eens.
quote:
Als beide ouders moeten werken om hun kinderen onderdak te kunnen bieden is dat minder geemancipeerd. Emancipatie gaat om vrijheid, niet om verplichtingen. In dat licht zou het wel voor meer mensen een optie moeten zijn om niet twee fulltime banen met het ouderschap te moeten combineren.
Niet mee oneens, maar dit "probleem" wat jij schetst is volgens mij non-existent. Je hebt niet minimaal 2.650 euro bruto nodig om als gezin rond te komen en dat verdien je als je beiden fulltime werkt, want het is minimumloon x2.

Zelfs met 1x minimumloon is het in theorie mogelijk om een gezin te onderhouden, al is dat natuurlijk alleen mogelijk door heel veel dingen te laten.

Wat EG echter wil is niet het kostwinnermodel mogelijk maken, maar het de norm maken. Dat is m.i. volslagen idioot. Ieder zijn eigen keuze. EG sluit zelfs letterlijk in de OP de situatie uit waarbij de man de zorgtaken neemt en de vrouw gaat werken.
pi_58665808
quote:

Waarom zou je daar commentaar op moeten hebben? Al laat een vrouw zich dagelijks door 10 negers uitwonen... als je daar gelukkig van wordt: doen!

Vrije keuze. Niets meer, niets minder.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:36:39 #50
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58665993
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:16 schreef LXIV het volgende:
Werken. De economie draaiend houden, belasting afdragen, jeweets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')